Gå til innhold
Hundesonen.no

Sminketråden!


SoppenCamilla
 Share

Recommended Posts

I disse hektiske regnskapstidene med arbeid langt utover natta trenger jeg litt råd : hvordan sminker man bort mørke ringer på en effektiv måte? :P

For å utligne det mørke, er ikke trikset å kline på med lys concealer eller lignende, sånn som mange gjør. Resultatet er da ofte at du blir grønn under øynene i stedet. Bruk heller en concealer som heller mot rødt for å fjerne blå ringer. Cover All Mix fra Make Up Store er fantastisk, superdrøy (jeg har hatt min i 5 år!) og kan tilpasses alle menneskers hudfarge (de har varianter med mørkere farger også). Den er dyr, men er bedre enn ALLE andre, og er unik både i konsistens, brukervennlighet og varighet. Her har du både gul, rød og beige tone som kan blandes for å dekke akkurat din tone perfekt. Bruk på kviser, under øya, rundt nesa, på haka, you name it! :heart:
  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 845
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Da har jeg tatt permanent makeup - øyenbryn! Takk for inspirasjon Lillekrapyl og Puddellover!!

Fått meg nye vipper! Skikkelig fornøyd Fikset brynene bare, men ellers uten sminke.

Ser du for deg at jeg har slike bryn? Hehe, jeg bruker den svarte gel'n til å ta på hårstråene, også med en utrolig tynn, spiss vinkel-børste så tegner jeg på små, falske hårstrå der jeg ønske

Posted Images

Jeg har et tips til dere folkens, særlig dere som ikke føler dere helt stø på å sminke dere selv. Det er et selskap som heter Mary Kay, verdens største hudpleiefirma faktisk, og de selger kun gjennom home parties og direkte fra selgerne. Jeg er alltid skeptisk til sånt noe, men jeg har prøvd nesten alle produktene til MK, og kan virkelig stå inne for at det er knallbra :) Det fungerer sånn at man kontakter en hudpleiekonsulent (sjekk www.marykay.no), og hun kommer hjem til deg og noen venner slik at du får prøve alle produktene. Sånn de gjør det her har man først hudpleiekurs, og så make up-kurs som steg 2. Det er ingen kjøpetvang! Det er helt genialt, både fordi jeg eeelsker produktene (fantastiske mineraløyeskygger for eksempel) og fordi man får prøve alt i ro og fred og med guiding fra ei som kan det hun driver med (forhåpentligvis). Er man ikke fornøyd får man pengene tilbake. Verdt å sjekke ut!

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et tips til dere folkens, særlig dere som ikke føler dere helt stø på å sminke dere selv. Det er et selskap som heter Mary Kay, verdens største hudpleiefirma faktisk, og de selger kun gjennom home parties og direkte fra selgerne. Jeg er alltid skeptisk til sånt noe, men jeg har prøvd nesten alle produktene til MK, og kan virkelig stå inne for at det er knallbra :) Det fungerer sånn at man kontakter en hudpleiekonsulent (sjekk www.marykay.no), og hun kommer hjem til deg og noen venner slik at du får prøve alle produktene. Sånn de gjør det her har man først hudpleiekurs, og så make up-kurs som steg 2. Det er ingen kjøpetvang! Det er helt genialt, både fordi jeg eeelsker produktene (fantastiske mineraløyeskygger for eksempel) og fordi man får prøve alt i ro og fred og med guiding fra ei som kan det hun driver med (forhåpentligvis). Er man ikke fornøyd får man pengene tilbake. Verdt å sjekke ut!

Anbefales dog ikke til folk med allergier. Mine erfaringer med Mary Kay er heller dårlige, etter masse utslett og kløe i hele ansiktet som et resultat av at jeg prøvde Mary Kay-sminke over en periode. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må bare få sagt at jeg elsker denne tråden. Nå skal neglene mine snart få seg en behandling også.

*klippe om MK*

Jeg var på et sånt homeparty i fjor, det var utrolig artig. Men jeg reagerte dessverre på alle produktene, så det ble med den ene gangen :(

Edit: Ser at Maria var før meg. Ja, MK er dessverre ikke allergivennlig, selv om hun som holdt partyet mente at de skulle være det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefales dog ikke til folk med allergier. Mine erfaringer med Mary Kay er heller dårlige, etter masse utslett og kløe i hele ansiktet som et resultat av at jeg prøvde Mary Kay-sminke over en periode. :(

Jeg må bare få sagt at jeg elsker denne tråden. Nå skal neglene mine snart få seg en behandling også.

Jeg var på et sånt homeparty i fjor, det var utrolig artig. Men jeg reagerte dessverre på alle produktene, så det ble med den ene gangen :(

Edit: Ser at Maria var før meg. Ja, MK er dessverre ikke allergivennlig, selv om hun som holdt partyet mente at de skulle være det.

Så rart! Hun jeg kjøper det av er nemlig hyperallergisk, og MK er det eneste hun ikke reagerer på. Æsj, så dumt for dere - trodde egentlig det var noe som kunne fungert. :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte jeg skulle informere om at årsaken til at noen kan få reaksjoner i form av kløe og irritasjon av ID sin mineral foundation er ingrediensen bismuth. Jeg er en av de som ikke tåler bismuth, og har prøvd endel andre merker etter ID.

Siden dette kanskje er noe flere enn meg sliter med,legger jeg ut mine erfaringer med mineralfoundationer. Skal nevnes at jeg har fet, men fuktfattig hud. Altså: jeg har tørre flekker noen steder i ansiktet, særlig ved hårfestet og rundt nesen. Likevel får jeg urenheter, altså har jeg ikke tørr hud - de med tørr hud får ikke urenheter.

Everyday Minerals: veldig fornøyd med dette merket, til de endret formulaen sin. Nå liker jeg det ikke i det hele tatt.

Tikei: denne dekket ikke godt nok for meg, og jeg ble også litt grå i huden.. kanskje jeg ikke fant riktig farge bare..

Mineral Hygenics: dekket veldig bra, men la seg støvete på huden min og viste de tørre flekkene mine tydlig.

Lucy Minerals: definitivt den som har gitt meg best resultat! men dessverre er holdbarheten veldig dårlig, og den sklir raskt av.

Har nå bestilt prøver av L.A Minerals, håper dette er den perfekte matchen for meg :)

Tipser også om www.hildechristina.com. Hun er min guru både når det gjelder hudpleie, men også når det kommer til sminke som er trygg for de som har hud som lett får utbrudd.

EDIT: ooooog! hun er også veldig nøye på at hun kun bruker produkter som ikke er dyretestet!

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neglelakk: China Glaze - kjøpes på head2toebeauty.com

Salongkvalitet til halv HM-pris

Ellers bruker jeg Clinique til basismakeup - oljefritt pudder og Naturally Glossy Mascara. Den ser helt naturlig ut, men kommer bare i sort nå.

Jeg kan være rimelig ekstrem i sminkingen til partybruk, men normalt legger jeg bare en øyeskygge i blå eller lilla. Legger den da litt tettere i globelinjen enn på øyelokket, og aldri opp mot brynet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere guruer - er primer noe man alltid må/skal/bør bruke? Hva er bra? Jeg likte Bare Minerals sin, men jeg har ingenting å sammenligne med. :P Og har neppe tenkt å fortsette med den, den er rimelig dyr, hvis jeg ikke finner den rimelig i England.

Er det noen her som bruker www.blivakker.no?

Jeg liker produktene fra L'Occitane og Yves Rocher, men har ikke brukt noe sminke fra dem... er noe av det ok?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Genial tråd! Jeg er ganske retadert når det kommer til smike, og sliter til og med med å legge på mascara.

Jeg har brune øyne, rødblondtbrundt hår, lyse øyebryn og lyshud som lett blir solbrendt. Hva slags øyeskygge bør jeg velge? Hvilken farge?

Også veit jeg jo nesten ikke hva ting er, eller hva det brukes til ..

Concealer, hver det det? Kajal, hva er det? Eyeliner, hvor på øyet skal den? Hva er best av sånn blyant og sånn flytende?

*dum* :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min daglig-sminke, de dagene jeg gidder det, består stort sett av dagkrem og maskara. Jeg farger opp øyebrynene med jevne mellomrom, fordi jeg har veldig rødt hår, og blitt så gammel at øyenbryn begynner å forsvinne, og det ser bare rart ut med veldig farget hår og ikke øyebryn :P

Jeg fikser ikke å sminke meg med sånn mørk globallinje og lys i øyekroken, jeg har så store poser over øynene at det syns knapt, og hvis jeg har på så mye at det syns, så ser det mer ut som jeg har tryna i en sminkepung enn noe annet, så det skjer bare når jeg skal på byen eller noe annet sted hvor det er mer eller mindre mørkt :P Men om noen har gode tips til hvordan man kan sminke wannabe-asiat-øyeposer uten at det ser harry ut, så er jeg åpen for forslag :aww:

Jeg har ingen foretrukne merker, annet enn at jeg pleier å bruke Max Factor False Lash Effect maskara. Resten blir kjøpt ut fra om det ser kult ut eller ikke. Jeg har akkurat kjøpt Max Factor True Match foundation, men det har jeg bare prøvd en gang (jeg pleier bare å bruke sånt til spesielle anledninger, og det er naturlig nok ikke så ofte det er spesielle anledninger), så jeg skal ikke skryte all verden av den, det er noe begrenset erfaring, kan man si. Men den var lett å ta på, og så sånn passe naturlig ut (når jeg bare fant riktig farge, jeg tror stort sett at jeg er lysere i huden enn jeg er), så enn så lenge er jeg fornøyd.

Neglelakk og stell av negler - jeg er nok ikke like proff som Line, men jeg filer alltid neglene mine, aller mest fordi at en stund var hendene mine så vonde at jeg ikke orka å klippe de. Prøver å gjøre det en gang i uka + behov, og jeg har som regel lange, sterke negler til tross for mange års kortisonbruk. De pleier å bli tørre og sprøe sånn omtrent på denne tiden av året, så da filer jeg de bare helt ned og lar de vokse ut igjen. Jeg bruker disse billige Depend-neglelakkene, det er vel stort sett et 2 for 35 kr-tilbud på Cubus og H&M ihvertfall, og da er det ikke så nøye om de ikke er spesielt holdbare :P Jeg pleier å ta på en klar lakk over, da holder de noen dager lenger før de begynner å slites av.

Sånn utenom det, så bruker jeg stort sett shampo og balsam fra apoteket (Boots), de har en veldig billig serie jeg er fornøyd med. Koster 29 kr flaska, og de har også dusjsåpe og bodylotion i samme merke til samme pris. Veldig fornøyd med bodylotion, jeg sliter med tørr og tynn hud (igjen, kortisonbruk over mange år), men den gjør huden fin og myk. Jeg foretrekker den serien som har kokoslukt, jeg mener den er for normalt/tørt hår/hud.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes at det er veldig greit å blande foundation og fuktighetskrem, særlig i starten da jeg var livredd for å se ut som en dukke ... :P Det gjør du dog ikke med riktig foundation og riktig farge (jeg ville lagt litt penger i foundation, det er det verdt). Når man bruker foundation er det superviktig å ha riktig farge (FÅ HJELP!), pluss å jobbe det ut under haken også, det skal ikke være et skille langs kjevebeinet.

Eyeliner og kajal er det samme (kajal er vel tørr tror jeg, men det er i bunn og grunn det samme). Om man skal bruke våt eller tørr er litt etter smak og behag, til vanlig hverdagssminke og til nybegynnere er tørr lettest. Den er enklere å duse ut, og man slipper den harde streken. Lurt å velge brun eller grå heller enn svart - eller lek deg med farger. Grønn er superlekkert til grønne øyne osv. Våtliner er min favoritt. Legger man den helt i vippekanten gir det superfin effekt av fyldige og mørke vipper. Eyeliner på våtkanten oppe er et godt Mona Grudt-triks. Det ser ikke så dramatisk ut som langs vippekanten oppe, men det gir lekker effekt. Eyeliner på våtkanten nede gir et kraftig sminket uttrykk - skikkelig lekkert til festbruk.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikser ikke å sminke meg med sånn mørk globallinje og lys i øyekroken, jeg har så store poser over øynene at det syns knapt, og hvis jeg har på så mye at det syns, så ser det mer ut som jeg har tryna i en sminkepung enn noe annet, så det skjer bare når jeg skal på byen eller noe annet sted hvor det er mer eller mindre mørkt :P Men om noen har gode tips til hvordan man kan sminke wannabe-asiat-øyeposer uten at det ser harry ut, så er jeg åpen for forslag :aww:

Du burde prøve å sminke huden over globallinjen istedenfor øyelokket. Det var ikke så lett å forklare. :P En mørk farge langs globallinjen vil gjøre at posene over øyet ser større ut. Det er ganske enkelt egentlig. Mørk farge = forminsker og lys farge = får ting til å se større ut. Når du da farger globallinjen mørk, så kan det forsterke mer innsunkne øyne, mens posene er lyse og kan se større ut enn de egentlig er. Prøv deg fram, duse ut mye og ikke bruke for sterke farger. Jeg synes det er viktig å sminke meg i sollys når jeg prøver å fremheve/dekke ned. Jeg ville også prøvd med en lysere farge i kroken mot nesa og gjerne litt skimmer for å få fram øynene mer, og matt øyenskygge på øyelokket og over.

Genial tråd! Jeg er ganske retadert når det kommer til smike, og sliter til og med med å legge på mascara.

Jeg har brune øyne, rødblondtbrundt hår, lyse øyebryn og lyshud som lett blir solbrendt. Hva slags øyeskygge bør jeg velge? Hvilken farge?

Også veit jeg jo nesten ikke hva ting er, eller hva det brukes til ..

Concealer, hver det det? Kajal, hva er det? Eyeliner, hvor på øyet skal den? Hva er best av sånn blyant og sånn flytende?

*dum* :icon_redface:

Hehe.. Du er ikke dum altså! Det her handler jo bare om forskjellige interesser. Jeg har alltid blitt fascinert av hvor mye man kan skjule/fremheve med litt sminke. ;)

Concealer bruker man for å dekke. Jeg bruker det under øynene der jeg ofte har litt mørkere hud, og på diverse småkviser rundt i fjeset. Jeg drar også litt utover toppen av kinnbeina for å få fram høye kinnben. Concealeren er litt lysere i fargen enn foundation og dekker mer. Foundation skal være i samme tone som ansiktet ditt og skal smelte inn i huden. Den gjør at du får en jevn overflate.

Kajal og eyeliner bruker man for å "tegne opp øyet". Våt eyeliner kan være vanskelig å bruke. Du må være stø på handen. Det blir fort harde overganger med en våt eyeliner. Det blir litt som en tusj. Hvis du vil prøve deg med våt eyeliner, så pass på at du bruker en med stiv pensel. De er lettere å manøvrere. Kajal blir mer som en blyant. Ikke så harde kanter og lettere å duse ut. Jeg liker å bruke eyeliner helt nede ved vippekanten på øyelokket eller på våtkanten oppe. Jeg bruker aldri mørk eyeliner på våtkanten nede. Jeg har som tidligere nevnt litt små øyne, og da krymper de enda mer. Hvis jeg ser sliten ut så er jeg glad i å bruke en hvit kajal på våtkanten nede. Det åpner øynene og gjør at de ser større ut. Men man må alltid passe på så det ikke blir harde linjer. Det skal se naturlig ut. :)

Mitt beste sminketips er å finne ut hva som kler deg. Alle har forskjellige ansikter, så det at alle skal følge oppskriften blir jo bare feil. Det blir det samme som med klær. Finn ut hva du vil fremheve og hva du vil dekke. :)

Edit: Jeg svarte litt dårlig på spørsmålet. :P Eyeliner brukes om både blyant og våt eyeliner. Kajal brukes bare om blyant.

Endret av :)Kine
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow, kan ikke huske sist huden min var så myk! Føler meg rimelig fresh nå, med myk hud, nyfarga hår og nydusja :D Må sikkert kjøre kuren et par ganger til for å få bukt med talg og greier, men det ser og kjennes mye bedre ut allerede. Takk tulip!

dette lover godt! Apoteket imorgen :frantics:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere flinke jenter! :D :D

Hvordan kan jeg best mulig få frem øynene mine? De endrer litt farge etter lys ogsånt, men fant to bilder.

hrya10.jpg

2z8x64h.jpg

Det spørs hva du vil :D

Jeg har ca samme farge i øynene mine som deg, kanskje litt mørkere og mer blått. Ser blå ut når det er mørkt og mer sjøgrønne i lys. Rødt er komplimentærfargen til grønt, og rød øyeskygge får dermed fram grønt. Men ettersom dette er blågrønt, er lilla fint for å framheve gulfargen i øynene (lilla er komplimentærfargen til gult) og dermed blir det gule mer synlig i forhold til det blå og øynene framstår som grønnere.

Jeg kler ikke lilla, eller rødt, og har generelt lite farger i trynet, så til hverdags bruker jeg en slags ferskenrosa; den skriker ikke i trynet mitt og jeg får får jeg fram noe av den effekten. Det ser ut som om du har mer farge naturlig, og derfor kan tillate deg å gå prøvde feks plommelilla som LilleZara foreslår :)

Jeg også skal prøve Globoidtrikset! Merker det kan være greit midt i alt stresset som foregår for tida :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til min blågrønne øyne bruker jeg en kombinasjon av en slags granittgrå og en grønnfarge (fra MK) for å få frem grønnfargen. Ellers er det jo som nevnt komplimentærfarger som best fremhever (men jeg synes at rødt er en vel heftig farge å kjøre, hehe). Brunt og gull er også fint!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Yellow

Jeg fikk høre om en majoneskur til håret i går, og lurer på hvordan jeg skal gå frem.. Skal den i tørt eller vått hår? Før eller etter vask? Hvor lenge det skal sitte i osv?

Nei, her kan ingenting foregå på slump shø :whistle:

Æsj. :P

Men selv bruker jeg matolje innimellom, tipper det fungerer minst like bra.

Bare gnir litt matolje i fingertuppene, fordeler det kun i hårtuppene før du går i dusjen og vasker håret. La det virke så lenge du selv ønsker/tar deg tid til.

Også greit å bruke matolje på leggene innimellom synes jeg (før dusjing), noen ganger blir jeg ganske tørr der.

Ellers synes jeg sink kosttilskudd har hjulpet mot uren hud, men usikker hvor bra det er å gå på det over lengre tid. Hjelper også veldig for de som er plaget med å få munnsår i munn/på tunge.

Og Vademecum på q-tips på uren hud, det tørker det ut veldig raskt.

Ellers lager jeg hjemmelaget ansiktsmaske av bare kiwi, lar det virke 10 minutterst tid i ansiktet, føles rent og glatt i ettertid, fått en skikkelig c-vitamin-boost. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...