Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, mars


Siljus
 Share

Recommended Posts

22 minutter siden, Pixie skrev:

Hjemme etter fellestur, bikkja har fått mat og jeg har fått dusj. Og kjenner her jeg sitter at jeg orker faktisk ikke være med på sånn tur igjen... et lite forsøk fra han på å ri på en annen unghund (som forresten gjorde akkurat det samme og fortsatte å komme innom og terge når Uno var i bånd) og jeg fikk beskjed om å ta fillebikkja mi i bånd. Så jeg gikk båndtur med stressa hund... og fordi han da trakk i båndet fordi han ville leke med de som fløy rundt oss fikk jeg høre fra ei anna om hvordan hun brukte helstrup på sine i begynnelsen så de lærte seg å gå pent i bånd, for hun ville ikke ha sånne bikkjer som han (peke på Uno). Det var flere hunder der som godt kunne blitt satt i bånd, men de eierne fikk ikke tilsnakk. 

Hva er det med meg som gjør at folk føler de kan rakke ned på meg helt fritt? Det lurer nå jeg på... jeg er vel bare veik da, og så dårlig hundeeier at de bare må påpeke alt jeg gjør feil.

Kanskje verden blir et litt bedre sted etter litt mat og en kopp kakao... håper det, ellers kan jeg visst like greit gå og legge meg i blind tro på at morgendagen blir bedre :pinch:

Det der hørtes ikke trivelig ut nei..Minner meg om en fellestur for mange år siden med 13 whippser hvor Felix oppførte seg som ei kåt ape på speed og måtte gå i bånd (jeg valgte det selv da, de andre mente at tispene ville si fra til han) mens de andre hundene løp rundt og kosa seg. Jeg droppa flere sånne turer, hverken jeg eller han fikk noe positivt ut av det. 

Hva med å heller gå sammen med hunder og folk som både du og hunden trives med? Livet er for kort til å være sammen med folk som ikke klarer å gi konstruktiv kritikk på en alright måte eller bare holde kjeft. 

------

Jeg og Blaze dro på skitur uten Felix i dag, det føltes veldig rart og feil. Han ytret ikke noe ønske om å være med da jeg gjorde meg klar til tur etter frokost, han lå inntil samboern i sofaen og bare kikka på meg. Ikke hadde han mast etter oss da vi gikk heller, så han er nok sliten og/eller støl etter gårsdagens skitur. 

Han ble glad når han så oss igjen da, samboern tok han med seg da de plukka oss opp i nabobygda. Fulgte skiløypene herifra og dit, ca 12 km. Fin tur og Blaze fikk løpe løs hele veien og storkosa seg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Valping 

Basse har bursdag  9 år, tenk det. 

Jeg er helt i ekstase jeg!! Hippy ble bekreftet drektig, så begynner nestingen ? Jeg burde kanskje lage egen tråd for nerdingen der, men seeee da  

Posted Images

Akkurat nå, 2ne skrev:

Nei, det er for snørrunger som ikke vil spise normalt pålegg :aww: 

Da er jeg både drittunge og gammal kjerring, for det hender jeg spiser nugatti også. Fordi det er godt.

Akkurat nå, 2ne skrev:

Ikke jeg heller. Det best å ha minst mulig med de å gjøre :P 

Synes jeg lykkes greit med det. Slipper stort sett å forholde meg til noen andre enn de jeg vil når jeg bor innerst oppi åsen her. :) 

Akkurat nå, 2ne skrev:

Jeg jobber med saken.. Men først prøver jeg å overtale de til å kjøpe en Petter (puddelvalp) i stedet for å vente på at vi lager den selv :teehe: 

Er da mye bedre med en man lager selv!

Akkurat nå, 2ne skrev:

Hva mener du? Jeg er da ikke gal for det? Den Ole Paus-reklamen er jo supersøt :heart: 

Føler du deg uttafor og lei? 
Her er no' som hjelper for deg
Ali, Ali en puddel du blir glad i 
Et solskinnsbarn, en sann venn
Ali, Ali en puddel du blir glad i
Ali puddel, hun kurerer gruff :ahappy: 

Det var vel mer  "snuppi snuppi snuppi snupp, snuppi snuppi snuppi snupp, snuppi snuppe snupp snupp snupp snupp snupp", evt "bolle bolle bolle boll, bolle bolle bolle boll, bolle bolle boll boll boll boll boll" som gjorde at jeg tenkte mitt. :lol: 

Akkurat nå, 2ne skrev:

Det er ikke mange som har så hjemmelaget kyllingmiddag som du har :ahappy: 

Nuvel, foreløpig har jeg bare en haug med gribber som eter meg ut av huset.

DSC_0147[1].JPG

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Argyr skrev:

Da er jeg både drittunge og gammal kjerring, for det hender jeg spiser nugatti også. Fordi det er godt.

Ja, det er du da :aww::P 

1 time siden, Argyr skrev:

Synes jeg lykkes greit med det. Slipper stort sett å forholde meg til noen andre enn de jeg vil når jeg bor innerst oppi åsen her. :) 

Det er ikke så altfor mange jeg trenger å forholde meg til heller, egentlig. Det er sykesøstre og familie, liksom :teehe: 

1 time siden, Argyr skrev:

Er da mye bedre med en man lager selv!

Jeg er litt usikker på om det nødvendigvis er vellykka, jeg syns å huske at de hjemmelagde vi spiste smakte sånn omtrent ingenting :P  

1 time siden, Argyr skrev:

Det var vel mer  "snuppi snuppi snuppi snupp, snuppi snuppi snuppi snupp, snuppi snuppe snupp snupp snupp snupp snupp", evt "bolle bolle bolle boll, bolle bolle bolle boll, bolle bolle boll boll boll boll boll" som gjorde at jeg tenkte mitt. :lol: 

Altså, du må jo synge det med fugledansen-melodien da :rolleyes: :icon_redface::lol: 

1 time siden, Argyr skrev:

Nuvel, foreløpig har jeg bare en haug med gribber som eter meg ut av huset.

DSC_0147[1].JPG

Men de kan du jo bare ete når de blir for kravstore :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, 2ne skrev:

Ja, det er du da :aww::P 

Det lever jeg fint med. :ahappy:

1 time siden, 2ne skrev:

Jeg er litt usikker på om det nødvendigvis er vellykka, jeg syns å huske at de hjemmelagde vi spiste smakte sånn omtrent ingenting :P  

Eter du pudler? :o 

1 time siden, 2ne skrev:

Altså, du må jo synge det med fugledansen-melodien da :rolleyes: :icon_redface::lol: 

Ja, da blir det sikkert myyyyye bedre. Mhm!

1 time siden, 2ne skrev:

Men de kan du jo bare ete når de blir for kravstore :D 

Det er planen! :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.3.2017 at 3:27 PM, tutle skrev:

Ikke bare det du uthever, men det er vel snakk om forskjellige religioner også? Er jo hinduister, ikke buddhister som har Bindi vel :P 

Ja, det er det jo også - det gikk ikke helt klart fram av teksten så jeg :D 

På 11.3.2017 at 5:16 PM, Turb skrev:

Alltså @Siri nå har fb blitt desperat og begynner med hestehengere... 

:o Jeg tar lett på meg skylda for bobil altså, men HESTEHENGERE???? Der tror jeg du må skylde på @JeanetteH altså :P 

18 timer siden, Argyr skrev:

Så dro vi inn i varmen og spiste pizza og is. Katla jaktet popcorn under stuebordet og smalt så hardt oppi bordplata at alt hoppa en cm opp, inkludert brusglassene. De landet ikke pent, nei. Rett før vi skulle dra tok Dita et brusglass med halen, bare for å sørge for at vi aldri blir invitert mer. :icon_redface: Neida, det ble heldigvis tatt med godt humør, trivelige folk som har smågærne bikkjer selv, heldigvis. Det er bare så innmari flaut når bikkjene oppfører seg som om de aldri har vært innendørs før.

:lol: Det er derfor mine hunder ALDRI er med inn til fremmedfolk :aww: 

3 timer siden, Pixie skrev:

Hjemme etter fellestur, bikkja har fått mat og jeg har fått dusj. Og kjenner her jeg sitter at jeg orker faktisk ikke være med på sånn tur igjen... et lite forsøk fra han på å ri på en annen unghund (som forresten gjorde akkurat det samme og fortsatte å komme innom og terge når Uno var i bånd) og jeg fikk beskjed om å ta fillebikkja mi i bånd. Så jeg gikk båndtur med stressa hund... og fordi han da trakk i båndet fordi han ville leke med de som fløy rundt oss fikk jeg høre fra ei anna om hvordan hun brukte helstrup på sine i begynnelsen så de lærte seg å gå pent i bånd, for hun ville ikke ha sånne bikkjer som han (peke på Uno). Det var flere hunder der som godt kunne blitt satt i bånd, men de eierne fikk ikke tilsnakk. 

Hva er det med meg som gjør at folk føler de kan rakke ned på meg helt fritt? Det lurer nå jeg på... jeg er vel bare veik da, og så dårlig hundeeier at de bare må påpeke alt jeg gjør feil.

Kanskje verden blir et litt bedre sted etter litt mat og en kopp kakao... håper det, ellers kan jeg visst like greit gå og legge meg i blind tro på at morgendagen blir bedre :pinch:

Høres ut  som en gjeng kunnskapsløse folk, det der. Går man tur med flere hunder sammen, bør alle gå i bånd (om ikke alle kan gå løse). Det er ekstremt stressende for de hundene som evt må gå i bånd og se andre hunder løpe løse (og kanskje komme og plage båndhundene). Kanskje du heller kan skaffe deg noen fornuftige folk å gå på tur  sammen med, der det er en deal at ALLE har hundene i bånd? Jeg er med i ei sånn turgruppe - det er liksom aldri snakk om at noen skal gå løse engang, for vi ønsker ikke stress og uro på tur. Det er veldig behagelig for regelen er lik for alle :ahappy: 

Nå har jeg sendt helgebesøket tilbake til Tønsberg med tog... og jeg er sår i halsen av kontinuerlig skravling :aww: Sånn går det når man ikke har møttes på noen år. Også fikk jeg fiiiin bursdagsgave - Johaug hansker, votter og lue - og leppesalve :lol:. Også har vi kost med små norwichvalper... og jeg ble selvsagt litt valpesyk - ikke på den rasen da, men generelt valper :aww: Når du blir  sovet på av 3 søte små valper liksom :wub: 

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neste år, når jeg jobber 100 % og er ferdig utdannet lærer og kanskje tør å stille noen krav tilbake til samarbeidspartnerne mine, så skal jeg bli ferdig med ukeplanene jeg lager, på skolen. Så slipper jeg å sitte med dem søndag kveld...

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Siri skrev:

:lol: Det er derfor mine hunder ALDRI er med inn til fremmedfolk :aww: 

Det var ikke fremmedfolk og jeg setter ikke igjen hundene i kald bil når de nettopp har vært på mange kilometers trekktur utpå isen altså. Ellers hadde de sikkert klart seg fint. Dessuten var det fruen i huset som kasta popcorn, så hun fikk noe av skylda. :sleep:

22 minutter siden, Siri skrev:


Nå har jeg sendt helgebesøket tilbake til Tønsberg med tog... og jeg er sår i halsen av kontinuerlig skravling :aww: Sånn går det når man ikke har møttes på noen år. Også fikk jeg fiiiin bursdagsgave - Johaug hansker, votter og lue - og leppesalve :lol:. Også har vi kost med små norwichvalper... og jeg ble selvsagt litt valpesyk - ikke på den rasen da, men generelt valper :aww: Når du blir  sovet på av 3 søte små valper liksom :wub: 

Gratulerer med dagen? :) 

 

..lurer jeg på om jeg skal finne en film å se på ellerno. Jeg trodde jeg hadde sjokolade og tok feil, det er helt ille. Har popcorn da, så jeg overlever muligens. Kanskje. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Argyr said:

..lurer jeg på om jeg skal finne en film å se på ellerno. Jeg trodde jeg hadde sjokolade og tok feil, det er helt ille. Har popcorn da, så jeg overlever muligens. Kanskje. 

Ååå, jatakk! :drool:  Jeg har ingenting, men til gjengjeld fant jeg litt whisky, det får holde :lol:  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Argyr skrev:

Det var ikke fremmedfolk og jeg setter ikke igjen hundene i kald bil når de nettopp har vært på mange kilometers trekktur utpå isen altså. Ellers hadde de sikkert klart seg fint. Dessuten var det fruen i huset som kasta popcorn, så hun fikk noe av skylda. :sleep:

Altså... fremmedfolk er alle andre enn meg selv :aww:. Men jeg ser poenget med å ikke ha hundene i bilen etter trening... og selvsagt var det frua i huset sin feil... selvsagt :lol: 

Sitat

Gratulerer med dagen? :) 

Er om et par dager :D 

Edit: Også glemte jeg jo helt... Willys ene datter i Frankrike ble årets utstillingsbriard der nede i fjor!!! Det er en artig fjær i hatten :D 

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjett om jeg har kost meg i dag da [emoji3][emoji3][emoji3]




Lang men fin dag [emoji4] Først avlsrådmøte også styremøte, ispedd valpklåing. 6 uker gamle og helt bedårende! Jeg har aldri vært så nære å ende opp med valp før. Det var like før og en reell mulighet, fritt valg i et veldig lovende kull...
Blir alltid overrasket over hvor små 6 uker gamle valper egentlig er, de ser større ut på bilder. De hodene altså, små perfekte dalmatinerhoder [emoji7][emoji7] En liten tass minnet sånn om Casper som liten. Men, det er ikke riktig tid nå.
Og var godt å komme hjem til Casper og, og kjenne på at jeg har jo akkurat den hunden jeg vil ha, så jeg har å være fornøyd, selv om valpesyken til tider er overveldende.

Edit. .. bilde kom ikke opp i Tapatalk. ..

cea23b6082fcbb569e9143418869597e.jpg




  • Like 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Argyr skrev:

Det lever jeg fint med. :ahappy:

Jeg spiser sjokadepålegg når jeg er barnslig og ikke vil ha ordentlig pålegg :lol: 

1 time siden, Argyr skrev:

Eter du pudler? :o 

Innimellom, så :aww: Neida, vi spiste haner :P  

1 time siden, Argyr skrev:

Ja, da blir det sikkert myyyyye bedre. Mhm!

Jeg syns den er fin, jeg :P Nora også, jeg får suss når jeg synger for henne :D 

1 time siden, Argyr skrev:

Det er planen! :D 

Det burde jo egentlig være et argument for mor og far, de kan spises! :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lapdog igjen. Hun overlever, fått igjen matlyst. Har blitt styggtynn...hun veger nå 4 kg mindre enn da jeg overtok henne for tre år siden. Gått ned 1,5 kg siste 3 uker... det er mye for en dachs. IMG_4087.thumb.JPG.fcf03f367d742f6afd525e1693255002.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Tinkie skrev:

Ååå, jatakk! :drool:  Jeg har ingenting, men til gjengjeld fant jeg litt whisky, det får holde :lol:  

Bleh! 

29 minutter siden, Siri skrev:

Altså... fremmedfolk er alle andre enn meg selv :aww:. Men jeg ser poenget med å ikke ha hundene i bilen etter trening... og selvsagt var det frua i huset sin feil... selvsagt :lol: 

Neinei, det er folk som er alle andre enn enn selv. Misforstått du.

29 minutter siden, Siri skrev:

Er om et par dager :D 

Da er du forhåndsgratulert!

4 minutter siden, 2ne skrev:

Jeg spiser sjokadepålegg når jeg er barnslig og ikke vil ha ordentlig pålegg :lol: 

Jeg spiser det mest når jeg ikke orker tanken på mat, men er sulten. Matlyst på boks er litt sant.

4 minutter siden, 2ne skrev:

Innimellom, så :aww: Neida, vi spiste haner :P  

Men det var puddel dere skulle lage selv. Ung hane smaker vel stort sett kylling, og det smaker ikke veldig mye. Det smaker mer når de er blitt litt eldre (og seigere :lol: ).

4 minutter siden, 2ne skrev:

Jeg syns den er fin, jeg :P Nora også, jeg får suss når jeg synger for henne :D 

Sikkert for å få deg til å slutte å synge. :ustol:

4 minutter siden, 2ne skrev:

Det burde jo egentlig være et argument for mor og far, de kan spises! :D 

Det kan geiter også. :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, enna skrev:

Har lapdog igjen. Hun overlever, fått igjen matlyst. Har blitt styggtynn...hun veger nå 4 kg mindre enn da jeg overtok henne for tre år siden. Gått ned 1,5 kg siste 3 uker... det er mye for en dachs. IMG_4087.thumb.JPG.fcf03f367d742f6afd525e1693255002.JPG

Håper formen og matlysten er på vei i rikitg retning :hug:

 

På tross av litt mangel på søvn så har det vært en fin søndag. Får hive innpå noen kopper te når jeg kommee på jobb sånn at ikke natten blir blytung. Ser også ut som pollensesongen er veldig nært så jeg må huske å stikke innom et apotek å sjekke om resepten min fortsatt er gyldig. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Argyr skrev:

Neinei, det er folk som er alle andre enn enn selv. Misforstått du.

Ahhhhh... det var sånn det var ja :aww: 

8 minutter siden, Argyr skrev:

Da er du forhåndsgratulert!

Takker og bukker :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Argyr skrev:

Jeg spiser det mest når jeg ikke orker tanken på mat, men er sulten. Matlyst på boks er litt sant.

Jeg pleier å spise brød med salami på da, uten at jeg helt veit hvorfor.. hehe 

8 minutter siden, Argyr skrev:

Men det var puddel dere skulle lage selv. Ung hane smaker vel stort sett kylling, og det smaker ikke veldig mye. Det smaker mer når de er blitt litt eldre (og seigere :lol: ).

Skulle lage ja, men den hanen var allerede laget og spist. Det er flere år siden til og med, fra før jeg fikk puddel. 

Jeg har ikke tenkt å lage puddel til mat da.. Datterbarnet syns det er perverst :icon_confused:

8 minutter siden, Argyr skrev:

Sikkert for å få deg til å slutte å synge. :ustol:

Næsj, Nora liker at jeg synger hun :ahappy: Dina derimot var ikke så imponert den gangen jeg vrælte ut av meg "I will always love you" på en biltur :lol: 

8 minutter siden, Argyr skrev:

Det kan geiter også. :aww:

Ja, men de ødelegger ting og bryter seg ut :aww: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, 2ne skrev:

Dobbeltposter fordi dere er trege :P 

Jeg tror jeg foretrekker David Attenborough :lol: 

 

Enten dere nå tror det eller ikke, han der har jeg truffet! Eller er det det det heter når eksen og jeg sitter på en pub, og så sier eksen plutselig: "Der borte sitter Snoop Dogg, han har en fet Harley Davidson, og nå skal vi gå og prate med han. Og noen sekunder senere sitter SD og eksen og diskuterer om open belt drive er kult eller ikke, og jeg står bare der og er starstruck og til overs. :lol: Dette var på Studentersamfundet i Trondheim etter at SD hadde spilt der.

Nå hopper jeg snart til køys. Trur eg.

 

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Symra&Pippin skrev:

Enten dere nå tror det eller ikke, han der har jeg truffet! Eller er det det det heter når eksen og jeg sitter på en pub, og så sier eksen plutselig: "Der borte sitter Snoop Dogg, han har en fet Harley Davidson, og nå skal vi gå og prate med han. Og noen sekunder senere sitter SD og eksen og diskuterer om open belt drive er kult eller ikke, og jeg står bare der og er starstruck og til overs. :lol: Dette var på Studentersamfundet i Trondheim etter at SD hadde spilt der.

Nå hopper jeg snart til køys. Trur eg.

 

:o Jeg hadde dødd av starstruckness

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, 2ne skrev:

Jeg pleier å spise brød med salami på da, uten at jeg helt veit hvorfor.. hehe 

Det hørtes fryktelig tørt ut!

2 timer siden, 2ne skrev:

Skulle lage ja, men den hanen var allerede laget og spist. Det er flere år siden til og med, fra før jeg fikk puddel. 

Jeg har ikke tenkt å lage puddel til mat da.. Datterbarnet syns det er perverst :icon_confused:

Tror du rota deg vekk i forhold til hva vi prata om. :lol: Det er nok ganske uøkonomisk også, å avle pudler til mat.

2 timer siden, 2ne skrev:

Næsj, Nora liker at jeg synger hun :ahappy: Dina derimot var ikke så imponert den gangen jeg vrælte ut av meg "I will always love you" på en biltur :lol: 

Mens jeg går rundt her og gauler på alt mulig rart uten at noen bryr seg større. Det hender jeg blir populær da, men det kan jo hende de prøver å få meg til å holde kjeft. 

2 timer siden, 2ne skrev:

Ja, men de ødelegger ting og bryter seg ut :aww: 

Det gjør de, ihvertfall hvis det ikke er masse godt ugress innenfor gjerdet. I første omgang skal jeg ha geiter som overvintrer i fryseren, der klarer de neppe å rømme fra (men man kan aldri vite, geiter er sta vesener).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...