Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå -oktober


Gjest
 Share

Recommended Posts

1 time siden, Mardina skrev:

Mens jeg ikke likte byen når jeg var der for 16 år siden.... Kan ikke helt sitte fingeren på hva det var, men trivdes ikke der de dagene vi var der.... :ermm:

New York derimot, DIT skal jeg tilbake en dag.... :heart:

Imens jeg har ingen interesse av NY utover at søsteren min bodde der :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Ok, folkens, nå jukser jeg og hopper over massevis av sider, men jeg må bare si det.   Musikeren og jeg forlovet oss i går!! Det er litt skummelt, litt surrealistisk og et par-tre år frem i

Dere er sikkert lei av kjolepratet mitt nå, men ville bare dele at jeg har hentet den, og den passet!    

Nico forsvant plutselig ut i gangen, så jeg måtte gå etter for å sjekke hva han dreiv med... Kurva har stått der i evigheter, og han har ikke engang vært i nærheten av den tidligere. Så jeg aner

Posted Images

I dag har vi vært ute i finværet og raket løv i hagen, og jeg begynner å forstå pappas problem med trær :P Med ei diger bjørk og 4 meter piletre-"hekk", så er det nok løv. 3 sekker fylt i dag, og trærne er fortsatt ikke ferdig røyta *oh glede* 

Vi har trent litt også, bebi og meg :ahappy: Jeg liker den lille skrulla mi jeg, hun er positiv, oppmerksom, lettlært og aktiv (nesten litt for mye, hører jeg folk hvisker om :lol: Hun er jo ikke det, hun er bare litt utaggerende i all sin Ali-het :P ). Vi trener bare på to ting da, lineføring/fvf og dekk *ler* Skal hun bli konkurransehund en gang, så SKAL hun ligge på fellesdekk :aww: Det hadde vært morsomt om hun lå sånn som hun ligger nå i hele fellesdekken, for halen går hele tiden :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stilte et spørsmål i går og bare forsvant, beklager det! Fikk nemlig beskjed fra en venninne at hennes 12 år gamle dachs har flere ondartede svulster veterinæren ikke tror det er vits i å fjerne. Jeg er jo så glad i den tullingen, og han skulle jo bli i hvert fall 14-15 år gammel og nå vet vi ikke hvor lenge han har igjen. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, 2ne skrev:

I dag har vi vært ute i finværet og raket løv i hagen, og jeg begynner å forstå pappas problem med trær :P Med ei diger bjørk og 4 meter piletre-"hekk", så er det nok løv. 3 sekker fylt i dag, og trærne er fortsatt ikke ferdig røyta *oh glede* 

Vi har trent litt også, bebi og meg :ahappy: Jeg liker den lille skrulla mi jeg, hun er positiv, oppmerksom, lettlært og aktiv (nesten litt for mye, hører jeg folk hvisker om :lol: Hun er jo ikke det, hun er bare litt utaggerende i all sin Ali-het :P ). Vi trener bare på to ting da, lineføring/fvf og dekk *ler* Skal hun bli konkurransehund en gang, så SKAL hun ligge på fellesdekk :aww: Det hadde vært morsomt om hun lå sånn som hun ligger nå i hele fellesdekken, for halen går hele tiden :lol: 

Klipp opp løvet i småbiter med gressklipperen. Bedre plengjødsel finnes ikke, sies det. :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det lå et ihjelkjørt pinnsvin oppi gata her. Det er så trist :hmm: Midt i et boligfelt også, så farta på bilen burde jo ikke vært så høy, men det er vel fort gjort.

Leiligheten er shina til helga og nå kikker jeg på hus og drømmer meg bort. Tenk å finne en passe stor enebolig med perfekt beliggenhet og hage?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

Klipp opp løvet i småbiter med gressklipperen. Bedre plengjødsel finnes ikke, sies det. :)

Det er fortsatt mye jobb å få spredd løvet utover hele plenen :) Jeg tror heller ikke gressklipperen klarer å ta løvet fra piletrærne, de bare slipper bladene de, mens de er grønne, og det er skrekkelig mye av det :) Robotgressklipperen til naboen tar ikke løv fra deres trær, det som ikke fester seg rundt hjula på den blir liggende igjen i like store biter som før den kjørte over det, så jeg veit ikke helt om jeg tror på det som sies :) 

Vi har forøvrig mye sopp i hagen, og den er ikke spiselig. Jeg har googla litt, og fant en påstand om at når man hadde trær, måtte man regne med at man hadde sopp. Noen som veit om det er tilfelle? For om det å fjerne trær fjerner sopp, så er jeg helt for å fjerne trær jeg altså! :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, 2ne skrev:

Det er fortsatt mye jobb å få spredd løvet utover hele plenen :) Jeg tror heller ikke gressklipperen klarer å ta løvet fra piletrærne, de bare slipper bladene de, mens de er grønne, og det er skrekkelig mye av det :) Robotgressklipperen til naboen tar ikke løv fra deres trær, det som ikke fester seg rundt hjula på den blir liggende igjen i like store biter som før den kjørte over det, så jeg veit ikke helt om jeg tror på det som sies :) 

Vi har forøvrig mye sopp i hagen, og den er ikke spiselig. Jeg har googla litt, og fant en påstand om at når man hadde trær, måtte man regne med at man hadde sopp. Noen som veit om det er tilfelle? For om det å fjerne trær fjerner sopp, så er jeg helt for å fjerne trær jeg altså! :P 

Du har nok mye mer løv enn meg, her funker det veldig bra! Jeg har en del sopp her og der jeg også, men gjør det noe at de dukker opp sånn utpå høsten da? Er du redd for at hundene skal spise av dem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Ozzy skrev:

Klipp

:hug: Så godt å lese! 

 

Gubben gikk tur med Casper i dag morges også :ahappy: Det betydde at jeg kunne sy og kose meg med det jeg ville :D Så i dag har jeg fikset hals med borrelås til fleecedressen til Casper, sydd ferdig julestrømpene, sydd med fleecebukse :D og laget ullskjørt til svigermor. Hun ble så glad for det at det var en fryd å lage :ahappy: Gøy når ting man lager blir satt pris på :) 

Er ganske sliten i knotten akkurat nå :P 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

Du har nok mye mer løv enn meg, her funker det veldig bra! Jeg har en del sopp her og der jeg også, men gjør det noe at de dukker opp sånn utpå høsten da? Er du redd for at hundene skal spise av dem?

Ja :) Jeg plukker like mye sopp som jeg plukker bæsj :P Nora er glupsk og alltid sulten, så det ville ikke overrasket meg om hun spiste sopp. Pudlene er ikke like glupske, men hvis Nora spiser noe, så vil de gjerne ha det også. Det er ikke spiselig sopp i følge info jeg fikk om dette ifjor (jeg spiser ikke sopp :aww: ), så jeg går ut fra at ikke hundene kan spise dem heller. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært på en liten fjelltur i dag. Utsikten var så flott at jeg glemte tiden, og så kom mørket. Hunden været noe, var redd for at det kunne være elg, men så ingen dyr. Kom meg ned på veien etter x antall nestenfall og tråkk rett i myrhull. Søkkvåt i skoene. Måtte gå en liten km i mørket uten refleks, hadde heldigvis mobiltelefon med, så når det kom biler måtte jeg lyse med displayet så de skulle se meg. Hunden går heldigvis fint fvf. Sikkert noen innover heia som lurer på hva slags tulling som var ute i kveld uten refleks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, 2ne skrev:

Ja :) Jeg plukker like mye sopp som jeg plukker bæsj :P Nora er glupsk og alltid sulten, så det ville ikke overrasket meg om hun spiste sopp. Pudlene er ikke like glupske, men hvis Nora spiser noe, så vil de gjerne ha det også. Det er ikke spiselig sopp i følge info jeg fikk om dette ifjor (jeg spiser ikke sopp :aww: ), så jeg går ut fra at ikke hundene kan spise dem heller. 

Sikkert giftig for hunder også ja. Jeg er nokså sikker på at mine ikke spiser sopp, men kanskje jeg burde følge enda bedre med når jeg tenker meg om. 

Vi gikk nettopp vår sedvanlige kveldstur, og da oppdaget jeg en diger hundebæsj midt i oppkjørselen min. Ble gående og fantasere om å spore opp hundeeieren ved å ta dna fra bæsjen og så dna-teste alle hunder i området. Mye jobb for å få ut litt aggresjon gjennom å slå en hundeeier med kjevle, men fantasien gjorde godt den også.

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, Tonje skrev:

Det lå et ihjelkjørt pinnsvin oppi gata her. Det er så trist :hmm: Midt i et boligfelt også, så farta på bilen burde jo ikke vært så høy, men det er vel fort gjort.

Leiligheten er shina til helga og nå kikker jeg på hus og drømmer meg bort. Tenk å finne en passe stor enebolig med perfekt beliggenhet og hage?

Det har vi gjort og jeg gleder meg sånn til å flytte inn at tiden ikke kan gå fort nok :heart:

Håper dere finner drømmestedet også :D 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, 2ne skrev:

Ja :) Jeg plukker like mye sopp som jeg plukker bæsj :P Nora er glupsk og alltid sulten, så det ville ikke overrasket meg om hun spiste sopp. Pudlene er ikke like glupske, men hvis Nora spiser noe, så vil de gjerne ha det også. Det er ikke spiselig sopp i følge info jeg fikk om dette ifjor (jeg spiser ikke sopp :aww: ), så jeg går ut fra at ikke hundene kan spise dem heller. 

Leste nettopp om ei som holdt på å miste begge hundene sine fordi de hadde spist sopp i hagen. 

18 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

Sikkert giftig for hunder også ja. Jeg er nokså sikker på at mine ikke spiser sopp, men kanskje jeg burde følge enda bedre med når jeg tenker meg om. 

Vi gikk nettopp vår sedvanlige kveldstur, og da oppdaget jeg en diger hundebæsj midt i oppkjørselen min. Ble gående og fantasere om å spore opp hundeeieren ved å ta dna fra bæsjen og så dna-teste alle hunder i området. Mye jobb for å få ut litt aggresjon gjennom å slå en hundeeier med kjevle, men fantasien gjorde godt den også.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, 2ne skrev:

Vi har forøvrig mye sopp i hagen, og den er ikke spiselig. Jeg har googla litt, og fant en påstand om at når man hadde trær, måtte man regne med at man hadde sopp. Noen som veit om det er tilfelle? For om det å fjerne trær fjerner sopp, så er jeg helt for å fjerne trær jeg altså! :P 

Det høres jo logisk ut da, all den tid sopp trives best der det er fuktig. Fjerner man trærne kommer sola til, skulle jo tro det vil bidra til å tørke opp jorda nok til at soppen ikke trives lenger? Vi hadde mindre sopp i plenen i fjor etter at naboen fjerna trær på sin tomt, i år har det vokst opp masse nytt buskas hos han som gir skygge hos oss, ergo mer sopp og mose.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

Sikkert giftig for hunder også ja. Jeg er nokså sikker på at mine ikke spiser sopp, men kanskje jeg burde følge enda bedre med når jeg tenker meg om. 

Ja, jeg går ut fra at det er giftig for hunder også da :) Jeg følger med på dem, men de er tre stykker, og det vokser sopp i hele hagen, så jeg veit jo aldri om jeg går glipp av noe :) 

6 minutter siden, Snoffe skrev:

Leste nettopp om ei som holdt på å miste begge hundene sine fordi de hadde spist sopp i hagen. 

Ja, jeg har også lest noen historier om det. Det går visst fort også, om de får i seg giftig sopp :hmm:

1 minutt siden, Pixie skrev:

Det høres jo logisk ut da, all den tid sopp trives best der det er fuktig. Fjerner man trærne kommer sola til, skulle jo tro det vil bidra til å tørke opp jorda nok til at soppen ikke trives lenger? Vi hadde mindre sopp i plenen i fjor etter at naboen fjerna trær på sin tomt, i år har det vokst opp masse nytt buskas hos han som gir skygge hos oss, ergo mer sopp og mose.

Nei altså, disse bjørkene drikker uhorvelige mengder med vann, det vokser nesten ikke gress rundt røttene på bjørkene, så jeg vil tro at om vi hugger de ned, så blir det bløtere i hagen, ikke tørrere. Jeg veit ikke hvorfor man får sopp (eller om man får sopp) i hagen om man har trær jeg, det var bare noe jeg leste, jeg husker ikke helt hvor heller, så for alt jeg veit kan det være bullshit :P 

--

AN ser jeg Debatten på NRK, og har bare ett eneste ønske for neste års valgkamp - vær så snill å prate om politikken deres, ikke hva alle andre har gjort og ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, 2ne skrev:

Nei altså, disse bjørkene drikker uhorvelige mengder med vann, det vokser nesten ikke gress rundt røttene på bjørkene, så jeg vil tro at om vi hugger de ned, så blir det bløtere i hagen, ikke tørrere. Jeg veit ikke hvorfor man får sopp (eller om man får sopp) i hagen om man har trær jeg, det var bare noe jeg leste, jeg husker ikke helt hvor heller, så for alt jeg veit kan det være bullshit :P 

Bjørk drikker enorme mengder vann. Det ble veldig mye frodigere i hagen her også da jeg fjerna de to digre bjørkene. Sopp danner mykorrhiza med planter og trær, dvs at de lever i en slags symbiose med trærne og de trekker veksler på hverandre liksom. Noen sopper danner da også sopplegemer - som er de vi ser over bakken. Nå kan ikke jeg nok om dette til å gi noen god forklaring, men jeg antar at de soppartene som danner mykorrhiza med bjørketrær har større tendens til å sette sopplegemer enn andre sopper som lever i jorda... kanskje? 

Har jeg nerdet litt på gamle resultater fra diverse svenske briardspesialer opp gjennom årene, og funnet både Lotta og Babs omtalt :D

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Siri skrev:

Bjørk drikker enorme mengder vann. Det ble veldig mye frodigere i hagen her også da jeg fjerna de to digre bjørkene. Sopp danner mykorrhiza med planter og trær, dvs at de lever i en slags symbiose med trærne og de trekker veksler på hverandre liksom. Noen sopper danner da også sopplegemer - som er de vi ser over bakken. Nå kan ikke jeg nok om dette til å gi noen god forklaring, men jeg antar at de soppartene som danner mykorrhiza med bjørketrær har større tendens til å sette sopplegemer enn andre sopper som lever i jorda... kanskje? 

Har jeg nerdet litt på gamle resultater fra diverse svenske briardspesialer opp gjennom årene, og funnet både Lotta og Babs omtalt :D

Ca 100 liter i døgnet drikker ei bjørk :aww: 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Paranomia skrev:

Åh, Ida :heart: Herregud som jeg hater og elsker den grisen nå :D Hun er så kuuuul - men hun kunne funnet på noe annet kult enn akkurat dette :lol: 

Jeg fikk et innfall om at det var på tide å dusje henne, så jeg hiver 30kg gris inn i dusjen og ynker meg fordi det ikke var fryktelig godt for ryggen. Skrubber henne ren og pen og smører henne inn med litt fete kremer og babyolje. 
Etter hun er ferdig å dusje og spise godbitene sine vil hun ut, så jeg tenker hun må på do - derfor slipper jeg henne ut. Så løper hun - og da mener jeg løper mot høysenga si (hun har samlet alt høyet hun har funnet og laget en seng/hule) og graver seg så dypt inni hun bare klarer. Så mye jobb for ingenting, for nå er hun sikkert like møkkete eller enda verre, hun er jo som en vandrende limtube med babyolja og de fete kremene. 
Men det stopper ikke der, nå får jeg henne ikke inn igjen :lol: Har prøvd å lokke henne med godteri, pellets, mais, alt mulig rart men hun vil ikke ha noe av det (med mindre jeg legger det foran henne, da tar hun det). Tar jeg på henne begynner hun bare å hyle. Så hun ligger og furter fordi jeg dusjet henne :lol: 
Med tanke på naboene kan jeg ikke bare ta henne under armen og bære henne inn heller selv om det frister mest. Hører de noen hyle så høyt som en gris hyler klokka 03 på natta tror jeg vi får politiet på besøk :sleep:

Hadde det ikke vært for at hun ramponerer alt hadde jeg bare gått og lagt meg, men jeg må virkelig ha henne inn så ikke alt der ute er ødelagt når jeg står opp i morgen :P 

Litt mye meninger i det dyret der noen ganger :sleep: 

Hahahahahaaaa! Ler meg ihjel! :lol: Jeg liker griser SÅ godt!

 

13 timer siden, Mona skrev:

Slipp meg inn, kjerring!

2016-10-06_08_34_45.jpg

Akkurat sånn gjør Bajas også. Han står på hagemøblene på verandaen og skraper på stuevinduet når han vil inn. :lol:

Da tror jeg egentlig det er leggetid for Saraer. Selv om mac´en min har fått seg Siri, og det er veldig morsomt å snakke med henne. Da blir jeg ikke så ensom når sambo reiser bort i helgen. :lol: Jeg og mac Siri skal skravle og se film sammen, tenkte jeg. :aww:

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5.10.2016 at 8:23 AM, Kokospaniel skrev:

@mokken Solastranda eller noen av de andre fine Jær-strendene kan være verdt å få med seg i Stavanger. Gamlebyen i Stavanger er koselig. Hvis fint vær-Prekestolen eller Kjerag

 

På 5.10.2016 at 9:33 AM, Tricolor skrev:

Turveien fra Sverd i fjell langsmed Hafrsfjord. Tur til Brutt lenke ( Alexander-Kielland-innesmerke) i Tananger. Kunstmuseet. Jernaldergården ved Ullandhaug. Stavanger sentrum. Arkeologisk museum og Stavanger museum hvis sånn er av interesse. Konserthuset i Bjergsted.

Tusen takk for tips begge to! :)

Jernalder gården hadde vi veldig lyst å besøke men dessverre så var ikke åpningstidene helt med oss. Prekestolen utgår nok siden vi skal gå konk lørdag og søndag, den får vi ta en annen gang, men Jær-strendene har jeg hørt mye fint om så der vil jeg gjerne en tur :ahappy:

Vi får sjekke litt mer på vei nedover i morgen! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, 2ne skrev:

AN ser jeg Debatten på NRK, og har bare ett eneste ønske for neste års valgkamp - vær så snill å prate om politikken deres, ikke hva alle andre har gjort og ikke. 

Mrsm du...

Husket plutselig at jeg hadde en engelsktime i morgen tidlig, som er helt blank. Da måtte jeg jo finne på noe lurt da... Men nå er det tisse natta for alle fire her :yawn: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Line skrev:

 

@SFX Du får spørre @Siri om hun ikke har en kondomdress å låne deg :P 

En kondomdress ville nok vært noe :D

6 timer siden, Siri skrev:

Så kjipt at du ikke fikk gå løs i dag da                 :P 

I know, det er så mye koseligere enn å være begrenset. Munnkurv får jeg også.

6 timer siden, Siri skrev:

Kondomdress!!! Gå for kondomdress :D 

Jeg hadde håpet du kunne hjelpe meg der...

6 timer siden, Siri skrev:

Gudd løkk!!!

Tænk ju!

6 timer siden, Siri skrev:

:D Dessverre ble den kondomdressen gitt bort til noen som trengte den mer enn Babs :D  

Kanskje en badedrakt holder, han er jo ikke så elektrostøt på beina.

5 timer siden, Symra&Pippin skrev:

Lykke til!

Tusen takk!

5 timer siden, Emmy skrev:

Du har lov til å gå løs hele året du altså. Bare sånn i tilfelle du har misforstått noe :P

Åh darn, jeg har tenkt "som hund, så eier", jeg :D

5 timer siden, Emmy skrev:

Lykke til på klubbmesterskap!

Tusen takk!

6 timer siden, Mirapusen skrev:

Lykke til!

Tusen takk!

Vi er tilbake fra et kaldt klubbmesterskap, men jeg tiner nok etter hvert. Vi tok oss god tid og dommeren ga fine tilbakemeldinger underveis, men det tok borti fire timer med 12 ekvipasjer fordelt på alle fire klassene. Jeg måtte ta en kjøretur etter hvert for å tine rumpa på setevarmeren og få varmluft blåst i fjeset - og tisse på Bunnpris, ingen vil tisse ute i kulda. Fine Foenix jobbet kjempegodt, og jeg ser at det vi trener på har en viss effekt. Hun vil så masse, og av og til bobler det over - i dag var hun et inferno av glede og lyst, så da ble det av og til litt kjapt, eller litt upresist, eller begge deler. Tjuvstart på hinderet, og på dekk under marsj og avstanden ble hun med meg da jeg skulle gå bak henne - alt hun gjorde før det var kjempebra, så skal jeg passe på å trene mer på absolutt hele øvelsen og ikke bare hovedmomentene. Jeg er så fornøyd med henne i dag! Med en null på en øvelse vi sto over holdt det til 135 poeng, og nummer to av fem i klassen, og nummer 5 av 12 totalt i klubbmesterskapet. Jeg føler at om vi får bort nullen og får litt mer presisjon her og der så er en førstepremie innenfor rekkevidde. 

Nå ligger hun med hodet på låret mitt og snorker; snorke er ikke noe hun gjør ofte, så hun tar seg nok ganske så ut på et slikt program. Hun har startet LP seks ganger i sitt fem år lange liv, det er ikke overraskende at hun mangler rutine og konkurransekondis!

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Hvis han gjør fra seg rimelig raskt om morgenen så tenker jeg at han faktisk må ut da. Du sier ikke hvor ung, men det kan ta litt tid før de lærer seg å sove hele natta. Men det kan være at han også bare har behov for å røre litt på seg eller bytte liggested, så jeg ville prøvd uten bur.
    • Kast buret på søppeldynga der det hører hjemme.  Her er det ingen som står opp ‘før tiden’ med mindre det er snakk om dårlig mage eller lignende . De sover da også i sengen eller i kurver på gulvet for de som ønsker det.
    • https://www.nrk.no/stor-oslo/valpeyoga-har-kommet-til-norge-_-dyrebeskyttelsen-vil-ha-forbud-1.16816919 Pengegriske ‘grundere’ utnytter små hvalper til inntjening. Tragisk å se at over 40 % svarer at de vil benytte seg av tilbudet. Kanskje ikke overraskende når man ser hvor mange som stadig anskaffer seg vandrende lidelseshistorier på fire ben ..  Håper Dyrebeskyttelsen får gjennomslag her. 
    • Et lite problem, men kanskje noen har et tips eller to?  Har en unghund som våkner litt tidligere enn jeg ønsker på morgenen. Han våkner opp mellom 05.30 og 06.30. Før jeg fikk hunden våknet jeg av meg selv og sto opp en gang mellom 06.30 og 07.00. Tidsmessig er ikke dette noe stort problem, jeg får sove nok selv om jeg står opp 05.30. Jeg ønsker imidlertid ikke å stå opp før jeg må. Vil heller ha den timen på kvelden. Han pleier å sovne av seg selv på kvelden og vi legger oss rundt kl 22. Luftetur umiddelbart før han legger seg for natta. Har prøvd å ha han våken lenger, men det hjelper lite, det er bare jeg som får mindre søvn da. Hunden våkner og starter med å bevege seg litt i buret, strekke seg, og etter litt tid blir det piping/klynking. Jeg pleier å våkne da og han slutter med lyder når han vet at han har greid å vekke meg. Hvis ikke jeg våkner(svært sjeldent) så begynner han å bjeffe. Jeg er ganske sikker på at dette er noe jeg kunne løst ganske lett med ignorering og at jeg venta han ut. Utfordringen min er at jeg bor i blokk og har naboer jeg ikke ønsker å forstyrre med lengre bjefferunder på morgenen. Han lager nok lyd ellers. Vi pleier å ta en rask tur ut når han våkner, og da både tisser og bæsjer han ganske raskt. Rett inn igjen. Jeg er heller ikke helt sikker på om han da våkner fordi han må på do, eller om det er et potensiale for litt mer sammenhengende søvn. Han har fint greid å dressere meg til å stå opp litt før jeg vil, men jeg har latt det skje da det er viktigere for meg å ta hensyn til naboenes velferd.  Er det noen som har noen tips til hvordan man kan få hunden til å sove litt lengre på morgenen?   
    • Først; det er omtrent umulig å svare på om en gitt hund er overvektig, uten å se/kjenne på hunden. Så til din valp; en vekt på 2.5 kg ved 16 ukers alder er ikke mye på en dvergpuddel. Husk at en dvergpuddelhvalp kan ende opp som både toypuddel og mellompuddel når den er utvokst. Ingen oppdretter kan gi noen garanti for hvilken størrelse ( her snakker jeg om høyde, som pudler kategoriseres etter, ikke vekt), hunden ender opp med   På voksne hunder kan selv hunder med omtrent samme høyde ha ganske stor variasjon i vekt, uten at det indikerer hverken overvekt eller undervekt.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...