Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, desember


Stine
 Share

Recommended Posts

  • Svar 4k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg fikk mye fint og nyttig til jul. Veldig fornøyd med alle gavene, og en må  jeg bare dele her inne. Mannen har laget/malt meg med alle våre 10 hunder i spannet

Endelig hjemme etter en lang lang lang tur til og fra Stockholm. Utslitt, sulten, tørst, trøtt, stiv og støl! Men det er SÅ verdt det når jeg kommer hjem med en ny svensk, nordisk og INTERNASJONA

"Tror du det er dødelig?" "Nei." Den følelsen av lettethet.

Posted Images

Spist meg kvalm på pinnekjøtt. Jobber med å få ut lukta før jeg begynner å spy av den :lol:  

Også har jeg kjøpt et par ting på iPet (billig vetbed!!) og snoker litt på Ellos. Tror det blir et par sengesett og gardiner. Godt jeg er forholdsvis blakk, de har farlig mye fint på ellos altså :ahappy:  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gah. En kompis spurte om tips til tv på fb. Jeg er teknisk interessert og ganske oppdatert så jeg kommer med noen forslag, peker ut at det blir vanskelig å finne det han vil ha innenfor det budsjettet han gir, og foreslår en 4K-tv fra 2016. Får dermed grisekjeft av en fyr fordi jeg mener en tv med 50hz er bra nok, det MÅ jo være 100hz eller bedre. Så linker han til en mindre tv fra 2015 uten 4K, men med 100hz. Jeg svarer at vil du ha bra bilde bør du velge 200hz, og at jeg holder fast på at jeg fant et bedre produkt til 1000 kr under budsjett enn han gjorde til 1000 kr over budsjett. Han fortsetter å kverulere. Ville han gjort det om det var en mann han diskuterte med? Nope :pinch:

Edit: der viser det seg at han jobber på Elkjøp. Det forklarer jo hvorfor han prøver å pushe en 2 år gammel tv som det beste...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Lola Pagola skrev:

Det er endel terrier synes jeg, men hun veksler liksom mellom å være veldig terrier med intensitet, lyd og "tøff i trynet" oppførsel, til å være myndete og ikke gjøre så mye ut av seg. Det er litt vanskelig å bli klok på hva hun egentlig er, fordi det skifter sånn :lol: 

Dr Jekyll & mr Hyde? :lol:

1 time siden, Lola Pagola skrev:

Løs på tur er hun sånn her, flyr gjennom luften og hopper bortover som en hare og lett som en fjær.

jul-2016-016.jpg?w=1002

 

Hun viser null interesse for vilt i skogen (Casper som og var løs merket tydelig at det var dyr i skogen, og Sniff (i bånd) var spinvill). Så på det viset er hun verken terrier eller mynde. Jeg tror egentlig hun er en blanding mellom en sau og en hare, med en dæsj alien.

Jeg er ganske sikker på at jeg ikke er ute etter alien! :P

43 minutter siden, 2ne skrev:

De som har intakte hanner sier de ikke er særlig til kjønnsfrosker, men særlig i Sverige er de ramme til å kastrere, så jeg er ikke helt sikker på om det stemmer. De er dog ikke aggressive mot andre hunder, der er faktisk tispene verre, merkelig nok. Syns ikke det er så mye lyd i de jeg kjenner, Leah kan være litt pipete når hun syns det burde skje noe (under trening - til hennes forsvar skal det sies at hun er ei aktiv frøken som får bruke hodet sitt altfor lite.. Og jeg har litt mer stress i mine enn jeg syns er nødvendig, i ærlighetens navn), Ali (og Malin) er varslere, men utover det så er de ganske stille av seg. HD er et problem, men det er linjer som er "sikrere" enn andre, selv om det ikke er noen garanti - det blir vanskelig når det er så få som røntger. Pelsstellet er den største ulempen syns jeg, så nå som jeg er dårlig så er begge våre kortklipte. Da er det overkommelig, men for deg som er vant til kelpie og labrador, så vil det nok kjennes unødvendig mye ut, i hvert fall i begynnelsen. Men de må jo klippes med jevne mellomrom, de har pels som gror i ørene som må nappes (stort sett, noen får faktisk problemer av at man napper ørene, men de er nok i mindretall), og så sant du ikke vil ha bartedyr må snuta (og potene) barberes hver 2-3 uke :) 

Jeg syns dog at pelsstellet er verdt det. Leah er vel nær min ultimate hund, til tross for at hun liker å mase litt når vi trener, fordi hun er så ****** kul og ****** stødig ellers. Hun vil alltid være malen min for hvordan pudlene skal være :heart: 

Tusen takk for utfyllende info! :flowers:

43 minutter siden, 2ne skrev:

 

I dag har @Belgerpia vært på besøk og laget middag til oss, hvilket var veldig deilig :ahappy: 

Så bra at du har noen til å skjemme deg bort litt, det fortjener du :)

 

.......ser vi på Matilda, fine filmen :ahappy:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her røsker vinden godt tak. 
Før jeg skulle ut og gå tur fordi jeg syntes det foreløpig var rolig sjekket jeg avisene. Heldigvis! Selv om jeg ikke merket noe særlig her hjemme så var det allerede lyktestolper som holdt på å knekke, taket på et industribygg var i ferd med å fly av, og rett ved meg har det flydd takpanner rundt. 

Så i dag er det kun det helt nødvendige som gjøres utendørs. Kjappe lufteturer. Sjef drar som et udyr for å komme hjem igjen, så han er helt enig. 
Muffinsformene er framme igjen da, så han har fått trent mye på godbitsøk i dag :) 

Ellers har det blinket godt med lysene, og eksen hadde plutselig ike strøm i det hele tatt. Men det hadde jeg, så da hadde vi middag sammen i dag. 

Nå skal jeg bare slappe av og kose meg og høre på vinden ute. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fiin dag :) Svigersbesøk i hele dag, vi dro på julefrokost og kom nettopp hjem :P Masse folk og ungene storkoste seg. Nå har jeg pakket baggene deres, så er de klar for resten av romjulen og nyttårsaften der :) Vi har ikke gått julebukk og det vil de veldig. Kan de gå julebukk den 1 januar, kvelden? De har øvd og øvd, og hodet mitt forsvant i at de skulle reise imorgen :P 

Også er det årets byttedag, hehe. Vi har endel kjøkkenutstyr som skal byttes. Tror det blir ny kjøkkenmaskin :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt lei av svigerfamilie kjenner jeg.. Var der julaften, selskap med en hel haug i går og "jul"  nr 2 i morgen.. Så noem dager pause før det er hele nyttårsaften med bursdag x2 samt 60års bryllupsdag for besteforeldre.  De er hyggelig ogsånt, men jeg er litt lei :huh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Perfect Image said:

Fiin dag :) Svigersbesøk i hele dag, vi dro på julefrokost og kom nettopp hjem :P Masse folk og ungene storkoste seg. Nå har jeg pakket baggene deres, så er de klar for resten av romjulen og nyttårsaften der :) Vi har ikke gått julebukk og det vil de veldig. Kan de gå julebukk den 1 januar, kvelden? De har øvd og øvd, og hodet mitt forsvant i at de skulle reise imorgen :P 

Også er det årets byttedag, hehe. Vi har endel kjøkkenutstyr som skal byttes. Tror det blir ny kjøkkenmaskin :)

De kan vel gå julebukk dit de skal, om jeg husker rett fra min egen barndom. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Klematis

Fant det tryggest å komme meg ned på hytta før urd blir verre. Kjøre var det beste alternativet, da. Bizi har tatt livet med ro på hytta i kveld, blid og fornøyd.

Tantebarna har lekt og kost seg, støynivået var naturlig nok temmelig høyt, men på en positiv måte. Snuppa på ti måneder ble plutselig veldig stor jente, og fireåringen kaller henne for lillesøstra si.  At hun egentlig er kusina hans vil han ikke høre på, for tenk.:ahappy:

I morgen har jeg tatt på meg å ha 4-åringen på overnatting, så da blir det tidlig kvelden.:lol:

Jeg håper ikke den noe merkelig formen betyr at det er mer sykdom på gang, og satser på at en solbærtoddy med innslag av gløgg/rødvin gjør susen.

Faderen har sånn tro på at jägermeister er tingen for å jage vekk baselusker, men jeg synes det er helt pyton og måtte true ned den ene jeg fikk her om dagen. Ikke at jeg liker rødvin heller, men i toddyen slapp jeg å kjenne smaken, så da gikk det jo greit.

Bizi tygger litt på julegaven sin, hun er ikke så glad i slike harde tyggebein, så hun måtte få litt hjelp til å dele den i flere deler. Hun synes det er hyggeligst å tygge på dem mens jeg er hjemme da, så da har hun jo å pusle med mens jeg dusjer. Så får vi lagt oss i anstendig tid også for en gangs skyld. Så får vi se om strømmen forsvinner i natt, da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært å spist reisdyr og kalv hos mamma. Spiste tidlig for å prøve å unngå å miste strømmen under middagen, i det vi satt oss til kaffebordet så gikk strømmen :lol: snakk om flaks :aww: strømmen kom tilbake etter en liten stund akkurat lenge nok til å lage kaffe, så da var alt bra :lol:

Kom oss vell hjem til et hus uten strøm, men den kommer vel tilbake på et tidspunkt :aww:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blåser friskt her, men vi har både strøm og nett. Men jeg tror at jeg kobler internett fra før natta. Det har vært litt lyn i dag. 

Har spist pinnekjøtt for første gang etter galleblærefjerningen. Merket ikke noe forskjell. Heldigvis. Er verre med ribbe, den gjør opprør i magen. Men jeg er ikke så glad i ribbe, så det gjør ingen ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Klematis

Jaja,da forsvant strømmen.  Jeg ser ingenting,men Bizi fant vannskåla si hørte jeg. Litt småekkelt å ligge så nærme de gamle,dårlig isolerte vinduene i denne vinden , men dette huset har stått her i 150 år,så det går nok fint. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, 2ne skrev:

:o:o:o I beg to differ, mellompudler er dritartige :aww: 

Jeg har vel egentlig ikke sett så mye til Mellomvarianten- kun stor og dverg- og da stort sett i Agility sammenheng, så mulig jeg har fått litt feil inntrykk.
Men litt kjedelige når man er vant med all verdens farger- det er de :P
Men artig å lese det du skriver om de (Y)

--

Det båser litt nå, men absolutt ikke så ille, men det har kommet mer en nok snø da.... Spørs om jeg snør inne så jeg ikke kommer meg på trening i morgen :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vinden er ikke kommet hit enda, spent på hvor mye vi merker. Blir lite i forhold til dere som har fått første støyten tipper jeg, men vi bor 800moh og litt utsatt til så skal ikke sååå mye vind til før det rusker godt her. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg venter på vinden jeg å, men tror jeg venter forgjeves. Har bare blinket litt i strømmen. Andre i nærheten har trær som har blåst over ende, isete veger og sitter og hører på at det knaker i huset sitt. Jeg ar ingen av delene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det heldigvis ganske stille og rolig i kveld, i går gikk strømmen og det hørtes ut som om huset skulle rives fra hverandre. Det varte heldigvis ikke så lenge og var nok bare noen voldsomme kast, men likevel. Det var ikke det jeg hadde lyst på når jeg noen timer før hadde installert kyllingene uti fjøset for seg selv. De brydde seg ikke da, så ingen skade skjedd.

..lurer jeg på å legge meg, men tror jeg blir sittende litt til. Fikle litt med nye telefonen, kanskje. Jeg ble SÅ glad for den spleisegaven, for den gamle mobilen var blitt helt ubrukelig, hver gang jeg ba den om noe som helst, så måtte den tenke lenge og vel på saken før den kunne vurdere å reagere. Nå kan jeg henge litt mer med i tiden igjen, fått meg snapchat tilogmed. Heter hitogdita om noen vil legge meg til. :) 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her blåser det ganske bra nå. Blåser sjelden mye her på tomta mi da den ligger i le mellom trær/skog, så blåser langt mer på andre siden av veien. 
Blinker i strømmen, håper på å beholde den. 

Men ikke redd for hus og eiendom, så mye blåser det ikke her. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...