Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå - september


Bananen
 Share

Recommended Posts

Heiv meg med på tur annonsert på turgruppe på fb. Det var bare meg og ei til, tre hunder. En bulldog og en bullmastiff jeg har sett ofte på miljøtrening, trivelige hunder. Så alle tre løp løse nesten hele turen, og det gikk bra! Noe unghundtull fra Uno, bulldogen er litt yngre og litt ertete så det ble noen forsøk på riding og jeg valgte å koble Uno siste del siden han ikke lot ham være i fred. Skal sies at bulldogen gjorde det han kunne for å terge Uno selv da... Greit likevel å se at han fungerer greit nok sammen med andre hunder :ahappy:

Han har ihvertfall storkosa seg med å løpe rundt i marka, nå ligger han flat på soverommet :P

 

20160924_124512.jpg

  • Like 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Når du står midt på en idrettsplass et sted i Ungarn og griner av lykke, men du kjenner ikke en kjeft rundt deg som du kan sprette metaforiske champagneflasker med... Foenix ble internasjonal cha

Akkurat nå er jeg veldig fornøyd og litt stolt av lille store Fetter som har blitt B-godkjent redningshund på ettersøk i helgen. Flinke gutten min.  

Jaggu ble hun ikke fylkesmester og vinner av klassen også

Posted Images

1 time siden, *Kat84* skrev:

Det kommer helt an på hvor lenge du har tenkt at dere skal være naboer, og hvordan forholdet dere i mellom allerede er :lol: 

Aldri snakket sammen. Jeg har bare sett han skru på bilen sin når jeg og Nico har gått forbi innimellom :D

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poden og søskenbarnet er ute på tur alene.  Deilig.

I dag startet dagen med fotballcup før vi dro og hentet søskenbarnet. Der møtte vi på hele gamlespannet til Toddy . Toddy fikk selvfølgelig ikke lov til å hilse på 15 huskyer i line , så han bant jeg 10 meter unna.  Det ble livat i noen minutter før alle la seg ned igjen. Trekkhunder er fine sånn.

Toddy har jo blitt mer gira i det siste og når selv svoger kommenterte at han har blitt helt "gal"  kom det frem at det faktisk skjer at de ikke "våkner" før de har bikket to år.  I såfall kunne han gjerne komme tilbake til spannet.. Han var mer enn velkommen.  

 Det skjer ikke kjenner jeg. Han har sikkert bare en tullete periode. 

Han har å forbli sofahusky :sleep:

 

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Line skrev:

Effektiv morgen på valpeshow. Dro hjemmefra halv ni, ferdig og hjemme klokka tolv :D  BIR og BIG2 for Arne Foss, med følgende kritikk: "6 mnd, feminin. Trivelig helhet. Gode proporsjoner, utmerket uttrykk, korrekt bitt, velformet skalle, velformede øyne. Passe benstamme, bra poter. Fronten behøver ennå noe tid. Haronisk vinklet, ok halefeste. Meget gode sidebevegelser når hun kommer igang. Meget velstelt og lovende pels, meget trivelig temperament. Velpresentert. Har en meget typisk silhuett."

Og så hadde de kjempefine sløyfer :D 

14359147_10154009490976985_4489490813647

 

Gratulerer!

1 time siden, Siri skrev:

Hysj..... egentlig er det kanelbollene som trekker *sikle*

De også er gode. Og de støvsugergodtene, og de kokoskakaobollesakene.

1 time siden, Siri skrev:

Har jeg pusset ferdig stuebordet, og lagt inn litt tremasse på diverse bordbein som har vært gjennom 6 valpeperioder :aww:. Så har det fått litt grunning på seg... Nå skal jeg mekke en lysbryter til, montere en kommode - og så dra på IKEA :D. Ehhhhh... og kanskje overføre noen kronasjer fra sparekontoen til brukskontoen... Den er visst ikke utømmelig, den brukskontoen min :aww: 

Flinkis!

49 minutter siden, 2ne skrev:

Bare meg som syns kanelbollene på Ikea ikke er all that? 

De er variable - noen ganger er de litt brent og tørre, men andre ganger er de passe ferske og gooey.

49 minutter siden, 2ne skrev:

i dag har valpene reist, så nå er det stille og rolig her. Det er like greit, for magen har vært kranglete i 2-3 dager nå, så jeg er dønn sliten. 

:( 

Hundene har fått tur, før jeg gjorde noe annet, for "noen" drev med rytmisk sportsgymnastikk i sofaen :D Han er søt, da. Livsglad. Så har jeg handlet poteter til middagen, endelig funnet naboen så jeg kan få posten (jeg tenkte ikke på at det er elgjakt, men det forklarer jo at de er mye borte og hundegårdene tomme), og oppdaget at jeg fikk bursdagspakke i posten fra ei venninne i USA som er returnert allerede. Trodde at en fikk en purring på første hentelapp, men denne ble returnert etter syv dager på postkontoret.

Det ble forresten litt høy puls på turen - i et kryss møtte vi på et huskyspann, og der jeg gikk tur har jeg aldri møtt folk før, så det var jeg ikke helt forberedt på. De kom så fort at jeg rakk ikke annet enn å korte inn lenkene det jeg kunne, og hadde da en finsk fjomp som hoppa på bakbeina og ulte, for det der så jo moro ut å værra med på! 
De kom fra den retningen "vår" løype er, så jeg gikk den andre veien for ikke å få de bakfra også (jeg visste at det var blindvei med snuplass innover der de kjørte). Vi hadde en fin tur, men da jeg kom tilbake til bilen møtte vi jaggu spannet igjen - men denne gangen hadde jeg så god sikt at jeg rakk å marsjere rett inn i skogen før hundene oppdaget dem - så jeg følte at jeg har blitt "den" hundeeieren, men passere folk med hund er noe annet enn å passere åttespann i full fart på smal vei. Ikke sant? Eller ville deres hunder sittet pent i veikanten? 

Så nå er jeg usikker på om jeg skal fortsette å gå tur akkurat der, for det er nok av skog og veier å ta av, og jeg behøver ikke å ta nøyaktig den femkilometersrunden med god plass til snuplass i begge ender om det er en fast løype for huskyene. For en ting er å møte dem når jeg går med hundene, men jeg vil ikke møte dem rundt en sving bak rattet heller.

14479770_10157337511530136_2927067091954

Men nå skal jeg skrelle poteter, demontere kålrabi og vispe sammen dessert. Det lukter pinnekjøtt i huset, tenk om lukt kunne filmes?

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Line skrev:

Mja, man blir litt blasert på gruppeplasseringer når det er bare 7-8 raser i gruppa :lol: 

Hhahahahaa, jeg ser den :lol: 

38 minutter siden, SFX skrev:

Denne quoten vil ikke bli borte!

Bare fordi du er så glad i meg, det :lol: 

21 minutter siden, SFX skrev:

De også er gode. Og de støvsugergodtene, og de kokoskakaobollesakene.

:o Finnes det sånt også? Jeg havna utpå på Jula her om dagen - de hadde jo sånn billiggodis... men IKEA også altså? Sukk... 

Sitat

Flinkis!

:D 

Sitat

Vi hadde en fin tur, men da jeg kom tilbake til bilen møtte vi jaggu spannet igjen - men denne gangen hadde jeg så god sikt at jeg rakk å marsjere rett inn i skogen før hundene oppdaget dem - så jeg følte at jeg har blitt "den" hundeeieren, men passere folk med hund er noe annet enn å passere åttespann i full fart på smal vei. Ikke sant? Eller ville deres hunder sittet pent i veikanten? 

Selvsagt... alltid :aww: 

Sitat

Så nå er jeg usikker på om jeg skal fortsette å gå tur akkurat der, for det er nok av skog og veier å ta av, og jeg behøver ikke å ta nøyaktig den femkilometersrunden med god plass til snuplass i begge ender om det er en fast løype for huskyene. For en ting er å møte dem når jeg går med hundene, men jeg vil ikke møte dem rundt en sving bak rattet heller.

Jeg møtte jo på et sånt spann i fjor. Hun kjørte jo akkurat samme løypa som jeg gikk - bare motsatt vei... Jeg var ikke sååå happy for det - det begrenset jo muligheten min til å gå med hundene løse :aww: 

Sitat

Men nå skal jeg skrelle poteter, demontere kålrabi og vispe sammen dessert. Det lukter pinnekjøtt i huset, tenk om lukt kunne filmes?

Jeg greier fint å kjenne en imaginær duft her nå :hyper::vino:

Forresten droppa jeg IKEA-turen... De har ikke åpnet vegen for fri ferdsel etter rallyløpet ennå, og jeg respekterer jo bestemmelsene deres. Jeg har da mer enn nok annet å henge fingrene i liksom... også skal jeg bevilge meg et glass rødvin i kveld. Bare fordi jeg har fortjent det. Begynner å bli riktig fornøyd med stua mi altså, nå ser det jo nesten ut som om det er et voksent ansvarlig menneske som bor der... ikke bare ei bikkjekjerring :aww: 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg klippet gresset på to plener, og det er dobbelt så mange som jeg trodde jeg orket. Lammesteken er ferdig og står og godgjør seg. Hundene tror de har fått tur selv om de bare har stått ute i langline, så de ligger flatt på gulvet. Middag først og tur etterpå tenker jeg.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, Lillekrapyl skrev:

Jeg synes de er gode, men nesten for søte og klissete.

Høres ut som noe jeg kommer til å elske :lol: Søtt og klissete - da er det pr def godt :D 

Nå tror jeg fårikålen er ferdig! Fårikål og rødvin... det går fint det, sant? :whistle: 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, Siri skrev:

Bare fordi du er så glad i meg, det :lol: 

I løøøøøv ju!

53 minutter siden, Siri skrev:

:o Finnes det sånt også? Jeg havna utpå på Jula her om dagen - de hadde jo sånn billiggodis... men IKEA også altså? Sukk... 

Ja, sånn sekspakning i kiosken ved utgangen - i hvert fall på Furuset, skal ikke banne på at det er på Hamar, jeg er ikke like ofte der.

53 minutter siden, Siri skrev:

Selvsagt... alltid :aww: 

Det var det jeg regnet med - så da er jeg altså håpløs :icon_cry:

53 minutter siden, Siri skrev:

Jeg møtte jo på et sånt spann i fjor. Hun kjørte jo akkurat samme løypa som jeg gikk - bare motsatt vei... Jeg var ikke sååå happy for det - det begrenset jo muligheten min til å gå med hundene løse :aww: 

Her er det jo båndtvang enda, takk og lov - på den annen side ser jeg jo ikke for meg at jeg gidder å rusle på skogsbilveiene når de kan gå løs, da går vi jo i skogen. Ankelen er for ustabil til at jeg går offpist med hundre kilo trekkraft... Så jeg får heller gå andre steder, just in case, fram til 6. oktober. Det skal være en fem-seks mil med skogsbilvei, vi skal fint klare å dele. Det er jo ikke sikkert at vi mosjonerer hundene våre samtidig hver dag heller, at det bare klaffet sånn i dag.

Dessuten er det masse sau på beite hos naboen nå, så kanskje det betyr at de er tatt ned fra skogen her - det må jeg få spurt om. Og bestilt ved. Hvorfor gjorde jeg ikke dette samtidig som jeg hentet posten?

53 minutter siden, Siri skrev:

Jeg greier fint å kjenne en imaginær duft her nå :hyper::vino:

Det doftar så ljuvligt!

53 minutter siden, Siri skrev:

Forresten droppa jeg IKEA-turen... De har ikke åpnet vegen for fri ferdsel etter rallyløpet ennå, og jeg respekterer jo bestemmelsene deres. Jeg har da mer enn nok annet å henge fingrene i liksom... også skal jeg bevilge meg et glass rødvin i kveld. Bare fordi jeg har fortjent det. Begynner å bli riktig fornøyd med stua mi altså, nå ser det jo nesten ut som om det er et voksent ansvarlig menneske som bor der... ikke bare ei bikkjekjerring :aww: 

Det er veldig kjekt når ting faller på plass og det blir som en vil! Og alt må ikke skje med en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble ikke beardis på oss, hun likte ikke utseende og så vil hun ha valp, ikke voksen hund. Så da blir det nok ikke ny hund her på gården før vi skal ha ny, Bonden puster lettet ut :lol: Svigerfar ble litt skuffet for han forelska seg litt i beardisen, jeg sa jeg kunne skaffe den til han, men neeei han syntes ikke han kunne det :lol:  Jeg er litt delt, greit å ikke få enda mer å gjøre, men savner en hund å trene med og et bartedyr. Men er nok til det beste. 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, SFX skrev:

Gratulerer!

De også er gode. Og de støvsugergodtene, og de kokoskakaobollesakene.

Flinkis!

De er variable - noen ganger er de litt brent og tørre, men andre ganger er de passe ferske og gooey.

:( 

Hundene har fått tur, før jeg gjorde noe annet, for "noen" drev med rytmisk sportsgymnastikk i sofaen :D Han er søt, da. Livsglad. Så har jeg handlet poteter til middagen, endelig funnet naboen så jeg kan få posten (jeg tenkte ikke på at det er elgjakt, men det forklarer jo at de er mye borte og hundegårdene tomme), og oppdaget at jeg fikk bursdagspakke i posten fra ei venninne i USA som er returnert allerede. Trodde at en fikk en purring på første hentelapp, men denne ble returnert etter syv dager på postkontoret.

Det ble forresten litt høy puls på turen - i et kryss møtte vi på et huskyspann, og der jeg gikk tur har jeg aldri møtt folk før, så det var jeg ikke helt forberedt på. De kom så fort at jeg rakk ikke annet enn å korte inn lenkene det jeg kunne, og hadde da en finsk fjomp som hoppa på bakbeina og ulte, for det der så jo moro ut å værra med på! 
De kom fra den retningen "vår" løype er, så jeg gikk den andre veien for ikke å få de bakfra også (jeg visste at det var blindvei med snuplass innover der de kjørte). Vi hadde en fin tur, men da jeg kom tilbake til bilen møtte vi jaggu spannet igjen - men denne gangen hadde jeg så god sikt at jeg rakk å marsjere rett inn i skogen før hundene oppdaget dem - så jeg følte at jeg har blitt "den" hundeeieren, men passere folk med hund er noe annet enn å passere åttespann i full fart på smal vei. Ikke sant? Eller ville deres hunder sittet pent i veikanten? 

Så nå er jeg usikker på om jeg skal fortsette å gå tur akkurat der, for det er nok av skog og veier å ta av, og jeg behøver ikke å ta nøyaktig den femkilometersrunden med god plass til snuplass i begge ender om det er en fast løype for huskyene. For en ting er å møte dem når jeg går med hundene, men jeg vil ikke møte dem rundt en sving bak rattet heller.

14479770_10157337511530136_2927067091954

Men nå skal jeg skrelle poteter, demontere kålrabi og vispe sammen dessert. Det lukter pinnekjøtt i huset, tenk om lukt kunne filmes?

Elgjakta starter ikke før i morgen da :aww: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Symra&Pippin skrev:

Nå har jeg klippet gresset på to plener, og det er dobbelt så mange som jeg trodde jeg orket. Lammesteken er ferdig og står og godgjør seg. Hundene tror de har fått tur selv om de bare har stått ute i langline, så de ligger flatt på gulvet. Middag først og tur etterpå tenker jeg.

Flink du har vært da!

31 minutter siden, Siri skrev:

Høres ut som noe jeg kommer til å elske :lol: Søtt og klissete - da er det pr def godt :D 

Nå tror jeg fårikålen er ferdig! Fårikål og rødvin... det går fint det, sant? :whistle: 

Vi hadde fårikål forrige helg, skikkelig godt det! Tipper rødvin blir knall! :lol:

23 minutter siden, Raksha skrev:

Ble ikke beardis på oss, hun likte ikke utseende og så vil hun ha valp, ikke voksen hund. Så da blir det nok ikke ny hund her på gården før vi skal ha ny, Bonden puster lettet ut :lol: Svigerfar ble litt skuffet for han forelska seg litt i beardisen, jeg sa jeg kunne skaffe den til han, men neeei han syntes ikke han kunne det :lol:  Jeg er litt delt, greit å ikke få enda mer å gjøre, men savner en hund å trene med og et bartedyr. Men er nok til det beste.

Menmenmen! Beardis er jo triveligste rasen som finnes!

DA4A776A-2AC5-4016-9EEB-1B40624424A1_zps

Høstmarked med mor i dag var veldig fint :ahappy:

Nå har jeg plukket epler fra hagen og lager eplekake. :D

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg vært effektiv synes jeg. Fikk i gang både oppvaskmaskin, vaskemaskin og tørketrommel før jeg dro (guttungen var hjemme da), leverte litt boss på gjennvinningen og dro inn på jobb der jeg har fått tilgang til et øvingsrom! Et par timers øving, handle på veien tilbake og fått laget hjemmelaget lasagne som står i ovnen nå. Jeg har landet i sofaen og ser på Elverum sin første kamp i europacupen (går på Viasat4!!!) 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Symra&Pippin skrev:

Nå har jeg klippet gresset på to plener, og det er dobbelt så mange som jeg trodde jeg orket. Lammesteken er ferdig og står og godgjør seg. Hundene tror de har fått tur selv om de bare har stått ute i langline, så de ligger flatt på gulvet. Middag først og tur etterpå tenker jeg.

Jeg ble inspirert av deg, og klippet plen jeg også. Sonenpåvirkning er ikke alltid negativt :D

41 minutter siden, Siri skrev:

Høres ut som noe jeg kommer til å elske :lol: Søtt og klissete - da er det pr def godt :D 

Det er derfor de er så gode :lol: Jeg bruker å kjenne litt utenpå posene, sånn at jeg finner meg en pose med boller som er nystekte og varme...

Inne fra tur, og ble møtt av en liflig duft her også. Har en hel Stangekylling i ovnen, og snart skal en form med potetbåter inn, og aiolien står i kjøleskapet :drool: Mye bedre enn

66310.jpg

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, SFX skrev:

I løøøøøv ju!

f050.gif

42 minutter siden, SFX skrev:

Ja, sånn sekspakning i kiosken ved utgangen - i hvert fall på Furuset, skal ikke banne på at det er på Hamar, jeg er ikke like ofte der.

Og jeg så Stine sitt svar... skitt altså :aww: 

42 minutter siden, SFX skrev:

Det var det jeg regnet med - så da er jeg altså håpløs :icon_cry:

Totalt håpløs... 

42 minutter siden, SFX skrev:

Her er det jo båndtvang enda, takk og lov - på den annen side ser jeg jo ikke for meg at jeg gidder å rusle på skogsbilveiene når de kan gå løs, da går vi jo i skogen. Ankelen er for ustabil til at jeg går offpist med hundre kilo trekkraft... Så jeg får heller gå andre steder, just in case, fram til 6. oktober. Det skal være en fem-seks mil med skogsbilvei, vi skal fint klare å dele. Det er jo ikke sikkert at vi mosjonerer hundene våre samtidig hver dag heller, at det bare klaffet sånn i dag.

Jeg har faktisk ikke funnet båndtvangsbestemmelser for Løten - men det er jo ikke rakettforskning å forstå at den gjelder til beitedyra er sanka i hvert fall :D. Her har de stort sett sanka nå, tror jeg, de fleste sauene går i hvert fall på innmarksbeite nå :)

Hun med det hundespannet og jeg var jo helt klart ute på samme tidspunkt, for vi møtte hverandre omtrent på samme sted og til samme tid flere ganger i uka :lol:. Nå i sommer har jeg dog ikke sett dem - kanskje ikke så rart siden det har gått sau på beite der da *ler*. 

42 minutter siden, SFX skrev:

Dessuten er det masse sau på beite hos naboen nå, så kanskje det betyr at de er tatt ned fra skogen her - det må jeg få spurt om. Og bestilt ved. Hvorfor gjorde jeg ikke dette samtidig som jeg hentet posten?

Ja, de fleste har nok sanka nå. Bestille ved er lurt... men det er jo ikke alltid man husker alt bestandig da vøtt :D 

42 minutter siden, SFX skrev:

Det doftar så ljuvligt!

Det kan jeg så levdne forestille meg !!!

42 minutter siden, SFX skrev:

Det er veldig kjekt når ting faller på plass og det blir som en vil! Og alt må ikke skje med en gang.

Ja, det er veldig deilig... og det går faktisk an å spre ting litt over tid, selv om jeg kjenner at jeg helst skulle hatt alt ferdig og klappet og klart helst i går :aww: 

28 minutter siden, Stine skrev:

Jida @SFX, de har det på Hamar og :icon_redface:

Shooot.... 

4 minutter siden, SaraS skrev:

Vi hadde fårikål forrige helg, skikkelig godt det! Tipper rødvin blir knall! :lol:

Rødvin var helt innafor :lol: 

4 minutter siden, SaraS skrev:

DA4A776A-2AC5-4016-9EEB-1B40624424A1_zps

Høstmarked med mor i dag var veldig fint :ahappy:

Nå har jeg plukket epler fra hagen og lager eplekake. :D

Så herlig med høstmarked! Jeg digger ringblomster forresten, også så fine de var sammen med balderbrå eller hva det nå er de vokser med :) 

4 minutter siden, Malinka skrev:

I dag har jeg vært effektiv synes jeg. Fikk i gang både oppvaskmaskin, vaskemaskin og tørketrommel før jeg dro (guttungen var hjemme da), leverte litt boss på gjennvinningen og dro inn på jobb der jeg har fått tilgang til et øvingsrom! Et par timers øving, handle på veien tilbake og fått laget hjemmelaget lasagne som står i ovnen nå. Jeg har landet i sofaen og ser på Elverum sin første kamp i europacupen (går på Viasat4!!!) 

Imponert altså! 

1 minutt siden, Line skrev:

Det er derfor de er så gode :lol: Jeg bruker å kjenne litt utenpå posene, sånn at jeg finner meg en pose med boller som er nystekte og varme...

:lol: Godt råd, det skal jeg ta med meg videre... jeg er jo ikke så dreven IKEA-traver, vet du, så jeg tar med meg de rådene jeg kan *fnis*. 

1 minutt siden, Line skrev:

Inne fra tur, og ble møtt av en liflig duft her også. Har en hel Stangekylling i ovnen, og snart skal en form med potetbåter inn, og aiolien står i kjøleskapet :drool: Mye bedre enn

66310.jpg

:P 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil også ha pinnekjøtt :(

Istedet blir det kebab på Bislet i kveld, duger det også!

Vi har vært på drøyt to timers tur rundt et helt nydelig vann sammen med ei venninne og broren til Sanna i dag :) Det var virkelig balsam for sjela.

FB_IMG_1474733820961.jpg

Nå sover de søtt her, spesielt Sanna :lol: 

Screenshot_2016-09-24-17-43-40.png

  • Like 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, SFX skrev:

I løøøøøv ju!

 

Nå kommer du nesten til å bli stolt av meg: Jeg har arvet 4 kasser med julepynt, det inkluderer da fult jule service med kopper og alt.

Dette... er..... skummelt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...