Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, mars


Siljus
 Share

Recommended Posts

11 timer siden, Raksha skrev:

Ikke ha med hunder inn til fremmedfolk? Skjønner ikke hva dere snakker om. :aww:   Eiern til krøllebarten tilbød seg å PASSE våre tre i sommer  om vi skal bort. "Eeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeh, det vil du ikke..." var min respons - ikke at jeg ikke stoler på henne, men jeg kjenner mine hunder :aww::lol:  

:lol: 

4 timer siden, 2ne skrev:

Neida, må ha på smør vøtt :D 

Mja, da kan det kanskje gå.

4 timer siden, 2ne skrev:

Kanskje? Jeg skal lage puddel til pappa, ikke mat. Skal vi ha hønedyr, så er det for mat :P 

Det var hjemmelaget puddel jeg snakket om, ja. Høne til folket!

 

 

...sitter jeg i telefonkø hos vegvesenet. Må høre om jeg har lov å bytte ut glassvinduet mot lasterommet med gitter selv. For sikkerhets skyld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Valping 

Basse har bursdag  9 år, tenk det. 

Jeg er helt i ekstase jeg!! Hippy ble bekreftet drektig, så begynner nestingen ? Jeg burde kanskje lage egen tråd for nerdingen der, men seeee da  

Posted Images

9 minutes ago, Argyr said:

...sitter jeg i telefonkø hos vegvesenet. Må høre om jeg har lov å bytte ut glassvinduet mot lasterommet med gitter selv. For sikkerhets skyld.

Åååå vil gjerne høre hvilket svar du får- Bilen min ønsker seg veldig ett gitter i stedet for plexiglasset...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Argyr skrev:

...sitter jeg i telefonkø hos vegvesenet. Må høre om jeg har lov å bytte ut glassvinduet mot lasterommet med gitter selv. For sikkerhets skyld.

Du kunne bare ringt meg....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AussieAllTheWay skrev:

Åååå vil gjerne høre hvilket svar du får- Bilen min ønsker seg veldig ett gitter i stedet for plexiglasset...

Det kunne jeg bare gjøre. :) 

Akkurat nå, Toril skrev:

Du kunne bare ringt meg...

Synes det er greit å få det bekreftet fra offisielt hold, jeg, selv om alt tydet på at det skulle være helt i orden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Argyr skrev:

...sitter jeg i telefonkø hos vegvesenet. Må høre om jeg har lov å bytte ut glassvinduet mot lasterommet med gitter selv. For sikkerhets skyld.

Det har jeg gjort på alle mine Hi-Acer og de har alltid gått gjennom EU-kontrollen... .på min nåværende bil hadde jeg både gitter og glass... og ups... det glasset ble visst knust rett etter at jeg fikk bilen... og er stadig EU-godkjent :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutes ago, Argyr said:

Det kunne jeg bare gjøre. :) 

Synes det er greit å få det bekreftet fra offisielt hold, jeg, selv om alt tydet på at det skulle være helt i orden. 

Så braaaaa

7 minutes ago, Siri said:

Det har jeg gjort på alle mine Hi-Acer og de har alltid gått gjennom EU-kontrollen... .på min nåværende bil hadde jeg både gitter og glass... og ups... det glasset ble visst knust rett etter at jeg fikk bilen... og er stadig EU-godkjent :D 

Har hørt begge deler jeg, men så kjekt. Da oppgir jeg navnet ditt om de påstår det ikke er lov..
*Jammen! Siri fra sonen hadde...* ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AussieAllTheWay skrev:

Har hørt begge deler jeg, men så kjekt. Da oppgir jeg navnet ditt om de påstår det ikke er lov..
*Jammen! Siri fra sonen hadde...* ;)

Jamen selvsagt kan du det :lol: 

Akkurat nå, Kokospaniel skrev:

@Siri og alle andre som ønsker seg gitter i bilen; jeg tror det kommer ann på hva typegodkjenninga sier. Eu-kontrollen er ingen fasit her. 

Så lenge det er stengsel mellom lasterom og "førerhuset" - og man ikke justerer deleveggens plassering, så er det nok ingen fare :) 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Siri skrev:

Det har jeg gjort på alle mine Hi-Acer og de har alltid gått gjennom EU-kontrollen... .på min nåværende bil hadde jeg både gitter og glass... og ups... det glasset ble visst knust rett etter at jeg fikk bilen... og er stadig EU-godkjent :D 

Neste spørsmål er da - hvordan gjør jeg dette? Hvor får jeg tak i gitter? Høgger'n? Og hvordan fester jeg det? Har tilgang på "mekkefolk" så jeg kan få hjelp, men en viss idé er sikkert lurt. Det er HiAce det er snakk om. 

Han på vegvesenet spurte om årsmodell, så det er tydeligvis noen begrensninger der, forresten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Argyr skrev:

Neste spørsmål er da - hvordan gjør jeg dette? Hvor får jeg tak i gitter? Høgger'n? Og hvordan fester jeg det? Har tilgang på "mekkefolk" så jeg kan få hjelp, men en viss idé er sikkert lurt. Det er HiAce det er snakk om. 

Han på vegvesenet spurte om årsmodell, så det er tydeligvis noen begrensninger der, forresten. 

For å ta ut ruta, må du løsne gummipakningen som sitter rundt og så ta ut ruta forsiktig (tror jeg bare har "jekka" det ut med et par skrujern). Det er relativt enkelt. Jeg hadde en husvert som fiksa resten :aww:  Jeg mener jeg hadde noe som ligna strekkmetall faktisk, som dekket hele rutehullet, og det ble skrudd fast i skilleveggen med karosseriskruer eller noe. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med leilighet og gode nyheter @*Kat84* :) Så godt at det ordna seg, men den gutten (den firbente ;) ) er jo så sjarmerende at jeg ikke syns det er noe rart at han fiksa biffen (les: Leilighet). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Siri skrev:

For å ta ut ruta, må du løsne gummipakningen som sitter rundt og så ta ut ruta forsiktig (tror jeg bare har "jekka" det ut med et par skrujern). Det er relativt enkelt. Jeg hadde en husvert som fiksa resten :aww:  Jeg mener jeg hadde noe som ligna strekkmetall faktisk, som dekket hele rutehullet, og det ble skrudd fast i skilleveggen med karosseriskruer eller noe. 

Det hørtes overkommelig ut! Jeg har ikke noe sånt liggende, nærmeste jeg kommer er kraftig netting og det blir nok litt i underkant. Strekkmetall eller "burmetall" bør gå an å oppdrive. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Argyr said:

Neste spørsmål er da - hvordan gjør jeg dette? Hvor får jeg tak i gitter? Høgger'n? Og hvordan fester jeg det? Har tilgang på "mekkefolk" så jeg kan få hjelp, men en viss idé er sikkert lurt. Det er HiAce det er snakk om. 

Han på vegvesenet spurte om årsmodell, så det er tydeligvis noen begrensninger der, forresten. 

Min blir 10 år til høsten, så sater på det holder om det er noen alders begrensninger!

Jeg har en gammel delingsvegg i nett jeg tenkte å dele opp og bruke. Finner sikkert det på høggeri :)
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
1 time siden, enna skrev:

Gratulerer med leilighet og gode nyheter @*Kat84* :) Så godt at det ordna seg, men den gutten (den firbente ;) ) er jo så sjarmerende at jeg ikke syns det er noe rart at han fiksa biffen (les: Leilighet). 

Takk! :D 
Det er jo på mange måter forståelig at de blir sjarmert av han da. Man skal virkelig ha et hjerte av stein for å ikke forelske seg i han der. Sier jeg helt sånn upartisk :aww: 

Nå har jeg og broren min kjørt hvert vårt tilhengerlass med møbler og satt i garasjen der hvor mannen bor. Like greit å få det bært ut herfra sånn at det bare er til å få det inn samtidig som jeg skriver under kontrakten i dag. 

Han ble riktig nok veldig stille når vi dro fram sofaen og skulle bære ut den. 
Bak den fant han nemlig dette... 

20170313_142753.thumb.jpg.05cd3256c3c260e2e76348f1526881a9.jpg

Det var visstnok noe av det mest perverse han hadde sett, og ropte ut til min 19 år gamle nevø "Nå må du ikke komme inn hit, nå skal tante flytte leketøyene sine!" :lol:  


AN venter jeg på at lasagnen skal varmes opp skikkelig slik at jeg får i meg noe middag. Har litt rester etter jobb på lørdag, så det passet jo veldig fint i dag :) 
Jeg holder virkelig på å sulte i hjel. Og å sovne. Gleden over å være så euforisk for alt at jeg våknet tidlig er ikke så veldig gledelig akkurat nå. Men det endrer seg sikkert med litt mat :P  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AussieAllTheWay skrev:

Min blir 10 år til høsten, så sater på det holder om det er noen alders begrensninger!

Jeg har en gammel delingsvegg i nett jeg tenkte å dele opp og bruke. Finner sikkert det på høggeri :)
 

Min er fra 2002, så tror nok heller det kanskje var de nyere det var begrensninger på, det spurte jeg ikke om. :P 

Får se hvor nærmeste høgger er hen da, og ta en tur.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, *Kat84* skrev:

Takk! :D 
Det er jo på mange måter forståelig at de blir sjarmert av han da. Man skal virkelig ha et hjerte av stein for å ikke forelske seg i han der. Sier jeg helt sånn upartisk :aww: 

Nå har jeg og broren min kjørt hvert vårt tilhengerlass med møbler og satt i garasjen der hvor mannen bor. Like greit å få det bært ut herfra sånn at det bare er til å få det inn samtidig som jeg skriver under kontrakten i dag. 

Han ble riktig nok veldig stille når vi dro fram sofaen og skulle bære ut den. 
Bak den fant han nemlig dette... 

20170313_142753.thumb.jpg.05cd3256c3c260e2e76348f1526881a9.jpg

Det var visstnok noe av det mest perverse han hadde sett, og ropte ut til min 19 år gamle nevø "Nå må du ikke komme inn hit, nå skal tante flytte leketøyene sine!" :lol:  


AN venter jeg på at lasagnen skal varmes opp skikkelig slik at jeg får i meg noe middag. Har litt rester etter jobb på lørdag, så det passet jo veldig fint i dag :) 
Jeg holder virkelig på å sulte i hjel. Og å sovne. Gleden over å være så euforisk for alt at jeg våknet tidlig er ikke så veldig gledelig akkurat nå. Men det endrer seg sikkert med litt mat :P  

LItt av noen leketøy du har:D:drool:

Kommet hjem etter ny kontroll med Lita hos veterinær. Denne gangen hos vår faste, som ikke tror dette er pankreatitt. Men uklart hva det er. På toppen av alle andre rare symptomer har hun fått voldsomt innbildt siste DØGNET... nå lekker det melk av pattene som er plutselig blitt kjempestore. Helt rart. Og så redusert som hun er, så likte veterinær dette dårlig, siden det bare tapper frøkna for mer energi. Så nå er det galastop på toppen av antibiotika og morfin. Og vet krysser fingre for at hun ikke får jurbetennelse på toppen, så redusert som hun er akkurat nå. Men logrer, og har god matlyst. Heldigvis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
2 minutter siden, enna skrev:

LItt av noen leketøy du har:D:drool:

 

Ja, jeg må jo være skikkelig storforlangende og vanskelig å gjøre fornøyd :P 

3 minutter siden, enna skrev:

Kommet hjem etter ny kontroll med Lita hos veterinær. Denne gangen hos vår faste, som ikke tror dette er pankreatitt. Men uklart hva det er. På toppen av alle andre rare symptomer har hun fått voldsomt innbildt siste DØGNET... nå lekker det melk av pattene som er plutselig blitt kjempestore. Helt rart. Og så redusert som hun er, så likte veterinær dette dårlig, siden det bare tapper frøkna for mer energi. Så nå er det galastop på toppen av antibiotika og morfin. Og vet krysser fingre for at hun ikke får jurbetennelse på toppen, så redusert som hun er akkurat nå. Men logrer, og har god matlyst. Heldigvis.

Huff, nå synes jeg at Lita skal få slippe mer komplikasjoner og problemer... :( 
Håper ikke det er noen alvorlig grunn til at dette dukker opp nå, og at det er fort overstått med medisiner.  
 

Snart på tide å finne ut hvordan jeg kommer frem til min innkjørsel på andre siden av huset, og så en liten stund på jobb igjen etterpå. 
Skal bare pakke noe bestikk. Rettere sagt rulle det i store kvanta inn i avispapir og legge i eske slik at det ikke ligger over alt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kraftig hodepine igjen.. Tatt paracet uten effekt. Har ikke ibux i hus, men burde kanskje kjøpe det også. Kanskje jeg burde ta en sjekk hos legen snart, å finne ut om det er en grunn til all hodepinen. Hvor mye betaler man egentlig for en sjekk hos lege (med blodprøve), sånn ca? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ryddet ut det meste av bilen, nå er det bare bilburet og noen småting igjen... herregud så mye jeg pleier å ha i bilen. Nå står alt trykt utover halve soverommet istedet... sukk... håper det blir ny bil snart så jeg kan flytte alt tilbake til bilen igjen. Dog er det kanskje litt drøyt å ha fullt klesskift med ull, ullteppe, sovepose, spade, norsk flagg og fire drikkeflasker med vann der... 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Turb skrev:

Ryddet ut det meste av bilen, nå er det bare bilburet og noen småting igjen... herregud så mye jeg pleier å ha i bilen. Nå står alt trykt utover halve soverommet istedet... sukk... håper det blir ny bil snart så jeg kan flytte alt tilbake til bilen igjen. Dog er det kanskje litt drøyt å ha fullt klesskift med ull, ullteppe, sovepose, spade, norsk flagg og fire drikkeflasker med vann der... 

Kjenner meg igjen! Og alt rotet er usynlig helt til noen skal sitte på til meg. Tre par vanter (greit å ha når man skal skrape is), ulljakka som har ligget der i mange måneder, en regnponcho, en pose med rask og rusk, noen tomme brusflasker, en dopapirrull (til oljepeiling), noen koster og isskraper. Hundestuff: fire håndklær og to ulltepper, en vannkopp, en hundeposerull og en frisbee. :aww:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Symra&Pippin skrev:

Kjenner meg igjen! Og alt rotet er usynlig helt til noen skal sitte på til meg. Tre par vanter (greit å ha når man skal skrape is), ulljakka som har ligget der i mange måneder, en regnponcho, en pose med rask og rusk, noen tomme brusflasker, en dopapirrull (til oljepeiling), noen koster og isskraper. Hundestuff: fire håndklær og to ulltepper, en vannkopp, en hundeposerull og en frisbee. :aww:

Ja og egentlig så er det jo bare basisen av hva man trenger :P 

Bilen min virker også helt vettig til man får et ikke-hundemenneske som skal sitte på og de bare HÆ? :P 

Men jeg gleder meg ikke til å bære ut buret - det veier svinmye... må vel selge det også for jeg tror neppe det går å ha det i ev nybil... søren da bør det vaskes også... sukk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er man en fryktelig mor når man synes det er digg at ungen er så syk at den ligger rett ut på sofaen når man først må være hjemme med den ? :innocent:

Jeg HATER å være hjemme med en unge som er syk, men oppegående. Han er ikke skapt for å være innendørs en hel dag med mindre han har minst 39 i feber. 

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...