Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, april


maysofie
 Share

Recommended Posts

Guest *Kat84*
8 timer siden, Symra&Pippin skrev:

 

Jeg tenkte også på varme. Moren min hadde mye vondt i nakken. Jeg kjøpte en slags varmekrave med batterier til henne, og den syntes hun hjalp! Det som virkelig hjelper når kroppen min er stiv og vond er en varm dusj, så det er noe med varme og muskel/leddsmerter altså. Den kraven så omtrent sånn ut og kostet ikke stort, tror jeg kjøpte den på enten apotek eller helsekostbutikk. Kanskje det kunne være noe for søteste Casper?

Bilderesultat for nakkevarmer

Sånne hjelpemidler for varme er gull verdt! 
Funker veldig bra på meg når jeg er øm og stiv i muskulaturen. Ikke at Casper burde bruke det med mer enn bare muskelvondt, men sånn generelt er slike ting genialt. 

8 timer siden, Lola Pagola skrev:

 

 


Takk!! Det hjalp visst, han er bedre nå, med hodet opp. Kom i skrivende stund styrtende ut døra for å ta leken sin på plena.
Den leken er rar, ingen av hundene liker den noe særlig. Sniff eeelsker pipeleker men denne lar hun være. Og Casper blir lei seg når den piper. Så i høst tok han den i munnen og bar den lengst bort i hagen til foreldrene mine, og gravde den ned. Jeg fant den igjen her om dagen, fortsatt "nedgravd". Tenker nok at Casper graver den ned igjen snart.

ac497bdda8726f90edf298509809094b.jpg

Sent fra min SM-G903F via Tapatalk
 

 

 

:lol: 

Sjef liker heller ikke leker som piper. Først biter han i den, og når det piper så slipper han og kikker bare på før han begynner å slikke og ser ut som han ypper til lek! :lol: 
Det høres jo ut som en papillon som piper da, så kanskje ikke så rart at han gjør det egentlig :aww: 


Nok en dag på galehuset er unnagjort (les: Jobb på Obs rett før helligdag :o ), og jeg sitter med beina høyt igjen. Og jeg skal jammen meg hente meg et glass vin. Etter et par timer på jobb i morgen på flyplassen har jeg jo faktisk ferie helt til fredag formiddag :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Akkurat nå er jeg superfornøyd med lille Fettergutt. Jeg er nemlig på vei hjem fra kurs med en rykende fersk B-godkjent lavinehund.  Flinke Fetter skuffer aldri.

Hei sonen  Må bare dele.. Colored Melody's Calendar Girl. HD: A/A  AD: 0/0 Gjennomført MH - Bestått, med 1 på skudd.   Verdens fineste lille aussie-frøken❤

Fine bikkjer! Han heter Herr Hu, og er verdens søteste! Han ble 2 år i går.  Han er ikke 100% offisielt min enda, vi har ikke ordna med omregistrering, men vi har hatt ham siden rett etter nyttår

Posted Images

3 hours ago, WelshenNemi said:

God bedring!:console:

Du har samme holdning til serier som meg :lol:

Det er så deilig når irriterande hovudpersonar dør, og alt er så gjennomsyra av trist musikk og ønske om tårevåte øyeblikk, og eg berre HAAHAHAHAAA YEESSS!

2 hours ago, Lola Pagola said:

Sånn smågodt... er jeg den eneste som synes det er ekkelt? Nå tenker jeg ikke smak, men det at det står så åpent synes jeg er skikkelig uhygenisk. Folk hoster og nyser, det står helt åpent hele dagen, barn og voksne tar med hendene. Men folk forsyner seg jo som bare det, så mulig jeg er rar. Iblant kjøper jeg og smågodt, men det må være fra de øverste hyllene og i beholdere som har lokk. Ikke fra de åpne eskene som står på paller. Men får liksom litt "bismak" uansett, så går lenge mellom hver gang. Samme med mandler som bare står åpent, folk tar jo med hendene har jeg sett. Er imot at alt skal ha emballasje, men akkurat uvaskbare matvarer vil jeg gjerne ha forseglet altså.

Sent fra min SM-G903F via Tapatalk
 

 

Det er sinnsjukt ekkelt, og ikkje berre litt. Små ungar står og tygger på godteri og legg det tilbake, tråkkar på nederste hyller med skitne støvlar, og voksne er ikkje så veldig mykje betre. Eg handlar smågodt når det er priskrig, for då er det hyppig utskifting og påfyll, og kun frå øverste hylle. 

59 minutes ago, SFX said:

Burde du ikke sjekkes mens du er syk?

 

Dei stakk nokre ekle greier opp i nasen og inn i halsen for å ta prøver, eg tykte det var nok. :P Eg skal sjekkast om lungene er heilt på stell, og må vere frisk nok til prøva.

 

21 minutes ago, Snøfrost said:

 

æsjda, høres overhodet ikke moro ut :hug: 
Har de tatt prøver for å sjekke hva lungebetennelsen(e) kommer av? 
Altså hvilken mikroorganisme.

og angående bronkyl og smak, har du sjekket ut om Nycoplus sine C-vitamin brusetabletter med sitronsmak smaker ca likt? Jeg har aldri smakt noen av de, men begge skal ha sitronsmak :) 

@SFX bronkitt er høyere opp i luftveiene enn lungebetennelse, så som regel har man et stadie med bronkitt før man får lungebetennelse, men ikke alltid. 

 

Dei tok ein test ja, eg tippar dei finn ut av det. Spørst om det går før påska er over, men satsar på betring i løpet av kort tid. Det har løsna litt i alle fall, får hosta opp ein del meir gugge.

Og takk for tips! Skal sjekke ut nycoplus, bonus om det er vitaminer og. :D

21 minutes ago, Snøfrost said:

---------------
Ankelen min er dum i dag, hvorfor er den det da? Jeg kan ikke huske å ha gjort noe spesielt med den. Men den har gjort vondt siden i går kveld og er litt hoven. Får satse på at det snart går over, for jeg har ikke tid til å sitte med foten i ro over lengre tid. Har gjort mye av det i dag, men i morgen går det ikke :aww: 

God betring til ankelen! 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er litt spent på morgendagen. Hunden til broren min skal opereres, og jeg er litt redd for at han ikke skal tåle det. Han blir 12 i år, og ifg testene de tok i dag er det ingenting som tilsier at han ikke tåler operasjonen, men en viss risiko vil det jo uansett være med å legge en så gammel hund i narkose tenker jeg. Krysser fingrene for at det går bra! 

En episode til med TBBT så er det natta her. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, Krutsi skrev:

Det er Eddie (kompisen til fantorangen) som er treningskompiser :lol: 

jeg har hele Barne-TV her hjemme jeg :lol: 

Det er jo greit å ha et gjennomgående tema :D

10 minutter siden, plutte skrev:

Det er så deilig når irriterande hovudpersonar dør, og alt er så gjennomsyra av trist musikk og ønske om tårevåte øyeblikk, og eg berre HAAHAHAHAAA YEESSS!

:D

Sitat

Dei stakk nokre ekle greier opp i nasen og inn i halsen for å ta prøver, eg tykte det var nok. :P Eg skal sjekkast om lungene er heilt på stell, og må vere frisk nok til prøva.

Yuk, det hørtes ut som motivasjon til å bli frisk, å slippe de tingene en gang til :( 

46 minutter siden, Snøfrost skrev:


@SFX bronkitt er høyere opp i luftveiene enn lungebetennelse, så som regel har man et stadie med bronkitt før man får lungebetennelse, men ikke alltid. 

Ah, det var sånn det var - jeg visste at den ene kunne lede til den andre :P 

46 minutter siden, Snøfrost skrev:

---------------
Ankelen min er dum i dag, hvorfor er den det da? Jeg kan ikke huske å ha gjort noe spesielt med den. Men den har gjort vondt siden i går kveld og er litt hoven. Får satse på at det snart går over, for jeg har ikke tid til å sitte med foten i ro over lengre tid. Har gjort mye av det i dag, men i morgen går det ikke :aww: 

Kan det ha vært noe som skjedde mens du red? Uvant bruk av ankel eller noe? Jeg kan ingenting om hest og ridning, så jeg bare gjetter. Jeg vet mer enn jeg trenger om ankelsmerter, så god bedring!

6 minutter siden, MarieR skrev:

Er litt spent på morgendagen. Hunden til broren min skal opereres, og jeg er litt redd for at han ikke skal tåle det. Han blir 12 i år, og ifg testene de tok i dag er det ingenting som tilsier at han ikke tåler operasjonen, men en viss risiko vil det jo uansett være med å legge en så gammel hund i narkose tenker jeg. Krysser fingrene for at det går bra! 

En episode til med TBBT så er det natta her. 

Lykke til!

Det ligger en liten gutt på magen min og hikker.
Hvordan skal jeg få Glam til å holde pusten og telle til 21?

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

..har jeg lyst å begynne å se sesong 3 av You better call Saul, men det er ikke noe lurt. Tror jeg skal bli enig med meg selv om å ta badet også, så ta en dusj, og så kan jeg se før sengetid. Andreetasje og stue er ferdig, inkludert alt av sengetøy, kyllingbur, bikkjetepper og kattestoler. Kjøkkenet og gangen får bli morgendagens prosjekt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Argyr skrev:

..har jeg lyst å begynne å se sesong 3 av You better call Saul, men det er ikke noe lurt. Tror jeg skal bli enig med meg selv om å ta badet også, så ta en dusj, og så kan jeg se før sengetid. Andreetasje og stue er ferdig, inkludert alt av sengetøy, kyllingbur, bikkjetepper og kattestoler. Kjøkkenet og gangen får bli morgendagens prosjekt. 

Synes det hørtes veldig lurt ut, vi så den i sta. Kan ikke vent med noe sånt! Og er jo kun en episode, det går fort :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, SFX skrev:

Jeg har handlet, så jeg har to-tre middager klare (blant annet fiskeboller - jeg fikk akutt lyst på fiskeboller!) - og så jeg kan lage sveler til andre påskedag, for da skal vi ha konkurransetrening i hundeklubben. 

Man får ikke akutt lyst på fiskeboller??? :o FISKEBOLLER?????? Fiskeboller er mat for sarte hundemager, det :aww: 

Sitat

Kanskje vi må være med?

Japp, det synes jeg dere må :D 

Sitat

Og kanskje du må gi oss rørleggerkurs, for jeg er sykt lei av vanntrykket her også. Eller, jeg er lei av det fraværende vanntrykket.

Siri fikser alt, så hun fikser sikkert rørleggerkurs også :aww: Jeg kan gi et lite forhåndstips: skru av enden på kranene for å se om det sitter gugge der... det skal ikke så mye til før det tetter seg og lager dårlig trykk... jeg hadde det både i krana på kjøkkenet og krana på badet... men det er mulig  det er sånt som bare er problematisk når man har egen borebrønn altså :aww: 

1 time siden, Symra&Pippin skrev:

MHM! :aww:

:|:|:| *se mitt rike falle i grus....*

Edit: De siste smileyene skal være sånne "stirre sjokkert på verden"-smileys... 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Ozzy skrev:

Synes det hørtes veldig lurt ut, vi så den i sta. Kan ikke vent med noe sånt! Og er jo kun en episode, det går fort :ahappy:

Jeg må vaske bad først! Jeg sitter her enda da.. NUH løpe og vaske bad og meg selv og så kan jeg benke meg! Bare en? Ånei, det er sånn som kommer en og en... Da kan jeg ikke se halve sesongen om gangen da, jo. Hmpf. 

Akkurat nå, Siri skrev:

Man får ikke akutt lyst på fiskeboller??? :o FISKEBOLLER?????? Fiskeboller er mat for sarte hundemager, det :aww: 

Jo, det er akkurat det man gjør! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svigers kom innom med hvert vårt påskeegg i dag:lol: har ikke fått påskeegg på flere år, så det var gøy. Nå ligger jeg under teppet på sofaen og gomler smågodt og ser på paradise hotel.:sleep: Så pøsregner det så da er det enda mer koselig.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Siri skrev:

 

:|:|:| *se mitt rike falle i grus....*

Edit: De siste smileyene skal være sånne "stirre sjokkert på verden"-smileys... 

Det er de smileyene vi ser, og det gjør du også hvis du refresher, som det ikke heter på godt norsk. Det har livet lært meg, om sonensmileyer.

Og fiskeboller er ok det, i terteskjell, med reker i sausen og asparges som tilbehør.

De siste dagene har jeg vært dødsblakk (man låner ikke fra sparekontoen hvis det ikke står liv eller helse på spill). Nå gleder jeg meg veldig til lønn i morgen, da blir det både lammestek og tulipaner. Og garn, jeg må ha noe å strikke på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 4/8/2017 at 4:15 PM, Kaisen said:

Til pass for han:lol: jeg vet jeg ser yngre ut enn 23. Flere mener det ser ut som at jeg er 17. Men sånn som han snakka skulle man trodd jeg gikk på barneskolen. "Mammaen og pappaen din":teehe: her om dagen måtte jeg vise leg når jeg skulle kjøpe røyk (nei, klarte ikke å slutte) og dama i kassen trodde ikke helt det var meg på bilde. Til slutt så sa hun bare: jaja, du holder deg godt.

Det var jo en fin måte å si det på det.  får håpe jeg holder meg like godt når jeg er 50 da:rofl:

Jeg fyller 32 i år, og har flere ganger i løpet av de siste månedene måttet vise leg for å kjøpe snus, på forskjellige butikker. Får samme reaksjon fra personen i kassa hver gang :lol: Greit når det går den veien. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Argyr skrev:

Jeg må vaske bad først! Jeg sitter her enda da.. NUH løpe og vaske bad og meg selv og så kan jeg benke meg! Bare en? Ånei, det er sånn som kommer en og en... Da kan jeg ikke se halve sesongen om gangen da, jo. Hmpf. 

Jo, det er akkurat det man gjør! 

Ja de legger bare ut en og en BCS. Sinnsykt teit, nesten alle serier legger de ut alt :P

Vask bad i morgen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, Line said:

@Debbie sånn som man pusser mellom tennene med. En slags kombinasjon av tannpirker og tannbørste, kan man si.

Mellombørste. Forebygger tannstein og annet ræl mellom tennene. :aww:

--

Hotellpute gjør susen som hundeseng, altså! Kan det brukes som sovehodepute til mennesker også, eller blir det kanskje litt mye eller for hardt/mykt/rart? Hmhm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Caroline skrev:

Jeg fyller 32 i år, og har flere ganger i løpet av de siste månedene måttet vise leg for å kjøpe snus, på forskjellige butikker. Får samme reaksjon fra personen i kassa hver gang :lol: Greit når det går den veien. 

Haha:lol: håper at jeg også fortsatt må vise leg om 9 år! Noe lignende skjedde søsteren min i går. Vi var ute å spiste, så spurte servitøren om vi var tvillinger. Søsteren min ble i ekstase siden hun er 31:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Relativt mye rådyr her jeg bor, til og med tråkk rett igjennom hagen. Ser små familier titt som ofte på jordene som er rett nedenfor. Særlig det ene jordet (gresset er faktisk grønnere der, konkludert med at de sår noe mystisk der :aww:), der ser jeg noen så og si hver ettermiddag. Men for et par dager synes jeg de var litt mange, og telte. 10 - ti(!) rådyrrumper, er det normalt? Eller hadde de rådyr-gathering? Aldri sett så mange i flokk, toppen 4 liksom :P

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Siri skrev:

Man får ikke akutt lyst på fiskeboller??? :o FISKEBOLLER?????? Fiskeboller er mat for sarte hundemager, det :aww: 

Fiskeboller kan være godt - og jeg fikk lyst på kokte poteter, kokte gulrøtter, masse tjukk hvit saus og fiskeboller. Så det så.

1 time siden, Siri skrev:

Japp, det synes jeg dere må :D 

Bare å rope ut, så er vi game :D 

1 time siden, Siri skrev:

Siri fikser alt, så hun fikser sikkert rørleggerkurs også :aww: Jeg kan gi et lite forhåndstips: skru av enden på kranene for å se om det sitter gugge der... det skal ikke så mye til før det tetter seg og lager dårlig trykk... jeg hadde det både i krana på kjøkkenet og krana på badet... men det er mulig  det er sånt som bare er problematisk når man har egen borebrønn altså :aww: 

Jeg bør vel finne ut hvordan jeg slår av vannet først... Og jeg vet at vi har diskutert før mitt ønske om lenger dusj-slange, men jeg har jo ikke kommet så langt enda. Noen ting tar tid...

1 time siden, Argyr skrev:

Jo, det er akkurat det man gjør! 

Nemlig!

1 time siden, Symra&Pippin skrev:

Og fiskeboller er ok det, i terteskjell, med reker i sausen og asparges som tilbehør.

Fiskeboller i terteskjell med grønnsaksblanding, hvit saus og crabsticks eller reker er jeg vant til - også veldig godt, men jeg orker jo ikke å kjøpe en pakke med åtte terteskjell når jeg trenger to.

1 time siden, Symra&Pippin skrev:

De siste dagene har jeg vært dødsblakk (man låner ikke fra sparekontoen hvis det ikke står liv eller helse på spill). Nå gleder jeg meg veldig til lønn i morgen, da blir det både lammestek og tulipaner. Og garn, jeg må ha noe å strikke på.

Både arbeidsgiver og NAV burde sørge for at utbetalinger kommer i god tid før høytider. Jeg får penger av NAV på tirsdag...

Akkurat nå, Kristiin skrev:

Relativt mye rådyr her jeg bor, til og med tråkk rett igjennom hagen. Ser små familier titt som ofte på jordene som er rett nedenfor. Særlig det ene jordet (gresset er faktisk grønnere der, konkludert med at de sår noe mystisk der :aww:), der ser jeg noen så og si hver ettermiddag. Men for et par dager synes jeg de var litt mange, og telte. 10 - ti(!) rådyrrumper, er det normalt? Eller hadde de rådyr-gathering? Aldri sett så mange i flokk, toppen 4 liksom :P

Kanskje det er påskefest? Jeg har daglig sett to rådyr på jordet her, men da jeg gikk ut i stad så var det fem stykk der! Jeg har kjørt forbi jorder hvor det står mange, mange rådyr - men jeg har tenkt at det er faste flokker, særlig siden det er to jeg har sett her så lenge. Men i dag hadde de gjester. Eller noe. De var spredt utover jordet, og det nærmeste sto kanskje ti meter unna. Og de blir jo ikke skremt av at jeg går ut og bevisst smeller igjen døra, og ikke lar de seg skremme av hundene som rusler i hagen heller. Jeg vet ikke om de er kørka eller avslappa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Symra&Pippin skrev:

Og fiskeboller er ok det, i terteskjell, med reker i sausen og asparges som tilbehør.

Neimen, fysj! 

1 time siden, Ozzy skrev:

Ja de legger bare ut en og en BCS. Sinnsykt teit, nesten alle serier legger de ut alt :P

Vask bad i morgen :D

Dårlig gjort! 

Det ble omvendt. :P Hadde fått så innmari mye å gjøre i morgen om jeg utsatte, og jeg må fordele ting utover om jeg skal ha kropp til å få gjort alt sammen. Gjorde heller litt ekstra nå, så har jeg mest småplukk i morgen og kan sette meg ned med Saul mens jeg venter på gjester. 

26 minutter siden, SFX skrev:

Fiskeboller kan være godt - og jeg fikk lyst på kokte poteter, kokte gulrøtter, masse tjukk hvit saus og fiskeboller. Så det så.

Ja! Fiskeboller i tjukk hvit saus med poteter og raspet gulrot til, og karri! 

26 minutter siden, SFX skrev:

Fiskeboller i terteskjell med grønnsaksblanding, hvit saus og crabsticks eller reker er jeg vant til - også veldig godt, men jeg orker jo ikke å kjøpe en pakke med åtte terteskjell når jeg trenger to.

Altså, nei. Nå var vi jo enige, og så kommer du med terteskjell og crabsticks? Det er jo ikke spiselig. 

 

Minuset med å være voksen er at man må ta ansvar for husvask og slikt selv. Plusset er at man kan spise smågodt akkurat når man vil. Uansett hva Siri sier! :devilbanana:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Kristiin skrev:

Relativt mye rådyr her jeg bor, til og med tråkk rett igjennom hagen. Ser små familier titt som ofte på jordene som er rett nedenfor. Særlig det ene jordet (gresset er faktisk grønnere der, konkludert med at de sår noe mystisk der :aww:), der ser jeg noen så og si hver ettermiddag. Men for et par dager synes jeg de var litt mange, og telte. 10 - ti(!) rådyrrumper, er det normalt? Eller hadde de rådyr-gathering? Aldri sett så mange i flokk, toppen 4 liksom :P

 

Ikke unormalt at rådyr samles i større grupper :) 

AN er Twist ****** billig. Tror han skal få ligge bundet om natta fra nå av, så skoene mine får stå i fred. Og som sist så er det de dyreste turskoene mine han tar. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror bare jeg må flytte til Finland. Døgnrytmen til dyret passer mye bedre her (de ligger en time foran) :P

Ble stoppet av politiet på vei hit, de hadde storkontroll og stoppet alle på vei til eller fra Finland. Første gang jeg har blitt stoppet etter at jeg fikk lappen for 3,5 år siden. På spørsmål om vognkort svarer jeg "hvordan ser nå det ut da?" Politidama tenkte sikkert sitt, men jeg fikk nå kjøre videre :teehe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Argyr skrev:

Jo, det er akkurat det man gjør! 

Rare menneske :aww: 

7 timer siden, Symra&Pippin skrev:

Det er de smileyene vi ser, og det gjør du også hvis du refresher, som det ikke heter på godt norsk. Det har livet lært meg, om sonensmileyer.

Jeg hadde jo refresha vøtt... men de var fortsatt rare - men NÅ var de normale igjen :D 

7 timer siden, Symra&Pippin skrev:

Og fiskeboller er ok det, i terteskjell, med reker i sausen og asparges som tilbehør.

Om man fjerna fiskebollene, så ville det vært snadder vøtt :D 

7 timer siden, Line skrev:

Sånne? :blink: 

Nei, de andre :P 

6 timer siden, Kristiin skrev:

Relativt mye rådyr her jeg bor, til og med tråkk rett igjennom hagen. Ser små familier titt som ofte på jordene som er rett nedenfor. Særlig det ene jordet (gresset er faktisk grønnere der, konkludert med at de sår noe mystisk der :aww:), der ser jeg noen så og si hver ettermiddag. Men for et par dager synes jeg de var litt mange, og telte. 10 - ti(!) rådyrrumper, er det normalt? Eller hadde de rådyr-gathering? Aldri sett så mange i flokk, toppen 4 liksom :P

Det er nok helt sikkert The Gathering ja :D 

5 timer siden, Argyr skrev:

Minuset med å være voksen er at man må ta ansvar for husvask og slikt selv. Plusset er at man kan spise smågodt akkurat når man vil. Uansett hva Siri sier! :devilbanana:

Min verden faller i grus... :icon_cry:

Her faller det ned ganske mye sånn hvitt fra himmelen nå :o Men jeg ble vel ikke overrasket, for Yr sa jo at det skulle snø i dag. Greit at jeg skal jobbe da :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...