Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå februar


Guest *Kat84*
 Share

Recommended Posts

Akkurat nå, maysofie skrev:

Blir litt paff når folk sender mail om at de 'bestiller en valp, tispe'. Joda, vell, prøver å føre en samtale, men nei, de skulle bare bestille en valp. Ikke skulle de ha hunden til noe annet enn sofahund heller, selv om kullet er annonsert til aktive sports-/gjeterhundhjem (kullet er forøvrig bare publisert her på sonen, hannhundeiers oppdrettssider, gjeterhund/brukshund-rasesider og min FB-profil - hovedsakelig brukshundsider da, altså). Ikke brydde de seg om at tispelista begynner å bli meeeeeget full, om ikke allerede har oversteget sin grense. Så presterer de å bli sint når jeg sier at vi dessverre ikke har valp til dem. Og det er ikke førstemann. Tror folk oppriktig dette er nettshopping, eller? :lol: 

haha, ufff da. kjenner igjen de tendensene. Mange tror det er første mann til mølla :P heldigvis er det ikke sånn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Vi har kjøpt et ***** hus.   https://m.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=91368606&fks=91368606   Vi EIER et hus.    

...spretter jeg innom for å fortelle at 12 små nøster har funnet veien ut, resten jobber med saken.  

Søtbass (sånn helt seriøst, han er usedvanlig vakker? Ikke sant?  )          

Posted Images

5 minutter siden, Tine Kristine Lindbeck skrev:

haha, ufff da. kjenner igjen de tendensene. Mange tror det er første mann til mølla :P heldigvis er det ikke sånn :)

Og rekk opp hånda den som ikke blir bittelitt flau en gang når de tenker på første gang de kjøpte hund! 

Jeg husker at da jeg hadde bestemt meg for wheatenterrier så ringte jeg til en oppdretter i Bergen som hadde et kull, i følge internett. "God dag, navnet mitt er Heidi S, stemmer det at du har wheatenterriervalper til salgs?" "Har du igjen noen tispevalper?" Jeg møtte på en veldig motvillig oppdretter som liksom ikke kunne svare skikkelig og rett fram på noe som helst. Kunne hun ikke bare si om hun hadde en ledig tispevalp til meg da?! :lol:

 

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Symra&Pippin skrev:

Og rekk opp hånda den som ikke blir bittelitt flau en gang når de tenker på første gang de kjøpte hund! 

Jeg husker at da jeg hadde bestemt meg for wheatenterrier så ringte jeg til en oppdretter i Bergen som hadde et kull, i følge internett. "God dag, navnet mitt er Heidi S, stemmer det at du har wheatenterriervalper til salgs?" "Har du igjen noen tispevalper?" Jeg møtte på en veldig motvillig oppdretter som liksom ikke kunne svare skikkelig og rett fram på noe som helst. Kunne hun ikke bare si om hun hadde en ledig tispevalp til meg da?! :lol:

 

Når jeg skulle ha Pia ( min første ) så ringte vi og oppdreteren og hørete om hun hadde tispe valp. Men forventa ikke noe. fikk vite 2 dager før vi henta at hun ble min :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Line skrev:

 

 

Sletter dere bildet i quoten eller? :)

Men da går dere bare inn på pc om dere har behov for å søke i messenger da vett! Dere er ikke så løsningorienterte alltid :lol: 

Neinei, herregud.. det skulle ha tatt seg ut! Jeg er da ingeniør må vite :aww: 

14 minutter siden, maysofie skrev:

Blir litt paff når folk sender mail om at de 'bestiller en valp, tispe'. Joda, vell, prøver å føre en samtale, men nei, de skulle bare bestille en valp. Ikke skulle de ha hunden til noe annet enn sofahund heller, selv om kullet er annonsert til aktive sports-/gjeterhundhjem (kullet er forøvrig bare publisert her på sonen, hannhundeiers oppdrettssider, gjeterhund/brukshund-rasesider og min FB-profil - hovedsakelig brukshundsider da, altså). Ikke brydde de seg om at tispelista begynner å bli meeeeeget full, om ikke allerede har oversteget sin grense. Så presterer de å bli sint når jeg sier at vi dessverre ikke har valp til dem. Og det er ikke førstemann. Tror folk oppriktig dette er nettshopping, eller? :lol: 

Jeg forventer at jeg får førstepri uansett :aww::lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

Og rekk opp hånda den som ikke blir bittelitt flau en gang når de tenker på første gang de kjøpte hund! 

Jeg husker at da jeg hadde bestemt meg for wheatenterrier så ringte jeg til en oppdretter i Bergen som hadde et kull, i følge internett. "God dag, navnet mitt er Heidi S, stemmer det at du har wheatenterriervalper til salgs?" "Har du igjen noen tispevalper?" Jeg møtte på en veldig motvillig oppdretter som liksom ikke kunne svare skikkelig og rett fram på noe som helst. Kunne hun ikke bare si om hun hadde en ledig tispevalp til meg da?! :lol:

For all del, vet veldig godt hvor kleint det er å ta kontakt og vite hvilke forventninger man kan ha, men blir litt paff når folk tror de kan kjøpe valp som om det var en genser :lol: Hadde det bare vært deres første hund, og ikke fjerde. Hadde det bare vært et spørsmål, og ikke en mail bestående av "Hei, jeg skal bestille en valp, tispe. Hilsen X" uten å være videre interessert i å føre en samtale eller svare på spørsmål :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Symra&Pippin skrev:

Hvordan vasker man hjernen etter å ha sett et bilde på FB som man absolutt ikke trengte å se? Finnes det noen triks? Jeg advarer også herved om at det verserer et sånt bilde på hundesider akkurat nå.

Google den afrikanske versjonen av klamydia :aww: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, maysofie skrev:

For all del, vet veldig godt hvor kleint det er å ta kontakt og vite hvilke forventninger man kan ha, men blir litt paff når folk tror de kan kjøpe valp som om det var en genser :lol: Hadde det bare vært deres første hund, og ikke fjerde. Hadde det bare vært et spørsmål, og ikke en mail bestående av "Hei, jeg skal bestille en valp, tispe. Hilsen X" uten å være videre interessert i å føre en samtale eller svare på spørsmål :lol: 

Ja, mente ikke innlegget mitt som kritikk av ditt altså. Jeg måtte bare mobbe meg selv litt. :lol:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan vasker man hjernen etter å ha sett et bilde på FB som man absolutt ikke trengte å se? Finnes det noen triks? Jeg advarer også herved om at det verserer et sånt bilde på hundesider akkurat nå.

Nei f assa nå så jeg det fordi du hadde kommentert. .. [emoji22]
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Lola Pagola skrev:

Takk! :)

Er vel -13 eller noe, han har ikke såre poter, men han blir kald på dem da, og jeg burde hatt på potesokker i går. Han slikker når han faller sammen i bakparten, så er nok noe nervegreier. I går kveld håpet jeg virkelig på at han skulle ha et sår eller en furunkel (vi gikk tur sammen med noen som har det på sin hund :lol: hva er det for noe å håpe på liksom), men ja... er nok ikke sårbeinthet dessverre, henger nok sammen med resten... (veterinær sa at han sannsynligvis var litt rar og nummen).

Æsj :hmm: Det føles rart å skrive det, men det er leit at han ikke har såre poter.. 

2 timer siden, Siri skrev:

Hun kan ikke ha fått noe salmonella-greier av å spise fuglefrø-greier? 

Det kan hun jo, pleier det å være salmonella i fuglefrø? Pudlene spiser fuglefrø de og, burde ikke de og hatt salmonella da? 

2 timer siden, SFX skrev:

Kan det være stressmage, siden hun er på flørter'n?

:lol: Jeg har faktisk tenkt på det, at hun sikkert bare er løs i magen fordi hun er så horny :P Men disse flørteforsøkene hennes skjer jo bare sporadisk, det er ikke en langvarig greie, så jeg tror egentlig ikke det heller. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vente på en sofa som skulle ha 8 ukers leveringstid og siden jeg aldri har hatt dette før er jeg litt ukjent med prosessen. Kan jeg forvente at sofaen kommer nøyaktig etter 8 uker? Kan den komme før eller etter? Ringer de meg eller sender de melding? Kommer de på dagtid eller ettermiddag? Ringer de lenge før (uker?Dager?)? Kan jeg ringe å mase? Sofaen er kjøpt på Skeidar. Tenkte kanskje de "sikret" seg med å si 8 uker, men nå har det gått 6, så jeg antar det ikke er noe håp for å få den tidligere da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, HeleneFS skrev:

Jeg vente på en sofa som skulle ha 8 ukers leveringstid og siden jeg aldri har hatt dette før er jeg litt ukjent med prosessen. Kan jeg forvente at sofaen kommer nøyaktig etter 8 uker? Kan den komme før eller etter? Ringer de meg eller sender de melding? Kommer de på dagtid eller ettermiddag? Ringer de lenge før (uker?Dager?)? Kan jeg ringe å mase? Sofaen er kjøpt på Skeidar. Tenkte kanskje de "sikret" seg med å si 8 uker, men nå har det gått 6, så jeg antar det ikke er noe håp for å få den tidligere da. 

Jeg fikk sms :) Noen ringer, men kan kan godt hende jeg fikk sms fordi jeg sendte sms noen dager før og lurte på om den kom (den skulle komme den uka). Vi hentet den selv, så mer vet jeg ikke, hehe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, SFX skrev:

 

Ja, jeg tror mange synes det er pes, særlig i forbindelse med studentinnflytting. Jeg har vært på noen åpne visninger hvor det dukker opp 20-30 folk, og hvis alle da har ringt og mailet i tillegg, da blir det jo en deltidsjobb. Så jeg skjønner at de heller plukker fra de som legger seg selv på markedet.

Hehehehe, nei, det er ikke lurt å lyve i en annonse heller. Men om du har en slik hund, så velger du vel heller ikke å bo der gangveien går inntil stuevinduet :P 

Vi flyttet hit før vi fikk hund. Eller to uker før de ble født. Hadde ikke valgt denne leiligheten hvis jeg visste hvordan hun var for å si det sånn:P alt gikk på skinner når vi fikk henne. Og naboen som klippet plenen var det morsomste hun visste. Men plutselig fikk pipa en annen lyd.

Leiligheten vi så på i dag var ikke noe for oss. Mye mindre enn vi hadde sett for oss og veldig "shabby". Rarte hvor mye bilder kan lyve. Fikk ikke noe god følelse av å være der. Så jakten fortsetter! Godt vi har god tid siden vi har 3 mnd oppsigelse og husverten ikke har sagt oss opp enda.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@SFX, pseudomonas er noe dritt, vi har hatt noen tilfeller på jobb, og det er kjedelig for både hund, eier og oss. Men *bank i bordet* så har alle pasientene blitt kvitt f@enskapen til slutt:hug: De første årene så vi det to ganger på fire (eller fem) år, og begge gangene var det på amerikanske importer. Men nå har vi hatt inne seks tilfeller (minst) bare det siste året. Det er litt skummelt hvor utbredt disse multiresistente småjævlene begynner å bli.
Kjempesurt med valpeplaner da:hug: Men Føniksen vil reise seg fra asken og gi deg fire perfekte tisper og tre flotte hanhunder på neste løp:D

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rørlegger'n tok rådyr for et par uker siden og fy så god indrefiléten ble! Trengte ikke kniv en gang, den var så mør at den smeltet i munnen! :drool::drool: Og med deilige fløtegratinerte poteter, viltsaus, rosenkål og tyttebærsyltetøy! :D

Snapchat-1015051404.jpg

  • Like 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Ozzy skrev:

Rørlegger'n tok rådyr for et par uker siden og fy så god indrefiléten ble! Trengte ikke kniv en gang, den var så mør at den smeltet i munnen! :drool::drool: Og med deilige fløtegratinerte poteter, viltsaus, rosenkål og tyttebærsyltetøy! :D

Snapchat-1015051404.jpg

Da regner jeg med at han var en tur i Sverige, sånn siden rådyrjakta her er ferdig til jul :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...hater jeg (og elsker litt) stesøsteren min som mellomlandet på jobb og hadde med seg 500 gram dyr belgisk konfekt sjokolade. Halvparten er borte alt..... (Hun bor i Belgia)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg funnet drømmehuset! Det er til og med en stall der, jeg kunne jo kjøpt meg en hest! Bare så synd det ligger litt for landlig til (dårlig med opptråkka stier om vinteren, så da måtte jeg ha skaffa meg en dugelig trekkhund så jeg kunne bodd i skiløypene) og kommer til å koste en formue i strøm...Da er det bra vi har enda et hus i kikkerten! :D

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...