Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå februar


Guest *Kat84*
 Share

Recommended Posts

59 minutter siden, Siri skrev:

Err'e gæern't med to knekkebrød med pålegg også nå... *kikke på de to knekkebrødene m pålegg som ligger på pulten her* :aww: 

Kurs på Skype igjen i dag - interessant og smart :). Tenk så mye tid man sparer på å bare gå over gangen for å delta på et landsdekkende kurs liksom? 

Jeg husker rett og slett ikke hvorfor jeg siterte denne, da var det vel hverken noe dypsindig eller hysterisk morsomt jeg tenkte å si. :aww:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Vi har kjøpt et ***** hus.   https://m.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=91368606&fks=91368606   Vi EIER et hus.    

...spretter jeg innom for å fortelle at 12 små nøster har funnet veien ut, resten jobber med saken.  

Søtbass (sånn helt seriøst, han er usedvanlig vakker? Ikke sant?  )          

Posted Images

Just now, Symra&Pippin said:

begge foreldrene mine ble infisert på en ferietur for mange år siden. Jeg tror ikke de ble så veldig syke (husker ikke detaljene) men de skulle ikke menge seg så alt for mye med andre mennesker. Det gikk seks måneder før de kunne være sammen mine to små barn, det var ikke noe hyggelig for noen av dem.

Gubben min ble syk som tenåring, på ferietur i England (ved et mistak hadde noen fyllt på vann på vanntanken til familien hans med slange fra campingdoens tømmingssystem....). Han ble skikkelig syk og var syk i 6 mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, enna skrev:

Gubben min ble syk som tenåring, på ferietur i England (ved et mistak hadde noen fyllt på vann på vanntanken til familien hans med slange fra campingdoens tømmingssystem....). Han ble skikkelig syk og var syk i 6 mnd.

Å æsj! Moralen er: Forskjellig farge på alt utstyr til rent vann og gråvann på campingtur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, Twist reagerte skikkelig på noe i skogen nå. Først sto han en stund å været veldig mot et område utenfor stien, og så ble han redd, bjeffa og nektet å gå den veien. :blink: Aner ikke hva det var, jeg hverken så eller hørte noe. Har jo gått der flere ganger tidligere uten reaksjon. Han avreagerte straks vi gikk derfra da. Merkelige greier. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, MarieR skrev:

Hm, Twist reagerte skikkelig på noe i skogen nå. Først sto han en stund å været veldig mot et område utenfor stien, og så ble han redd, bjeffa og nektet å gå den veien. :blink: Aner ikke hva det var, jeg hverken så eller hørte noe. Har jo gått der flere ganger tidligere uten reaksjon. Han avreagerte straks vi gikk derfra da. Merkelige greier. 

Kan være gaupe.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, Snøfrost skrev:

Lykke til med ørene til Foenix @SFX hun MÅ jo bare bli bra av det her!

Tusen takk! 

Jeg har satt på en maskin med julegardiner, og da er alt av juletekstiler snart ferdig bortpakket. Så innser jeg at jeg har flere duker enn jeg trenger, og lurer på å legge ut for salg i noen FB-grupper. Men er det teit å selge juleduker nå, bør jeg drøye med dem til november? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal jeg dra og kjøpe litt ved, og så skal jeg dra hjem. Mange av kollegene skal ha fest etter arbeidstid, og jeg vet at noen kommer til å okke seg over at jeg går hjem, stort sett av høflighet sikkert. Men jeg har bestemt meg for å bare smile og si at jeg ikke skal på festen, gidder ikke å unnskylde meg. :aww:

(Jeg blir bittelitt sliten av sånne overentusiastiske, oversosiale mennesker som tar som en selvfølge at alle skal være med, de har holdt på med det hele den siste uka).

 

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag skal jeg ikke rett ut på tur etter jobb og det er i grunn litt deilig å tenke på. Jeg skal lufte hundene så klart, men lang tur blir det ikke. Æ gidd'itj! :sleep:. 1 tur-fri dag i uka må være innafor. Dessuten må jeg ut og handle til venninne kommer på besøk i kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Turb skrev:

Ei jeg kjenner er med på Femundløpet og jeg har ikke TV2 sumo så jeg får ikke sett starten i smyyyyg på jobb en gang... *surmule*

Det går på vanlig tv2 også.

Jeg sitter og ser, og det er spennende, eller det var å dra det langt. De har jo akkurat begynt, og de har jo ikke akkurat knivet om plassene så langt.

Jeg har notert meg noen ting: veldig mange som hvertfall reklamerer for Eukanuba.

Er VOM, det samme som Vom og Hundemat? Ser det er to forskjellige logoer.

Jeg heier litt på Monsen, men håper hvertfall det blir norsk seier i år.

Jeg vet at Alaskan Huskey er en blandingsrase, men hva ble den blandet med i utgangspunktet?

Like greit å være sjuk, når det er hundeting på tv- ikke helt dårlig. Legen var ikke så veldig villig til å gi meg sykemelding, men med en høy Crp så var det visst greit allikavel. Kjente jeg ble så uglesett av den legen- jeg går ikke inn for å bli syk!!!

Nå er det litt middag, det er en uke siden sist jeg spiste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 hours ago, Snoffe said:

Vet du, farging av hår er ikke det verste du gjør :lol: jeg sier go for it! Det er bare å farge det tilbake hvis og når du går lei :aww:

Jeg hadde blåtthår i hele vår og sommer, kjempe gøy! Ble så glad av å se på håret mitt hver dag :lol: små barn store gleder :lol: klipte av det blå (hadde langt hår, og blått i halve) i høst fordi det ble slitt og tørt, men fikk en fin lang bob til gjenngjeld :) nå vurderer jeg rosa hår til våren :aww::D 

 

@MarieR oj! Kjempe skummelt at du kan få store problemer med å komme deg ut av leiligheten. Ikke bra!

Stemmer det! Som Jenna Marbles sier. "Life is to short to not have exciting hair". Kunne egentlig tenkt meg ombre(? Eller hva det nå heter.) også.  Min farge på toppen og så blått eller lilla i tuppene, meeeeen håret mitt er for slitt til at jeg tar sjangsen. :P 
Enn så lenge er jeg for lubben i trynet til at jeg kler bob, men når jeg får trimma av meg nok så er det definitivt på lista over potensielle frisyrer igjen! ELSKER kort hår, såååå mye enklere når man er som meg og generelt gidder minimalt med styling. :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Rocket skrev:

Stemmer det! Som Jenna Marbles sier. "Life is to short to not have exciting hair". Kunne egentlig tenkt meg ombre(? Eller hva det nå heter.) også.  Min farge på toppen og så blått eller lilla i tuppene, meeeeen håret mitt er for slitt til at jeg tar sjangsen. :P 
Enn så lenge er jeg for lubben i trynet til at jeg kler bob, men når jeg får trimma av meg nok så er det definitivt på lista over potensielle frisyrer igjen! ELSKER kort hår, såååå mye enklere når man er som meg og generelt gidder minimalt med styling. :lol: 

Jeg vurderer ombre også :D men da en variant med brunt på toppen og blondt, og så ha i en lys pastellrosa farge som går ut i vask.

Men hvis håret ditt er slitt nå så kan du jo bare farge det i gøye farger, og så koser du deg med gøyalt hår til du må gjøre noe mer med det :aww:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Lola Pagola skrev:

er ikke MR bedre i alle situasjoner?

Det spørs hva man ser etter. MR er en kostbar undersøkelse, og det krever "spesialtrent" personell. MR er bra, men det er også CT. CT har visst mange fordeler som MR ikke har, for CT-en bråker ikke like mye, i hvert fall. :P Jeg tar CT for en ting, men jeg tar MR for en annen (hode og ryggmarg).

Pøbel tok CT av foten sin fordi han fikk en byll på byll akkurat på samme stedet hver måned. Det ene veterinærkontoret vi var på opererte ham tre ganger, og ting hang i en tynn tråd, følte jeg. For han ble jo aldri noe bedre. Så tenkte jeg på en annen veterinær jeg "alltid" har opplevd som meget kompetente (skjønner ikke hvorfor jeg ikke gikk dit først i utgangspunktet, men ...) og de sa at de ikke ville operere ham med mindre jeg tok CT av foten for å kunne finne frem årsaken til hvorfor problemet oppstod. Etter at jeg tok CT fant de ut hvor "problemet" lå - det var en slags tunnel som lå der, og denne tunnelen var laget av død hud (eller noe slikt, husker ikke i farta). De opererte, fjernet denne tunnelen og foten er som normal igjen etterpå.

Hvorfor det oppstod aner jeg ikke. Jeg mener at han hadde tråkket på glass engang (ja, vi bor i Oslo - folk knuser glass på gata over en lav sko ...). For det oppstod like etter glasshendelsen.

Så CT kan være bra, og CT er som sagt billigere enn MR, men det spørs hva man leter etter og hvor det er? Litt usikker. Men MR var anbefalt for å se etter Wobbler, i alle fall. Jeg aner ikke hvorfor, men det er nok for at atomene forandrer seg, og det er kanskje mer ypperlig å se i en MR-maskin som tar større bilder av hodet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble mye billigere hos dyrlegen enn forventet :ahappy: Apoteket derimot *grøss* 

Fikk smertestillende og antibiotika så satser på at det forsvinner med det, ellers må det sterkere saker til. 

Fikk pris på tannsteinfjerning til Bjørn også, så da er det bare å begynne å spare. Ingen krise helt enda, så håper jeg får tatt det etter årsavgifta. Det ble også billigere enn forventet :ahappy: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Klematis

Nå har jeg og kameraten diskutert hva han kan kjøpe i valentine's gave til sin nye flamme. Han var fornøyd med tipsene og trodde det ble en litt ekstra hyggelig kveld.:ahappy:

Bizi er fornøyd med dagens foreløpige innsats på turfronten, og jeg har kjøpt inn nytt fòr som skal prøves, og mens vi prøver det blir det ingen godbiter til jeg finner ut av hva det er som gjør at hun klør litt enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Symra&Pippin skrev:

Jeg husker rett og slett ikke hvorfor jeg siterte denne, da var det vel hverken noe dypsindig eller hysterisk morsomt jeg tenkte å si. :aww:

:lol: 

1 time siden, Symra&Pippin skrev:

(Jeg blir bittelitt sliten av sånne overentusiastiske, oversosiale mennesker som tar som en selvfølge at alle skal være med, de har holdt på med det hele den siste uka).

*Bare nikker og er enig*.... Min beste kollega er forresten en av dem som er supersosial og fikser alle slike sosiale happenings på jobben, men hun har så gode sosiale antenner at hun skjønner at nei - Siri skal ikke være med. Så hun maser aldri på at jeg skal være med på slike ting - fine kollegaen min :ahappy:

Nå har jeg prøvesmakt gravet hjortekjøtt - og jeg vet ikke om det falt helt i smak... litt lite salt egentlig, og litt for syrlig etter at jeg la kjøttet i appelsinsaft et lite døgn. Litt utpreget rosmarinsmak var det også... Jaja, det blir kanskje bedre med ordenlig tilbehør :) Men det SER godt ut altså :D 

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta
4 timer siden, Tonje skrev:

Akkurat nå fikk jeg sms fra en i DNB som ville ta en prat i forbindelse med vår interesse for en bolig. Kan det være lurt det mon tro? Jeg er svært skeptisk til DNB i utgangspunktet og vi har i grunn bestemt oss for å holde oss til sparebank1.

få et forhandlingskort i forhold til lavest mulig rente?

3 timer siden, Sbtlita skrev:

 


Ja, kan være lurt men de har sånn typ 15 dager til det er ledig time..


Sent fra min SM-G935F via Tapatalk
 

 

Som tidligere hastetime. Jeg skulle ha ringt legen min men sovet over hver dag denne uka Får satse på mandagen da for da hører jeg sikkert ikke hva legen sier siden jeg beregner å være på fjellet da

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Debbie skrev:

Det går på vanlig tv2 også.

Jeg sitter og ser, og det er spennende, eller det var å dra det langt. De har jo akkurat begynt, og de har jo ikke akkurat knivet om plassene så langt.

Jeg har notert meg noen ting: veldig mange som hvertfall reklamerer for Eukanuba.

Er VOM, det samme som Vom og Hundemat? Ser det er to forskjellige logoer.

Jeg heier litt på Monsen, men håper hvertfall det blir norsk seier i år.

Jeg vet at Alaskan Huskey er en blandingsrase, men hva ble den blandet med i utgangspunktet?

Like greit å være sjuk, når det er hundeting på tv- ikke helt dårlig. Legen var ikke så veldig villig til å gi meg sykemelding, men med en høy Crp så var det visst greit allikavel. Kjente jeg ble så uglesett av den legen- jeg går ikke inn for å bli syk!!!

Nå er det litt middag, det er en uke siden sist jeg spiste.

Kommer Litt an på hva du mener med opprinnelig.  De første hundene som ble kalt AH var nettopp det,  polare trekkhunder fra Alaska.  Men de ble jo raskt blandet opp med fuglehund,  mye vorsteh,  og med Siberian Husky.  

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg eltet sammen en bolledeig; fant en oppskrift for allergikere uten melk og egg, siden jeg ikke har det i hus. Satser på at de blir gode nok til at jeg ikke sulter i hjel i kveld :D Jeg har syltetøy, så om de blir tørre og tunge får jeg bare ha på ekstra mye av det.

Og fine Glam, som er rimelig begeistret for Foenix for tiden, og hun er så høyløpsk at hun ulte etter ham da han ble med meg ut for å rydde i bilen, han har trent en runde med diverse LP-momenter og hatt fullt fokus. Levergodteri er altså minst like spennende som løpetid. Han nøler ikke med å hive seg på henne bakfra om de er i samme rom nå, så han vet hva han skal. Men han har ikke tenkt til å sulte seg for kjærligheten - fornuftig fyr!

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bestemte meg for å ikke tenne opp i peisen, det er jo varmt nok her, tenkte jeg mens jeg løp rundt og ryddet og gjorde klar fredagspizzaen og fikset hundre ting. Så så jeg på gradestokken, 15,5 grader. Nå har jeg tent opp i peisen. Har jo ikke tenkt å løpe rundt som en virvelvind hele fredagskvelden heller.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...