Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå februar


Guest *Kat84*
 Share

Recommended Posts

Akkurat nå, SFX skrev:

Takk for info! Det var gresk for meg, så jeg aner ikke om dette er noe av det vi har gjort eller ei, men jeg tenkte det var greit å vite om det er flere alternativ andre har lykkes med før vi eventuelt opererer.

Også kom jeg på at jeg anbefalte @Tommy å lese René Descartes.

Jeg tipper at det nok står bak på flaskene hva som er i det de behandler med. Og at de forhåpentligvis har begynt med førstevalget her, og da har igjen alternativ 2 og 3. :) Alternativt så kan du skrive her hva du har fått, så kan jeg "oversette" for deg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Vi har kjøpt et ***** hus.   https://m.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=91368606&fks=91368606   Vi EIER et hus.    

...spretter jeg innom for å fortelle at 12 små nøster har funnet veien ut, resten jobber med saken.  

Søtbass (sånn helt seriøst, han er usedvanlig vakker? Ikke sant?  )          

Posted Images

18 minutter siden, MarieR skrev:

Jaha, er innelåst, tydeligvis :P Fint med kodelås helt til den nekter å slippe deg ut. Huseieren er ikke hjemme, håper bare hun kommer tilbake i løpet av kvelden :lol: Får ikke åpnet vinduene mer enn til lufting heller.

Ehm. Hjemme hos deg? :o Har du ikke rømningsveier? Hva med brann? Man kan ikke leie ut en slik leilighet! :o

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Vilje skrev:

Jeg tipper at det nok står bak på flaskene hva som er i det de behandler med. Og at de forhåpentligvis har begynt med førstevalget her, og da har igjen alternativ 2 og 3. :) Alternativt så kan du skrive her hva du har fått, så kan jeg "oversette" for deg. :)

I dag har hun begynt på saniotic, men hele behandlingsregimet nå er å rense øret med chlorhexyderm oto (navnet tatt på husken), og etter 30 minutter rense øret med BeforeX og deretter Saniotic. En gang om dagen.

4. januar-8. februar: 1 ml om dagen av en blanding veterinær laget i en flaske BeforeX, hvor jeg bare vet at det var kortison og antibiotika.

20. desember-4. januar: Rensing med otodine og 1 dose easotic øremedisin om dagen. Nå hadde vi fått svar på bakteriologien.

13.-20. desember: Rensing med otodine og canaural øredråper to ganger om dagen, samt fuciderm på sårene i ørelappene. 

Jeg hadde brukt otodine en ukes tid før dette for å se om jeg fikk stoppet ørebetennelsen på egenhånd, men den blomstret og omtrent eksploderte over natta, så da ble det veterinær.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynner å se en rød strek. Etter et brudd får vist impulskontrollen min kjørt seg. Både nå og etter bruddet med forrige ex for mange år siden får/fikk jeg skikkelig lyst å gjøre noe sprøtt. Er nok et forsøk på å bli kvitt/unslippe vonde følelser vil jeg tro. Slitsomt det også gitt. :P Godt jeg skal til psyk på mandag, så får jeg kanskje bearbeidet litt mer enn jeg klarer på egenhånd. 
Denne gang er det boligkjøp og regnbuehår som er på agendaen til impulsene mine. Mer fornuftig enn sist heldigvis, må bare ikke være for mye rundt en viss venninne, da kommer jeg garantert til å gjøre noe jeg angrer på. 


Og plutselig sover jeg med både hund og katt i senga.... Det har jeg ikke gjort siden jeg var liten tror jeg. Utenom i små perioder med valp/kattunge vel og merke. 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Rocket skrev:

 
Denne gang er det boligkjøp og regnbuehår som er på agendaen til impulsene mine. Mer fornuftig enn sist heldigvis, må bare ikke være for mye rundt en viss venninne, da kommer jeg garantert til å gjøre noe jeg angrer på. 
 

Ja...Bare...ja. Det er den beste ideen jeg har hørt noen gang. Du kommer til å bli så kul, og det er SÅ 2017. Lover deg, du kommer aldri til å angre!

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, SFX skrev:

 

 

@Monab88 - hvem er syk, hva skjer?

 

Den yngste, men hun blir helt fin igjen :)

Fortsatt god bedring til Foenix!

30 minutter siden, *Kat84* skrev:

Lær av meg og IKKE vis det fram på Facebook! :lol: De som har kjent meg lengst tok spøken med en gang. Og noen overrasket meg. Og jeg håper at de bare birket seriøse og provoserte :P

 

Noted :lol: 

Nå er hundene luftet og tenna pusset, så da skal jeg prøve å få meg litt sårt trengt søvn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er på jobbtur i London, og det er så deilig :) Hjemme er jeg alltid litt bekymret for å spise ute etter å ha opplevd at spisesteder gir meg mat jeg har oppgitt jeg er allergisk mot...vel har jeg epipen i veska, men det er virkelig best for alle om jeg slipper å sette den. Her i England virker det mye tryggere å spise ute!

I kveld var det 5-retters middag, og jeg har fått smake oksekjaker for første gang. Omg så digg! Savner lille hundefrøkna litt, men hun har det helt strålende hos mamma og pappa - verdens beste hundepassere :heart:

 

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Monab88 skrev:

I dag har jeg brukt direkteoppgjør for første gang, drøyt 17 lapper ble litt voldsomt på en gang :P Også er Sanna røntget i dag, så neste uke kommer jeg til å ha utslitt F5 knapp.

Sist fredag var jeg på stand up for første gang! Sliter litt med å henge med her inne innimellom, så trengte bare en uke på å skrive det :D Var på Latter på Aker Brygge og så Dagfinn Lyngbø, veldig morsomt! Var på Asia å spiste etterpå og konkluderte med at asiatisk mat ikke er helt min greie..

I dag og i morgen har jeg tatt fri fra jobb, så jeg har tatt langhelg! På søndag flytter vi inn hos Toril en ukes tid.

Det var visst det jeg hadde å fortelle, nå skal jeg lage middag!

Stakkars Sanne da, har hun OCD?  17 lapper er ikke moro, men kjekt med forsikring da ja!

Der kom jeg også på at det er jo ikke mange mnd til det er Sinner sin tur med røntgen :o 

Siste natt på jobb, så en uke "fri" :P I morgen skal jeg plukke opp sommerdekk og på Biri på travløp, lørdag gjeting, søndag valpeshow, mandag hente ny bil på Geilo og få bakseter og dekk opp til nye huset med en gang. Foreløpig er tirsdag helt åpen for bikkjene, også en flyttedag igjen på onsdag. Brått er det fredag og jobb igjen :lol: Det var den uken fri :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja...Bare...ja. Det er den beste ideen jeg har hørt noen gang. Du kommer til å bli så kul, og det er SÅ 2017. Lover deg, du kommer aldri til å angre!


Haha! Høres værre ut enn det er tenkt heldigvis! [emoji23] Kalles vel hidden rainbow denne trenden, men jeg vil bare ha lilla/blått da, ikke regnbue. Så kan man velge om man vil vise fargene eller ikke alt etter hårstilen den dagen. :)
Men tvilsomt, dyrt å vedlikeholde sånt gitt, blir nok bare ny klipp etterhvert, har altfor langt og slitt hår nå. [emoji28]


Sent from my iPhone using Tapatalk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdatering på banken min. Saksbehandleren har bare sluttet svare på spørsmålene mine faktisk. Tror ikke de vil ha meg som kunde lengre jeg. (Vet Saksbehandleren er på jobb også for ellers får man fraværsmelding på mailene) 

Syns sikkert jeg er idiotisk som ikke skjønner du og vil gjerne ha bare rike og berømte olje penger som kunde :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Wednesday skrev:

Ehm. Hjemme hos deg? :o Har du ikke rømningsveier? Hva med brann? Man kan ikke leie ut en slik leilighet! :o

Det er tre vinduer i leiligheten, et sånt lite avlangt, typisk kjellervindu, som vanligvis fungerer som rømningsvei tror jeg, bare at det er blokkert akkurat nå pga gravearbeid på den siden av huset. De to andre vinduene på kjøkkenet og soverommet får jeg bare åpnet til lufting og jeg tror det skal gå an å åpne dem helt, men jeg har prøvd flere ganger uten å få det til. Har ikke tenkt over det med brannsikkerhet egentlig, bra du nevnte det! Skal ta en prat med huseier og få henne til å vise meg hvordan jeg evt åpner vinduene helt. 

Fikk opp døra nå da, så Twist har fått tisse (stakkars, ble lang natt til han når han gikk glipp av siste luftingen før vi la oss). I dag er planen husarbeid etterfulgt av tur i skogen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, MarieR skrev:

Det er tre vinduer i leiligheten, et sånt lite avlangt, typisk kjellervindu, som vanligvis fungerer som rømningsvei tror jeg, bare at det er blokkert akkurat nå pga gravearbeid på den siden av huset. De to andre vinduene på kjøkkenet og soverommet får jeg bare åpnet til lufting og jeg tror det skal gå an å åpne dem helt, men jeg har prøvd flere ganger uten å få det til. Har ikke tenkt over det med brannsikkerhet egentlig, bra du nevnte det! Skal ta en prat med huseier og få henne til å vise meg hvordan jeg evt åpner vinduene helt. 

Fikk opp døra nå da, så Twist har fått tisse (stakkars, ble lang natt til han når han gikk glipp av siste luftingen før vi la oss). I dag er planen husarbeid etterfulgt av tur i skogen. 

Uææ, høres ikke helt bra ut. Ja, finn ut hvordan du får opp de vinduene så fort som mulig. Rømningsveier kan ikke være blokkert uten at du har alternativer. Hvis du blir innelåst igjen, så kan du ringe brannvesenet. Det hadde jeg gjort, tror jeg.

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Lola Pagola skrev:

Vet ikke hva jeg skal gjøre jeg... :icon_cry: må nok ringe veterinær igjen, det har ikke gått seg til noe... men ikke vet jeg hva veterinær kan gjøre som hun ikke allerede har gjort nå heller... jeg er helt kald inni meg nå...

 


Å, nei! :( Har veterinæren sjekket ham for Wobbler/CSM (Cervical spondylomyelopathy)? Aner ikke, men verdt forsøket om du ikke har tenkt/hørt om det. Håper dog det ikke er det. :hmm: God bedring til Casper!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, JeanetteH skrev:

Oppdatering på banken min. Saksbehandleren har bare sluttet svare på spørsmålene mine faktisk. Tror ikke de vil ha meg som kunde lengre jeg. (Vet Saksbehandleren er på jobb også for ellers får man fraværsmelding på mailene) 

Syns sikkert jeg er idiotisk som ikke skjønner du og vil gjerne ha bare rike og berømte olje penger som kunde :P 

Det der er så håpløst altså.. har banken en facebook-side du kan gå inn og mase på?

Ellers er jeg idag faktisk litt stolt av banken jeg jobber i. De trekker ut alle investeringer i de 3 selskapene som bygger den der rørledningen som skal gå gjennom Standing Rock. Enda den kommer å bli svært så lønnsom, enda den kommer å gi lokalt arbeidsplasser under byggingen. Og banken trekker seg av miljøhensyn og hensyn til urfolksrettigheter. Banken besøkte stedet ifjor og lovet å trekke seg hvis ikke rørledningen ble lagt om til en annen trase. Nå har Trump gitt OK uten endringer, og banken følger opp med å trekke ut investeringene. En bank som handler etisk på tvers av umiddelbar lønnsomhet. Jeg er litt stolt og litt bekymret. En god og solid bank må alltid jage lønnsomhet ellers dør den (det ligger i naturen til verdens økonomi-oppsett), så jeg håper det ikke gir baksmell i forhold til markedet.

@Lola Pagola hvordan går det med prikkedyret ditt? Er han bedre? Fikk helt vondt i hjertet av å se filmsnutten, forstår så godt at du blir dødsbekymret!

  • Like 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, JeanetteH skrev:

Siste natt på jobb, så en uke "fri" :P I morgen skal jeg plukke opp sommerdekk og på Biri på travløp, lørdag gjeting, søndag valpeshow, mandag hente ny bil på Geilo og få bakseter og dekk opp til nye huset med en gang. Foreløpig er tirsdag helt åpen for bikkjene, også en flyttedag igjen på onsdag. Brått er det fredag og jobb igjen :lol: Det var den uken fri :lol: 

Til å være en 80-åring synes jeg du har det veldig travelt og hektisk i hverdagen altså :o 
Skulle ikke du egentlig bare sitte i gyngestolen foran peisen med et glass vin i hånda og en katt på fanget???? :lol: 

43 minutter siden, JeanetteH skrev:

Oppdatering på banken min. Saksbehandleren har bare sluttet svare på spørsmålene mine faktisk. Tror ikke de vil ha meg som kunde lengre jeg. (Vet Saksbehandleren er på jobb også for ellers får man fraværsmelding på mailene) 

Syns sikkert jeg er idiotisk som ikke skjønner du og vil gjerne ha bare rike og berømte olje penger som kunde :P 

Å, du er den der plagsomme kunden, du ja... Jeg ser for meg kundebehandleren som bare himler med øya når h*n ser nummeret ditt :lol: 

10 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

Helgene kommer som hakka møkk!

Ja, de gjør det... hadde de bare ikke blitt så fort oppbrukt.. for jammen kommer mandagene også som hakka møkk... :o 

Gleder meg til i ettermiddag - da skal jeg få klipt håret mitt igjen. Ulempen med å ha kort hår - man må stadig klippe det for å se nogen lunde anstendig ut. Også må jeg kanskje bake en kake eller noe - for hun vi skal gjete hos i morgen, har bursdag i dag, så da må vi jo feire henne litt... Mon tro hva jeg kan lage? Jeg er jo ingen baker liksom... også er det vel et par allergikere som også vil ha kake... hmmmm.... 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Rocket skrev:

 


Haha! Høres værre ut enn det er tenkt heldigvis! emoji23.png Kalles vel hidden rainbow denne trenden, men jeg vil bare ha lilla/blått da, ikke regnbue. Så kan man velge om man vil vise fargene eller ikke alt etter hårstilen den dagen. :)
Men tvilsomt, dyrt å vedlikeholde sånt gitt, blir nok bare ny klipp etterhvert, har altfor langt og slitt hår nå. emoji28.png


Sent from my iPhone using Tapatalk

 

Vet du, farging av hår er ikke det verste du gjør :lol: jeg sier go for it! Det er bare å farge det tilbake hvis og når du går lei :aww:

Jeg hadde blåtthår i hele vår og sommer, kjempe gøy! Ble så glad av å se på håret mitt hver dag :lol: små barn store gleder :lol: klipte av det blå (hadde langt hår, og blått i halve) i høst fordi det ble slitt og tørt, men fikk en fin lang bob til gjenngjeld :) nå vurderer jeg rosa hår til våren :aww::D 

 

@MarieR oj! Kjempe skummelt at du kan få store problemer med å komme deg ut av leiligheten. Ikke bra!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Klematis

I dag tikket det inn en melding 0840, om jeg hadde sjans til å jobbe i helgen. Jeg har full uke og var ikke lysten på overtid, så jeg ringte opp igjen og fikk høre at hjelp, det brenner på dass og vi mangler 11 vakter i helga.:shocked: Så da tenkte jeg litt og kom fram til at hvis de leier inn for meg i kveld, så jeg får handla og gjort det jeg hadde tenkt å gjøre i morgen i dag. Så kan jeg jobbe dagen i morgen. 

Ikke moro å være den som sitter med vaktboka når det mangler en drøss med folk denne helga i tillegg til at folk ligger strødd med omgangssyken. 

Så da har jeg fri i dag og jeg og Bizi skal til byen og gå tur langs lågen. 

Og jeg kom meg ut av dyna minst en time før normalen. Får mye ut av dagen, da.:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, JeanetteH skrev:

Stakkars Sanne da, har hun OCD?  17 lapper er ikke moro, men kjekt med forsikring da ja!

Der kom jeg også på at det er jo ikke mange mnd til det er Sinner sin tur med røntgen :o 

Neida, ikke noe sånn heldigvis :) Veldig kjekt med den forsikringen ja! 2 av de 17 lappene er jo røntgen som vi ikke får dekt også kommer det egenandel på det andre + 500 i medisiner. Så blir dyrt nok likevel i disse lisens og veiavgift tider :P

Alltid like spennende med røntgen! Skulle ønske jeg skjønte mer av albue-bilder så jeg hadde en liten pekepinn der.

Spurte Toril om det var tidlig å begynne å sjekke dogweb allerede nå, men det var det visst ikke, for hun hadde sjekket allerede i går kveld hun :lol: 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, nei! [emoji20] Har veterinæren sjekket ham for Wobbler/CSM (Cervical spondylomyelopathy)? Aner ikke, men verdt forsøket om du ikke har tenkt/hørt om det. Håper dog det ikke er det. :hmm: God bedring til Casper!

Noen av det første som står på journalen fra CT er faktisk "går som en wobbler-pasient" Så han har jo det på en måte iom det er et paraplyberep som veterinær forklarte det iallefall . Det er prolapser i nakken og, så det er mye som kan lage krøll her, men veterinæren nevnte ikke noe mer på det etter at det var fastsatt hvor problemene lå... takk! :)

Det der er så håpløst altså.. har banken en facebook-side du kan gå inn og mase på?

Ellers er jeg idag faktisk litt stolt av banken jeg jobber i. De trekker ut alle investeringer i de 3 selskapene som bygger den der rørledningen som skal gå gjennom Standing Rock. Enda den kommer å bli svært så lønnsom, enda den kommer å gi lokalt arbeidsplasser under byggingen. Og banken trekker seg av miljøhensyn og hensyn til urfolksrettigheter. Banken besøkte stedet ifjor og lovet å trekke seg hvis ikke rørledningen ble lagt om til en annen trase. Nå har Trump gitt OK uten endringer, og banken følger opp med å trekke ut investeringene. En bank som handler etisk på tvers av umiddelbar lønnsomhet. Jeg er litt stolt og litt bekymret. En god og solid bank må alltid jage lønnsomhet ellers dør den (det ligger i naturen til verdens økonomi-oppsett), så jeg håper det ikke gir baksmell i forhold til markedet.

@Lola Pagola hvordan går det med prikkedyret ditt? Er han bedre? Fikk helt vondt i hjertet av å se filmsnutten, forstår så godt at du blir dødsbekymret!

Takk som spør [emoji4] jo det går mye bedre, jeg er superlettet! Hørte slikkelyder da jeg var på badet i morges, men da jeg tittet ut vasket han rompa (i senga mi... takk takk men han har frikort nå, han kan få lov til alt! ), ingen manisk labbeslikking. Og han har ikke ramlet sammen siden videoen ble tatt [emoji3] så nå er han vel tilbake til slik han var i forigårs, som ikke var på sitt beste men fullt levelig. Men det blir korte turer fremover. . kort for meg er en halvtime men nå er det snakk om 3 × 10 minutter...

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, Lola Pagola skrev:

Noen av det første som står på journalen fra CT er faktisk "går som en wobbler-pasient" Så han har jo det på en måte iom det er et paraplyberep som veterinær forklarte det iallefall . Det er prolapser i nakken og, så det er mye som kan lage krøll her, men veterinæren nevnte ikke noe mer på det etter at det var fastsatt hvor problemene lå... takk! :)

 

Takk som spør emoji4.png jo det går mye bedre, jeg er superlettet! Hørte slikkelyder da jeg var på badet i morges, men da jeg tittet ut vasket han rompa (i senga mi... takk takk men han har frikort nå, han kan få lov til alt! ), ingen manisk labbeslikking. Og han har ikke ramlet sammen siden videoen ble tatt emoji3.png så nå er han vel tilbake til slik han var i forigårs, som ikke var på sitt beste men fullt levelig. Men det blir korte turer fremover. . kort for meg er en halvtime men nå er det snakk om 3 × 10 minutter...

Men siden det ser ut som om han går litt ujevnt, så er det typisk for "wobblerpasienter" å slikke på potene, fordi neglene kan bli "slitt" og blir ikke slitt på den vanlige måten. Det er kanskje et ubehag der? Jeg leste en del om Wobbler da jeg hadde dobermann, faktisk. Har han tatt MR? For da har jo veterinæren mulighet for å se i ryggraden og virvlene bedre (slik jeg forstår det) enn på CT. CT sender ut røntgenstråler, mens MR ikke gjør det. MR-maskinen bruker teslamagneter og bruker disse og sender radiobølger for å få bilder.

Men godt å høre at han har blitt bedre!! Ikke noe er bedre enn det, håper bare dere finner ut av hva som faktisk forårsaker problemene.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...