Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, desember


Stine
 Share

Recommended Posts

  • Svar 4k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg fikk mye fint og nyttig til jul. Veldig fornøyd med alle gavene, og en må  jeg bare dele her inne. Mannen har laget/malt meg med alle våre 10 hunder i spannet

Endelig hjemme etter en lang lang lang tur til og fra Stockholm. Utslitt, sulten, tørst, trøtt, stiv og støl! Men det er SÅ verdt det når jeg kommer hjem med en ny svensk, nordisk og INTERNASJONA

"Tror du det er dødelig?" "Nei." Den følelsen av lettethet.

Posted Images

Urd har kommet hit, iallefall deler av han/henne (har stormer kjønn?). Det blåser godt, så jeg er glad for at vi har tatt inn løse gjenstander tidligere i dag. Det kommer noen skikkelig heftige vindkast, vi bor i et teglstenshus fra 1902, og det skal blåse godt for at man merker det ... Og det gjør vi nå, man både kjenner og hører vindkastene godt! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Red Merle skrev:

Urd har kommet hit, iallefall deler av han/henne (har stormer kjønn?). Det blåser godt, så jeg er glad for at vi har tatt inn løse gjenstander tidligere i dag. Det kommer noen skikkelig heftige vindkast, vi bor i et teglstenshus fra 1902, og det skal blåse godt for at man merker det ... Og det gjør vi nå, man både kjenner og hører vindkastene godt! 

Stormer har kjønn, og Urd er jente.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Red Merle skrev:

Urd har kommet hit, iallefall deler av han/henne (har stormer kjønn?). Det blåser godt, så jeg er glad for at vi har tatt inn løse gjenstander tidligere i dag. Det kommer noen skikkelig heftige vindkast, vi bor i et teglstenshus fra 1902, og det skal blåse godt for at man merker det ... Og det gjør vi nå, man både kjenner og hører vindkastene godt! 

Ekstremvær får navn, og da får de hankjønn- og hunkjønnsnavn annenhver gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Wednesday skrev:

Urd er vel et guttenavn?

 

Holdt på å blåse bort på siste kveldsluften :|

Jeg har en venninne som har en datter som heter Urd Maria Margrethe. 

Jeg sitter her og ser på Miss Marple på VOX og har veldig lyst til å dra over meg det ullteppet som Pippin sover på. Og han sover tungt, det hører jeg.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Wednesday skrev:

:|

Nornene spinner sjebnetrådene, og Urd representerer fortiden, Verdande nåtiden og Skuld fremtiden. De er søstre. Finnes andre norner også, men disse er de viktigste siden deres spinning av sjebnetråder bestemmer livet og livslengden til menneskene. 

 

3 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

Jeg har en venninne som har en datter som heter Urd Maria Margrethe. 

 

spesielt navn :)

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg våkna opp med en akutt lyst på brød, men aner ikke når nærmeste butikk åpner. Så nå står det en deig på heving, som etterhvert skal bli en fletteloff :D

(Også nevner vi ingenting om det halvstekte brødet jeg fant inni skapet, da jeg skulle finne håndkle å legge over bakebollen)

 

Edit; bare for å skryte litt... :D

Snapchat-1041871540.jpg

  • Like 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Argh... av å til blir jeg så frustrert..

Hund lurer seg av å og til inn på barnas rom å henter en bamse i hui å hast å fyker ned i stua med den så fort han kan fordi han vet han ikke har lov.

I går fikk han fatt på en liten bamse. Type 7 cm ca. Jeg skulle ta den i fra han men i det jeg bøyer meg mot han så svelger han den ? 

Er så bekymra for den skal sette seg fast i tarm på vei ut... men dyrlegen jeg prata med i går sa at vi måtte bare vente å se an formen hans. Han virker foreløpig helt fin men akuratt nå overanalyseres hver minste tegn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, mokken skrev:

Tusen takk for utfyllende info! :flowers:

Ikke noe problem, jeg prater mer enn gjerne om mellompudler :lol: 

10 timer siden, mokken skrev:

Så bra at du har noen til å skjemme deg bort litt, det fortjener du :)

Jeg har ganske mange som skjemmer meg bort, jeg er heldig sånn :heart: 

10 timer siden, JeanetteH skrev:

....fikk jeg bekreftet ett alders tegn på Talli. Hun våknet ikke av at Sinner tygget ostepop :o:lol:

:o 

8 timer siden, AussieAllTheWay skrev:

Jeg har vel egentlig ikke sett så mye til Mellomvarianten- kun stor og dverg- og da stort sett i Agility sammenheng, så mulig jeg har fått litt feil inntrykk.
Men litt kjedelige når man er vant med all verdens farger- det er de :P
Men artig å lese det du skriver om de (Y)

hehe.. Jeg har sorte mellompudler, kjedeligere enn det blir det neppe å se på. Heldigvis gjenspeiler ikke utsiden innsiden ;) 

--

Natta har vært slitsom, jeg har vært oppe på do 1 gang i timen akkurat på klokka bortsett fra mellom 4 og 6, da sov jeg :yawn: 2 timer i ett strekk, litt av en luksus.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snart jobb. En hund med løpetid. En hund med kraftig diaré (Lita selvfølgelig - ho har vel spist noe rart igjen...). Og en amorøs...

Kom ned på en stue og et kjøkken kl 0640 som så og si var dekket med dammer med diaré..

zoolac, sukker-saltvannsløsning, og alle gulv vasket. Datter er sykepasser, jeg tar med løpetidshund på jobb. For sikkerhets skyld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På vei på jobb, men skal heldigvis bare jobbe to dager. Er hos min mor så har kjørt et stykke og tar bybanen resten. Hadde vært kjappere å kjøre men det er litt godt å slappe av for jeg er trøtt.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg sendt mail til Møllerens med video og bilder av møll, larver, og de nummerene de har spurt andre etter som står på pakkene. 
Jeg har egentlig ikke forventninger om å få annet enn det typiske svadaet om at de produserer naturlig og uten sprøytemidler, så da er det bare positivt at slikt skjer. 
Men de har helt klart mistet en kunde i meg fremover. 

Ellers er det vindstilt, og så da skal Sjef få sin etterlengtede tur snart. Merker at han er litt rastløs etter å hovedsakelig ha fått hjernetrim i går, så det gjør nok godt tenker jeg :) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke dumt å få melding om at man har vunnet hundegodis til hundene på morrakvisten. :jump:
Selv om jeg ikke dro noen million på Julaften vant jeg 100kr på Flaxlodd jeg fikk i gave fra Secret Santa, før det vant jeg to esker vom&hundemat kjøttboller (guttungen og jeg vant hver vår), så vant jeg 20kg tørrfór på en konkurranse jeg ikke husker jeg hadde vært med på en gang, og i dag da hundegodis. 

Og om 2 og en halv time kommer guttungen hjem :heart: :jump:

  • Like 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Klematis

Strømmen kom tilbake ved midnatt i går,så sovna jeg og nå når jeg våkna er strømmen borte igjen. Jaja, våkna til en aldeles nydelig aprikosfarget himmel over vannet her da. Det er vel bare å komme seg opp i det andre huset og se hvordan det går med dem uten strøm. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutes ago, Stine said:

Ikke noe vind her inatt, og ikke noe nå heller :( Men det hadde røska godt i trekkvogna til C i Stavanger inatt :lol: 

Tenkt at Vigdisgrisen er 4 år idag :heart:

IMG_20161113_084740.jpg

Gratulerer med dagen ?

Vi er på jobb. Jeg og Lotta. Hun skal få ta en runde og hilse på pasienter som vil hilse på hund, senere i dag. De fleste syns det er koselig.

IMG_1913.JPG

 

Og spennende forskning på ME.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Vurdere å flytte dit. Pleier de å være vrang med å ha hund? Har hørt skrekkhistorier om at en plutslig kan bli hevet ut pga hund eller dyr.  Er det noen spesielle ting man må tenke på??  
    • Jeg bor i borettslag med hund  Var det noe spesielt du tenkte på?
    • Noen som har hatt, eller har hund i borettslag/sameie??    
    • At man ikke bør skaffe seg valp når man er student er en påstand helt uten hold, etter min mening. Det kommer helt an på hvert enkelt tilfelle. Det virker på meg som at dere har tatt alle de viktige faktorene i betraktning, og håper dere velger å gå for det, uavhengig av hva andre skulle ha og si om den saken!
    • Hei! Litt bakgrunnsinfo om oss: jeg og min kjæreste diskuterer når vi bør skaffe oss valp. Vi er begge i 20-årene og bor i ett hus på landet med gode utemuligheter og turmuligheter i skog og mark. Vi begge studerer over nett, og begge vil ha en fremtid med hjemmekontor da vi studerer programering og UX/UI developer. Vi har generelt stabil økonomi, og partneren min jobber ved siden av studiene i tillegg. Jeg får tileggsstipend fra lånekassen. Jeg mistet min far for nesten ett år siden og har vært i en tung periode veldig lenge, nå er jeg bedre og føler meg mye bedre da jeg kommer meg ut mer osv. Jeg har erfaring med hund fra før, men dette er første egne hund. Hos mine foreldre har jeg vokst opp med sibirsk husky, jeg har også hatt mange sommerjobber som hundepasser der "klientene" mine har vært hos meg flere uker om gangen. Vi har bestemt oss for at vi ønsker oss en svart engelsk labrador, og har satt oss inn i hva det vil så å eie en slik rase. Jeg ønsker også å bruke hunden som hobby-hund og tenker å trene lydighet, og drive med dummy-trening. Jrg har godkjent jegerprøve og hadde vært utrolig gøy å utforske jakt videre også! Men når er det rett tidspunkt? Jeg personlig føler meg klar. Jeg er ikke glad i å reise, og trives best ute på sommeren i telt eller hengekøye. Studiene tillater meg å være hjemme med valpen, og å komme meg ut mer etterhvert som han / hun blir eldre. Vi har råd til forsikring, uforutsette veterinær utgifter osv. Jeg føler meg så, sæ klar, men har fått kritikk av andre (hovedsakelig familie) om at det ville vært dumt å skaffe seg valp nå da jeg er student...
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...