Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, desember


Stine
 Share

Recommended Posts

  • Svar 4k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg fikk mye fint og nyttig til jul. Veldig fornøyd med alle gavene, og en må  jeg bare dele her inne. Mannen har laget/malt meg med alle våre 10 hunder i spannet

Endelig hjemme etter en lang lang lang tur til og fra Stockholm. Utslitt, sulten, tørst, trøtt, stiv og støl! Men det er SÅ verdt det når jeg kommer hjem med en ny svensk, nordisk og INTERNASJONA

"Tror du det er dødelig?" "Nei." Den følelsen av lettethet.

Posted Images

10 minutter siden, SFX skrev:

Hvis jeg ikke har sagt det, så ble det ikke legevakt i natt, bare en datters søvnløse natt med bekymringer og uro :no: Men nå er han i god form igjen, står på kjøkkenet og mekker middag mens han kjefter på seg selv for at han glemte å kjøpe grønnsaksblanding. For DET er det beste og viktigste med ribbemiddagen? Nope...

God å høre at han ikke trengte legevakt og åpenbart er i bra form igjen :) 

Akkurat nå, Line skrev:

Denne står jo bare i stil, tar jo bare en brøkdel av tiden å stelle i forhold til dine :P 

De trenger stell. Det holder det liksom :P Jeg egner meg nok best som enhundseier :aww: 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint å høre at det går bedre med papsen din @SFX

Her er det fyr på peisen. Nå skal jeg stikke hodet i kjøleskapet og sjekke om det er noe der som egner seg til restemiddag. Og siden jeg vet at det er både medisterkaker, sosisser og ribbe der så kommer jeg nok ikke til å lete så lenge.

Har gått en middels lang tur i dag. I morgen må jeg gå en skikkelig en, uansett vær. Du har rett i det der med samvittigheten @Siri! :aww:

 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutes ago, Mona said:

Matallergier er noe dritt! Håper det ikke var en alvorlig reaksjon.

Hovnet bare opp litt i tunga og underleppa. Med dertil kløe. Så det gikk greit.

Har nå spist god gammeldags ertesuppe laga på rester av pinnekjøtt. Og is med blåbær. Og funnet gamle kvitteringer for oppussinga av badet i 2011. Firmaet som hadde hovedjobben har gått konkurs tydeligvis. Rørleggerfirmaet som gjorde rørleggerarbeidet vet jeg ikke om finnes ennå. Men vi har kvitteringer. Og arbeidet ble søkt om, deretter godkjent, og avsluttende melding ble sendt kommunen da arbeidet var utført. Så alt ble gjort etter boka i hvert fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, tutle skrev:

Faren min mistet tanten sin (på 89 tror jeg) like før jul, hun veide 39 kg på slutten. Håper dere når gjennom til han 

Takk :)

Han var mer mottagelig og virket mer oppe på tlf i dag. (Husket feks at jeg hadde bestilt og betalt fly og hva det kom på osv). Han er jo ikke der at han glemmer masse, og han vet at han må ha næring osv. Og om han da velger ikke spise mer enn han gjør nå så vet han også konsekvensene av det så lenge han er såpass til stede. Da er det en fin balanse hvor mye man skal gripe inn.  For ærlig og brutalt så han han bare seg selv så lenge han bor i Bergen. Jeg har ikke ett liv å vende tilbake til der og han er eneste blodsfamillie der. Men "faren" virker være over for denne gang. 

I dag har jeg flyttet ett lass og romstert litt i nye huset. Så ett langt te selskap :lol: og er endelig hjemme igjen. Dusje og finne på noe mat av julerestene. Tror det blir lefse, pålegg og kålrotstappe :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, Siri skrev:

Jeg vet jo ikke om de er så terrieraktige nå som de en gang var da... som jeg har sagt før, så synes jeg jo at de viker mye veikere nå enn de var før (eller - de JEG har vært borti, var) :) 
Jeg har forresten en helt annen tilnærming til dette med maskotthund... Alle er på nei-lista med mindre de virkelig utmerker seg og roper til meg :D 

Muligens noe å sjekke ut da, om en 8-10 års tid. :P 

Foreløpig har jeg ikke kommet lengre enn at jeg neppe tror at det blir en liten mascot for jeg finner ingen små raser som appellerer til meg når det kommer til helse og "gneldrenivå". 

Vurderer dog stadig marsvin :aww:

 

10 minutter siden, JeanetteH skrev:

Takk :)

Han var mer mottagelig og virket mer oppe på tlf i dag. (Husket feks at jeg hadde bestilt og betalt fly og hva det kom på osv). Han er jo ikke der at han glemmer masse, og han vet at han må ha næring osv. Og om han da velger ikke spise mer enn han gjør nå så vet han også konsekvensene av det så lenge han er såpass til stede. Da er det en fin balanse hvor mye man skal gripe inn.  For ærlig og brutalt så han han bare seg selv så lenge han bor i Bergen. Jeg har ikke ett liv å vende tilbake til der og han er eneste blodsfamillie der. Men "faren" virker være over for denne gang. 

I dag har jeg flyttet ett lass og romstert litt i nye huset. Så ett langt te selskap :lol: og er endelig hjemme igjen. Dusje og finne på noe mat av julerestene. Tror det blir lefse, pålegg og kålrotstappe :P

Håper det går bedre snart, kjedelig å være så langt unna i sånne tilfeller. Gi en lyd om vi kan hjelpe til med noe :)

 

......blåser det så voldsomt at det rister i vinduene her! :huh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Strømmen har gått! Jeg har stearinlys, men lite varme og null kaffe og mat :P Håper den kommer tilbake snart. Hadde det ikke vært for at Rafiki begynner å gnage på meg med en gang jeg legger meg ned, hadde jeg bare sovet litt, men... Valpefaen. 

"Alle skal nå ha fått strømmen tilbake, melder norgesnett Fredrikstad."  Ehm, nei... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, mokken skrev:

Foreløpig har jeg ikke kommet lengre enn at jeg neppe tror at det blir en liten mascot for jeg finner ingen små raser som appellerer til meg når det kommer til helse og "gneldrenivå". 

Det er vel der mitt problem ligger også :) 

19 minutter siden, mokken skrev:

Vurderer dog stadig marsvin :aww:

:ahappy:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

Her i Malvik har noen stjålet hele lageret av fyrverkeri fra Europris. Kanskje en dyrevenn?

Får håpe det- og ikke en som elsker å se ting sprenge... :P

21 minutter siden, mokken skrev:

Muligens noe å sjekke ut da, om en 8-10 års tid. :P 

Foreløpig har jeg ikke kommet lengre enn at jeg neppe tror at det blir en liten mascot for jeg finner ingen små raser som appellerer til meg når det kommer til helse og "gneldrenivå". 

Vurderer dog stadig marsvin :aww:

......blåser det så voldsomt at det rister i vinduene her! :huh:

Her også.. Har lyst på noe smått artig noe, men puddel i miniform er det nærmeste jeg kommer noe som er artig, og de er jo ikke så artige de heller.. 
Hadde MAS faktisk sett ut som en liten utgave av Aussie og ikke som forvokst Chihuahua så kunne jeg vurdert det om de faktisk ble godkjent en gang...

---
Her blåser det nesten ikke noe, og værvarselet driver bare å flytter vinden foran seg...

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AussieAllTheWay skrev:

 

Her også.. Har lyst på noe smått artig noe, men puddel i miniform er det nærmeste jeg kommer noe som er artig, og de er jo ikke så artige de heller.. 
Hadde MAS faktisk sett ut som en liten utgave av Aussie og ikke som forvokst Chihuahua så kunne jeg vurdert det om de faktisk ble godkjent en gang...

Mellompuddel er en mulig kandidat, jeg synes de er veldig morsomme hunder. Og liten nok egentlig.  Men hd, lyd og pelsstellet trekker ned. Også vet jeg lite om hvordan hannhundene er ift kjønnsdrift, så det er jo evnt noe jeg ogdå må vurdere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, mokken skrev:

 

 

De er så søte! :wub:

Men hvor mye terrier er det i de sånn egentlig? :)

Det er endel terrier synes jeg, men hun veksler liksom mellom å være veldig terrier med intensitet, lyd og "tøff i trynet" oppførsel, til å være myndete og ikke gjøre så mye ut av seg. Det er litt vanskelig å bli klok på hva hun egentlig er, fordi det skifter sånn :lol: 

Løs på tur er hun sånn her, flyr gjennom luften og hopper bortover som en hare og lett som en fjær.

jul-2016-016.jpg?w=1002

 

Hun viser null interesse for vilt i skogen (Casper som og var løs merket tydelig at det var dyr i skogen, og Sniff (i bånd) var spinvill). Så på det viset er hun verken terrier eller mynde. Jeg tror egentlig hun er en blanding mellom en sau og en hare, med en dæsj alien.

 

  • Like 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, mokken skrev:

Mellompuddel er en mulig kandidat, jeg synes de er veldig morsomme hunder. Og liten nok egentlig.  Men hd, lyd og pelsstellet trekker ned. Også vet jeg lite om hvordan hannhundene er ift kjønnsdrift, så det er jo evnt noe jeg ogdå må vurdere.

Ja måtte blitt mellom. Men veldig enig i pelsstell (selv om jeg digger det å kunne klippe de i f.eks hanekam :innocent:) og selv om ikke hannhund er ett tema for meg så ja- for mye kjønnsdrift er blæææ og jeg er allergisk mot lyd :o

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, mokken skrev:

 

Håper det går bedre snart, kjedelig å være så langt unna i sånne tilfeller. Gi en lyd om vi kan hjelpe til med noe :)

 

Det skal jeg gjøre :) 

Jeg misforstod hele dette maskot begrepet jeg, kjøpte meg en Sinner av samme rase. Det bare var ett annet kjønn :lol:  

15626482_10157975899070072_2927916025792

15626042_10157977344470072_2841877411425

Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, AussieAllTheWay skrev:

Her også.. Har lyst på noe smått artig noe, men puddel i miniform er det nærmeste jeg kommer noe som er artig, og de er jo ikke så artige de heller.. 

:o:o:o I beg to differ, mellompudler er dritartige :aww: 

46 minutter siden, mokken skrev:

Mellompuddel er en mulig kandidat, jeg synes de er veldig morsomme hunder. Og liten nok egentlig.  Men hd, lyd og pelsstellet trekker ned. Også vet jeg lite om hvordan hannhundene er ift kjønnsdrift, så det er jo evnt noe jeg ogdå må vurdere.

De som har intakte hanner sier de ikke er særlig til kjønnsfrosker, men særlig i Sverige er de ramme til å kastrere, så jeg er ikke helt sikker på om det stemmer. De er dog ikke aggressive mot andre hunder, der er faktisk tispene verre, merkelig nok. Syns ikke det er så mye lyd i de jeg kjenner, Leah kan være litt pipete når hun syns det burde skje noe (under trening - til hennes forsvar skal det sies at hun er ei aktiv frøken som får bruke hodet sitt altfor lite.. Og jeg har litt mer stress i mine enn jeg syns er nødvendig, i ærlighetens navn), Ali (og Malin) er varslere, men utover det så er de ganske stille av seg. HD er et problem, men det er linjer som er "sikrere" enn andre, selv om det ikke er noen garanti - det blir vanskelig når det er så få som røntger. Pelsstellet er den største ulempen syns jeg, så nå som jeg er dårlig så er begge våre kortklipte. Da er det overkommelig, men for deg som er vant til kelpie og labrador, så vil det nok kjennes unødvendig mye ut, i hvert fall i begynnelsen. Men de må jo klippes med jevne mellomrom, de har pels som gror i ørene som må nappes (stort sett, noen får faktisk problemer av at man napper ørene, men de er nok i mindretall), og så sant du ikke vil ha bartedyr må snuta (og potene) barberes hver 2-3 uke :) 

Jeg syns dog at pelsstellet er verdt det. Leah er vel nær min ultimate hund, til tross for at hun liker å mase litt når vi trener, fordi hun er så ****** kul og ****** stødig ellers. Hun vil alltid være malen min for hvordan pudlene skal være :heart: 

--

I dag har @Belgerpia vært på besøk og laget middag til oss, hvilket var veldig deilig :ahappy: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...