Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå September!


Guest *Kat84*
 Share

Recommended Posts

Just now, Symra&Pippin said:

Det er umulig å få Symra inn fra verandaen. Å ligge i sola på verandagulvet er LIVET!

Hun har jo helt rett! Dog ville jeg vel ligget på en madrass :P 

Klesvask 1 hengt opp, klesvask 2 rusler og går. Den skal tromles da, så den trenger jeg ikke å henge opp :D Middag i farta, så da skal jeg finne noe å se på tv. Svensk krim kanskje? 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 2.7k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg er så lykkelig nå! Det første som møtte meg da jeg og søsteren min dro for å lete i dag var nøklene mine som hang på et gjerde rett ved bilen!!! [emoji3][emoji3][emoji3] Hadde egentlig mistet håpe

SÅH letta nå! Det var far og yngste sønn som var her, de likte Uno kjempegodt! Uno oppførte seg fint, selv om han stjal en sko... De var inne og kosa litt, så gikk vi ute en liten runde og kasta litt

Hjemme fra jobbintervju - kryss fingrene for at de andre 5 som var til intervju har driti seg ut...

Posted Images

Da har jeg rukket å være på jobb, spist middag og glodd litt på TV. 
Skal man gjøre noe mer fornuftig da tro?
Ture i skogen med noen av hundene og lese står på lista over ting jeg burde gjøre, da er det kanskje greit å ta den turen først?
Begynner jo å bli mørt om 2-2,5 times tid. 
Er for varmt til å kjøre/sykle med noen hunder så blir fottur. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer @Debbie ! Deilig følelse!

Jeg og Blaze har vært på rallylp-kurs med bare 3 deltakere. Luksus! Det virker som en artig sport foreløpig og dette er mye mer Blaze sin cup of tea enn spor i hvert fall. 

Da vi kom hjem tok jeg med begge hundene på en times skogtur og så spiste vi steik sammen med samboer og en kompis. Nå sitter jeg i sofaen med et glass vin og skal bare nyte resten av kvelden. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, Debbie skrev:

21231600_10159262088825174_5980862214863

I dag klarte vi ett av målene våre, veldig deilig. Deilig når folk som sier drit om deg, faktisk ikke har rett:)

Nå blir det skikkelig lat kveld, med Stjernekamp, pottis og litt moussaka. Livet er fint.

Gratulerer! :D

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjørte inn til Oslo idag for å kjøpe grepsplate til pistolen og et bord vi har leita etter på finn. Kom hjem og bordet var ikke det vi skulle ha (hadde blingsa på annonsen) og grepsplatene passer ikke :lol:  Jaja, bordet fungerer midlertid og fikk en god burger på MAX :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sliten! Hatt barneselskap i dag, eksen kom en time etter at jeg forventet at han kom så jeg måtte stresse masse, og reiste før selskapet var over så jeg fikk all ryddingen. Superkjekt :(  Hjelper ikke at jeg sitter med et snev av kjærlighetssorg/vemod da en kjær venn reiser på mandag, vet ikke hvor lenge det blir til jeg ser ham igjen. Føler på begynnelsen på ett skikkelig savn :( 

Lyspunktet var valpen som viste litt mer tempo og energi under treningsøktene i dag. Vi har begynt på å kalle inn på plass, men det går senere enn jeg er vant til. I ett innfall brukte jeg håndkletørking som belønning (nydusjet vofs) - det var superpoppis! Hun ble skikkelig kul og fokusert til tusen :o:) Rar hund altså *le litt* 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Line skrev:

Du skal få en sjokolade av meg om du kommer på fb/messenger og hjelper meg :D 

Done (et forsøk i alle fall). Symra og jeg har gått runden på Midtsandtangen, og på veien hjem derfra ligger jo Coop Extra, såh ... :icon_redface:

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Debbie skrev:

21231600_10159262088825174_5980862214863

I dag klarte vi ett av målene våre, veldig deilig. Deilig når folk som sier drit om deg, faktisk ikke har rett:)

Nå blir det skikkelig lat kveld, med Stjernekamp, pottis og litt moussaka. Livet er fint.

Så fin!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin helg så langt! :ahappy: Super sportrening i formidag og trivelig besøk hos @rosinbolle :flowers: i kveld . Nå har Twist og terven som er her på besøk sovnet i hver sin sofa, og jeg venter på beskjed om når jeg skal hente eieren til terven, som er på fest. Tror kanskje jeg skal se om jeg får sove litt i mellomtiden. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Tricolor said:

Tusenbein krypende over dyna halv seks på morgenen er helt unødvendig.

Du, det tror jeg på :o  :hug: 

Siden jeg har sovet i to døgn, bare avbrutt av opp for å ordne dyr, kose barnet mitt og få i meg drikke og bittelitt mat, hilsen dustekropp - så har jeg naturlig nok ikke sovet i natt. Sjokk :aww:  Så stått opp med lillemor etter å ha surfet ut internettet i natt og lagt planer herfra til neste milennium. :lol: Suuulten, siden jeg heller ikke har spist stort på disse to døgnene, tar det litt pent da. Ikke helt bra enda kjenner jeg, men bedre. Så får vi se hva dagen bringer. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk ett innfall, så nå står det en brøddeig til heving på benken. 

Sover så innmari dårlig for tiden, og jeg som helst skulle hvilt masse nå. 

Gruer meg veldig til vi drar til Trondheim på torsdag, og på fredag/lørdag drar vi til Røros. Ikke helt det kroppen (eller hodet) min vil for å si det sånn...

Jeg sliter faktisk med å forstå at folk kan trives i Trondheim, at folk frivillig bor der oppe... Men det har jo bare med mine erfaringer å gjøre. Syntes det er en fin by da, og jeg skulle likt å hatt landskapet Trøndelag har. Trøndelag har mye bedre landskap enn Bergen :aww:

 

Må rydde kjøkkenet etterpå.. det er litt bombet. Skulle kanskje ryddet før jeg satt brøddeigen :lol: 

Også syntes jeg Casper bre blir finere og finere i kroppen sin :wub: skulle nesten ikke trodd han var Somme hund som for 6 måneder siden. 

Men jeg tror han ser litt spøkelser for tiden. Plutselig er veldig mye litt skummelt, håper det går over snart. Jeg vil bare ha den trygge gode hunden min, ikke han som syntes krykken til svigerbestemor er skummel :aww: det hjalp veldig ikke så mye at hun stirret han rett i øynene mens han syntes krykken var ekkel :aww: heldigvis så gikk det over på en lite minutt, og etter det så fulgte han etter henne overalt for å få litt kos. Så helt ille er det ikke :P

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barn og hund er helt utrolig. Ser mine to og valpen, de er en supergod match. Gøy når ungene tar prinsippene bak innlæring og bruker dem til stor glede for begge parter. Tror min eldste vil like å trene hund etterhvert. Hun prøver nå på å få valpen til å gå åttetall mellom bena hennes, kjempegøy å se på. 

Ellers er dette en grusom dag. Lei av å ha det slik, har vært sånn en stund nå. :/ Heldigvis er det lyspunkter også. Barnebursdag vel overstått i går, gøy å se hvor godt ungene trives i lag. Fikk snakket litt med foreldrene også over en kopp kaffe og kake. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Iraia vasker seg ikke noe særlig bak eller når hun drypper. Er det bare å kjøpe truse da eller kan det være hun tar det etterhvert? Hatt løpetid i to dager. Vil jo helst at hun skal ordne det selv uten truse, men skjønner de det med en gang eller kan det ta tid?  

Hilsen noob :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutes ago, Ozzy said:

Iraia vasker seg ikke noe særlig bak eller når hun drypper. Er det bare å kjøpe truse da eller kan det være hun tar det etterhvert? Hatt løpetid i to dager. Vil jo helst at hun skal ordne det selv uten truse, men skjønner de det med en gang eller kan det ta tid?  

Hilsen noob :lol:

Mi er 9 år, vi har aldri brukt truse, hun skjønner det enda ikke. Ja, det vaskes noe, men det blir mye på gulvet og. Går bare over og vasker opp på gulvet med våtmopp og kopp med varmtvann når det står på som verst (tar ca 1 uke).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Raksha skrev:

Du, det tror jeg på :o  :hug: 

Siden jeg har sovet i to døgn, bare avbrutt av opp for å ordne dyr, kose barnet mitt og få i meg drikke og bittelitt mat, hilsen dustekropp - så har jeg naturlig nok ikke sovet i natt. Sjokk :aww:  Så stått opp med lillemor etter å ha surfet ut internettet i natt og lagt planer herfra til neste milennium. :lol: Suuulten, siden jeg heller ikke har spist stort på disse to døgnene, tar det litt pent da. Ikke helt bra enda kjenner jeg, men bedre. Så får vi se hva dagen bringer. 

 

Uff da! :hug:

2 timer siden, Snoffe skrev:

Jeg sliter faktisk med å forstå at folk kan trives i Trondheim, at folk frivillig bor der oppe... Men det har jo bare med mine erfaringer å gjøre. Syntes det er en fin by da, og jeg skulle likt å hatt landskapet Trøndelag har. Trøndelag har mye bedre landskap enn Bergen :aww:

 

What?! Hva er det vi ikke har, liksom. Ok, klimaet kunne vært bedre for de som vil ha lange perioder med knallvær om sommeren, men ellers? Vi har en passe stor by med alle slags tilbud uten særlig mye storbyproblematikk, variert og flott natur og trivelige trøndera så langt øyet kan se! :P

5 minutter siden, Ozzy skrev:

Iraia vasker seg ikke noe særlig bak eller når hun drypper. Er det bare å kjøpe truse da eller kan det være hun tar det etterhvert? Hatt løpetid i to dager. Vil jo helst at hun skal ordne det selv uten truse, men skjønner de det med en gang eller kan det ta tid?  

Hilsen noob :lol:

Kjøp truse og bruk store menneskestruseinnlegg hvis du ikke vil ha søl over alt. Jeg anbefaler denne typen, sitter som et skudd: Bilderesultat for tispetruser

Trine tispetruse heter den.

Jeg tenkte å gå rundt Lauvtjønna i dag jeg, optimisten. I stedet har jeg vondt kne. Isj og usj.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Lurer på om dette er løsningen? Rett og slett at jeg gjør det selv  - Nå fikk jeg noe å tenke på. Takk for tips 👍😊
    • Jeg klipper min selv. Har kjøpt en billig klippemaskin på Biltema som fungerer helt supert, med flere ulike innstillinger for pelslengde. Klipper henne 3 mm på kroppen og 6mm på hale og ører. Når hun skal klippes tar jeg frem en slikkematte med leverpostei som hun koser seg med mens jeg klipper. Gjør dette ca. 5 minutter om dagen, så det tar en stund før hun er helt nedklippet, men hun slipper det stresset hos frisøren i hvert fall, og hun rekker ikke å bli lei ettersom det er såpass korte økter.
    • Sommeren nærmer seg (håper jeg), og jeg har begynt å tenke på om jeg skal klippe ned hunden i år også (som tidligere somre), eller ikke: Han blir så fin med kort lettstelt pels, Han takler varmen så mye bedre, han tørker fortere etter han har badet osv. Men; Han liker absolutt ikke denne timen det tar å klippe han ned. Hundefrisøren sier han er grei, oppfører seg bra. Men pistrer og piper. Og jeg må dra han inn "med makt". Og da blir jeg litt sånn; "Er det verd det? Skal han få slippe klippingen?" Skal / Skal ikke 
    • Haha ja, så sant man har fryser på forhånd. 😂 Jeg kjøpte meg fryser ene og alene mtp råfôr når jeg kjøpte leilighet. Blir billigere i lengden uansett. 😁
    • Jeg «har» også en hund som er usikker på fremmede mennesker og dyr (hun måtte bli igjen hos foreldrene mine da jeg flyttet, men jeg tok meg av treningen av henne). Hun har alltid vært tilbaketrukken og skeptisk, helt siden hun var valp. Så har iallfall et par ord å meddele. Det er en sterk genetisk komponent til dette, og ulldotten min kommer nok aldri til å bli den sosiale hunden som oppsøker andre. Uavhengig av om vi hadde vært enda bedre på å sosialisere henne i oppveksten, ville nok det genetiske utgangspunktet hennes uansett begrenset hvor komfortabel hun ville vært med fremmede.  Erfaringsmessig så tror jeg at det beste man kan gjøre i en slik situasjon er først og fremst å eksponere valpen for positive opplevelser med andre, under kontrollerte forhold. Kanskje har du venner eller familie som kan hjelpe til med treningen, og la alt foregå på valpens premisser.  Vel så viktig tror jeg det er å lære valpen at den IKKE trenger å forholde seg til andre hvis ikke den ønsker det. Nå vet ikke jeg om dere sliter med f.eks. passering av andre folk eller hunder pga. skepsisen, men det gjorde iallfall vi. Kinderegg-metoden kan være veldig effektiv for å få valpen til å ta kontakt med deg når andre mennesker/hunder kommer til syne, men også for å skape positive assosiasjoner til å møte på andre på tur.    EDIT: Sånn ang. selve bjeffingen, så ville jeg kanskje trodd at dette hadde roet seg av seg selv dersom den generelle tryggheten rundt fremmede mennesker og dyr ble bedre, for å konkludere. Men nå var jo dette bare en enkeltsituasjon. Hvorvidt bjeffingen i situasjoner med fremmede er et generelt problem hos dere vet jo ikke jeg
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...