Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå September!


Guest *Kat84*
 Share

Recommended Posts

Akkurat nå, Kokospaniel skrev:

Klærne de selger er jo gjerne heller ikke tilpassa de med litt former da... Jeg har nå i lengre tid prøvd å finne meg ny turbukse som ikke er fra Stormberg (de er snodige i passformen til meg, en meter for lange bein om de skulle passe i livet). Har innsett at det bare ikke er mulig uten at en får spesialtilpasset (Bergans syr vistnok både opp, ned, ut og inn hvis en finner noe som nesten passer. Men det koster... )

Nettopp. 

Det må være en utfordring. Min søster har tilsvarende utfordringer og er kjempe frustrert. Fordi er de lang nok (kort nok) i beina så får hun ofte ikke buksene over knærne, og hun er veldig smal i tillegg. Gir ingen mening. Nå fant hun en turbukse som passet, den er fra Bergans. Husker ikke hvilken modell det er da. 

Men du har ikke symaskin så du kan legge opp buksene selv? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 2.7k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg er så lykkelig nå! Det første som møtte meg da jeg og søsteren min dro for å lete i dag var nøklene mine som hang på et gjerde rett ved bilen!!! [emoji3][emoji3][emoji3] Hadde egentlig mistet håpe

SÅH letta nå! Det var far og yngste sønn som var her, de likte Uno kjempegodt! Uno oppførte seg fint, selv om han stjal en sko... De var inne og kosa litt, så gikk vi ute en liten runde og kasta litt

Hjemme fra jobbintervju - kryss fingrene for at de andre 5 som var til intervju har driti seg ut...

Posted Images

Jeg er disgusting...

Jeg kjøpte lunsj, og spiste altfor mye :( Det var så godt. Så veldig godt. Ostebaguett med brie og epleskiver, også klarte jeg liksom ikke å stoppe å småmaule verken det ene eller det andre. 

Nå er jeg mett, nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, nå er jeg forvirret :P Har jo egentlig fått beskjed om at det ikke er mulig å fortsette i fast stilling der jeg har praksis nå, men det har de tydeligvis gått tilbake på, og vil prøve å få til noe allikevel. Det er jo egentlig kjempebra, men jeg er litt avventende med å slippe jubelen løs før jeg vet hvordan de har tenkt det skal gjennomføres i praksis, for det virker som mye av det blir basert på tilkalling, og da er jeg jo egentlig like langt. Vi får se, men jeg tillater meg å være forsiktig optimist i det minste. 

  • Like 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå kaster jeg lange blikk mot sjokoladekjekspakken som ligger på kollegas pult. Prøver å innbille meg at plomme er like godt, men er ikke helt overbevist. :P Men, jeg vil jo bli kvitt gravid- og deppekiloene rimelig kjapt så da er det hårda bud. :aww:  

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, MarieR skrev:

Hm, nå er jeg forvirret :P Har jo egentlig fått beskjed om at det ikke er mulig å fortsette i fast stilling der jeg har praksis nå, men det har de tydeligvis gått tilbake på, og vil prøve å få til noe allikevel. Det er jo egentlig kjempebra, men jeg er litt avventende med å slippe jubelen løs før jeg vet hvordan de har tenkt det skal gjennomføres i praksis, for det virker som mye av det blir basert på tilkalling, og da er jeg jo egentlig like langt. Vi får se, men jeg tillater meg å være forsiktig optimist i det minste. 

Krysser fingre!

6 minutter siden, SFX skrev:

Jeg er disgusting...

Jeg kjøpte lunsj, og spiste altfor mye :( Det var så godt. Så veldig godt. Ostebaguett med brie og epleskiver, også klarte jeg liksom ikke å stoppe å småmaule verken det ene eller det andre. 

Nå er jeg mett, nå...

Nope, du er ikke disgusting. Mat er av og til veldig godt, sånn er det bare. :aww:

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blæ... etter en helt fantastisk sommer helsemessig for Casper våknet han med megakink i dag tidlig... helt banan i kroppen (bøyd både opp og til siden, og hodet ned). Proppet i ham to neurontin men synes ikke det hadde noen fantastisk effekt akkurat. Så da stemmer vel tankene jeg hadde om medisinen da vi testet dem i våres, at han var så bra pga. han var inne i en god periode igjen, ikke bra pga. medisinene. Men håper de får mer effekt når jeg gir neste dose i ettermiddag, og siste i dag før vi legger oss. 

Lurer på om det kan ha noe med at det er kaldt på soverommet om natten? Kanskje det er utløsende faktor, at han fryser om natten, og spenner seg? Jeg hater å sove på varmt soverom, men mulig jeg blir nødt til å ha på varme i vinter altså. 

Tenker jeg skal kjøpe en dyne til ham iallefall, hvis jeg bretter den i to så synker han litt nedi den og det gir jo varme, også et ullteppe over. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 grader og skikkelig høst ute med masse masse vind. Så hunder har bare fått tisse og Luna og småttiser har fått mat og vann. Lupin blåste - bokstavligtalt i været, og ville LØØØØØPE - men både jeg og kasko hutra og frøs så vi ville inn fortest mulig. Nå ligger Kasko på skuldra mi og sier at det fremdeles er alt for kaldt her :wub: Vi er ikke helt klar for høsten hverken han eller jeg. 

Skal sitte her og gjøre ingenting litt før jeg angriper rot og lager god middag. Så det så. Er ikke veldig rotete her - heldigvis, vi har blitt superflinke :ahappy: Så er kjapt gjort og få det på stell igjen. 

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Snoffe skrev:

Da fikk jeg sydd ferdig regndekkenet til Casper :D klart til en regnfull dag i morgen.

Så nå er planen å sy et til, en ullgenser og en fleecegenser. Muligens så syr jeg et ull/fleece dekken også. Men tar det som det kommer. I tillegg skal jeg sy votter til min "stesøster", de må være klare til om en måned når mamma og de reiser på besøk til henne. 

Blir litt lettere med neste regndekken, ganske fornøyd med mønsteret jeg fikk mekket til denne. Så da er det bare å følge det, og gjøre det litt bedre :ahappy:

 

Bilde :D 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, Snoffe skrev:

Nettopp. 

Det må være en utfordring. Min søster har tilsvarende utfordringer og er kjempe frustrert. Fordi er de lang nok (kort nok) i beina så får hun ofte ikke buksene over knærne, og hun er veldig smal i tillegg. Gir ingen mening. Nå fant hun en turbukse som passet, den er fra Bergans. Husker ikke hvilken modell det er da. 

Men du har ikke symaskin så du kan legge opp buksene selv? 

Jeg har symaskin, kan nesten bruke den :sleep: Men bukser med stramming nederst er litt verre å gjøre noe med, dessuten bør de i mange tilfeller også tilpasses i lår og liv, der har min kompetanse for lengst tatt slutt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutes ago, SFX said:

Jeg er disgusting...

Jeg kjøpte lunsj, og spiste altfor mye :( Det var så godt. Så veldig godt. Ostebaguett med brie og epleskiver, også klarte jeg liksom ikke å stoppe å småmaule verken det ene eller det andre. 

Nå er jeg mett, nå...

Det hørtes skikkelig digg ut!!

20 minutes ago, Betty said:

Akkurat nå kaster jeg lange blikk mot sjokoladekjekspakken som ligger på kollegas pult. Prøver å innbille meg at plomme er like godt, men er ikke helt overbevist. :P Men, jeg vil jo bli kvitt gravid- og deppekiloene rimelig kjapt så da er det hårda bud. :aww:  

Jeg synes faktisk norske plommer er mye bedre enn sjokoladekjeks da :lol: 

Kanskje jeg må innom og kjøpe litt plommer i ettermiddag, selv om de egentlig inneholder for mye sukker for meg :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg driver å "låner" plommer fra et tre vi går forbi innimellom og de er så gode! Det bor ingen i huset der nå pga asbest-behandling så det ser ikke ut til at det blir plukka, så da tillater jeg meg noen stk når jeg går forbi.

Her er det pissvær og jeg kjenner at jeg ikke gidder så lang tur, men de må jo få lufta seg litt. Kjøre et sted og bare slippe de rett ut i skogen kanskje. Litt lei av skogen "vår". Så får Blaze trene litt inne etterpå. Først må jeg gjøre meg ferdig her på jobb da.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutes ago, Kokospaniel said:

Jeg har symaskin, kan nesten bruke den :sleep: Men bukser med stramming nederst er litt verre å gjøre noe med, dessuten bør de i mange tilfeller også tilpasses i lår og liv, der har min kompetanse for lengst tatt slutt. 

Og så de som har sånne knelapper... kjedelig å ha de sånn omtrent midt å leggen. Hilsen Lengdeutfordret :aww: 

 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, Lola Pagola skrev:

Blæ... etter en helt fantastisk sommer helsemessig for Casper våknet han med megakink i dag tidlig... helt banan i kroppen (bøyd både opp og til siden, og hodet ned). Proppet i ham to neurontin men synes ikke det hadde noen fantastisk effekt akkurat. Så da stemmer vel tankene jeg hadde om medisinen da vi testet dem i våres, at han var så bra pga. han var inne i en god periode igjen, ikke bra pga. medisinene. Men håper de får mer effekt når jeg gir neste dose i ettermiddag, og siste i dag før vi legger oss. 

Lurer på om det kan ha noe med at det er kaldt på soverommet om natten? Kanskje det er utløsende faktor, at han fryser om natten, og spenner seg? Jeg hater å sove på varmt soverom, men mulig jeg blir nødt til å ha på varme i vinter altså. 

Tenker jeg skal kjøpe en dyne til ham iallefall, hvis jeg bretter den i to så synker han litt nedi den og det gir jo varme, også et ullteppe over. 

Nå har ikke Nemi samme problemer som Casper, men hun får på seg BoT nettingdekken om natten hvis det er litt kjølig. Men jeg har det ikke spesielt kaldt på rommet uansett, hun bare fryser lett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norske plommer er noe av det beste som finnes! :D

Tuva og jeg har gått en finfin tur i skikkelig høstvær, hun gikk løs hele tiden på den nesten 2 t lange turen. Både i skogen og på veien, hun er så lydhør når hun er løs nå! Tilogmed når det løp en katt foran henne hørte hun på meg :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Turb skrev:

Bilde :D 

 

Ok da :lol: ble to regndekken (og et par votter). Så får jeg sy gensrene en annen dag :)

IMG_20170905_153005759.thumb.jpg.9908bde555c69dd41dba8bf9dff95383.jpg

IMG_20170905_152903865.thumb.jpg.af01ed3fd7670570d6deb2bba1edf819.jpg

IMG_20170905_153048412.thumb.jpg.3b15a3f231f8c151f993c4bfa1d791eb.jpg

1 time siden, Kokospaniel skrev:

Jeg har symaskin, kan nesten bruke den :sleep: Men bukser med stramming nederst er litt verre å gjøre noe med, dessuten bør de i mange tilfeller også tilpasses i lår og liv, der har min kompetanse for lengst tatt slutt. 

Det er skummelt å så inn :aww:

 

  • Like 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Klematis

Jeg har lufta venninna mi i dag. Vi var på akutt-time hos kiropraktor i går. Det er visst noe som går med prolapser for tiden, det er andremann jeg kjører til behandling på to uker. 

I morgen skal jeg få svar på røntgen av foten min også. 

Jeg som tenkte jeg skulle skjerpe meg med all godis-spisingen nå, og alt startet så bra. Proteinpannekaker til lunsj og greier. Hvis vi ser bort i fra den 100 grams sjokoladeplata jeg snart har spist opp...:icon_redface:

Det regner, og det skal det visst fortsette med i flere dager. Helt topp det når man har ferie.:P

Jaja, da er det vel bare å ta på seg regnkåpa igjen da, og lufte pelsdotten. Vurderer nesten å kjøpe en slik regn og sølefrakk som jeg egentlig synes bare ser utrolig tåpelig ut til henne. Det blir så mye søl inne, nemlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, MarieR said:

Twist skal gå MH neste helg, det hadde jeg faktisk glemt :lol: etterspurte praktisk informasjon fra arrangør nå, ikke hørt noe etter at de bekreftet påmeldingen. De er vel ikke akkurat kjent for effektiv informasjonsflyt, så da tillot jeg meg å mase litt.  

Jeg skal dit med 5 stk jeg :D Jeg har ikke fått noe info jeg heller, annet enn at jeg har vært i dialog med dem siden jeg har så mange. Her starter Yumi kl 9 lørdag, så går mine på rekke og rad.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Line skrev:

Jeg skal dit med 5 stk jeg :D Jeg har ikke fått noe info jeg heller, annet enn at jeg har vært i dialog med dem siden jeg har så mange. Her starter Yumi kl 9 lørdag, så går mine på rekke og rad.

Så gøy! Er så spennende å se flere fra samme kull! Da har sikkert Twist ganske sent oppmøte regner jeg med. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, MarieR said:

Så gøy! Er så spennende å se flere fra samme kull! Da har sikkert Twist ganske sent oppmøte regner jeg med. :)

De kjører et ganske tight løp, så gjetter det blir en del forsinkelser. Siste fra meg skal visstnok starte kl 11. Gleder meg til å følge hele gjengen gjennom :) 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ufattelig deilig å kunne ha med bikkja på jobb. Selvom jeg bare jobber 5 timers dager der, så er jeg helt ferdig når jeg kommer hjem. Jeg er virkelig ikke laget for å stå opp tidlig. Så må jeg bli flinkere å ta D-vitaminene mine... men nå kommer jeg altså hjem med god og sliten hund. Vi legger oss rett på sofaen begge to. Det var hakket verre når jeg kom hjem trøtt og sliten til en energibombe av hund som hadde vært alene i flere timer. Tur er ikke det som frister mest liksom. Gleder meg til denne uken er over da. Jobber hele uken + 13 timers vakter i helgen...

Og siden det nærmer seg mørkere tider, var jeg innom clas ohlson og fikk kjøpt sånne små led-lys som er greie å henge på selen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Jeg ble medlem i januar 2006. Ganske lenge siden ja Håper du får en fin påske, og mye god pelsterapi ❤️ 
    • Her synes jeg det er noe som skurrer bittelitt.. Det som virkelig forbauser meg her er at du skriver at hunden er kjent for sin uberegnelige atferd.. Da lurer jeg på hva venninna di gjorde så tett på denne hunden? Hadde jeg visst om en slik hund  i området der jeg bodde hadde jeg gått lange omveier for å verne min egen hund.  Men så sier du og at hunden utagerte helt ut av det blå? Ingen hunder gjør det. Det ligger alltid noe bak og der er det vår jobb å ha såpass oppmerksomhet på hunden vår når vi går tur at vi har størst mulig kontroll på miljøet . Ofte blir hunder bånd reaktive pga de har vært utsatt for utfall fra andre hunder. Noe å tenke på.  Håper det går bra med hunden til venninna di.  Må tillegge at for meg som er atfersterapeut og instruktør så hadde det vært interessant å hørt begge sider av saken .. Og husk en ting - for hver person som anmelder "mindre" episoder dess verre blir det å være hund i dette landet. Naturlig atferd blir allerede sett på som "farlig" .. Ingen glemmer vel Bob og mange andre hvor det i 90% kunne vært en helt annen sak hvis det hadde vært litt mer empati og kunnskap inne i bildet.. Hadde dere tatt forhåndsregler og eier av hunden som utagerte hadde brukt en vest ell. lign som sier hold avstand så hadde dette ikke vært en sak i det hele tatt.. Så om det da stemmer at denne hundeeieren er helt elendig så kan jo dere gå foran med et godt eksempel. 
    • Ta kontakt med avlsrådet i klubben, de har kanskje noe mer info om hvem som planlegger hva. De kan også si noe om hvem som har hunder som kan passe deg.
    • Har briard, hun nærmer seg 9 år nå men er sprek ennå. Kunne tenkt meg en briardvalp mens min nåværende er sprek og rask! Hun har så herlig personlighet at jeg vil hun skal være med å prege valpen. Har forsåvidt sett litt på andre raser også som border collie (har ei på 4,5 år nå) og toller, men synes briarden har så herlig personlighet! Nå ligger det ut lite informasjon om oppdrettere i landet så jeg lurte på om noen visste om noen oppdrettere og evt kunne sende meg en pm om man ikke vil legge ut her? Vet av cathrine i trondheim men de er bortlovet, ble for sen der. 😅 men noen må da vite av noen oppdrettere? Står lite på briard/picard hjemmesiden. Litt dårlig det. 😬
    • Hvis du skal bruke folk som "hjelp", så pass på at de holder avstand og ikke tar kontakt med hunden først. Jeg ville oppholdt meg i områder med en del folk (ikke tette mengder) hvor det er mulig å regulere avstanden, og belønne ro og kontakt. Det valpen først og fremst trenger å erfare er at han ikke trenger å forholde seg til folk om han ikke vil. Hvis du skal trene sammen med folk, still dere på avstand og hold en samtale. Belønn all interesse hunden viser for den andre personen, hos deg selv, slik at han må søke ut igjen mot dem for å få belønning. Om han faktisk viser interesse for å gå bort til dem, la ham gjøre det, og la de kaste godbiter til ham (ikke bøye seg over ham!). Du kan hjelpe ham å hilse på folk du vil han skal møte (besøk, familie, venner osv.) med target-trening evt., så fokuset er på targeten og ikke på dem. Vær tydelig når han ikke trenger å forholde seg til folk og belønn kontakt med deg. Det skal ikke være opp til ham å måtte ta valget.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...