Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, desember


Stine
 Share

Recommended Posts

  • Svar 4k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg fikk mye fint og nyttig til jul. Veldig fornøyd med alle gavene, og en må  jeg bare dele her inne. Mannen har laget/malt meg med alle våre 10 hunder i spannet

Endelig hjemme etter en lang lang lang tur til og fra Stockholm. Utslitt, sulten, tørst, trøtt, stiv og støl! Men det er SÅ verdt det når jeg kommer hjem med en ny svensk, nordisk og INTERNASJONA

"Tror du det er dødelig?" "Nei." Den følelsen av lettethet.

Posted Images

Vart ein halvveges avkorta jule"ferie" pga sjukdom, men alle greidde da komme seg kvar til sitt over fjell og fjordar i vinden. Bikkjene er fullstendig  u t s l i t t e  etter å ha fått herja vilt på bøane og på skogstur, har aldri sett bikkjedyret kose seg så kriminelt mykje. Det var litt deilig. :D Besøkshunden tar opp halve sofaen og nekta å flytte seg då eg ville ha plass, men eg fekk heldigvis lirka meg under ho så no er ho dyne. 

No er det netflix, vedfyring og lynglimt fram til sovings. Fin kveld.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, SFX skrev:

Hjemme fra familieselskap, 37 ble vi i år, som er rekord.

Noen har mer slekt enn andre ja :o 

15 minutter siden, SFX skrev:

Men nå ligger han i smerter, og jeg er halvveis forberedt på å ringe legevakta i løpet av natta. 

Æsj... håper dere slipper legevakt :( 

11 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

Og der kom stormen. Trodde ikke den skulle komme så langt nord, men nå blåser det så vinduene dirrer!

Nå kom jeg på at vi hjemme, da jeg vokste opp, hadde slike svære panoramavinduer med utsikt utover fjorden... og når det blåste skikkelig, så bula vinduene så vi var redd de skulle sprekke :lol: Det gikk heldigvis bra, selv det året vi fikk hustaket til nabo'n i hagen.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

Kommer inn fjorden, dere er kanskje i le?

Det merkes her på Melhus også. Skikkelige vindkast som kommer innimellom. Deilig vær å ligge under dyna å høre på da, så jeg gleder meg til å legge meg :ahappy:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Siri skrev:

 

Nå kom jeg på at vi hjemme, da jeg vokste opp, hadde slike svære panoramavinduer med utsikt utover fjorden... og når det blåste skikkelig, så bula vinduene så vi var redd de skulle sprekke :lol: Det gikk heldigvis bra, selv det året vi fikk hustaket til nabo'n i hagen.

Vinduene har holdt bra her i noen tiår, det går vel bra videre også! Det var visst bare et skikkelig vindkast, nå er det nesten helt stille. Så rart.

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, SFX skrev:

Hjemme fra familieselskap, 37 ble vi i år, som er rekord. Det var koselig nok, selv om jeg nådde min smertegrense for høylydt barnelek leeeenge før vi dro :P Barnehagealderbarn som løper rundt og lager lyd fordi det er moro å høre seg selv nå høyfrekventerte lyder er ikke min greie :P Pappa holdt et trivelig innlegg i en halvtimes tid om en gårdsgutt på gården han og søsknene kommer fra, veldig spennende å høre livshistorien til Gunerius. Han er ivrig slektsforsker, men har ikke orket så mye de siste årene etter operasjonstabben. Så det er fire-fem år siden han hadde et slikt innlegg, og jeg begynte å tenke at han kanskje har blitt bedre i høst/vinter, siden legene eksperimenterer med nye smertelindringsteknikker.

Men nå ligger han i smerter, og jeg er halvveis forberedt på å ringe legevakta i løpet av natta. 

Vurderte å trykke liker, men fant ut at jeg slettes ikke likte alt som stod. Liker at faren din snakket om Gunerius :)

 

19 minutter siden, WelshenNemi skrev:

Så utrolig stilig! Det må ha tatt lang tid :shocked:

Det har det nok, og jeg er kjempefornøyd :D 
Han maler wargame figurer normalt sett, men dette er jo en litt annen gate. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Symra&Pippin skrev:

Nevøen min, som jobber med datasikkerhet, har satt en tapebit foran kameraet på laptopen sånn at han skal slippe å bli glana på hvis han blir hacka. :|

Det har jeg gjort i mange år jeg, både på jobb og hjemme. Mye fordi jeg har hatt folk på fjernstyring på laptoppene mine en del, og da vil jeg ikke at de skal se meg når jeg sitter der å piller meg i nesa. :lol:

Vi nyter juleferie og har sett masse julefilmer i dag. Også har vi googla oss frem til hvilken kaffemaskin vi skal kjøpe nå i romjula, i julegave til oss selv. Gleder meg til å ha en sånn som enkelt lager latte, cappuccino, espesso og cortado. Stas! Må bare se om den blir billigere i romjulsalget først.

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Siri skrev:

Noen har mer slekt enn andre ja :o 

De er syv i søskenflokken til pappa, han er yngst, og jeg har søskenbarn med barnebarn. Da baller det på seg :P Det er en grunn til at vi ikke er i ei privat stue. Vi er i et bedehus, som var skolen flere av dem gikk på før ungdomsskolen.

21 minutter siden, Siri skrev:

Æsj... håper dere slipper legevakt :( 

Det håper jeg også.

13 minutter siden, Snøfrost skrev:

Vurderte å trykke liker, men fant ut at jeg slettes ikke likte alt som stod. Liker at faren din snakket om Gunerius :)

Ja, det er så mange spennende historier og skjebner en kan oppdage, og både pappa og jeg har kost oss med slektsforskning. Gunerius fikk så kjærlighetssorg at han dro til Oslo for å jobbe som trikkekonduktør i 1920, før han kom tilbake etter et år for å jobbe i industrien - og på fritiden lærte han seg selv å bygge ur og orgel, og å reparere våpen, han leste franske bøker - og en må jo lure på hvordan det hodet hans var skrudd på når han vokser opp som en foreldreløs gårdsgutt uten noe mer enn ordinær skolegang for datidens gutter. 

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, enna skrev:

@2ne det var da enda bra du ikke brakk noe!! Hoftebrudd på toppen av det hele hadde nok gjort susen.... :|

:lol: Vi snakka om det faktisk, at det hadde jo vært passelig ironisk om jeg hadde havna på Ahus igjen. Var ikke hoftene det gikk ut over da, jeg landa som sagt på skuldra, og det er den som er vond :) 

1 time siden, Siri skrev:

Og det første jeg tenkte da du skrev at du hadde falt, var om det gikk bra med posten :lol:. Skjønner godt at sånt er en bekymring liksom :) 

Jeg tror det skal litt til for å ødelegge posen, heldigvis får en si, siden den sjeldent er tom :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Klematis

Jeg er litt forsynt av tørrfôr som gir hunden min kløe jeg. Orijen gav for mye avføring. Først gav Acana kløe. Så bytta jeg til TOTW. Bra ei stund,så klør hun igjen.

V&H er jo da et naturlig alternativ,men så var det fryseplassen da.

Har ikke lyst til å kjøpe flere sekker med mat som gir kløe. Kveldsmaten i dag har hun ikke spist opp engang. Lite interessert  pluss kløe er jo ingen heldig kombinasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Klematis skrev:

Jeg er litt forsynt av tørrfôr som gir hunden min kløe jeg. Orijen gav for mye avføring. Først gav Acana kløe. Så bytta jeg til TOTW. Bra ei stund,så klør hun igjen.

V&H er jo da et naturlig alternativ,men så var det fryseplassen da.

Har ikke lyst til å kjøpe flere sekker med mat som gir kløe. Kveldsmaten i dag har hun ikke spist opp engang. Lite interessert  pluss kløe er jo ingen heldig kombinasjon.

Jeg har nettopp tatt i bruk Brit Care Dog Show Champion Salmon&Herring etter at noen her på sonen sa det hjalp deres allergihund. Så langt liker Uno det veldig godt, håper det varer! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordelen med nyoperert hund akkurat denne romjula er jo drittvær hver dag, så vi slipper å tenke på å måtte ut på tur. Fortsatt halvannen uke til vi kan begynne med "tre korte turer i bånd per dag". Blir mye bok og film tror jeg. Eller, bok på meg og PS4 på samboeren da :lol: 

Thorvald mener dog han er frisk som en fisk, og skjønner ikke hvorfor han ikke får komme opp i sofaen og senga (må hindres i å hoppe), og hvorfor han ikke får løpe tulling i hagen og rulle seg slik han pleier :rofl: Er jo glad han føler seg fin altså, men det hadde vært lettere om han bare kunne forstått at han trenger å være i ro en stund til :teehe: Er heldigvis bare å putte på ham lampeskjermen, så blir han veldig overbevist om at han er døende og ikke kan bevege seg :P

Føttene forsvinner når skjermen kommer på stakkar :teehe: 

15665725_10158009519015341_6579091150872

 

Har fått tilbakemeldinger på at det burde blitt barbert mer når det først ble gjort, men :lol: Syns det holder med låret, gleder meg til han får pels igjen jeg :teehe: 

15696198_10158013874465341_2028460751_o.

  • Like 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så skal Keo reise hjem til Østlandet igjen, mens Lyn holder meg med selskap her hjemme nordpå et par uker til. I håp om å slite han litt ut før han overleveres så har vi booket agilitytrening også i morgen, liker klubbens bookingsystem.

Litt mer slalåmtrening er planen, så skal han få et par oppfriskninger av hjulet og god gjennomgang av kroppen. Av og til så er det morro å ta opp trening med gulingen, etter pauser ser det nesten ut til at han tok til seg all lærdom og sikkerhet man ikke følte å lykkes med når man slapp. Ikke sett en slalåm på over et halvår, men finner disse hersens vanskelige inngangene lett på en plett nå. Det samme kan ikke sies for den sorte, dessverre :lol::P 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant rismelbiller og larver på kjøkkenet. Har kastet alt som ikke var uåpnet (og forseglet) nå i håp om å bli kvitt driten. Støvsuging i morgen. Tør aldri kjøpe noe igjen tror jeg, det satt en rismelbille fast i limet på pakka på havregrynet liksom. 
Alt av havregryn, korn osv har vi satt i frysa også blir det Ida-mat, blir for dumt å hive 10kg tørrvarer som egentlig er fullt spiselige. Men jeg spiser ikke ting det potensielt kan være døde larver, biller og egg i altså. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde ikke det skulle blåse noe særlig her, men kom noen vindkast vi både merket og hørte inatt :lol: Strømmen gikk på et tidspunkt og, men den var heldigvis tilbake når jeg stod opp så jeg fikk gå på do :lol:

Jeg tør ikke gå i skauen når det blåser sånn, så får vel vakle meg bortover glatta til et stort jorde så jentene får løpt fra seg før jeg stikker til neste selskap.... Bikkjene er mer hjemme når vi har fri i jula enn når vi jobber :P Siste selskap idag før det er fri tilogmed 3 januar, så går vel fint vel :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Klematis
10 timer siden, Pixie skrev:

Jeg har nettopp tatt i bruk Brit Care Dog Show Champion Salmon&Herring etter at noen her på sonen sa det hjalp deres allergihund. Så langt liker Uno det veldig godt, håper det varer! 

Ah! Takk for tips,da skal jeg se om jeg får tak i det på nett et sted!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Det kan ikke være en brist i en tå eller noe sånt da? Små sår har jeg også oppdaget at de blir fryktelig utilpass av, selv om de nærmest er mikroskopiske. Min hund ble tilnærmet invalid når hun hadde et bittelite gnagsår mellom to tær, ville ikke legge vekt på den foten i det hele tatt 🙈
    • Jeg forstår hva du mener, og jeg kan sette meg inn i situasjonen din. Om det hadde vært en hunderase som ikke var tallrik; der foreldredyr og linjer bakover utmerket seg, f.eks ved å ha god mentalitet og fantastiske brukshundsegenskaper ville jeg kanskje kunne ha firet noe på krava. Men om det er en tallrik rase (som schæfer, rottweiler, belgisk fårehund, golden eller labrador) ville det måtte en god del overtalelse til for at jeg hadde takket meg til en hund med potensielle leddsjukdommer eller mentale brister.  Hunder er levende vesener og vi er selvfølgelig ikke garantert at de holder seg friske. Og det kan jo hende at du uansett ender opp med en hund med både HD og svak mentalitet for det jeg vet. Men hvorfor ta sjansen? Om det så skjer, kan du i minste trøste deg med at du gjorde det du kunne for å få en frisk hund, og at bare har hatt uflaks. 
    • Det er en vanskelig balanse. Jeg er godt i gang med å analysere alt han gjør for å unngå skader og slikt. Går han rart, virker han mer sliten enn normalt. Spiser han som han burde? Hvis han begynner å røyte mer enn vanlig, er det tegn på stress og at han har ondt, eller er det på grunn av årstidsskifte? Mange krisetanker etter hvert, ja 😪 Enn så lenge tror jeg at jeg trykte på alarmknappen unødvendig.. Sikkert ikke siste gangen, i og med at han ikke er noe ungdom lengre.  Tusen takk svar, setter pris på at dere setter av tid til å hjelpe meg ❤️ 
    • Det er skummelt med godt voksne hunder. Hva er filleting og hva er viktig å legge merke til, liksom. God bedring, håper dette bare var en filleting!
    • Takk for svar, @simira❤️ er veldig nøye på å ta på ulldekken når vi har vært på trening/tur og han skal i bilen. han ligger mjukt og varmt inne buret. skal se på back on track dekken. Har jo lest og hørt mye bra om disse dekkene gjennom årene.  6 tenner er en del, men merker at han er mye mer oppesen etter operasjonen. Han virker mye mer fornøyd med livet   Den gode nyheten nå er at jeg *kan* ha vært en smuuule hysterisk. Etter tannoperasjonen nå i april ser jeg etter tegn til vondter på ham, jeg er kjemperedd for å overse ett eller annet. som jeg gjorde med tennene.. Jeg mistenker at det "kun" er våteksem som har oppstått innimellom tredepotene 😅 Kan hende et eller annet har vært kilt innimellom der, som jeg ikke har sett. Jeg syntes det gir mening i og med at vi har gått i mye vått terreng, og at jeg ikke har vært spesielt flink til å tørke ham. Pluss, han er allergiker og får fort sår og eksem av tilsynelatende ingenting. Har begynt behandling og håper det fort går over 😊 Har en bulldog med utypisk smerteterskel for kan ikke skjønne at det lille greiene kan gjøre *så* vondt. Blir om eieren: Dramaqueen!! Tusen takk for gode ønsker ❤️  Enn så lenge puster jeg letta ut. Men, vil fortsatt begynne med tilskudd til leddene. Noen forslag? Hva skal jeg se etter i et godt tilskudd, eller er det bortkasta pæng? 🤷‍♂️
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...