Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå februar


Guest *Kat84*
 Share

Recommended Posts

2 timer siden, Raksha skrev:

:wub: 

16603050_10158336720215171_4753505472913

Har riktignok lagt seg oppi sofaen nå da. Skal snart være med ut og hente inn hester, fore hester, kaniner og gakker. :aww: Hun får ikke ta kveld heeelt enda. 

 

 

Typisk Airedale liggestilling :lol: Sånn lå vår Airedale også :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Vi har kjøpt et ***** hus.   https://m.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=91368606&fks=91368606   Vi EIER et hus.    

...spretter jeg innom for å fortelle at 12 små nøster har funnet veien ut, resten jobber med saken.  

Søtbass (sånn helt seriøst, han er usedvanlig vakker? Ikke sant?  )          

Posted Images

Vi skjønner ingen ting. Valpen fikk diaré natt til tirsdag. Har holdt på siden. Men det rare er at han ikke har noe avføring fra vi står opp til vi legger oss. Men fra ca. kl. 12 på kvelden og utover natta må vi ut med han 7-8 ganger i løpet av natta fordi han er vond i magen. Nå begynner vi begge å bli utrolig slitne etter ikke å ha sovet noe særlig på en uke. Han er litt slapp men ikke sånn voldsomt. Vi bruker zoolac og skånefór. Tenkte å kjøpe canikur i morgen og håper det kan hjelpe litt. :( Men skjønner ikke hvorfor det bare er på natta. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Vilje skrev:

Vi skjønner ingen ting. Valpen fikk diaré natt til tirsdag. Har holdt på siden. Men det rare er at han ikke har noe avføring fra vi står opp til vi legger oss. Men fra ca. kl. 12 på kvelden og utover natta må vi ut med han 7-8 ganger i løpet av natta fordi han er vond i magen. Nå begynner vi begge å bli utrolig slitne etter ikke å ha sovet noe særlig på en uke. Han er litt slapp men ikke sånn voldsomt. Vi bruker zoolac og skånefór. Tenkte å kjøpe canikur i morgen og håper det kan hjelpe litt. :( Men skjønner ikke hvorfor det bare er på natta. 

Når på døgnet spiser han da?
Morgen? Kveld?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Mardina skrev:

Typisk Airedale liggestilling :lol: Sånn lå vår Airedale også :wub:

:lol: Lupin kan og ligge sånn, men aldri på gulvet. Hun har tilgang til sofaer men foretrekker visst gulv, raringen. :aww: 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Vilje skrev:

Morgen, formiddag og kveld. De siste dagene har han fått fire måltider. Så finner ikke noe mønster som skulle forklare det. :/

Mulig tarmen er tom på dagtid, og trenger tid for å fylles igjen. Om natten er der masser som har kommet så langt ned mot tykktarm at han MÅ ut...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, enna skrev:

Mulig tarmen er tom på dagtid, og trenger tid for å fylles igjen. Om natten er der masser som har kommet så langt ned mot tykktarm at han MÅ ut...

Det kan tenkes, høres logisk ut i grunn. Får bare krysse fingrene for at det går over snart igjen. Hvis ikke får vi ta en tur på klinikken og få tatt rtg.+avføringsprøver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er litt den som synes både valentines-, mors- og farsdag er fint jeg. Hvorfor ikke sette av den dagen, i en travel hverdag, for å vise vedkommende at man er glad i dem? 
Joda, man bør gjøre det ellers osv, men det har innimellom lett for å gå litt i glemmeboka. Her har man en fast dag, og så bestemmer man selv hvordan. Det er jo ingen som sier man må kjøpe kort osv..?

Enig. Vi har en avtale her hjemme om at vi gjør det ikke materialistisk, men ungene ordner et kort (om de vil. Ingen tvang. Men siden samboer fikk verdens beste bonuspappa håper jeg at jeg har gjort meg fortjent til et kort [emoji38] ) og den av oss som ikke "har" dag baker en kake med ungene, så tar vi det med oss i skogen og koser oss. Samboer tar med meg og mammaen sin (og ungene og svigerfar da) på morsdagmiddag på cafeen borti her, så koser vi oss sammen i hverandres selskap. Hverdagen er travel med små og det er koselig med de øyeblikkene som er satt av til slikt :)
  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, enna said:

Antibiotika sannsynligvis. Ciprofloxacin (Baytril vet).
Immunsupprimerte (prednisolon-preparater, cytostatika, lave hvite blodceller osv) bør ikke la seg slikke av hund. Å omgås dem er neppe farlig, så lenge man er obs på håndhygiene.

Hm. Sånn til vanlig, tenker du? Selvom hunden virker frisk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er skikkelig megge ifht valentines i år. Brudd rett før gjør en ikke veldig positivt innstilt til dagen akkurat. :aww: Sånn helt egoistisk håper jeg jo at det dukker opp en liten oppmerksomhet fra en hemmelig beundrer eller noe, men det hadde ikke vært fair for noen parter atm, har store planer om å være bare meg selv leeeeeenge nå. Jeg har jo uansett den firbente mannen i mitt liv. :wub: 

Ellers, det lønner seg å bo hjemme. Papps vurderer å invistere i nytt objektiv = nytt leketøy til meg. :D DET kan bli morro det! :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Siri skrev:

:ahappy: 

Vi fikk oss en deilig sparktur i kveld. Reiste til en skog litt lenger hjemmefra bare for å få litt forandring, og det syntes hundene tydeligvis var stas, for jammen var det fart i Willersen i kveld. 15 km i lett snødrev... Yasmine var ikke synlig preget av turen - hun peser ikke engang liksom. Den vet å spare krefter, den der. Nå er hun forresten nybørstet og vakker igjen, og klar for litt sauetrening i morgen :D. Jeg har dytta innpå julemarsipan... 

Også synes jeg det er litt lenge å vente til jeg skal få fjerna den der ekle kulen på øyelokket... time 31. mars - det er lenge å gå med redusert syn på det ene øyet. Jeg skulle hatt meg nye briller også, men det må jeg jo vente med til denne kulen er borte, for ellers blir jo synstesten helt feil. Det er godt jeg er en tålmodig sjel :aww: 

 

Bare en liten bønn: Kan du ikke legge ut den skituren som du har filmet. Jeg trenger litt Sirimagi i livet mitt akkurat nå.

Godt jeg ble sykemeldt ja, for idag er jeg dårligere ennn jeg har vært på lenge. Herregud jeg blir gal.

Så i dag blir det ro dag, med avslapping på høyt plan for både meg og bikkja.

Kos dere og ha en fin lørdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 hours ago, 2ne said:

Nå måtte jeg google salmonella, og jeg tviler på at hun har det. Hun har diare, men ikke feber, magesmerter og så vidt jeg kan bedømme, ikke hodepine :P Hun er ikke dehydrert eller i dårlig form, hun er bare løs i magen :) 

 

9 hours ago, 2ne said:

Hun står også på prednisolon. Men som sagt, hun har ingen andre symptomer på salmonella, det er vel ikke så veldig sannsynlig at det er det hun har da? :)  

 

9 hours ago, enna said:

Det er oftere forbigående enn ikke. Tross alt. Som de fleste andre "vanlige" infeksjoner. Så jeg hadde ikke bekymra meg før jeg "måtte". Se det an. Hvis det går over så er problemet løst. De vanligst grunner til "magesjau" er de vanligste. Og det er ikke salmonella som er den hyppigste grunnen.

 

Valpis var valp når hun fikk salmonella smitte (hun spiste bæsj), og ble innlagt og var kjempesyk, valpis ble bra etterpå men har fått masse senskader av salmonellaen. Lani var bærer og fikk "bare" allergi, epilepsi, livmorbetennelse, forstørret hjerte og nyresvikt av å være bærer.. Hvor Lani fikk det fra vet ingen, men hun hadde en type som var lite kjent i Norge. 

Man kan ikke vite om de har salmonella med mindre man sender inn avføringsprøver. Her ble det sendt inn på alle hunder som hadde vært i kontakt med en hund med blodig oppkast og diare som var veldig syk mer rutinemessig siden alle var litt dårlige i magen osv. Da ble det oppdaget at Lani var bærer og Valpis var blitt smittet. Ingen andre hunder som omgikk Lani fast var smittet, så valpis ble smittet via avføring. 

Savner fineste Lanien min jeg <3 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Ozzy skrev:

Haha :lol:  Nei når det gjelder sjokolade tar han 90% mens jeg får 10% :lol:   Men til gjengjeld spiser ikke han lakris, som er det beste jeg veit :P

Hahaha han min spiser ikke marsipan, men han spiser likevel marsipanen hvis alt annet er tomt og han er snopsjuk :lol: 

så igjen, man må berge det man kan :lol: jeg har begynt å kjøpt egne poser jeg til oss. Jeg vet jo at jeg ikke får ha min i fred, men det tar litt lengre tid før min blir tom da siden han må spise opp sin egen først :lol: 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Anette skrev:

 

 

 

Valpis var valp når hun fikk salmonella smitte (hun spiste bæsj), og ble innlagt og var kjempesyk, valpis ble bra etterpå men har fått masse senskader av salmonellaen. Lani var bærer og fikk "bare" allergi, epilepsi, livmorbetennelse, forstørret hjerte og nyresvikt av å være bærer.. Hvor Lani fikk det fra vet ingen, men hun hadde en type som var lite kjent i Norge. Savner fineste Lanien min jeg <3 

Jo det kan bli alvorlige infeksjoner av det også, som det står tydelig beskrevet i link jeg la ut om dette tidligere i tråden. Men salmonella er ikke vanligste grunn til magesjau eller diare. og oftest går det over av seg selv uten behandling (ved salmonella) i løpet av 2-3 mnd. Mannen min var syk i 6 mnd. Og måtte innlegges sykehus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Debbie skrev:

oi det har vært dramatikk inatt i femundløpet.

Men jeg er glad for at regelverket fungerer. Men det er jo trist allikavel.

ææææh hvorfor diska de Pontier? Betalingsnyhet på retten,no :(

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Raksha skrev:

ææææh hvorfor diska de Pontier? Betalingsnyhet på retten,no :(

 

Han kom inn på første sjekkpunkt, og fikk beskjed om at to av hundene hadde veldig høy puls, og ville ha resjekk på de. Han fikk resjekk, men to av hundnene var fremdeles veldig høye i puls. Han fikk da to valg: ta ut de to hundene eller bli disket. Han valgte allikavel å kjøre. På neste sjekkpunkt var hundespannet generelt bedre, men fremdeles høy i puls og vetrinæren disket han.

Hva som helt skjedde om det var språkforvikling, om han bare ikke ville, ville bare til neste sjekkpunkt før han tok ut hundenen... osv.

Men han har pakket hundene og dratt.

Jeg synes det er bra de tar vare på hundene, og når han får beskjed at to forskjellige personer at han ikke skal kjøre videre med hundene, så er det greit at slikt skjer.

Men det er jo skikkelig surt for han, det skjønner jeg.

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Debbie skrev:

Han kom inn på første sjekkpunkt, og fikk beskjed om at to av hundene hadde veldig høy puls, og ville ha resjekk på de. Han fikk resjekk, men to av hundnene var fremdeles veldig høye i puls. Han fikk da to valg: ta ut de to hundene eller bli disket. Han valgte allikavel å kjøre. På neste sjekkpunkt var hundespannet generelt bedre, men fremdeles høy i puls og vetrinæren disket han.

Hva som helt skjedde om det var språkforvikling, om han bare ikke ville, ville bare til neste sjekkpunkt før han tok ut hundenen... osv.

Men han har pakket hundene og dratt.

Jeg synes det er bra de tar vare på hundene, og når han får beskjed at to forskjellige personer at han ikke skal kjøre videre med hundene, så er det greit at slikt skjer.

Men det er jo skikkelig surt for han, det skjønner jeg.

Såpass! Sånt skal de diskes for, så det får han bare tåle. Synd, hadde håpet han skulle vinne. Han er fryktelig dårlig i norsk, så kan jo være språkproblemer - vet  ikke hvem han har med seg som handlere. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Raksha skrev:

Såpass! Sånt skal de diskes for, så det får han bare tåle. Synd, hadde håpet han skulle vinne. Han er fryktelig dårlig i norsk, så kan jo være språkproblemer - vet  ikke hvem han har med seg som handlere. 

 

Ja de nevnte det, men de mente at han forsto tydelig hva som ville skje, og han lovet å vanne og mate bedre på neste strekket. Det hadde tydeligvis ikke hjulpet godt nok. Synes det er merkelig at han ikke konfererte med handler på slike ting, er det lov forresten? Jeg mener hvis han er så dårlig i norsk.

Men vi får kose oss med de som er igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Debbie skrev:

Ja de nevnte det, men de mente at han forsto tydelig hva som ville skje, og han lovet å vanne og mate bedre på neste strekket. Det hadde tydeligvis ikke hjulpet godt nok. Synes det er merkelig at han ikke konfererte med handler på slike ting, er det lov forresten? Jeg mener hvis han er så dårlig i norsk.

Men vi får kose oss med de som er igjen.

Jeg vet ikke hva som er lov og ikke. Men han tok en sjanse og da gikk det ikke. Det er sånt som skjer. Bra reglene virker og følges. 

 

Helt klart! Mange løpere igjen som fortjener at vi heier på dem :D

 

Krøllebarten er ikke enig i å begrenses. Men det må hun bare finne seg i desverre - se om jeg vinner over migrenen og vi kommer oss ut i sola etterpå. Ta med henne og Lupin så kan de fjase litt og kose seg. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Lill med Perfect image er fremdeles aktiv med collie oppdrett både med lang og korthår. Enklest er nok å ta kontakt på Facebook med henne privat, tror ikke hun har tilgang på Messenger på kennel siden sin dessverre. Hun venter et korthårskull i disse dager (uke 17) og jeg vet hun har noen spennende planer fremover også. Verdt å ta kontakt, eventuelt mase litt om du allerede har sendt henne en melding! Ikke sikkert du får svar sånn helt med en gang da den dama har mange baller i luften, kan ikke annet enn å bøye meg i støvet for arbeidet hun gjør. 😂    Tine (kennel laabanden) som er tagget over her har i hvert fall 1 om ikke 2 korthårs hannhunder ledig akkurat nå, og er vel ikke utelukket at det blir en kort/langhårsparring der i fremtiden, men det kommer helt ann på hvilken hannhund det blir på kortis tispa hennes i fremtiden.  Ann Gjertrud (Kennel NoorWay) er jeg usikker på om avler fremdeles, men er ikke sånn kjempe kjempelenge siden jeg så en annonse fra henne så sant jeg husker rett. Hun var aktiv her inne før, om du søker på Noor, Ninja eller Miyagi (usikker på hvordan det skrives) så finner du henne nok. Men er ellers vanskelig å finne på nett om dagen svjv.  Hadde anbefalt @Kensington Gate , men tror ikke hun avler pr.d.d.    Du kan søke opp norsk collie markedsplass på Facebook, der deles det annonser. 😊 NCK fikk ny nettside for ikke så kjempelenge siden, men oppdateringene har gått sakte dessverre.   
    • Jeg kan ikke se å finne Kennel NoorWay noe sted - verken gjennom Google eller Facebook. Har du mulighet til å sende en lenke? Ellers noterer jeg meg resten av det du skriver, og vil legge stor vekt på gemytt! Takk for hjelpen 
    • Tusen takk for gode tips! Her har jeg litt å sjekke ut 
    • Jeg soser rundt i valpefeber, feriefeber og ferieplanlegging...
    • Ja, det kommer til å bli brukt sekk til valpen. Men vi har lyst til å kanskje leie en hytte og ta små dagsturer med både valp og godt voksen hund.  Sykkelturer utgår pga det blir for tungt med 30+ kg i sykkelvogn.  Alt kommer til å gå på valpens premisser.  Men vi vil gjerne ha turterreng som er ganske flatt, pga eldre hund med hofteplager, og pga tung sekk i krevende, kupert terreng er skummelt.  Setter gjerne tips på turrterreng, eller lettgåtte turer: hele sørlandet, Telemark og Asker område På forhånd tusen takk
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...