Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, mars


Siljus
 Share

Recommended Posts

3 timer siden, *Kat84* skrev:

Chromcasten er blitt satt på pause, mute, og skrudd av flere ganger også :sint_01: 
Så her skal verken jeg eller unger ha en utholdelig siste måned. Men det er greit. Kan han være drittsekk har jeg ingen problem med å være det i retur :aww: 

Jeg skjønner at det er både utrivelig og unødvendig og alt det der altså, men kan du ikke bare bruke en enkel løsning fram til du flytter? Koble PCen til tv med hdmi, f.eks? Tror dere alle ville ha sluppet unna en del da, slik som det høres ut på det du har delt den siste tiden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Valping 

Basse har bursdag  9 år, tenk det. 

Jeg er helt i ekstase jeg!! Hippy ble bekreftet drektig, så begynner nestingen ? Jeg burde kanskje lage egen tråd for nerdingen der, men seeee da  

Posted Images

Guest *Kat84*
50 minutter siden, Annik skrev:

Jeg skjønner at det er både utrivelig og unødvendig og alt det der altså, men kan du ikke bare bruke en enkel løsning fram til du flytter? Koble PCen til tv med hdmi, f.eks? Tror dere alle ville ha sluppet unna en del da, slik som det høres ut på det du har delt den siste tiden :)

Det hadde vært et veldig fint alternativ. Hadde ikke PC'en vært en treg liten dust som liker å henge seg opp... Men ska få mannfolket til å lete opp en HDMI. Mulig det ligger i en av de rotete kabeleskene vi har hatt et par år. 

Dette er jo første gangen jeg har merket noe til akkurat dette. Men når 2 mobiler ligger på stuebordet, og plutselig er lyden av, og så blir man logget ut så er det ikke rakettforskning akkurat :aww:   

Når de har diskutert det seg i mellom flere ganger er et jo ikke tvil. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, 2ne skrev:

Åh nei! Det vil jeg ikke ta sjansen på! Hva slags sjokolade foretrekker du? 

Norsk melkesjokolade. Og fylt konfekt! Og Mozartkuler! Trenger du handleliste?

8 timer siden, 2ne skrev:

Hmm.. Jeg trodde de sa æ de der og jeg, men jeg skal innrømme at jeg ikke har tilbrakt så altfor mye tid der, så det kan være at de sier dæ. 

Jei syns de ær slitsåmt å skrive på dialekt jei, da må jei jo tenke før jei trykker :o 

"Næj, dæ ær itte rektig!" har jeg hørt sagt av en fra Gjøvik. Og "Dæ tar je llang fart å håpp å drjit i!" fra en totning. :lol: 

 

Ja, jeg synes også det virker slitsomt, så kanskje det er noe i det med dårlige skriveferdigheter. Hvis det er like slitsomt å skrive ordentlig, så blir det vel ikke noen forskjell annet enn at man kan si at "det skal være sånn" (gudbedre som jeg hater den "unnskyldningen" til alt mulig).

8 timer siden, 2ne skrev:

:ahappy: Jeg prøver å overtale mamma og pappa til å ha høns, men de vil heller ha geiter, de. Geiter, liksom? De er jo nesten klin umulige å sperre inne noe sted, og de spiser det de kommer over. Høns er mye greiere sånn sett :aww: 

Jeg vil ha geiter også jeg. Fordi jeg glemmer fort og/eller vil meg selv vondt. Jeg vet jo hvor umulige de er, jeg har prøvd før. Forskjellen denne gangen er vel at jeg har en plan, bestemmer alt selv, samt at det ikke gjør så mye om de skulle komme seg ut. Naboene mine er gårder med kubeiter og ikke eneboliger med hageplanter. Vi får nå se hur det går. Men høns er veldig, veldig mye greiere! Kjempetrivelige dyr som kommer i omtrent den størrelsen og fargen man vil ha. Ikke stanger de heller. Og så får man egg uten å måtte hale dem ut eller noenting.

8 timer siden, 2ne skrev:

AN har jeg blitt kobla på vannet mitt. Ble seint i dag, det er visst litt bemanningsproblemer pga sykdom. Gjør ikke noe det, jeg skifter på stomien selv nå, så da går det an å spise før de kommer allikevel :P 

Jeg fikk snodige bilder i hodet nå av noen som kobler deg til vannrørene under vasken. :lol: Tror saltvann har mer for seg. Bra du får skiftet på den selv så du kan spise når du vil da! All frihet man får tilbake er en god ting, det er så uendelig kjipt å være avhengige av andre til ting.

 

 

...er vi hjemme etter en smått kaotisk tur på Mjøsisen etterfulgt av et veldig hyggelig middagsbesøk. Vi var tre mennesker, et par skøyter og en spark, sju bikkjer, en av dem går definitivt ikke sammen med en av de andre og ville nok gjerne ha bølla litt med de to fremmede tispene som var med. Jepp, min søte lille Dita som har skruene litt for hardt skrudd fast. Hun bare MÅ bråke med absolutt alle hunder i møtesituasjoner, alltid. Brøle dem i øret og henge over ryggen til de virkelig har skjønt at hun er verdens tøffeste og bestemmer over hele verden. Så vil hun gjerne leke og være bestevenner etterpå. Dumme nek. Det gikk bra da, det var bare litt slitsomt å holde styr på alle liner, prøve å ikke velte sparken da noen bråbremsa for å bæsje og følge med på at bråkmakeren ikke siktet seg inn på noen. Tror vi ble like slitne alle sammen.

Så dro vi inn i varmen og spiste pizza og is. Katla jaktet popcorn under stuebordet og smalt så hardt oppi bordplata at alt hoppa en cm opp, inkludert brusglassene. De landet ikke pent, nei. Rett før vi skulle dra tok Dita et brusglass med halen, bare for å sørge for at vi aldri blir invitert mer. :icon_redface: Neida, det ble heldigvis tatt med godt humør, trivelige folk som har smågærne bikkjer selv, heldigvis. Det er bare så innmari flaut når bikkjene oppfører seg som om de aldri har vært innendørs før.

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 11.3.2017 at 0:25 PM, Line said:

Funker det å dele denne da?

Jeg lo! :lol: For en herlig snutt  :D :ahappy: 

 

Jeg gispet høyt da den HOPPET over mønet! :lol:

I dag klippet jeg klørne til Kuro uten at jeg trengte ørepropper! Han pistret og pep en del, og kom med et eller to høye skrik, men det var ikke kontinuerlig, skjærende skriking. Det gikk riktignok bare en millimeter eller to av klørne, men. :P Da blir det frem med saksa hver dag fremover! Så kanskje vi klarer å venne oss til dette her, endelig, etter fem år :lol:  

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Line skrev:

Glemmer det mellom hver gang jeg hører ham :lol: 

Han snakker jo som om han går på speed og får betalt for antall ord i minuttet i tillegg til å ha mark i ræva mens han sitter på en mauertue med brannmaur :P 

13 timer siden, Artemis skrev:

Hehe, nei ganske godt trent disse her. :P Nei jeg stakk bare innom for å se, har vurdert å være med som veterinær men foreløpig kommet frem til at jeg har andre ting jeg heller vil bruke ferieukene mine på, hehe. Men kanskje et annet år. :) Fin erfaring hadde det sikkert vært. 

Det er antageligvis morsommere å være tilskuer enn på jobb. Jeg ser for meg at man innimellom må ta noen avgjøresler som blir mindre populære, dessverre. Men har man mage som tåler det, så tror jeg nok at det kan være interessant :) 

11 timer siden, Argyr skrev:

Norsk melkesjokolade. Og fylt konfekt! Og Mozartkuler! Trenger du handleliste?

Mozartkuler? Hvor gammel er du egentlig? :lol: 

11 timer siden, Argyr skrev:

"Næj, dæ ær itte rektig!" har jeg hørt sagt av en fra Gjøvik. Og "Dæ tar je llang fart å håpp å drjit i!" fra en totning. :lol: 

Ja, det er sant, det sier de. Kanskje det er forskjell på det er og er det? Eller kanskje jeg bare husker feil.. :lol: 

11 timer siden, Argyr skrev:

Ja, jeg synes også det virker slitsomt, så kanskje det er noe i det med dårlige skriveferdigheter. Hvis det er like slitsomt å skrive ordentlig, så blir det vel ikke noen forskjell annet enn at man kan si at "det skal være sånn" (gudbedre som jeg hater den "unnskyldningen" til alt mulig).

Vanskelig å mene noe om det, jeg har ikke hatt problemer med å uttrykke meg skriftlig (ikke muntlig heller, for den saks skyld :P ). Men jeg klarer ikke helt å irritere meg over hverken dårlige skriveferdigheter eller at de skriver på dialekt (blir det for "vanskelig" så leser jeg det bare ikke :teehe: ), for jeg veit jo at det er folk som sliter, enten det er pga dysleksi eller bare dårlige språkkunnskaper, og jeg syns jo de skal få uttrykke seg selv om de er litt slitsomme å lese :P 

Det hender det forsåvidt folk som kan uttrykke seg er og, når jeg tenker meg om :teehe: 

11 timer siden, Argyr skrev:

Jeg vil ha geiter også jeg. Fordi jeg glemmer fort og/eller vil meg selv vondt. Jeg vet jo hvor umulige de er, jeg har prøvd før. Forskjellen denne gangen er vel at jeg har en plan, bestemmer alt selv, samt at det ikke gjør så mye om de skulle komme seg ut. Naboene mine er gårder med kubeiter og ikke eneboliger med hageplanter. Vi får nå se hur det går. Men høns er veldig, veldig mye greiere! Kjempetrivelige dyr som kommer i omtrent den størrelsen og fargen man vil ha. Ikke stanger de heller. Og så får man egg uten å måtte hale dem ut eller noenting.

Jeg tror ikke det er noen big deal med noen geiter på rømmen her heller, om de holder seg i de delene av naboenes hage som er "naturlig" :P Men jeg vil ikke ha geiter allikevel, det er for mye styr, og så søte er de ikke :aww: Høner derimot er enkle dyr å ha, og de gir deg egg! Skjønner ikke at det er noe å lure på engang jeg :D 

11 timer siden, Argyr skrev:

Jeg fikk snodige bilder i hodet nå av noen som kobler deg til vannrørene under vasken. :lol: Tror saltvann har mer for seg. Bra du får skiftet på den selv så du kan spise når du vil da! All frihet man får tilbake er en god ting, det er så uendelig kjipt å være avhengige av andre til ting.

haha.. Nei, ikke vannrør under vasken, selv om det kanskje hadde gått fortere :lol: Ja, jeg føler jo at jeg får igjen mer og med av friheten min.. Eller så har jeg bare resignert, som ei bikkje som bor i bur dag og natt gjør :teehe: 

11 timer siden, Argyr skrev:

...er vi hjemme etter en smått kaotisk tur på Mjøsisen etterfulgt av et veldig hyggelig middagsbesøk. Vi var tre mennesker, et par skøyter og en spark, sju bikkjer, en av dem går definitivt ikke sammen med en av de andre og ville nok gjerne ha bølla litt med de to fremmede tispene som var med. Jepp, min søte lille Dita som har skruene litt for hardt skrudd fast. Hun bare MÅ bråke med absolutt alle hunder i møtesituasjoner, alltid. Brøle dem i øret og henge over ryggen til de virkelig har skjønt at hun er verdens tøffeste og bestemmer over hele verden. Så vil hun gjerne leke og være bestevenner etterpå. Dumme nek. Det gikk bra da, det var bare litt slitsomt å holde styr på alle liner, prøve å ikke velte sparken da noen bråbremsa for å bæsje og følge med på at bråkmakeren ikke siktet seg inn på noen. Tror vi ble like slitne alle sammen.

Så dro vi inn i varmen og spiste pizza og is. Katla jaktet popcorn under stuebordet og smalt så hardt oppi bordplata at alt hoppa en cm opp, inkludert brusglassene. De landet ikke pent, nei. Rett før vi skulle dra tok Dita et brusglass med halen, bare for å sørge for at vi aldri blir invitert mer. :icon_redface: Neida, det ble heldigvis tatt med godt humør, trivelige folk som har smågærne bikkjer selv, heldigvis. Det er bare så innmari flaut når bikkjene oppfører seg som om de aldri har vært innendørs før.

:lol: De er en berikelse! Si det til deg selv 50 ganger :lol: 

--

AN ser jeg på Crufts, surfer på nett og drikker kakao.. En fin søndag morgen :ahappy: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal skravle om en bok på radio, enten mandag eller tirsdag. Kanskje jeg skal lese ferdig den boka i dag da. :icon_redface: Vi skal nemlig ha et åpent møte med forfatteren. (Fra evig vekst til grønn politikk, Svein Hammer. Hvis noen lurte).

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, 2ne skrev:

Mozartkuler? Hvor gammel er du egentlig? :lol: 

Jeg er tydeligvis en gammel sjel, for jeg har alltid elsket mozartkuler. Skjønner ikke hva som er feil med det, både nougat, marsipan, sjokolade og rom er jo kjempegodt! Er det romen som gjør det, kanskje? 

16 minutter siden, 2ne skrev:

Vanskelig å mene noe om det, jeg har ikke hatt problemer med å uttrykke meg skriftlig (ikke muntlig heller, for den saks skyld :P ). Men jeg klarer ikke helt å irritere meg over hverken dårlige skriveferdigheter eller at de skriver på dialekt (blir det for "vanskelig" så leser jeg det bare ikke :teehe: ), for jeg veit jo at det er folk som sliter, enten det er pga dysleksi eller bare dårlige språkkunnskaper, og jeg syns jo de skal få uttrykke seg selv om de er litt slitsomme å lese :P 

Det hender det forsåvidt folk som kan uttrykke seg er og, når jeg tenker meg om :teehe: 

Jeg klarer ikke la være å irritere meg, språklig tullball gir meg helt mark. Ja, og folk da. Selv om de kan skrive. :lol: 

16 minutter siden, 2ne skrev:

Jeg tror ikke det er noen big deal med noen geiter på rømmen her heller, om de holder seg i de delene av naboenes hage som er "naturlig" :P Men jeg vil ikke ha geiter allikevel, det er for mye styr, og så søte er de ikke :aww: Høner derimot er enkle dyr å ha, og de gir deg egg! Skjønner ikke at det er noe å lure på engang jeg :D 

Du får kjøpe deg et par stykker og så være snill og gi etter når de vil overta dem. :P 

16 minutter siden, 2ne skrev:

haha.. Nei, ikke vannrør under vasken, selv om det kanskje hadde gått fortere :lol: Ja, jeg føler jo at jeg får igjen mer og med av friheten min.. Eller så har jeg bare resignert, som ei bikkje som bor i bur dag og natt gjør :teehe: 

Satser på at du får igjen mer frihet fremfor resignasjon. :/ 

16 minutter siden, 2ne skrev:

:lol: De er en berikelse! Si det til deg selv 50 ganger :lol: 

:lol: Er glad i gærningene mine, tenk så kjedelig livet hadde vært uten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært på stevne, og i kl 1 var det ingen som fikk 1.pr av 15 stk..

Og så blir jeg litt sjokkert over folk som lar bikkjene pisse i ringen opptil flere ganger... og pisser ned hele plassen på utsida...

Nå er det varmepute, og Crufts:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snart avsted til kaffeslabberas hos bror, men jeg har ikke noe å ha på meg! Har funnet fram en finbukse, men jeg har ikke noen overdel som passer. Skjørt er ikke helt meg, det har det aldri vært og det kommer det aldri til å bli. Brukes bare i særdeles pyntete sammenhenger, og her snakker vi kaffeslabberas.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må ha klar en konkret undervisningsplan til i morgen og en til onsdag. På mandag skal en fra ledelsen komme på observasjon, og på onsdag skal jeg ha påhør fra instituttet. Jeg MÅ dette. Hvis ikke består jeg ikke ped. Så derfor har jeg selvfølgelig utrolig mye mindre lyst til å gjøre det. :poke:   

Noen som vil lage for meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har sett første episode av skårungen.  Vi har ventet på den serien siden vi hørte at Silje Nordnes hadde permisjon fra p3morgen for å spille den inn for snart et år siden...

Og første episode var faktisk riktig så spennende!  Poden og jeg hoppet i sofaen og heiet :lol:

 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Kangerlussuaq skrev:

17201177_1272584052817428_31295688498651

 

Søt :lol: 

Den er så morsom:teehe: var flere som tagget meg i den på facebook en stund etter vi fikk valp. Og overraskende mange sa til meg: etter at jeg møtte din hund, bestemte jeg meg for at jeg aldri skal ha en selv.

Er hun SÅ fæl mon tro?:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjemme etter fellestur, bikkja har fått mat og jeg har fått dusj. Og kjenner her jeg sitter at jeg orker faktisk ikke være med på sånn tur igjen... et lite forsøk fra han på å ri på en annen unghund (som forresten gjorde akkurat det samme og fortsatte å komme innom og terge når Uno var i bånd) og jeg fikk beskjed om å ta fillebikkja mi i bånd. Så jeg gikk båndtur med stressa hund... og fordi han da trakk i båndet fordi han ville leke med de som fløy rundt oss fikk jeg høre fra ei anna om hvordan hun brukte helstrup på sine i begynnelsen så de lærte seg å gå pent i bånd, for hun ville ikke ha sånne bikkjer som han (peke på Uno). Det var flere hunder der som godt kunne blitt satt i bånd, men de eierne fikk ikke tilsnakk. 

Hva er det med meg som gjør at folk føler de kan rakke ned på meg helt fritt? Det lurer nå jeg på... jeg er vel bare veik da, og så dårlig hundeeier at de bare må påpeke alt jeg gjør feil.

Kanskje verden blir et litt bedre sted etter litt mat og en kopp kakao... håper det, ellers kan jeg visst like greit gå og legge meg i blind tro på at morgendagen blir bedre :pinch:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Argyr skrev:

Jeg er tydeligvis en gammel sjel, for jeg har alltid elsket mozartkuler. Skjønner ikke hva som er feil med det, både nougat, marsipan, sjokolade og rom er jo kjempegodt! Er det romen som gjør det, kanskje? 

Ja.. Og nougaten :P 

Sitat

Jeg klarer ikke la være å irritere meg, språklig tullball gir meg helt mark. Ja, og folk da. Selv om de kan skrive. :lol: 

Folk er irriterende, rett og slett :teehe: 

Sitat

Du får kjøpe deg et par stykker og så være snill og gi etter når de vil overta dem. :P 

haha.. Nei, den ledige plassen jeg har skal bli hundegård - og bikkjene setter sikkert pris på noen høns i hundegården, men jeg tipper at hønene ikke gjør det.. Om det blir igjen noen :P 

Sitat

Satser på at du får igjen mer frihet fremfor resignasjon. :/ 

Ja, det syns jeg vi skal :D 

Sitat

:lol: Er glad i gærningene mine, tenk så kjedelig livet hadde vært uten. 

Ja, jeg kunne ikke tenkt meg å leve uten hund, de kan jo rett nok gi deg noen pinlige øyeblikk innimellom, men livet hadde vært kjedelig uten dem :ahappy: 

Jeg har forøvrig registrert noen ganger at jeg synger for hundene mine :lol: Sånn som når vi kom inn nå og vi måtte tørke labbene, så sang jeg "tørk de labba, tørk tørk de labba, tørk tørk tørk" - med Lanoreklame-sangen :lol: Sånn utenom det så synger jeg ofte navnet deres (eller, Nora = snupp, Ali = bebi og Leah = bolla/bolle), gjerne til den fugledansen-sangen. Veldig interessant tekst, "snuppi snuppi snuppi snupp, snuppi snuppi snuppi snupp, snuppi snuppe snupp snupp snupp snupp snupp", evt "bolle bolle bolle boll, bolle bolle bolle boll, bolle bolle boll boll boll boll boll" *kremt* Hmm.. Den funker ikke med bebi, ser jeg nå, men for henne synger jeg "Ali baluba, she's my baby" og fra Aladdin "Prinsesse Ali, helt nydelig, Ali Ababwa", samt alle disse Ali kaffe-reklamene da, særlig Ole Paus sin versjon :icon_redface: Du veit du begynner å bli ei gammel hundetante når, liksom.. 

EDIT: 

Prinsesse Ali, kom og stem i, Ali Ababwa
hun er fin jente bebin min, syns alle vi
Og dette er da så bra, at hun skal ha vårt hurra
og elefanter på rad og rekke, med bjørner og løver og brassband i byen
med bakerne og fakirene, og fuglene synger gjør vei, 
gjør vei for Prinsesse Ali :teehe: 

Endret av 2ne
La til litt :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutes ago, Pixie said:

Hjemme etter fellestur, bikkja har fått mat og jeg har fått dusj. Og kjenner her jeg sitter at jeg orker faktisk ikke være med på sånn tur igjen... et lite forsøk fra han på å ri på en annen unghund (som forresten gjorde akkurat det samme og fortsatte å komme innom og terge når Uno var i bånd) og jeg fikk beskjed om å ta fillebikkja mi i bånd. Så jeg gikk båndtur med stressa hund... og fordi han da trakk i båndet fordi han ville leke med de som fløy rundt oss fikk jeg høre fra ei anna om hvordan hun brukte helstrup på sine i begynnelsen så de lærte seg å gå pent i bånd, for hun ville ikke ha sånne bikkjer som han (peke på Uno). Det var flere hunder der som godt kunne blitt satt i bånd, men de eierne fikk ikke tilsnakk. 

Hva er det med meg som gjør at folk føler de kan rakke ned på meg helt fritt? Det lurer nå jeg på... jeg er vel bare veik da, og så dårlig hundeeier at de bare må påpeke alt jeg gjør feil.

Kanskje verden blir et litt bedre sted etter litt mat og en kopp kakao... håper det, ellers kan jeg visst like greit gå og legge meg i blind tro på at morgendagen blir bedre :pinch:

Æsj, så kjipt når fellesturer blir sånn! :hmm:  Særlig når man blir urettferdig behandlet i tillegg...

Det gjør meg enda mer takknemlig for arbeidet folk har lagt ned i shibagruppa for Østlandet, vi har også fellesturer, men her går alle i bånd... Kort bånd, ikke flexiline eller langline. Vi kjører ikke forskjellige regler fra person til person. Hvis noen vil gå tur med løse hunder, så blir ikke det på tur med femten andre hunder som ikke kjenner hverandre så godt. Men nå er shibaen litt sær, da, så sånne regler må til for at turen skal bli hyggelig. Kanskje flere grupper kunne hatt godt av noen sånne regler. 

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, 2ne skrev:

Ja.. Og nougaten :P 

HÆ?! Det er noe av det beste som finnes! Er nugatti for gamle damer også da eller? *snøft*

Akkurat nå, 2ne skrev:

Folk er irriterende, rett og slett :teehe: 

Ja, de er det. Jeg skjønner ikke vitsen med det, egentlig.

Akkurat nå, 2ne skrev:

haha.. Nei, den ledige plassen jeg har skal bli hundegård - og bikkjene setter sikkert pris på noen høns i hundegården, men jeg tipper at hønene ikke gjør det.. Om det blir igjen noen :P 

Nææh, da får du bare overtale dem da. 

Akkurat nå, 2ne skrev:

Jeg har forøvrig registrert noen ganger at jeg synger for hundene mine :lol: Sånn som når vi kom inn nå og vi måtte tørke labbene, så sang jeg "tørk de labba, tørk tørk de labba, tørk tørk tørk" - med Lanoreklame-sangen :lol: Sånn utenom det så synger jeg ofte navnet deres (eller, Nora = snupp, Ali = bebi og Leah = bolla/bolle), gjerne til den fugledansen-sangen. Veldig interessant tekst, "snuppi snuppi snuppi snupp, snuppi snuppi snuppi snupp, snuppi snuppe snupp snupp snupp snupp snupp", evt "bolle bolle bolle boll, bolle bolle bolle boll, bolle bolle boll boll boll boll boll" *kremt* Hmm.. Den funker ikke med bebi, ser jeg nå, men for henne synger jeg "Ali baluba, she's my baby" og fra Aladdin "Prinsesse Ali, helt nydelig, Ali Ababwa", samt alle disse Ali kaffe-reklamene da, særlig Ole Paus sin versjon :icon_redface: Du veit du begynner å bli ei gammel hundetante når, liksom.. 

Jeg er ikke gæren, jeg bare prater med bikkjene mine. Du, derimot.. :shocked:

 

..har jeg spist veldig god kyllingsuppe laget på rester fra fryseren. Har faktisk vært med på flyttelasset, den kyllingen. I år skal jeg ikke kjøpe hverken kylling eller egg, er planen. Om ikke lenge er det tid for første hjemmelagde kylling! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Argyr skrev:

HÆ?! Det er noe av det beste som finnes! Er nugatti for gamle damer også da eller? *snøft*

Nei, det er for snørrunger som ikke vil spise normalt pålegg :aww: 

Akkurat nå, Argyr skrev:

Ja, de er det. Jeg skjønner ikke vitsen med det, egentlig.

Ikke jeg heller. Det best å ha minst mulig med de å gjøre :P 

Akkurat nå, Argyr skrev:

Nææh, da får du bare overtale dem da. 

Jeg jobber med saken.. Men først prøver jeg å overtale de til å kjøpe en Petter (puddelvalp) i stedet for å vente på at vi lager den selv :teehe: 

Akkurat nå, Argyr skrev:

Jeg er ikke gæren, jeg bare prater med bikkjene mine. Du, derimot.. :shocked:

Hva mener du? Jeg er da ikke gal for det? Den Ole Paus-reklamen er jo supersøt :heart: 

Føler du deg uttafor og lei? 
Her er no' som hjelper for deg
Ali, Ali en puddel du blir glad i 
Et solskinnsbarn, en sann venn
Ali, Ali en puddel du blir glad i
Ali puddel, hun kurerer gruff :ahappy: 

Akkurat nå, Argyr skrev:

..har jeg spist veldig god kyllingsuppe laget på rester fra fryseren. Har faktisk vært med på flyttelasset, den kyllingen. I år skal jeg ikke kjøpe hverken kylling eller egg, er planen. Om ikke lenge er det tid for første hjemmelagde kylling! 

Det er ikke mange som har så hjemmelaget kyllingmiddag som du har :ahappy: 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Tinkie skrev:

Æsj, så kjipt når fellesturer blir sånn! :hmm:  Særlig når man blir urettferdig behandlet i tillegg...

Det gjør meg enda mer takknemlig for arbeidet folk har lagt ned i shibagruppa for Østlandet, vi har også fellesturer, men her går alle i bånd... Kort bånd, ikke flexiline eller langline. Vi kjører ikke forskjellige regler fra person til person. Hvis noen vil gå tur med løse hunder, så blir ikke det på tur med femten andre hunder som ikke kjenner hverandre så godt. Men nå er shibaen litt sær, da, så sånne regler må til for at turen skal bli hyggelig. Kanskje flere grupper kunne hatt godt av noen sånne regler. 

Sånn gjorde vi det i terrierklubben også. Den gangen jeg gikk turer sammen dem for noen år siden. Alle gikk i kort bånd, alle holdt hundene sine unna andre hunder. Men @Pixie, det høres ut som den turgruppa er teit, ikke du.

Nå stikker jeg på kaffeslabberas, klarer jeg  spise bare bittelitt kake tro? :innocent:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...