Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå September!


Guest *Kat84*
 Share

Recommended Posts

Just now, Symra&Pippin said:

What?! Hva er det vi ikke har, liksom. Ok, klimaet kunne vært bedre for de som vil ha lange perioder med knallvær om sommeren, men ellers? Vi har en passe stor by med alle slags tilbud uten særlig mye storbyproblematikk, variert og flott natur og trivelige trøndera så langt øyet kan se! :P

Hear, hear! :D 

Just now, Symra&Pippin said:

Jeg tenkte å gå rundt Lauvtjønna i dag jeg, optimisten. I stedet har jeg vondt kne. Isj og usj.

Gå sakte og ta pauser! Husk at legen sa det var bra med masse tur :D 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 2.7k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg er så lykkelig nå! Det første som møtte meg da jeg og søsteren min dro for å lete i dag var nøklene mine som hang på et gjerde rett ved bilen!!! [emoji3][emoji3][emoji3] Hadde egentlig mistet håpe

SÅH letta nå! Det var far og yngste sønn som var her, de likte Uno kjempegodt! Uno oppførte seg fint, selv om han stjal en sko... De var inne og kosa litt, så gikk vi ute en liten runde og kasta litt

Hjemme fra jobbintervju - kryss fingrene for at de andre 5 som var til intervju har driti seg ut...

Posted Images

Akkurat nå, Symra&Pippin skrev:

 

What?! Hva er det vi ikke har, liksom. Ok, klimaet kunne vært bedre for de som vil ha lange perioder med knallvær om sommeren, men ellers? Vi har en passe stor by med alle slags tilbud uten særlig mye storbyproblematikk, variert og flott natur og trivelige trøndera så langt øyet kan se! :P

 

:lol:

Nå er det ikke selve byen jeg ikke liker, som sagt det er en pen by. Jeg bare liker ikke Trondheim fordi Trondheim inneholder mindre hyggelige mennesker og minner :aww:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Symra&Pippin skrev:

Uff da! :hug:

What?! Hva er det vi ikke har, liksom. Ok, klimaet kunne vært bedre for de som vil ha lange perioder med knallvær om sommeren, men ellers? Vi har en passe stor by med alle slags tilbud uten særlig mye storbyproblematikk, variert og flott natur og trivelige trøndera så langt øyet kan se! :P

Kjøp truse og bruk store menneskestruseinnlegg hvis du ikke vil ha søl over alt. Jeg anbefaler denne typen, sitter som et skudd: Bilderesultat for tispetruser

Trine tispetruse heter den.

Jeg tenkte å gå rundt Lauvtjønna i dag jeg, optimisten. I stedet har jeg vondt kne. Isj og usj.

Ja selger tispetruser så vet at denne skal jeg ha i såfall :lol:  

Litt søl går greit men nå vasker hu ingenting selv liksom :P

2 minutter siden, Kangerlussuaq skrev:

Mi er 9 år, vi har aldri brukt truse, hun skjønner det enda ikke. Ja, det vaskes noe, men det blir mye på gulvet og. Går bare over og vasker opp på gulvet med våtmopp og kopp med varmtvann når det står på som verst (tar ca 1 uke).

Okei :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, Ozzy skrev:

Iraia vasker seg ikke noe særlig bak eller når hun drypper. Er det bare å kjøpe truse da eller kan det være hun tar det etterhvert? Hatt løpetid i to dager. Vil jo helst at hun skal ordne det selv uten truse, men skjønner de det med en gang eller kan det ta tid?  

Hilsen noob :lol:

Store forskjeller på hvor mye de blør. Og mange vasker seg kun når de ligger/er i ro. Eneste jeg har brukt truse på var dogoen, hun fylte et menneskebind på få timer(!) i sine yngre år. Dachser og støvere drypper bare noen dråper her og der, såda er det enklere å vaske :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg sittet i 1 time å plukket sånne runde greier som kommer fra trær eller busker, fra pelsen til bikkja...de er veldig små, med noen "pigger" som ikke stikker. De vikler seg såå inn i pelsen! Og selfølgelig måtte hun stupe inn i alle busker på turen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Wilhelmina skrev:

Møtte to søte berner-tisper i dag, og jeg ble skikkelig overraska over hvor små de var! I mitt hode skulle de være på størrelse med en newfoundlandshund...

Jeg synes det er mange raser som er mye mindre i virkeligheten enn de er i hodet mitt. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok evigheter å moppe gulvet i stua. Bikkja vil alltid leke med moppen, så jeg prøver å lære henne å bli liggende på plassen sin. Hun var dypt uenig og lukket ørene totalt (som hun alltid gjør, hun hører jo aldri etter:aww:). Så har jeg måttet fjerne putene på spisebordstolene, for de skal hun bare stjele, og crocsene jeg bruker i hagen har jeg begynt å sette inni buret hennes og lukke døren. Den ene crocsen er bare halv...resten spiste hun når hun var mindre...

Har jeg nevnt at jeg gleder meg til hun er voksen?!:lol: har aldri gledet meg så mye til noe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, Symra&Pippin skrev:

Gratulerer! :)

 

20 timer siden, Tonje skrev:

Gratulerer @Debbie ! Deilig følelse!

Jeg og Blaze har vært på rallylp-kurs med bare 3 deltakere. Luksus! Det virker som en artig sport foreløpig og dette er mye mer Blaze sin cup of tea enn spor i hvert fall. 

Da vi kom hjem tok jeg med begge hundene på en times skogtur og så spiste vi steik sammen med samboer og en kompis. Nå sitter jeg i sofaen med et glass vin og skal bare nyte resten av kvelden. 

 

19 timer siden, Anooni skrev:

Gratulerer! :D

 

16 timer siden, Tricolor skrev:

Så fin!

Tusen takk alle sammen. Det er deilig når målene enn har satt seg, og vi klarer det. Jippi for flink vofs.

I dag har vi vært på bruks, og det er spennende, og gøy. Men utrolig lite effektivt og langdrygt. Og når folk heller vil grille og snakke piss så blir det bare teit for min del. For da er det ikke nok folk som faktisk vil trene, da blir det litt vanskelig.

Var ikke så farlig, da Prima var litt sliten. Nå er det Skal vi danse og slappe av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Ozzy skrev:

Iraia vasker seg ikke noe særlig bak eller når hun drypper. Er det bare å kjøpe truse da eller kan det være hun tar det etterhvert? Hatt løpetid i to dager. Vil jo helst at hun skal ordne det selv uten truse, men skjønner de det med en gang eller kan det ta tid?  

Hilsen noob :lol:

Frøkna her har blitt bedre for hver løpetid, nå trenger jeg ikke lengre tenke på truse annet enn når jeg går hjemmefra. Jeg har dog hjulpet hun litt på veien, pirket på gulvet eller løfta på foten - mulig det bare er overtro, men synes det er greit at hun rydder litt sjøl :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har malt siden kl 08 i dag og sier meg nå ferdig med prosjekt husmaling.  Det står et lite område igjen, men det er både høyt og det er strømledninger der. 2 ting jeg har angst for på en gang blir for mye. Det er sambo-jobb. Eller pappaen hans som plutselig fikk lov å sambo å hjelpe til med å legge tak .  ( sambo og jeg jobber best alene for ingen av oss liker snakking når vi jobber, derfor takker vi ofte nei til hjelp , selv om vi strengt tatt trenger det  :P  )

Nå skal Toddy få en etterlengtet tur. Han fikk 5 timer i går så det er ikke dritsynd på han , selv om han synes det. Den turen blir kort...

Nico har vært i hundeparken med sambo i dag (Og fikk samme tur som han i går ), så hun har jeg planer om å ignorere glatt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Wilhelmina skrev:

Møtte to søte berner-tisper i dag, og jeg ble skikkelig overraska over hvor små de var! I mitt hode skulle de være på størrelse med en newfoundlandshund...

Det er litt forskjell i høyde, men ikke veldig mye - nuffen er dog noe grovere og tyngre, 5-10 kg mer. Men du kan jo ha sett små bernertisper? Maksmål på bernertisper er 66 cm, og gjennomsnitt/ideal for nuffetisper er 66 cm. Minimum for bernertisper er 58.

Hjemme fra utstilling, og jeg frykter det har gått betennelse i ankelbruddet igjen. Jeg tåler ingenting før det blir smerter for tiden. Jeg er ikke stokk halt i dag, men begrenset. Og hver dag denne uka har jeg hatt vondt i ankelen. Det er ikke vanlig. Må jeg ha ny henvisning til fysioterapi når jeg gikk til det i fjor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sitter på SKK og ser på MH-resultatfordelingsdiagram, men skjønner ikke heelt hva som er bra eller mindre bra på nyfikenhet og oradsla. Noen som kan hjelpe? 

En hund med 5 her, har den hatt gjenstående redsel og/eller sterk reaksjon, eller ingenting i det hele tatt?  

Edit: jeg fant jeg fant!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Raksha skrev:

Du, det tror jeg på :o  :hug: 

Siden jeg har sovet i to døgn, bare avbrutt av opp for å ordne dyr, kose barnet mitt og få i meg drikke og bittelitt mat, hilsen dustekropp - så har jeg naturlig nok ikke sovet i natt. Sjokk :aww:  Så stått opp med lillemor etter å ha surfet ut internettet i natt og lagt planer herfra til neste milennium. :lol: Suuulten, siden jeg heller ikke har spist stort på disse to døgnene, tar det litt pent da. Ikke helt bra enda kjenner jeg, men bedre. Så får vi se hva dagen bringer. 

 

Usj :hug: 
Håper du føler deg bedre snart, og får noe energi igjen :) 

24 minutter siden, SFX skrev:

Hjemme fra utstilling, og jeg frykter det har gått betennelse i ankelbruddet igjen. Jeg tåler ingenting før det blir smerter for tiden. Jeg er ikke stokk halt i dag, men begrenset. Og hver dag denne uka har jeg hatt vondt i ankelen. Det er ikke vanlig. Må jeg ha ny henvisning til fysioterapi når jeg gikk til det i fjor?

Tror du må ha ny henvisning til fysioterapeut også så lenge behandlingen er avsluttet. 
Ville uansett tatt en tur til fastlege og fått det sjekket. Kanskje det er annet som kan testes også som har effekt. Selv om den fastlegen kanskje ikke er så mye å juble for, men det må jo dessverre til. 
God bedring :)  


Det har blitt et par timer på tur i dag også. Samme skogen, men denne gangen var vi ikke alene. Vi møtte på et par småtasser når han var løs. Det gikk jo bra, men eieren ble jo redd. Å herregud, jeg trodde det var en sint okse som kom gallopperende i mot, utbrøt hun :lol: Hun så at han var leken så hun syntes det var helt greit. Så han fikk leke litt med de små, og så gikk vi videre. Han fulgte meg fint videre uten noe problem faktisk. Jeg ble faktisk litt imponert når jeg ikke trengte å ta båndet på igjen for å demonstrere at nå går vi videre. Begynner å bli voksen den lille fisen min :wub: Voksen og hormonell fortsatt... Det måtte et par korrekser til før han kuttet ut å fiksere på lukter han fant over alt. Det var tydeligvis noe som luktet VELDIG godt langs hovedstien i dag. 

Jeg har vasket hendene 3 ganger i dag etter vi kom inn fra tur, og lukta etter Fish4Dogs vil ikke bort. Det er nesten borte nå, men ikke helt. 
Så håper jeg at det bare er tilfeldig at Sjef fikk skikkelig løs mage på tur, og at det ikke har noe med godbitene å gjøre. 

Veldig snart tid for å komme seg avgårde på ringtrening. Må få med meg denne treningen før NKK neste helg. Så får vi se om han klarer en hel trening eller om det bare blir tøys når han har vært såpass aktiv. Han pleier å vise klart og tydelig på treningene når han ikke gidder. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I det jeg skreiv forrige innlegget kom jeg på at jeg hadde glemt å male strøk nr 2 på den ene veggen. Argh! Den minste lille veggen heldigvis, med bare ett vindu. Det er så mye vegger her ! Huset er bygd på i alle retninger og høyt som et uvær , men har fortsatt minimalt med boflate. 

Hvis noen går rundt å drømmer om et såkalt hus med "sjarm "  kan jeg informere om at man oftere fantaserer om hvor jækla bra pølsebål huset kunne blitt enn man nyter "sjarmen".. Med mindre man har et hav av fritidsproblemer selvfølgelig... Og for mye penger. 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lang og innholdsrik dag. Opp og hopp, lufte og fore hunder,  og rydde og vaske kjøkken og støvsuge huset, og spise frokost. Så to timer ute på tur med "mine to" (Nova og Lotta) med søksøvelser, løping og bading. Og på veg hjem oppdaga vi en gjeng unge menn med en smule rusa utseende som snek seg ut av skogområdet de befant seg i da vi kom. Jeg forstod med en gang hva de drev med (rusa seg med ting man kan røyke i hjemmelaga piper). Dette er et område som tures daglig av småbarnsfamilier, og hundefolk, og jeg vil absolutt ikke at denslags folk skal føle for å etablere fast rusplass akkurat her. Så jeg sa ganske høyt: "Lotta - kanskje vi skal ta et lite søk her?" Gikk hjem med Nova og tilbake med Lotta og gikk over skogen der de holdt til, sammen med Lotta. De kom tilbake mens jeg holdt på, bråsnudde og snek seg ut en sti som gikk gjennom tett kratt ut til en veg i nærheten. Jeg fant brukerutstyr, til røking, (ingen sprøyter) og tomme foliepakker. Jeg tok med Lotta og gikk hjem, og på vegen traff jeg "gjengen" enda en gang - de hadde gått rundt en omveg og var på veg tilbake. Da sa jeg klart fra om hva "søkshunden" hadde funnet og at jeg hadde gitt beskjed til politiet. Ingen av dem møtte blikket mitt og ilte forbi og videre. Jeg sendte melding til politiet og ba dem ta seg noen turer på formiddagen opp hit til området her.
Deretter jobb på universitetet: aller siste innspurt på sammenskriving før levering. Rimelig lei. Hjem i ettermiddag for å treffe kjøper til gamlebilen min. Det viste seg å være en kollega fra universitetet, så han ble likegodt sittende LENGE for å å prate fag og forskning, før han tok med seg sin nykjøpte bil og dro.
Nå har vi spist middag og jeg skal sitte i sofaen resten av kvelden - sånn rent bortsett fra en liten tur med de firbente da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, SFX skrev:

Det er litt forskjell i høyde, men ikke veldig mye - nuffen er dog noe grovere og tyngre, 5-10 kg mer. Men du kan jo ha sett små bernertisper? Maksmål på bernertisper er 66 cm, og gjennomsnitt/ideal for nuffetisper er 66 cm. Minimum for bernertisper er 58.

Var nok små bernerfrøkner ja. Trodde det var valper først :teehe:Nuffen jeg kjenner er bortimot dobbelt så stor, men det er en hannhund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Juni 2006 ble jeg medlem! 4mnd før Sasha flyttet inn. Rart å tenke på. Jeg sparte iherdig til å kjøpe hund, planla kjøp til etter komfirmasjonen, var i kontakt med ulike oppdrettere. Men så havna en smågal border collie i hus lenge før.    Akkurat nå er vi hundeløse. Med 4unger i hus der minste er 2mnd blir det nok noen år til. Men da har jeg god tid til å planlegge😁
    • Jeg jobber som hundefrisør fulltid, og det er en ufattelig krevende, men også givende jobb! Jeg fikk utdannelsen min via jobben, da jeg jobber i en dyrebutikk som også utdanner sine egne hundefrisører, og nå 3 år senere jobber jeg fortsatt i samme kjede som hundefrisør. Jeg har også tatt et par kurs i ettertid for å bygge videre på det jeg allerede har lært, og har et lite nettverk av dyktige hundefrisører jeg rådfører meg med dersom jeg trenger hjelp. Det har vært til ekstremt stor hjelp!
    • Jeg ble medlem i januar 2006. Ganske lenge siden ja Håper du får en fin påske, og mye god pelsterapi ❤️ 
    • Her synes jeg det er noe som skurrer bittelitt.. Det som virkelig forbauser meg her er at du skriver at hunden er kjent for sin uberegnelige atferd.. Da lurer jeg på hva venninna di gjorde så tett på denne hunden? Hadde jeg visst om en slik hund  i området der jeg bodde hadde jeg gått lange omveier for å verne min egen hund.  Men så sier du og at hunden utagerte helt ut av det blå? Ingen hunder gjør det. Det ligger alltid noe bak og der er det vår jobb å ha såpass oppmerksomhet på hunden vår når vi går tur at vi har størst mulig kontroll på miljøet . Ofte blir hunder bånd reaktive pga de har vært utsatt for utfall fra andre hunder. Noe å tenke på.  Håper det går bra med hunden til venninna di.  Må tillegge at for meg som er atfersterapeut og instruktør så hadde det vært interessant å hørt begge sider av saken .. Og husk en ting - for hver person som anmelder "mindre" episoder dess verre blir det å være hund i dette landet. Naturlig atferd blir allerede sett på som "farlig" .. Ingen glemmer vel Bob og mange andre hvor det i 90% kunne vært en helt annen sak hvis det hadde vært litt mer empati og kunnskap inne i bildet.. Hadde dere tatt forhåndsregler og eier av hunden som utagerte hadde brukt en vest ell. lign som sier hold avstand så hadde dette ikke vært en sak i det hele tatt.. Så om det da stemmer at denne hundeeieren er helt elendig så kan jo dere gå foran med et godt eksempel. 
    • Ta kontakt med avlsrådet i klubben, de har kanskje noe mer info om hvem som planlegger hva. De kan også si noe om hvem som har hunder som kan passe deg.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...