Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, desember


Stine
 Share

Recommended Posts

En tur med hund i avdelingen får frem historiene om egne hunder, som de gamle har med seg. Og de forteller om raser de har hatt, og enkelthunder. Til og med eldre med ganske fremskreden demens husker hundene sine. Og jeg har opplevd flere ganger at demente som stort sett bare gråter, slutter å gråte når noen kommer med en hund. Da smiler de istedet og strekker fram en hånd for å få klappe :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 4k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg fikk mye fint og nyttig til jul. Veldig fornøyd med alle gavene, og en må  jeg bare dele her inne. Mannen har laget/malt meg med alle våre 10 hunder i spannet

Endelig hjemme etter en lang lang lang tur til og fra Stockholm. Utslitt, sulten, tørst, trøtt, stiv og støl! Men det er SÅ verdt det når jeg kommer hjem med en ny svensk, nordisk og INTERNASJONA

"Tror du det er dødelig?" "Nei." Den følelsen av lettethet.

Posted Images

1 minutt siden, enna skrev:

En tur med hund i avdelingen får frem historiene om egne hunder, som de gamle har med seg. Og de forteller om raser de har hatt, og enkelthunder. Til og med eldre med ganske fremskreden demens husker hundene sine. Og jeg har opplevd flere ganger at demente som stort sett bare gråter, slutter å gråte når noen kommer med en hund. Da smiler de istedet og strekker fram en hånd for å få klappe :) 

Alle eldre (som liker dyr) burde få besøk av hunder jevnlig!

  • Like 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

....lurer jeg på hvorfor noen systemer har sine helt egne redigeringsmetoder. Er det lov å knuse laptopen når man må gjøre samme redigeringsjobben for 10-gang???? :sint_01::gaah:

Tror jeg kanskje skriver alt på nytt i morgen, akkurat nå bør jeg holde meg unna det programmet, kjenner jeg. :aww: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, enna skrev:

En tur med hund i avdelingen får frem historiene om egne hunder, som de gamle har med seg. Og de forteller om raser de har hatt, og enkelthunder. Til og med eldre med ganske fremskreden demens husker hundene sine. Og jeg har opplevd flere ganger at demente som stort sett bare gråter, slutter å gråte når noen kommer med en hund. Da smiler de istedet og strekker fram en hånd for å få klappe :) 

:heart:!

Kan dere som er yngst her på sonen huske meg når jeg blir gammel og senil? Ukentlige besøk med hund takk!

Nå har jeg rettet en god del norsktekster faktisk. Ut med dogsa nå, og så middag etterpå.

 

  • Like 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Stine skrev:

Hvordan kan "oppegående" mennesker synes det her er greit!? Hvorfor finnes det fortsatt land der kupering er normalt?!! 10 uker gammel valp :no:

FB_IMG_1482852773877.jpg

Amen!

Det vrenger seg i meg når jeg ser hunder med avkappa ører og halestumper - det er rett og slett en avskyelig skikk som ikke hører hjemme i 2016 - snart 2017. Når hunden må fikses på med skalpell for å være tøff/kul/rasetro nok så er det noe riv ruskende galt med hundesynet - tenker jeg.

 

  • Like 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Lemen skrev:

Amen!

Det vrenger seg i meg når jeg ser hunder med avkappa ører og halestumper - det er rett og slett en avskyelig skikk som ikke hører hjemme i 2016 - snart 2017. Når hunden må fikses på med skalpell for å være tøff/kul/rasetro nok så er det noe riv ruskende galt med hundesynet - tenker jeg.

 

Helt enig.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Lemen skrev:

Amen!

Det vrenger seg i meg når jeg ser hunder med avkappa ører og halestumper - det er rett og slett en avskyelig skikk som ikke hører hjemme i 2016 - snart 2017. Når hunden må fikses på med skalpell for å være tøff/kul/rasetro nok så er det noe riv ruskende galt med hundesynet - tenker jeg.

 

Veldig enig! Ikke er det fint heller.

-----

Gått lang tur i skogen i dag i raskt tempo. Det var veldig deilig etter mange dager med masse godis :ahappy: 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettopp kommer hjem fra veterinær med syk Lita som er kjempeslapp. Vil ikke spise overhodet...og kaster opp nonstop. Blodig diaré i natt over alt på stuegulvet. Ikke enig med veterinær som bare gav en sprøyte med kvalmestillende - ikke min faste veterinær dette. HUn var der ikke. HUn VET at jeg ikke renner ned kontoret der med mindre jeg har skikkelig syke hunder Fikk inntrykk av at vetrinæren ikke tok det jeg fortalte helt alvorlig.
Så ble sendt hjem med resept på kvalmestillende, antibiotika og syredempende. Ingen blodprøver, ingen uyltralyd av buken. Er ganske misfornøyd. Mannen min er ikke blid. 
Gav henne tabletter da vi kom hjem. De kom opp etter 2 minutter. Har nå prøvd ennå en gang og teller minuttene her...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia
1 time siden, Stine skrev:

Hvordan kan "oppegående" mennesker synes det her er greit!? Hvorfor finnes det fortsatt land der kupering er normalt?!! 10 uker gammel valp :no:

FB_IMG_1482852773877.jpg

En uting, og unødvendig.  På dobermann gjøres det i det minste hos veterinær, på raser det ørene skjæres helt av gjøres det ofte av oppdretter (eller valpekjøper faktisk) uten bedøvelse av noe slag. DET er sjarmerende synes jeg.  Og hunder som er utsatt for sånt importeres til Norge av folk som synes avkutta ører er råtøft.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, enna skrev:

Nettopp kommer hjem fra veterinær med syk Lita som er kjempeslapp. Vil ikke spise overhodet...og kaster opp nonstop. Blodig diaré i natt over alt på stuegulvet. Ikke enig med veterinær som bare gav en sprøyte med kvalmestillende - ikke min faste veterinær dette. HUn var der ikke. HUn VET at jeg ikke renner ned kontoret der med mindre jeg har skikkelig syke hunder Fikk inntrykk av at vetrinæren ikke tok det jeg fortalte helt alvorlig.
Så ble sendt hjem med resept på kvalmestillende, antibiotika og syredempende. Ingen blodprøver, ingen uyltralyd av buken. Er ganske misfornøyd. Mannen min er ikke blid. 
Gav henne tabletter da vi kom hjem. De kom opp etter 2 minutter. Har nå prøvd ennå en gang og teller minuttene her...

Håper det går over snart, og at det bare er skikkelig tøft nå  når det står på :( 
 

1 time siden, Stine skrev:

Hvordan kan "oppegående" mennesker synes det her er greit!? Hvorfor finnes det fortsatt land der kupering er normalt?!! 10 uker gammel valp :no:

FB_IMG_1482852773877.jpg

Det er vel nettopp oppegående de ikke er som velger å støtte opp om slikt... 

TV begynner å oppføre seg rart. Det ser ut som at lysstyrken justeres opp og ned hele veien. Så nå er jeg på jakt etter en jeg kan ha i mellomtiden frem til min er fikset.... 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, enna skrev:

Nettopp kommer hjem fra veterinær med syk Lita som er kjempeslapp. Vil ikke spise overhodet...og kaster opp nonstop. Blodig diaré i natt over alt på stuegulvet. Ikke enig med veterinær som bare gav en sprøyte med kvalmestillende - ikke min faste veterinær dette. HUn var der ikke. HUn VET at jeg ikke renner ned kontoret der med mindre jeg har skikkelig syke hunder Fikk inntrykk av at vetrinæren ikke tok det jeg fortalte helt alvorlig.
Så ble sendt hjem med resept på kvalmestillende, antibiotika og syredempende. Ingen blodprøver, ingen uyltralyd av buken. Er ganske misfornøyd. Mannen min er ikke blid. 
Gav henne tabletter da vi kom hjem. De kom opp etter 2 minutter. Har nå prøvd ennå en gang og teller minuttene her...

Oi, det høres ikke bra ut. Den magen bør jo tåle fint å bare "spise noe rart". Dette høres "litt" værre ut...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, enna skrev:

Nettopp kommer hjem fra veterinær med syk Lita som er kjempeslapp. Vil ikke spise overhodet...og kaster opp nonstop. Blodig diaré i natt over alt på stuegulvet. Ikke enig med veterinær som bare gav en sprøyte med kvalmestillende - ikke min faste veterinær dette. HUn var der ikke. HUn VET at jeg ikke renner ned kontoret der med mindre jeg har skikkelig syke hunder Fikk inntrykk av at vetrinæren ikke tok det jeg fortalte helt alvorlig.
Så ble sendt hjem med resept på kvalmestillende, antibiotika og syredempende. Ingen blodprøver, ingen uyltralyd av buken. Er ganske misfornøyd. Mannen min er ikke blid. 
Gav henne tabletter da vi kom hjem. De kom opp etter 2 minutter. Har nå prøvd ennå en gang og teller minuttene her...

Den beskjeden er sær til og med for vorsteh som er kjent for å kunne spise mye rart og tåle det. God bedring til Lita

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutes ago, Pringlen said:

Oi, det høres ikke bra ut. Den magen bør jo tåle fint å bare "spise noe rart". Dette høres "litt" værre ut...

Ja. PÅ toppen av det hele har hun gått ned 1,5 kg siste 4 uker...Og det sa jeg fra om til vetrinær.
Min faste vetrinær har dachs selv. Og hun tar alltid det jeg sier veldig alvorlig - som hun sa en gang: "Når jeg ser deg VET jeg at jeg har å gjøre med en syk hund."
Forrige gang Lita var syk var jeg til henne, og hun kjørte full pakke med en gang - blodprøver og ultralyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, enna skrev:

Ja. PÅ toppen av det hele har hun gått ned 1,5 kg siste 4 uker...Og det sa jeg fra om til vetrinær.
Min faste vetrinær har dachs selv. Og hun tar alltid det jeg sier veldig alvorlig - som hun sa en gang: "Når jeg ser deg VET jeg at jeg har å gjøre med en syk hund."
Forrige gang Lita var syk var jeg til henne, og hun kjørte full pakke med en gang - blodprøver og ultralyd.

Og det er mye for en hund som var i fint hold fra før.. Ville nok fått en grundig sjekk, om hun ikke bedrer seg rimelig fort. Alt skal jo kunne gå gjennom søppelbøtter uten å gi krøll på systemet :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Belgerpia skrev:

En uting, og unødvendig.  På dobermann gjøres det i det minste hos veterinær, på raser det ørene skjæres helt av gjøres det ofte av oppdretter (eller valpekjøper faktisk) uten bedøvelse av noe slag. DET er sjarmerende synes jeg.  Og hunder som er utsatt for sånt importeres til Norge av folk som synes avkutta ører er råtøft.

Dette er det som er aller mest leit... Folk vil ha det fordi det er "råtøft". Men man ser jo også her inne på hundesonen, så kommenteres det med dåååån og fjooohooooo på kuperte hunder. Så mye som jeg skjønner forskjell på "kun like utseende" og "ikke støtte praksisen", så vil ikke noe endres med at man synes det er så "pææææænt" (altså, man stopper ikke etterspørsel etter kuperte hunder med å si "åååå så vakker,((((helt uavhengig av om det gjør vondt for hunden))))"). Og etter å ha sett alle disse bildene, så tenker jeg at man som empatisk menneske egentlig burde bli kvalm av synet av en kupert hund... I stedet for å synes det er så vakkert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutes ago, Pringlen said:

Og det er mye for en hund som var i fint hold fra før.. Ville nok fått en grundig sjekk, om hun ikke bedrer seg rimelig fort. Alt skal jo kunne gå gjennom søppelbøtter uten å gi krøll på systemet :P

Om ikke betraktelig bedring i løpet av natta står jeg hos vetrinær kl 0800 i morra tidlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er vel hjemme etter juleferien, og nå føltes det veldig godt og riktig å komme hjem :P Nå fyrer jeg for harde livet, og har ellers ikke tenkt til å gjøre så mye mer i kveld. Jeg har en hel drøss burde'r, men jeg orker ikke nå. Sløve i kveld, og heller få gjort mer i morgen.

Skal jeg prioritere noe i kveld, så må det være i scanne eller avfotografere de siste kvitteringer for Foenix sin ørebetennelse og sende til forsikringsselskapet, så de har det i morgen tidlig. Vi hadde kontrolltime i dag, og som det ante meg så har det blitt mye bedre, men ikke helt bra, så da fortsetter vi kuren litt til. Og siden det er kortison i de medisinene, må jeg sjekke dopingreglene før jeg eventuelt melder på stevner i januar.

Jeg burde sortere poser med julegaver, jeg burde tømme koffert, jeg burde vaske klær, jeg burde gjøre Glam klar for torsdagens utstilling, jeg burde burde burde. Men ingenting går sin vei.

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også kommet hjem fra juleferie hos svigers.... :) Fått gått tur, handlet og pakket ut her hjemme. Bare 10 grader her inne, så fyrer i peisen :D Fått masse gratis ved av svigers, og mer kommer senere :D

Fått vasket litt klær og sengetøy :) Nå skal sofa'n nytes et par timer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, SFX skrev:

Men ingenting går sin vei.

Ikke annet enn tida... :o Jeg oppdaget plutselig at tida hadde flydd avgårde med tanke på at jeg for minst 3 uker siden konkluderte med at jeg MÅTTE klippe potepelsen til Willy før utstillingen i morgen... det var ennå ikke gjort i 12-tida i dag :aww:. Nå er potene klipt, men jeg har bestemt at vi heller drar på skitur enn å sitte inne i Letohallen i morgen :aww: 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...