Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå februar


Guest *Kat84*
 Share

Recommended Posts

1 time siden, Elita2005 skrev:

I  går fant jeg ut at på utstillingen i Letohallen til helgen, er det ikke mindre enn (om jeg husker riktig) 15 junior tisper på lørdag, og 13 junior tisper på søndag :| Og feks bare èn champion tispe på søndag..  

Ja... Jeg har junior tispe:|:| En på 9 mnd og 2 dager... Jeg hadde et håp om 4-5 juniorer, og kanskje en plassering i klassen. Den kan jeg se langt etter nå:hmm:

På kooiker??? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Vi har kjøpt et ***** hus.   https://m.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=91368606&fks=91368606   Vi EIER et hus.    

...spretter jeg innom for å fortelle at 12 små nøster har funnet veien ut, resten jobber med saken.  

Søtbass (sånn helt seriøst, han er usedvanlig vakker? Ikke sant?  )          

Posted Images

2 timer siden, Debbie skrev:

Nå er det natta. En blir tom og veldig sliten av å gråte, og dag har vi grått mye. Både godt og vondt. Gruer meg til begravelsen på fredag.

Prima er ikke så god på trøsting, ho legger seg oppå meg, men fordi jeg rører  meg når jeg hulker så synes hun det blir for urolig å ligge der... Diva!!!!

Men ho er fin å la tårene dryppe ned på da. Nei finne senga var det. Natta sonen.

Grattis til bobilkjøp, m.m.

:hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, SFX skrev:

Det er så deilig å komme til noen som kjenner meg godt nok til at de tar meg seriøst - når jeg sier at Foenix har sprøyteskrekk, så vet de at de kan lokke og lure med godbit til de blir blå, men hun vil leke rodeohest i det de finner fram sprøyta uansett. Like greit at vi har fått en rutine der, i stedet for at ny veterinær må oppdras :D En veterinær på et helt annet kontor jeg måtte innom foreslo å gi henne beroligende, så det skulle bli lettere å sette sprøyte. Vel, beroligende er også en sprøyte, er det ikke?

Ja, det var det jeg tenkte da jeg dreiv og skulle finne ut hva det var med Dina også - jeg visste det var noe med henne jeg, selv om prøvene sa at hun var frisk, og de tok det alvorlig uten å bli nedlatende og belærende som de ofte blir når det ikke er noe å sette fingeren på. Det betyr mye å bli hørt :ahappy: 

Sitat

Hun ble veldig glad da jeg fisket fram beinet til henne igjen, så forhåpentligvis led hun ikke langvarige traumatiske virkninger.

:lol: Neida, avreagering er jo for bikkjer, og hun er jo ei bikkje :D 

Sitat

Jeg fikk også lyst på melkesjokolade, og butikken - om jeg gadd å kjøre fire mil - er stengt :( Jeg har kladdkake, men jeg ville jo ha melkesjokolade nå...

Jeg hadde ikke lyst til å dra på butikken jeg heller, men jeg har et datterbarn som kan gjøre sånt for meg, så jeg har fått både sjokolade og sukkertøy :teehe: 

Sitat

Han er kjempesøt. En diger fjomp, litt kørka, og av og til en dust, men kjempesøt. 

Han er kjempesøt :ahappy: Jeg liker han jeg :D 

2 timer siden, SFX skrev:

Nå må noen korrigere meg om jeg tar feil, men jeg mener at om jeg vil importere sæd fra Australia, så er det krav til at hunden er vaksinert for sånn og slik. Så det må jo bety at sædceller kan bære på shit utenfor genetikken? Altså, bare for å ta et eksempel når jeg ikke husker spesifikt, men si at det er krav til rabiesvaksine - rabies er ikke arvelig, men kan det smitte via sæden?

Jeg tenker høyt her bare. Eller kaster et glør av forvirring inn i diskusjonen.

Nei, sykdommer som smitter via kroppsvæsker, vil nok smitte via kroppsvæsker som sæd også, vil jeg tro :P 

--

Jeg har tenkt å si A uten å si B, men noen ganger får man info som er skikkelig humørdreper, selv om det ikke er overraskende, uvanlig eller uventa. Jeg blir sur av sånt allikevel :aww: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Raksha skrev:

58 i puls på hvilende hund, det er greit?  Ja? 

Uten å ha kvalitetssikra infoen i det hele tatt, et kjapt googlesøk ga meg bl.a. denne siden
Litt fakta: En fornuftig hvilepuls hos hund vil ligge på rundt 50-60 slag pr. minutt. Hos topptrente hunder vil den være lavere, mens hos stressa hunder, vil den ligger over. gjennomsnittet på 300 hunder lå på 49,4 pr min.

En veterinær Rannveig Boman skriver dette på sin side
HVA ER NORMALE PARAMETRE?
-    Temperatur: 38,5 grader +/- Denne måles rektalt (ikke på snuta!) 
-    Puls (variasjon: store hunder 70-120, små hunder/valper opp mot 200) Kjennes best på blodkaret på innsiden av låret, ikke klem for hardt.
-    Respirasjonsfrekvens: 15-30/min (når hunden er rolig)
-    Slimhinner: lyse rosa og fuktige. Hold en finger mot tannkjøttet i 5 sek, når du slipper blir det hvitt, men det skal returnere til normal farge i løpet av 2 sekunder. 

Så ja, det høres vel greit ut det da, ja :) 

(Og jeg lurer seriøst på hvem som måler temperatur på hund på snuta? Seriøst?)
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, 2ne skrev:

Uten å ha kvalitetssikra infoen i det hele tatt, et kjapt googlesøk ga meg bl.a. denne siden
Litt fakta: En fornuftig hvilepuls hos hund vil ligge på rundt 50-60 slag pr. minutt. Hos topptrente hunder vil den være lavere, mens hos stressa hunder, vil den ligger over. gjennomsnittet på 300 hunder lå på 49,4 pr min.

En veterinær Rannveig Boman skriver dette på sin side
HVA ER NORMALE PARAMETRE?
-    Temperatur: 38,5 grader +/- Denne måles rektalt (ikke på snuta!) 
-    Puls (variasjon: store hunder 70-120, små hunder/valper opp mot 200) Kjennes best på blodkaret på innsiden av låret, ikke klem for hardt.
-    Respirasjonsfrekvens: 15-30/min (når hunden er rolig)
-    Slimhinner: lyse rosa og fuktige. Hold en finger mot tannkjøttet i 5 sek, når du slipper blir det hvitt, men det skal returnere til normal farge i løpet av 2 sekunder. 

Så ja, det høres vel greit ut det da, ja :) 

(Og jeg lurer seriøst på hvem som måler temperatur på hund på snuta? Seriøst?)
 

takk :ahappy:  fikk hjelp fra annen plass og, så nå har jeg roet nerva :aww: Bare Hottie som oppførte seg unormalt unormalt, eller noe sånt. 

(aner ikke :o )  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en voldsom hodepine igår, som begynte når jeg var på skolen. Tok paracet uten effekt, og hodepinen ble bare verre.. La meg på sofaen med en gang jeg kom hjem, i halv6-tiden, før jeg gikk å la meg i 9-tiden. Fremdeles dundrende hodepine, verre enn jeg noengang har hatt, men kun på venstre side. Jeg er veldig tung i hodet nå idag, men ikke hodepine som igår. Håper ikke den kommer igjen iløpet av dagen.. Lurer på om det kan ha vært noe migrenegreier, har hatt litt småtendenser til det tidligere..

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brøytebilen som ellers pleier å vere såpass ekstrem at han brøyter sjølv når her ikkje er snø og brøyte, har ikkje vert her enda etter nattas nedkomst.
Fristar uhyre lite å måtte "brøyte" meg ein rundt 2 km -ish veg sjølv, gjennom 10+cm med nysnø...

Sent fra min SM-G900F via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna
8 timer siden, Symra&Pippin skrev:

Når jeg tenker meg om så kan jo kroppsvæsker inneholde smittestoffer, eksempelvis HIV. Da er det vel ikke ulogisk at dyr som er inseminert med importert sæd holdes i karantene. Men det er det jo ikke noe snakk om når det gjelder hunder? Kanskje det ikke finnes kjente sykdommer som kan overføres på hunder på den måten (bortsett fra eventuelt rabies), men at for eksempel sauer er mer utsatt? Sånn kan man filosofere rundt emner man aldri har tenkt på før.

Når jeg tok inn sperm fra hund så måtte det taes blodprøve av 2/3 sykdommer jeg aldri har hørt om + dyrking av en bakterie som flaggermusen flagrer rundt med. Jeg aner ikke hva det var og de i AU hadde aldri hørt om sykdommen. Men den driver vist flytter seg nordover fra Malaysia osv osv  

Bestemoren til Sinner var import fraAustralias. Hun døde 6 år gammel av en hepatitt type som man aldri hadde hatt i NL. Heldigvis ikke smittsom. Men selvsagt hadde de aldri hørt om den hepatitten i AU. Eller oppdretteren er hadde aldri hørt om det. Det er litt sånn standard Australia "vi har ingen sykdommer vi. Åhhh nei den er produsert i europa" :lol:

Men sånn etter de opplevelsene der så tror jeg karantene før videre avl/salg også på livdyr er lurt jeg.. :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • mushi locked this emne
  • Mirai unpinned this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Juni 2006 ble jeg medlem! 4mnd før Sasha flyttet inn. Rart å tenke på. Jeg sparte iherdig til å kjøpe hund, planla kjøp til etter komfirmasjonen, var i kontakt med ulike oppdrettere. Men så havna en smågal border collie i hus lenge før.    Akkurat nå er vi hundeløse. Med 4unger i hus der minste er 2mnd blir det nok noen år til. Men da har jeg god tid til å planlegge😁
    • Jeg jobber som hundefrisør fulltid, og det er en ufattelig krevende, men også givende jobb! Jeg fikk utdannelsen min via jobben, da jeg jobber i en dyrebutikk som også utdanner sine egne hundefrisører, og nå 3 år senere jobber jeg fortsatt i samme kjede som hundefrisør. Jeg har også tatt et par kurs i ettertid for å bygge videre på det jeg allerede har lært, og har et lite nettverk av dyktige hundefrisører jeg rådfører meg med dersom jeg trenger hjelp. Det har vært til ekstremt stor hjelp!
    • Jeg ble medlem i januar 2006. Ganske lenge siden ja Håper du får en fin påske, og mye god pelsterapi ❤️ 
    • Her synes jeg det er noe som skurrer bittelitt.. Det som virkelig forbauser meg her er at du skriver at hunden er kjent for sin uberegnelige atferd.. Da lurer jeg på hva venninna di gjorde så tett på denne hunden? Hadde jeg visst om en slik hund  i området der jeg bodde hadde jeg gått lange omveier for å verne min egen hund.  Men så sier du og at hunden utagerte helt ut av det blå? Ingen hunder gjør det. Det ligger alltid noe bak og der er det vår jobb å ha såpass oppmerksomhet på hunden vår når vi går tur at vi har størst mulig kontroll på miljøet . Ofte blir hunder bånd reaktive pga de har vært utsatt for utfall fra andre hunder. Noe å tenke på.  Håper det går bra med hunden til venninna di.  Må tillegge at for meg som er atfersterapeut og instruktør så hadde det vært interessant å hørt begge sider av saken .. Og husk en ting - for hver person som anmelder "mindre" episoder dess verre blir det å være hund i dette landet. Naturlig atferd blir allerede sett på som "farlig" .. Ingen glemmer vel Bob og mange andre hvor det i 90% kunne vært en helt annen sak hvis det hadde vært litt mer empati og kunnskap inne i bildet.. Hadde dere tatt forhåndsregler og eier av hunden som utagerte hadde brukt en vest ell. lign som sier hold avstand så hadde dette ikke vært en sak i det hele tatt.. Så om det da stemmer at denne hundeeieren er helt elendig så kan jo dere gå foran med et godt eksempel. 
    • Ta kontakt med avlsrådet i klubben, de har kanskje noe mer info om hvem som planlegger hva. De kan også si noe om hvem som har hunder som kan passe deg.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...