Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå -oktober


Gjest
 Share

Recommended Posts

Satt å regna litt på det, jeg har søren meg bare seks dager (halve dager!) igjen før operasjon ogsånt!  :D  onsdag 26 er The Day, da spretter jeg champisen! Lettere å ikke grue seg til å dra på jobb når det er så få dager igjen! 

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Ok, folkens, nå jukser jeg og hopper over massevis av sider, men jeg må bare si det.   Musikeren og jeg forlovet oss i går!! Det er litt skummelt, litt surrealistisk og et par-tre år frem i

Dere er sikkert lei av kjolepratet mitt nå, men ville bare dele at jeg har hentet den, og den passet!    

Nico forsvant plutselig ut i gangen, så jeg måtte gå etter for å sjekke hva han dreiv med... Kurva har stått der i evigheter, og han har ikke engang vært i nærheten av den tidligere. Så jeg aner

Posted Images

20 timer siden, Th3a skrev:

Det er ingenting som er så flaut som å sende melding og spørre om jeg kan få komme på besøk for en hyggelig hundeprat og hundekos. Altså, de fleste raseentusiaster og oppdrettere sier jo ja, men jeg synes det er like skummelt hver gang... @Rora du er ond!

Må jo pushe deg så du faktisk gjør det da! Måtte jo halveis pushe deg på Hadeland utstillingen for at du skulle prate med de personene du skulle prate med. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Klematis skrev:

Det har gått tre og en halv måned siden Timmy forlot denne verden og først nå har jeg gravd i bunnen av skittentøyskurven og funnet fram og vasket de to ullgenserne hans. 

Jeg hadde tenkt å gi dem til Timmys pappa. Det var helt til jeg snakket med en av eierne til Timmys foreldre i dag, og fikk vite at pappaen ble avlivet for få dager siden. Han brakk kjeven. Sånn kan det dessverre gå når du er liten og litt for trøff i trynet mot større hunder. Det er forsåvidt et under at ikke det har skjedd før. 

Så da sitter jeg her med to ullgensere jeg ikke har lyst til å se noe til, som jeg ikke vet om jeg klarer å kaste. Den ene står det Timmian på. Jeg kan jo legge dem i kjelleren selvfølgelig, men vet ikke om jeg har lyst til å ha noen av tingene hans her.

Ellers har Bizi kommet tilbake i dag, og vi har gått en fin tur i nydelig høstvær.

Ellers går det dårlig med sivilstatusen ser det ut til, og hvis ikke dette på mirakuløst vis ordner seg så tror jeg at jeg og bikkja mi blåser i hele tanken om å ha en herremann å dele livet med. Samma kan det snart værra, altså. 

:hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en forettningsidé. Jeg trenger bare en god programmerer som kan lage det for meg. Det jeg tenker på er en digital arkiveringsmappe. Jeg har en lilla perm hjemme hvor jeg har alt av "viktige" papirer. Men jeg kunne tenkt meg å ha alt i en sky, i et fint program hvor alt er merket. Man må kunne lagre flere typer filer, og det må være tydelig hva som er hva. Regnskap, selvangivelse, bilag, fakturaer osv samlet en plass i systemet, og resepter, sykmeldinger osv en annen plass. Og så videre da med cv, karakterutskrifter, fagbrev og div en plass, og kontrakter, avtaler osv osv osv...
 Eller finnes dette fra før? Jeg vil ikke bare lage meg mapper i dropboks, jeg vil ha et skikkelig fint program for dette, med masse kule funksjoner. Cool? :geek:

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, SaraS skrev:

Jeg har en forettningsidé. Jeg trenger bare en god programmerer som kan lage det for meg. Det jeg tenker på er en digital arkiveringsmappe. Jeg har en lilla perm hjemme hvor jeg har alt av "viktige" papirer. Men jeg kunne tenkt meg å ha alt i en sky, i et fint program hvor alt er merket. Man må kunne lagre flere typer filer, og det må være tydelig hva som er hva. Regnskap, selvangivelse, bilag, fakturaer osv samlet en plass i systemet, og resepter, sykmeldinger osv en annen plass. Og så videre da med cv, karakterutskrifter, fagbrev og div en plass, og kontrakter, avtaler osv osv osv...
 Eller finnes dette fra før? Jeg vil ikke bare lage meg mapper i dropboks, jeg vil ha et skikkelig fint program for dette, med masse kule funksjoner. Cool? :geek:

 

Hadde jeg ikke ville hatt mtp hackingfaren :aww: 

hilsen paranoide krutsi :aww: 

edit: men mye har du allerede da.. resepter, selvangivelser og slikt ligger allerede på nett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Raksha skrev:

:lol: ! Var ikke ment sånn egentlig, men at når mynder som går for å være sarte og skrøpelige mentalt tåler alle feila jeg gjør, så tåler de fleste raser feil, heldigvis :D Frk. Nevrotika er riktig så lite nevrotisk :wub: Litt slitsom når vi hadde stefar her, for hun maser visst bare på mannfolk om mat, samme hvilket mannfolk det er :aww::lol:  

 

Mine har løpt mongo på jordet i dag, så de er også lykkelige og slitne :wub:  Og du vet hundene er matvrak når tørrforkuler er utmerket belønning :aww: 

 

 

 

Vet jo det da, men man kan ikke la anledningen til å erte gå fra seg vøtt *fnis*

 

Mat ja...... Her er det jo liksom Laffen som er det O'store matvraket, men nå har det jaggu smittet over på Calle også, han ber om mat han, legger seg demonstrativt midt på gulvet for å si fra at NÅ er det middag! Og han får visst ikke nok heller, for jaggu tigger han om mer. På grensen til å bli tykk nå, det skal vi ikke ha noe av nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
2 timer siden, Klematis skrev:

Det har gått tre og en halv måned siden Timmy forlot denne verden og først nå har jeg gravd i bunnen av skittentøyskurven og funnet fram og vasket de to ullgenserne hans. 

Jeg hadde tenkt å gi dem til Timmys pappa. Det var helt til jeg snakket med en av eierne til Timmys foreldre i dag, og fikk vite at pappaen ble avlivet for få dager siden. Han brakk kjeven. Sånn kan det dessverre gå når du er liten og litt for trøff i trynet mot større hunder. Det er forsåvidt et under at ikke det har skjedd før. 

Så da sitter jeg her med to ullgensere jeg ikke har lyst til å se noe til, som jeg ikke vet om jeg klarer å kaste. Den ene står det Timmian på. Jeg kan jo legge dem i kjelleren selvfølgelig, men vet ikke om jeg har lyst til å ha noen av tingene hans her.

Ellers har Bizi kommet tilbake i dag, og vi har gått en fin tur i nydelig høstvær.

Ellers går det dårlig med sivilstatusen ser det ut til, og hvis ikke dette på mirakuløst vis ordner seg så tror jeg at jeg og bikkja mi blåser i hele tanken om å ha en herremann å dele livet med. Samma kan det snart værra, altså. 

Sender deg en ekstra god virtuell :hug: jeg. Virker som du har stort behov for det akkurat nå! 

 

2 timer siden, Rora skrev:

Må jo pushe deg så du faktisk gjør det da! Måtte jo halveis pushe deg på Hadeland utstillingen for at du skulle prate med de personene du skulle prate med. :P

Godt at du kan være den som pusher på. Selv så hadde jeg ingen sperrer på utstilling når jeg fortsatt aldri hadde sett eller møtt en Beauceron. 

- Oooiii, er det en Beauceron??? 
- Ja det stemmer :) 
- Jeg er så fascinert av dem! Kan jeg klappe? 
- Ja det er ingen problem. 
- *klappe klappe klappe* *hente mann og unger* *klappe klappe klappe* Kan jeg ringe deg eller sende deg en mail en dag? :whistle: 
- Ja selvfølgelig kan du det! 

:teehe:  


Akkurat nå har jeg skikkelig vondt i hodet. Hele dagen ble skikkelig dritt. 
Startet med den berømmelige utregningen til mannfolket. .Det fortsatte med at han gav meg et tilbud om 10.000 kroner ekstra, noe som gjorde meg fly forbanna. Altså.. Når han bommer og holder unna 100 TUSEN kroner, så lar jeg meg ikke avspise med småpenger altså. 
Så etter et par sannhetens ord, noen påminnelser om hans atferd det siste året, og jeg avsluttet med et spørsmål: Hvordan i svarte tror du det føles for meg at den eneste jeg har stolt ordentlig på noen sinne går hen og oppfører seg slik? 
Da sa han at jeg skulle si i fra hva jeg ville ha. Jeg sa at jeg skal ha det som står i den opprinnelige avtalen fra advokat. 
Javel, ingen problem! svarte han da. 
Så det ser ut som at jeg får ca 50% av det endelige oppgjøret nå :whistle: 

Akkurat nå står husverten og broren hans og prøver å ordne ventilatoren på kjøkkenet for meg. Satser på at jeg kan bruke den i morgen igjen sånn at jeg slipper å vifte damp mot vinduet :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Siri skrev:

Gud forby at noe blir forandra :lol: 
Egentlig burde alle ta et raid en gang i året og kaste alt man egentlig ikke har behov for... :aww: 

FB er jo selve kjernen til god og informativ kunnskap :aww: 

Ja, især de inteligente nyhetssidene der man bl.a. får opplyst at hvis man får hjerteinfarkt så skal man innta en viss mengde chili. Det skal visst hjelpe noe innigeanskauen. Jeg er drittlei de lenkene som kontaktene mine deler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Tricolor skrev:

Ja, især de inteligente nyhetssidene der man bl.a. får opplyst at hvis man får hjerteinfarkt så skal man innta en viss mengde chili. Det skal visst hjelpe noe innigeanskauen. Jeg er drittlei de lenkene som kontaktene mine deler.

:lol: Kildekritikk er visst IKKE en del av opplæringen på FB :whistle: 

Er jeg glad jeg har Paracet - det gjør livet sååå mye lettere når man er forkjøla... og en kopp kakao (fordi jeg er tom for kaffe...). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, Krutsi skrev:

Hadde jeg ikke ville hatt mtp hackingfaren :aww: 

hilsen paranoide krutsi :aww: 

edit: men mye har du allerede da.. resepter, selvangivelser og slikt ligger allerede på nett

Menne man har jo allerede altinn, så det er jo mulig å ha en slik side veldig sikker.

 

Jeg sitter her å krangler med Siri...

0248704B-29D5-4B0A-AA9E-F6371832F12A_zps

  • Like 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Krutsi skrev:

Scandal :heart: 

jeg er hekta! 

M2!! Begynte se den friuken min nå (forje fredag) Fikk litt smålig panikk her om kvelden min kom til å bli ødelagt pga Viasat tullet! Men Viasat har fikset seg igjen og alle lever lykkelig (jeg i alle fall)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, JeanetteH skrev:

M2!! Begynte se den friuken min nå (forje fredag) Fikk litt smålig panikk her om kvelden min kom til å bli ødelagt pga Viasat tullet! Men Viasat har fikset seg igjen og alle lever lykkelig (jeg i alle fall)

Jeg var egentlig litt skeptisk, for jeg synes ofte at amerikanske presidenter ofte blir fremstilt veldig høy på seg selv, men jeg ble helt solgt! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Krutsi skrev:

Jeg var egentlig litt skeptisk, for jeg synes ofte at amerikanske presidenter ofte blir fremstilt veldig høy på seg selv, men jeg ble helt solgt! 

Her også. Sesong 2 epi 14 alt. (Sier vel litt om at livet mitt dreier seg om meg bare :lol: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Krutsi skrev:

Ingen kommentar :lol: 

mumle noe om sesong 3, episode 5 og jeg startet fredagskvelden :lol::whistle: 

jeg skulle dog ha sovet litt mer da :aww: 

:lol::lol:

Du slo meg!! Og her satt jeg og trodde jeg ikke hadde ett liv *fnis*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skroller nedover facebook, og det popper opp den ene søtladne statusoppdateringa etter den andre, og jeg har bare lyst til å skrive: "DET VAR DA MAKAN TIL KLISSING!!!"

Bit det i deg, 2ne, bit det i deg :aww: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Lister meg stille inn hit 😂😂 Ikke min valp, men gubben sin ❤️ Blir veldig spennende!     
    • Føler så inderlig med deg. Det var helt ****** med Rocky også. ❤️ Virkelig det vanskeligste og mest hjerteskjærende med å ha hund. ❤️
    • Usikker på om det er noen som systematisk f.eks går MH/K test med hundene sine før avl i Norge, men det finnes hvertfall de der ute som fokuserer på mentalitet. Av kortis Alertness kanskje? Føler jeg har sett flere der med MH test gjennomført. Tine (Laabanden) har vel hvertfall de 2 yngste sine MH testet. I Sverige er det vel regler på score på mentalitet på kortisen i hvertfall før de kan avles på i disse dager. Finland er de vel også ganske på å mentalitets teste? Har vært vanskelig å få plass på MH i Norge har jeg skjønt pga mangel på figuranter. Bare såvidt jeg selv fikk gått for noen år siden, og vi hadde en del tilreisende også ikke bare lokale. Tror faktisk ikke det blir arrangert i år og usikker på om de arrangerte i fjor her heller. 🤔 Virker som det er vanskelig nok å få valpekjøpere til å røntge for HD/AD samt øyelyse, så å få dem til å gå MH om de må reise og tilrettelegge mer er nok enda værre.  Dessverre går det noen mentalt svakere hunder i avl med ujevne mellomrom fordi de genetisk er «verdt det» for mangfoldet sin skyld da både kort og langhår har forholdsvis liten genpool og få individer sånn sett som går i avl. Nå fikk vi vel igjennom noen grenser for matadoravl eller prøvde i hvertfall på generalforsamlingen i år og i fjor ble det åpnet for lang/korthårsparringer for de som ønsker å gjøre det. Så forhåpentligvis hjelper det litt. NCK har eller skal sende forespørsel til NKK sin advokat ifht om innavlsgraden på collie er innafor reglementet sånn mtp alt som har skjedd med dyresbeskyttelsen og rettssaken der. Jeg er vel av minioriteten som mener vi må ha et kryssingsprosjekt slik som lundehunden har hatt. (Om noen syns sånt er spennende så er Angela Harvey, kennel Wicani, sitt Tofty prosjekt gøy å følge. ) Å jobbe med smal genpool er veldig krevende.  Men det er ikke til å stikke under en stol at det er miljøberørt individer der ute, min egen inkludert. Nå er jeg såpass fersk i miljøet at jeg kan ikke si noe om at det har blitt bedre eller ei med årene, men jeg har sett hunder omtrent krype i svinger inne i hall på utstilling, hunder som nekter å løpe i det hele tatt. Jeg har hørt om hunder dommer ikke har fått tatt på engang, uten at det er nevnt i kritikken (det har jeg også sett i andre raser, så unikt for collien er det ikke).  Men er det flertallet? Gjennomsnittet? Mindretallet? Det kan jeg ikke svare på, det kjenner jeg altfor få til å gi noe svar på. Jeg er ikke skremt bort fra rasen og Limit blir ikke min siste, tvert imot. En god collie er gull. Og jeg tenker det ikke er uten grunn de er ansett som en av «the fab 5» i statene for service hund arbeid. ❤️ 
    • Takk for fine ord ☺️ Da var 1 ukes valpepermisjon over, og i morgen blir det hjemmekontor. Det kan bli interessant. Skulle gjerne hatt en lenger periode med fri. Føler vi såvidt har kommet i gang med noe som helst. Nå gikk mandag og store deler av tirsdag til kjøring da, så fullt en hel uke føler jeg ikke vi har hatt på oss.    I går hadde vi det første bæsje inne uhellet. Jeg var akkurat kommet ut fra dusjen, stod med håndkle på hodet og ingen klær da jeg så bæsjetrynet på var på gang. Prøvde å distrahere han mens jeg rev av meg håndklet og løp for å finne klær, men da var det allerede gjort. Ellers ingen uhell i går. I dag har vi hatt 1, kanskje 2 tissedammer.    Ellers har vi startet såvidt å trene. Jeg har begynt med å lære han å snurre rundt seg selv. Jeg syns det er en fin øvelse å starte med for å lære han å tilby adferd osv. som vil bli nyttig i videre trening. Innkalling trener vi også på litt daglig ☺️
    • Nå har han blitt 14 kg! Spent på hvor stor han blir når han blir voksen 😊  Vi har vært tre ganger på valpekurs, og det har vært veldig lærerikt! Godt å få noen tips og triks til innlæring av ting. Vi har også vært på Rally lydighet en gang, det var mye å huske på, men tror vi har lyst til å prøve det flere ganger! 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...