Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, desember


Stine
 Share

Recommended Posts

4 timer siden, enna skrev:

Nettopp kommer hjem fra veterinær med syk Lita som er kjempeslapp. Vil ikke spise overhodet...og kaster opp nonstop. Blodig diaré i natt over alt på stuegulvet. Ikke enig med veterinær som bare gav en sprøyte med kvalmestillende - ikke min faste veterinær dette. HUn var der ikke. HUn VET at jeg ikke renner ned kontoret der med mindre jeg har skikkelig syke hunder Fikk inntrykk av at vetrinæren ikke tok det jeg fortalte helt alvorlig.
Så ble sendt hjem med resept på kvalmestillende, antibiotika og syredempende. Ingen blodprøver, ingen uyltralyd av buken. Er ganske misfornøyd. Mannen min er ikke blid. 
Gav henne tabletter da vi kom hjem. De kom opp etter 2 minutter. Har nå prøvd ennå en gang og teller minuttene her...

huff :( god bedring til Lita!  

 

2 timer siden, SFX skrev:

 

Mens andre igjen synes det er hyggelig at WDS for første gang "ever" er lagt til en årstid hvor en kan håpe på å ha pels. WDS er tradisjonelt i mai og EDS i september, det er gode kjøreforhold da - men også stor sjanse for dårlige pelser for oss som ønsker oss mer enn grisebust.

Helt enig! Knall med WDS i november :D 

Ellers forstår jeg poenget med "hyggeligere å kjøre rundt i sommerhalvåret". Men med annet jeg skal bygge kjølerom i huset så betyr jo det som regel laber pels på hundedyrene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 4k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg fikk mye fint og nyttig til jul. Veldig fornøyd med alle gavene, og en må  jeg bare dele her inne. Mannen har laget/malt meg med alle våre 10 hunder i spannet

Endelig hjemme etter en lang lang lang tur til og fra Stockholm. Utslitt, sulten, tørst, trøtt, stiv og støl! Men det er SÅ verdt det når jeg kommer hjem med en ny svensk, nordisk og INTERNASJONA

"Tror du det er dødelig?" "Nei." Den følelsen av lettethet.

Posted Images

36 minutter siden, Snøfrost skrev:

Helt enig! Knall med WDS i november :D 

Med tanke på hvordan vær og føreforhold kan være i november, og at det begrenser overnattingsalternativene en del, så synes jeg WDS i november er kjempekjipt... Det er mulig jeg hadde vurdert å dra om det var tidligere på høsten, men nå er det ikke et alternativ en gang :aww: 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Line skrev:

Apropos utstillinger og overnatting: Noen som har tips til overnatting i forbindelse med NKK Ålesund i mai? Campinghytte uten bad er uaktuelt.

Volsdalen camping er nærmest, det er gangavstand til utstillingsplassen. Ellers er det lite med campingplasser i byen. Det er dog en del hotell, jeg har bodd flere ganger på Scandic Brosundet og vært godt fornøyd med det. Jeg har dog bodd uten hund. Med hund ville jeg nok lett etter noe nærmere byparken, for å ha et grøntområde å lufte hund på - der får du også stien/trappene opp til utkikkspunktet fra Aksla, om du trenger å trene gluetus maximus. Det ser ut til å ligge to Scandic nærme parken også - Scandic Parken og Scandic Hotel Scandinavie Ålesund. Disse har jeg ikke bodd på. Jeg har derimot bodd på vandrerhjemmet som også er rett ved parken, da fikk vi en leilighet med to soverom, bad, kjøkken og alt vi kunne trenge til noe som passet en studentøkonomi.

Ålesund er ikke stort, så alt er egentlig sentralt i sentrum, og Color Line Stadion er bare noen kilometer unna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en møkkadag. Godt den snart er over. Bilsaken ender ikke med det første, foråsidetsånn. Vi (advokaten) sendte avgårde et forslag til forlik, dette er svaret.

Spoiler

Det forslaget dere kommer med holder ikke mål . Jeg betaler ingen erstatning til Selger av Bilen. Bilen har store feil og mangler og det har jeg fått takst på. Jeg har også utskrift av anonnsen på Finn.no . Og som dere vet er Bilen ferdig reparert og klar til levering men dere nekter å utlevere bilen så etter mitt hode så er det det samme som om dere beholder Bilen så det er bare til og hente Bilen . Men vil dere ha en annen ordning så får dere tilby meg redusert pris og flere mnd med avdrag da jeg ikke kan betale mer en fire Tusen i mnd da jeg som sagt tidligere har gjelds ordning. Og bilen skal også utleveres meg i dag den 27.12. 2016. Blir vi ikke enige så får dere ta det via forliksrådet og jeg møter der og blir vi ikke enige der heller så tar vi det i Retten.. Nå er det opp til dere og komme med et fornuftig tilbud om en minnelig løsning på denne saken .

Bilen er ikke ferdig reparert (den er ikke påbegynt da det er tvil om skyld), siden han har gjeldsordning blir det mest sannsynlig ikke lønnstrekk fra namsmann da han mest sannsynlig allerede har det, og jeg har mine tvil om at han eier nåla i veggen, gitt. Noe som betyr at vi kan få svar fra namsmann tross at vi har vunnet saken om at han ikke har mulighet til å betale noe som igjen betyr at vi ikke får penger da det ikke er noe sted å hente penger fra. Ikke er det snakk om erstatning til bilselger heller, det er lån og forsikring som har løpt den tid han har eid bilen. Store feil og mangler er bare bull. Han har mulighet til å betale 4000 kr i mnd og har gjeldsordning - dvs at han hentet bilen med viten og vilje om at han ikke kom til å betale den. Sist jeg sjekket driver vi ikke noen forbanna bank :sleep: 
Nå er vi i tvil om hva vi skal gjøre med skiltene, de bør leveres inn før 01.01. Forhåpentligvis  kan vi få verkstedet til å levere de inn på biltilsynet mot litt betaling. Evt kan vi nevne media, for saken er jo helt skrudd. Og vi er ganske sikre på at bilen står på Møller, da kan vi også ta kontakt med de litt høyere i systemet hvis det skulle vise seg å være vanskelig. 

Og for å toppe kransekaken, vi fikk parkeringsbot. Og det ble nesten slosskamp i familieselskapet som vi kom over en halvtime for sent til. Jeg gir opp snart altså :lol: 

På den positive siden fikk jeg kjøpt meg 5 par sko og 1 par tøfler for bare 1100 kr :D Tilbud er gull! Og ja, jeg kjøpte skoene før livet mitt falt midlertidig i grus, altså :P
Og farmora til gubben døde lille julaften. Vært litt nedfor alle sammen pga det i tillegg. 

This too shall pass :sleep: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, SFX skrev:

Volsdalen camping er nærmest, det er gangavstand til utstillingsplassen. Ellers er det lite med campingplasser i byen. Det er dog en del hotell, jeg har bodd flere ganger på Scandic Brosundet og vært godt fornøyd med det. Jeg har dog bodd uten hund. Med hund ville jeg nok lett etter noe nærmere byparken, for å ha et grøntområde å lufte hund på - der får du også stien/trappene opp til utkikkspunktet fra Aksla, om du trenger å trene gluetus maximus. Det ser ut til å ligge to Scandic nærme parken også - Scandic Parken og Scandic Hotel Scandinavie Ålesund. Disse har jeg ikke bodd på. Jeg har derimot bodd på vandrerhjemmet som også er rett ved parken, da fikk vi en leilighet med to soverom, bad, kjøkken og alt vi kunne trenge til noe som passet en studentøkonomi.

Ålesund er ikke stort, så alt er egentlig sentralt i sentrum, og Color Line Stadion er bare noen kilometer unna.

Bestilte på Volsdalen, for det var bad der :) Da får det være at de sengene så ut som de var 40 cm brede..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, SFX skrev:

Volsdalen camping er nærmest, det er gangavstand til utstillingsplassen. Ellers er det lite med campingplasser i byen. Det er dog en del hotell, jeg har bodd flere ganger på Scandic Brosundet og vært godt fornøyd med det. Jeg har dog bodd uten hund. Med hund ville jeg nok lett etter noe nærmere byparken, for å ha et grøntområde å lufte hund på - der får du også stien/trappene opp til utkikkspunktet fra Aksla, om du trenger å trene gluetus maximus. Det ser ut til å ligge to Scandic nærme parken også - Scandic Parken og Scandic Hotel Scandinavie Ålesund. Disse har jeg ikke bodd på. Jeg har derimot bodd på vandrerhjemmet som også er rett ved parken, da fikk vi en leilighet med to soverom, bad, kjøkken og alt vi kunne trenge til noe som passet en studentøkonomi.

Ålesund er ikke stort, så alt er egentlig sentralt i sentrum, og Color Line Stadion er bare noen kilometer unna.

Å, gode minner fra Volsdalen camping. Ikke minst fordi både Symra og Selma fikk cert og begge ble bir! Rart hvordan man kan leve i mange år på sånne minner! :wub:

(Og rart hvordan man gidder å lete gjennom halve Photobucket for å finne fram slike skrytebilder).

IMG_7119.jpg

  • Like 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, plutte skrev:

Eg diggar sjakk, sjukt spennande! :D Har lufta hundar og rydda hus, så no er eg klar for neste runde. :P

 

Eg fant den siste episoden på internett. :innocent: Greier aldri vente. Kor langt er du komen i serien? :D Er ganske mange fans her på sonen etterkvart!

Jeg har sett neste alle sesongene med M. Smith, og noen episoder med D. Tennant... Har fått med meg at vi har en egen tråd her inne men tør ikke rote meg inn der da jeg er redd for spoilers :icon_redface::teehe:Du må gjerne PM hvor på nett du fant..?

Men herregud da @Snøfrost, høres ut som stjernesjefen det der :no:

Jeg heier på deg @Paranomia skikkelig kjip situasjon dere er i. Skulle virkelig ønske jeg kunne hjelpe på noe vis... 

--------------------------------------------------------------

Vi fikk besøk av en blå franskmann i går vi. Stakkar'n har vært utfor en ulykke og går rundt med skjerm og har et helt sjukt medisin-regime. Trivelig fyr da, selv om han er helt hjelpesløs og gidder ikke forsøke å gå i trapper eller hoppe opp / ned av sofa'n., eller noe som helst som innebærer fysisk bruk av krefter :lol: Ekte armcandy!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 hours ago, Symra&Pippin said:

Å, gode minner fra Volsdalen camping. Ikke minst fordi både Symra og Selma fikk cert og begge ble bir! Rart hvordan man kan leve i mange år på sånne minner! :wub:

(Og rart hvordan man gidder å lete gjennom halve Photobucket for å finne fram slike skrytebilder).

IMG_7119.jpg

Voldsdalen har også flere morsomme minner enn hundeutstilling for en som har vært russ i Ålesund:jump:

Her er Lita blitt mye bedre i løpet av natta. Nå tigger ho mat igjen (men får ikke, for ho skal ha diettmat noen dager), og åpner munnen når jeg kommer med medisinen :) Hjelp så redde vi var i går, både jeg og mannen min. Dette dyret er pålagt å leve minst 8 år til; hun er livets mål og mening for datteren vår (i tillegg til at vi andre er fryktelig glad i henne også), som hadde gått i kjelleren om noe hadde skjedd Dronningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, LØJ skrev:

Jeg har sett neste alle sesongene med M. Smith, og noen episoder med D. Tennant... Har fått med meg at vi har en egen tråd her inne men tør ikke rote meg inn der da jeg er redd for spoilers :icon_redface::teehe:Du må gjerne PM hvor på nett du fant..?

 

Eg er på ei snikete torrent-side. :P Har dessverre ingen invites akkurat no, men kanskje seinare! Det ligg derimot masse på netflix! Du kan jo prøve ein gratismnd der? Du får ikkje den siste episoden (var i alle fall ikkje der sist eg sjekka), men sesong 5-9 ligg der i alle fall. :D Støttar deg i å ikkje oppsøke spoilertrådar. :P Me har kjøpt alle på gode gamle DVD, nokre seriar må ein eige. :ahappy:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, plutte skrev:

Har du nett? nrk sin app eller vg sin nettsending? Trur det skal vere på radio og. :D 

Jeg har 4G så teoretisk sett kan jeg streame, men det koster jo en formue i mobildata :no: Mulig jeg må kjøre litt rundt og lete etter åpen WiFi :whistle: Radio hadde jo vært perfekt, får se hva jeg finner av kanaler.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen. I dag blir en rolig dag, ganske sliten både i hue og bein. Men jeg burde jo prøve å gå meg en tur. Prima som ligger å sover, virker ikke veldig giret. Tror vi er skikkelig greit slitne både jeg og voffen.

Ang netflix, hvis jeg prøver en mnd gratis nå- går den en mnd- eller blir det sånn ut denne mnd?

Nei, prøve litt frokost kanskje... virker slitsomt det også:P

Kjenner nok at dette blir en veldig rolig dag. Jepp nå er det bestemt:santa-smiley-ho-ho-ho:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen. I dag blir en rolig dag, ganske sliten både i hue og bein. Men jeg burde jo prøve å gå meg en tur. Prima som ligger å sover, virker ikke veldig giret. Tror vi er skikkelig greit slitne både jeg og voffen.
Ang netflix, hvis jeg prøver en mnd gratis nå- går den en mnd- eller blir det sånn ut denne mnd?
Nei, prøve litt frokost kanskje... virker slitsomt det også[emoji14]
Kjenner nok at dette blir en veldig rolig dag. Jepp nå er det bestemt:santa-smiley-ho-ho-ho:

Den går i en måned fra den dagen du bestiller :) dvs fra 28 til 28.
  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ble det "ny" bil da :D Dvs en Mercedes E klasse, 04 modell eller noe :) Skal monteres hengerfeste på den før vi får den, så da blir det Pajero på hytta idag :P Og Caravelle siden jeg skal være der lenger enn C :)

  • Like 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettopp hatt besøk av søstra mi som var innom på veghjem fra hytta. Og hun hadde med seg Bolt - elghundvalpen sin på 9 uker.
Det ble ikke noe "hilsing" mellom hunder - her holdes alle adskilt nå - men vi tobente måtte jo hilse :) En tøff liten krabat dette.

15726232_10153987929231761_4278668953536277993_n.jpg

15747687_10153987929191761_4536403744146179229_n.jpg

15781453_10153987929186761_1422238342760832640_n.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...