Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, april


maysofie
 Share

Recommended Posts

  • Svar 3.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Akkurat nå er jeg superfornøyd med lille Fettergutt. Jeg er nemlig på vei hjem fra kurs med en rykende fersk B-godkjent lavinehund.  Flinke Fetter skuffer aldri.

Hei sonen  Må bare dele.. Colored Melody's Calendar Girl. HD: A/A  AD: 0/0 Gjennomført MH - Bestått, med 1 på skudd.   Verdens fineste lille aussie-frøken❤

Fine bikkjer! Han heter Herr Hu, og er verdens søteste! Han ble 2 år i går.  Han er ikke 100% offisielt min enda, vi har ikke ordna med omregistrering, men vi har hatt ham siden rett etter nyttår

Posted Images

7 timer siden, Siri skrev:

:lol: Sonen er fin sånn :P 

Krysser :D 

Nemlig... jeg har en boks Bjellands stående i skapet... den har stått der i noen år, for å si det sånn. Jeg er glad jeg ytterst sjelden har hunder med dårlig mage :D 

:lol: Tida går altså! 

Og hvem glemte å kjøpe fiskeboller....

5 timer siden, Lola Pagola skrev:


Du har ikke sett det nei, men det er mange ekle folk innom en butikk iløpet av en dag emoji14.png Mtp miljøet er det nok ikke noe bedre å kjøpe fra slike åpne bokser, smågodtet som blir puttet i stativene kommer jo og fra slike bokser, eller store poser.

Sent fra min SM-G903F via Tapatalk
 

Og fra jeg leste forrige gang til nå har jeg tydeligvis glemt hva jeg har lest, for jeg har shoppet smågodt. Men nå etter å ha lest dette har jeg mista lysten...

3 timer siden, SFX skrev:

Ja!

Noooo - og jeg som trodde vi kunne være venner!!! :D 

Hahahaha, tillitsvekkende! :D 

Men da sitter du igjen med smakløse terteskjell, en hvit saus med salt og pepper - og grønnsaker. Siri, vil du bare ha grønnsaker til middag?

Deal! Foenix elsker jo å gå spor - og det gjør for så vidt Glam også, men han har bare gjort det uten sele og sporline når han finner noe i skogen å forfølge :P 

Jeg tror den diskusjonen kom da bade hund inne-sesongen startet i fjor, for den slangen er jo lang nok for meg - men litt for kort til å få badet hund som ikke får plass i dusjkabinettet. Og nå er det jo snart bade hund ute-sesong, så da kan jeg vel drøye et halvt år med å gjøre noe med det :P 

:P En skal passe seg for hva slags gjenger en omgir seg med :P 

Bok av Graham Norton, sa De? Hva har han skrevet?

Krysser fingrene!

Har ikke mamma'n din lært deg at det ikke er lov til å si "æsj" om andres mat? :D 

Dumme ankelen - de er jo bare "litt" hemmende i hverdagen også :( Mitt brukne korsbein hemmet meg aldri så mye som en vond ankel kan gjøre. For meg er det vanndrivende som hjelper mest, fordi smertene kommer av hevelser i bløtlegemene som presser på forkalkninger etter et gammelt brudd i ankelen - så vanndrivende får hevelsen ned fortere. Vi har testet med ulike smertestillende og shit, men i hverdagen når jeg ikke har betennelser i forkalkningene så er vanndrivende Da Shit. Men det er kanskje ikke til noen hjelp om det er et leddbånd som har fått en strekk, nei...

Det er jeg vel ikke enig i :P 

Mmm, sjarmen med oppblokking - lykke til videre!

Det er vel derfor det er jakt :P 

Men stakkars!

Bacon, det har jeg ikke forsøkt, men når du sier det kan jeg se for meg at sprøstekte baconterninger er godt med, ja.

Sovedag igjen, men må utnytte det mens jeg er hjemme, de neste tre nettene sover jeg hos pappa. Jeg skal spise middag hos mamma klokka fem, det er to og en halv time å kjøre, og før det må jeg kjøpe barselgave til søss og mannen. Og tanke bensin. Og kjøpe ny ørerens til Foenix, i fall den flaska vi har nå ikke varer ut påska. Og pakke klær. Og helst fullføre noe klubbarbeid. Sukk.

Boka av Graham Norton er en krim fra det koselige landsbyliv i en engelsk småby, boken heter Jordfast på norsk. Fått gode kritikker, så gleder meg til å lese den.

Jeg har lest ut Nesbø nå, og det er jo bra. Og så vært og shoppet og man blir ganske sliten av all shoppinga, men Prima har fin grønn løpetidstruse. Nå får det komme løpetid.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, AussieAllTheWay skrev:

Det med munnkurven var jo smart da (Y)

Hva slags klotang kjøpte du? Jeg har Millers for første gang, og jeg har aldri i mitt liv klippet så mye "til blods" før... (heldigvis sjelden mer enn ett par dråper) Er det fordi jeg kommer tettere på tru.. Noen påsto jeg begynte  bli blind osv, men synstestene sier det motsatte ;) OG jeg bruker hodelykt for ekstra godt lys..

Jeg syns millers er den beste! Hadde en liten før som hadde håndtak som en saks. Likte den veldig godt men den ble så fort sløv...Men bruker du den "stopperen" som er på? For den er ikke noe god. jeg har heldigvis ikke klippet for langt med millers til nå (bank i bordet!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Kaisen said:

Jeg syns millers er den beste! Hadde en liten før som hadde håndtak som en saks. Likte den veldig godt men den ble så fort sløv...Men bruker du den "stopperen" som er på? For den er ikke noe god. jeg har heldigvis ikke klippet for langt med millers til nå (bank i bordet!)

Jeg er egentlig fornøyd med Millers, men skjønner ikke helt hvorfor jeg etter så mange år med en stor klumpete klipper har begynt å klippe for langt inn. Og nei bruker ikke noe stopper nei. DA hadde det blitt blod da :shocked:
Eneste negative med den er at låsen faller på plass igjen under klipping, så den låser seg- må passe på å ha den nedover, eller svips så er tanga låst :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også klippet klør (med Miller's :heart:), eller det vil si, alle fire jentene, pluss Lupin som er på besøk, har fått full spabehandling i dag med bad, føn, børsting, klippet klør, poter, ører og stumper. Planen var å ta bilder i dag, men regnet kom selvfølgelig akkurat da jeg var ferdig. Håper det klarner opp før sola går ned, for de er jo like møkkete igjen i morra :P Fem hunder på seks timer, føler meg utrolig effektiv i dag. Dro og handla siden det kom regn, så da er det litt mat i hus til påske, og litt drikkevarer. Måtte vise leg i dag også, for å kjøpe vin på polet :lol: Det vil ingen ende ta #foreverbabyface

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker også millers. Funker på både hunden og katta (at katta klorer meg til blods er ikke klotangas feil...)

Her har det forøvrig vært en drømmestart på påsken. I dag ble det 27 km langrenn i relativt nykjørte fjelløyper. Så herlig :)

IMG_0004.thumb.JPG.2a2408712f7acbedbe76a72ac1f8955e.JPG

 

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AussieAllTheWay skrev:

Jeg er egentlig fornøyd med Millers, men skjønner ikke helt hvorfor jeg etter så mange år med en stor klumpete klipper har begynt å klippe for langt inn. Og nei bruker ikke noe stopper nei. DA hadde det blitt blod da :shocked:
Eneste negative med den er at låsen faller på plass igjen under klipping, så den låser seg- må passe på å ha den nedover, eller svips så er tanga låst :P

Ja det opplever jeg en del av også, den stopperen er bare i veien. Men liker at bladene er tynne og skarpe.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Caroline said:

Jeg har også klippet klør (med Miller's :heart:), eller det vil si, alle fire jentene, pluss Lupin som er på besøk, har fått full spabehandling i dag med bad, føn, børsting, klippet klør, poter, ører og stumper. Planen var å ta bilder i dag, men regnet kom selvfølgelig akkurat da jeg var ferdig. Håper det klarner opp før sola går ned, for de er jo like møkkete igjen i morra :P Fem hunder på seks timer, føler meg utrolig effektiv i dag. Dro og handla siden det kom regn, så da er det litt mat i hus til påske, og litt drikkevarer. Måtte vise leg i dag også, for å kjøpe vin på polet :lol: Det vil ingen ende ta #foreverbabyface

Ja det var effektivt!
Jeg har faktisk bare klippet 3 bikkjer, da de andre 3 var ute- og jeg gidder ikke klippe sølepoter før de er tørre, og jeg gadd jo ikke utsette støvsugingen for da hadde jo sikkert den slangen blitt liggenes framme enda ett døgn :innocent:
MEN jeg har ryddet bikkjerommet så nå er det tomt, og klar for vask..

Tror jeg ble gammel før tiden jeg- for kan ikke huske å måtte vise leg noen gang... :icon_confused:

Just now, Mona said:

Jeg liker også millers. Funker på både hunden og katta (at katta klorer meg til blods er ikke klotangas feil...)

Her har det forøvrig vært en drømmestart på påsken. I dag ble det 27 km langrenn i relativt nykjørte fjelløyper. Så herlig :)

IMG_0004.thumb.JPG.2a2408712f7acbedbe76a72ac1f8955e.JPG

 

Ser jo unektelig koselig ut, men glad jeg skal tilbringe påsken på jordet/skogen å gå spor og leke figurant i stedet enn å gå på ski :drool:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og der var hunden stympat og furter i andre enden av sofaen :P Nå kvinner jeg meg opp til dusjing av meg og hund og støvsuging og rydding og pakking... Hvis noen har sett litt tiltakslyst så gi den gjerne min adresse...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, AussieAllTheWay skrev:

Jeg er egentlig fornøyd med Millers, men skjønner ikke helt hvorfor jeg etter så mange år med en stor klumpete klipper har begynt å klippe for langt inn. Og nei bruker ikke noe stopper nei. DA hadde det blitt blod da :shocked:
Eneste negative med den er at låsen faller på plass igjen under klipping, så den låser seg- må passe på å ha den nedover, eller svips så er tanga låst :P

Den stopperen er virkelig ubrukelig. Heldigvis ble jeg advart før jeg var dum nok til å prøve den:lol: og ja den låsen suger...skjer stadig vekk at tanga låser seg underveis i klippingen. Og på min så sklir de røde håndtakene av også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutes ago, Turb said:

Det minnet meg på at jeg må klippe klør... 

Det er EN ting som er fint med barmark- og det er at hundene sliter klørne mer så man må ikke klippe like ofte som om vinteren. Det tar litt tid å klippe 14 hunder. 

(jeg bruker Millers tang, har jeg alltid gjort- i alle år :D- prøvd meg på noe annet, men havner tilbake til Millers raskt)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Kaisen skrev:

Den stopperen er virkelig ubrukelig. Heldigvis ble jeg advart før jeg var dum nok til å prøve den:lol: og ja den låsen suger...skjer stadig vekk at tanga låser seg underveis i klippingen. Og på min så sklir de røde håndtakene av også...

Jeg har limt fast de røde håndtakene på nytt :P stappet metalldelen i superlim og tok på de røde igjen :P

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Turb skrev:

Jeg har limt fast de røde håndtakene på nytt :P stappet metalldelen i superlim og tok på de røde igjen :P

 

Å, det var jo lurt! Min har vært sånn siden jeg kjøpte den...burde vel egentlig ha klaget, men men:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutes ago, Kaisen said:

Den stopperen er virkelig ubrukelig. Heldigvis ble jeg advart før jeg var dum nok til å prøve den:lol: og ja den låsen suger...skjer stadig vekk at tanga låser seg underveis i klippingen. Og på min så sklir de røde håndtakene av også...

Ja må passe på så jeg holder tanga med låsen rett vei, så den ikke stenger.
Håndtakene sklir her også ja...

13 minutes ago, Turb said:

Jeg har limt fast de røde håndtakene på nytt :P stappet metalldelen i superlim og tok på de røde igjen :P

 

Hmm lurt- får se om vi ikke har noe lim som går :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Burde ikke vært lov å skrive så mye i Akkuratnåtråden når jeg ikke har tid til å lese 15 sider. Men nå har jeg lest. så nå kan dere bare skrive 15 sider til. 

Skulle på butikken for å kjøpe tyttebærsyltetøy, kom hjem med varer for 900 kroner. Men tyttebærsyltetøy? Glemt.

Kjøpt påskegodt i påser. Uten host, nys, snørr eller E-coli.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Starta dagen med tur i midtbyen sammen med samboer, tantebarn og hunder. Nå har vi akkurat kommet inn etter å ha tilbringt noen timer ute hos mamma med grilling og sol. Endelig kom det fint påskevær! Jeg ble rett og slett rørt av den blå himmelen da jeg sto opp :lol:.

Jeg får bare lyst til å være ute når det er sånn og kunne egentlig tenkt meg å gått en tur med hundene, men jeg orker ikke alene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Turb said:

Jeg har limt fast de røde håndtakene på nytt :P stappet metalldelen i superlim og tok på de røde igjen :P

 

 

1 hour ago, Kaisen said:

Den stopperen er virkelig ubrukelig. Heldigvis ble jeg advart før jeg var dum nok til å prøve den:lol: og ja den låsen suger...skjer stadig vekk at tanga låser seg underveis i klippingen. Og på min så sklir de røde håndtakene av også...

 

1 hour ago, AussieAllTheWay said:

Ja må passe på så jeg holder tanga med låsen rett vei, så den ikke stenger.
Håndtakene sklir her også ja...

Hmm lurt- får se om vi ikke har noe lim som går :D

Vet ikke hvor mange sånne tenger jeg har vært innom, både hjemme og brukt da jeg jobba på pensjonat, på hundrevis av hunder - aldri opplevd at de røde (eller sorte, på den kraftige modellen) plastgreiene har sklidd. Og de har vært brukt på våte, tørre, rene og møkkete hunder, alt ettersom når det passet å klippe klørne, om så rett ut av dusjen når eieren kommer dagen før den skal osv. :P De kan dog ruste om de ligger i en hundedusj for lenge :lol: Stopperen bare vrir jeg til side, eller knekker av med en tang. Den lille låsen kan jo også nappes av, og så setter man bare en strikk over håndtakene for å låse den når den ikke er i bruk. Jeg synes ikke det er så irriterende at jeg gidder å gjøre det til privat bruk, men det var kjekt da man brukte den X antall ganger daglig. Ellers er den genialt god, alt annet synes jeg er tungt og klumpete, eller hakker og lugger i klørne. En gang i tida hadde Kennel en jeg likte, som hadde blå håndtak og var litt vinklet i selve saksa, den var dog litt følsom fordi den hadde fjærmekanisme, og den fjæra spratt av om man lukket tanga overdrevent mye, eller mista den. Det er så mange år siden jeg hadde den, så jeg tror ikke jeg hadde bytta tilbake om den så hadde dukka opp igjen. I gamle dager, da jeg lærte å klippe (faktisk er det over 20 år siden :o), hadde vi sånn guillotinetang, men der husker jeg bladene skled, datt av og måtte byttes ofte, og de kosta en liten formue. Da jeg jobba i dyrebutikk hadde fortsatt Paghanini tilgang til dem, og jeg tror vi hadde et par ulike i butikken. Okei, det ble jo en helt stil om klotenger :lol: I shall stop.

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutes ago, Caroline said:

 

 

Vet ikke hvor mange sånne tenger jeg har vært innom, både hjemme og brukt da jeg jobba på pensjonat, på hundrevis av hunder - aldri opplevd at de røde (eller sorte, på den kraftige modellen) plastgreiene har sklidd. Og de har vært brukt på våte, tørre, rene og møkkete hunder, alt ettersom når det passet å klippe klørne, om så rett ut av dusjen når eieren kommer dagen før den skal osv. :P De kan dog ruste om de ligger i en hundedusj for lenge :lol: Stopperen bare vrir jeg til side, eller knekker av med en tang. Den lille låsen kan jo også nappes av, og så setter man bare en strikk over håndtakene for å låse den når den ikke er i bruk. Jeg synes ikke det er så irriterende at jeg gidder å gjøre det til privat bruk, men det var kjekt da man brukte den X antall ganger daglig. Ellers er den genialt god, alt annet synes jeg er tungt og klumpete, eller hakker og lugger i klørne. En gang i tida hadde Kennel en jeg likte, som hadde blå håndtak og var litt vinklet i selve saksa, den var dog litt følsom fordi den hadde fjærmekanisme, og den fjæra spratt av om man lukket tanga overdrevent mye, eller mista den. Det er så mange år siden jeg hadde den, så jeg tror ikke jeg hadde bytta tilbake om den så hadde dukka opp igjen. I gamle dager, da jeg lærte å klippe (faktisk er det over 20 år siden :o), hadde vi sånn guillotinetang, men der husker jeg bladene skled, datt av og måtte byttes ofte, og de kosta en liten formue. Da jeg jobba i dyrebutikk hadde fortsatt Paghanini tilgang til dem, og jeg tror vi hadde et par ulike i butikken. Okei, det ble jo en helt stil om klotenger :lol: I shall stop.

Det var en ok stil da :teehe:

Kjenner meg som en nybegynner i klotangenes verden etter den stilen, men har prøvd noen jeg også- favoritten var en billig rød/sort en, som det ikke sto merke på, og det var når den måtte byttes ut at jeg kjøpe min første Millers. Jeg tror heller ikke jeg hadde gått tilbake nå..
Guilliontanga har jeg bare såvidt forsøkt- ekkel sak :P

Sorry @Raksha :hmm::P

 

AN sitter jeg å strikker, men burde egentlig både lese om muskler, feste og utspring + massere en hund eller to... Ukene går fort til neste kurs helg...
Æsj- det er Påske... strikke litt til :innocent:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Snusmumrikk

Nå har dere minnet meg på at jeg egentlig hadde tenkt å klippe klør i dag. Terven er børsta, men kloklippingen glemte jeg. Jaja, det får bli i morra. Jeg bruker også Millers. Beste tanga jeg har prøvd :) Men jeg skulle gjerne hatt den i en størrelse større. Jeg har en hund med absurd tjukke klør... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ganske fornøyd med Millers klotangen.

Casper som har pleid å hyle som en stukkend gris og ristet som et aspeløv når jeg klipper klørene har plutselig roet seg helt ned :o nå bruker jeg 3-5 min på å klippe, for kunne vi bruke 20-30 min :D bikkja til mamma derimot har jeg sagt i fra om at jeg ikke klippet klørne på før de har kjøpt munnkurv. Han er så fæl til å glefse etter ansiktet mitt, av jeg nekter å risikere å bli bitt fordi de ikke gidder å klippe selv :aww:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Klematis

Denne tråden minnet meg på kloklipp med Millers tangen. Ikke funnet noen bedre.

Nå er jeg litt sliten av å jobbe mens andre ferierer, åttende dagen på jobb i morra og jeg er litt forsynt foråsidetsånn. Så da blir det bra med 3 dager fri. Juhu.

Jeg var helt utslitt da jeg kom hjem i dag, innvilga meg en strekk på sofaen. Men, tok meg sjøl i nakken og ut på tur i striregn. Så var det bare å sette i gang med hagearbeid, og klesvask. Og det var den kvelden. Nå gleder jeg meg til å legge meg igjen.:P

Det er litt sært da, jeg og Biz skal på hver vår påskeferie.:ahappy: Hun skal på hyttetur med den nye hundepasseren, og jeg skal være sammen med alle allergikerne. Tipper hun får det mye morsommere på den hytta.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...