Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå - september


Bananen
 Share

Recommended Posts

6 timer siden, Stine skrev:

Har en kamsteik i ovnen og der skal den stå i mange timer! Mmmmm, langtidstekt kamsteik med fløtegratinerte poteter, bernaise og god salat til middag :drool: Må gjøre litt stas på mannen som kommer hjem idag :heart:


Jeg leste kamelsteik :lol:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Når du står midt på en idrettsplass et sted i Ungarn og griner av lykke, men du kjenner ikke en kjeft rundt deg som du kan sprette metaforiske champagneflasker med... Foenix ble internasjonal cha

Akkurat nå er jeg veldig fornøyd og litt stolt av lille store Fetter som har blitt B-godkjent redningshund på ettersøk i helgen. Flinke gutten min.  

Jaggu ble hun ikke fylkesmester og vinner av klassen også

Posted Images

1 time siden, Line skrev:

Oh sjokolade! Jeg har en pose Bridgeblanding... :D 

Bridgeblanding spiste jeg alt for mye av i fjor vinter, det er så mange forskjellige godbiter i den! Lakris og mint og myk, fylt sjokolade og og og! Den har jeg sluttet å kjøpe. :aww:

Jeg har lest hundre sider sakspapirer og gått kveldstur. Nå tror jeg ikke at jeg vil gjøre noe mer fornuftig i dag.

Søren, jeg har klær i vaskemaskina.

Endret av Symra&Pippin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Krutsi skrev:

Elgjakta starter ikke før i morgen da :aww: 

 

3 timer siden, Perfect Image skrev:

Her begynner den ikke før  5 okt :P 

Hmm, jeg bare hørte et par skudd i det fjerne, jeg så en mann i jaktklær, og naboen kom hjem med elghunden i bilen - og det har jeg ikke sett før. Men kanskje de ikke står ute i hundegården nå på høsten, for jeg har ikke sett BC'en deres på en stund heller, og den er kanskje ikke på elgjakt. Men naboen har vært mye borte, i hvert fall, og jeg har forsøkt siden onsdag å få posten min :P 

3 timer siden, Siri skrev:

f050.gif

:wub:

3 timer siden, Siri skrev:

Totalt håpløs... 

Bare å sende bikkjene tilbake til oppdretterne.

Hva gjør oppdrettere når de skal sende tilbake egenproduserte dyr?

3 timer siden, Siri skrev:

Jeg har faktisk ikke funnet båndtvangsbestemmelser for Løten - men det er jo ikke rakettforskning å forstå at den gjelder til beitedyra er sanka i hvert fall :D. Her har de stort sett sanka nå, tror jeg, de fleste sauene går i hvert fall på innmarksbeite nå :)

Det var ikke så veldig vanskelig å finne bestemmelser for almenningen, da jeg lette etter info om veiavgift. Jeg så ingen beitedyr i dag - men jeg har ikke sett det hver gang jeg har gått tur, det er mye skog å gjemme seg bort i. Og jeg vet det gikk en flokk med cirka 30 mø der før jeg dro på ferie, som jeg ikke har lyst til å komme brasende inn i med to løse hunder, så da får de gå i bånd til 6. oktober, alternativt trekke vogn og kjetting, og annen alternativ mosjonering. Også går jeg tur litt andre steder også.

Når jeg tenker meg, så var det mye fersk sauemøkk med tyttebær i - dritgodt, bokstavelig talt, sa Glam og Foenix. Så da er det nok sau i nærheten enda, selv om naboen tilsynelatende har tatt sine ned fra skogen og inn i strømbeite.

3 timer siden, Siri skrev:

Hun med det hundespannet og jeg var jo helt klart ute på samme tidspunkt, for vi møtte hverandre omtrent på samme sted og til samme tid flere ganger i uka :lol:. Nå i sommer har jeg dog ikke sett dem - kanskje ikke så rart siden det har gått sau på beite der da *ler*. 

Jeg tenkte at de ikke trente så hardt når det er så varmt også, jeg, at det kan forklare at jeg ikke har sett spannet før? 

3 timer siden, Siri skrev:

Ja, de fleste har nok sanka nå. Bestille ved er lurt... men det er jo ikke alltid man husker alt bestandig da vøtt :D 

Skal jeg tenke på ved lenge før jeg skal tenne den opp også, nå da?

2 timer siden, JeanetteH skrev:

Nå kommer du nesten til å bli stolt av meg: Jeg har arvet 4 kasser med julepynt, det inkluderer da fult jule service med kopper og alt.

Dette... er..... skummelt...

Awww, du har blitt voksen! :wub:

2 timer siden, TrasselTrollet skrev:

Misstänker att jag stoppat fossingen i ett getingbo... :innocent:

Jeg er usikker på hva den setningen betyr, men en skal ALDRI stappe noe som helst i noe som har med veps å gjøre!

(Jeg slet med å skille geit og geting før, det har gitt noen gode samtaler opp gjennom...)

2 timer siden, JeanetteH skrev:

Og @SFX glemt fortelle at jeg har fått over 100 år gammel poselen av min morfar. Minn meg på å aldri putte det i en oppvaskmaskin. Noe sier meg at du hadde elsket det om du så det :P Service altså, ikke oppvaskmaskinen :P 

Så koselig, det er helt sikkert bedre kvalitet enn det som lages i dag, om du ser bort fra oppvaskmaskinsutholdenhet. Men har det blitt hundre år, så blir det hundre til. 

Nå har vi hatt fest for å feire IntUchFnixen. Eier/oppdretter og jordmor har dyttet innpå pinnekjøtt og sjokolademousse. Æresgjesten selv skal få kalkunnakke til kvelds, og spanderer sikkert den menyen på sin samboer. Men akkurat nå vil hun ha kos. Det må vi jo kunne ordne.

@Tommy - du er alltid ønsket og savnet her.

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle gå tur på stranda i dag. Idet vi kom ut av bilen møtte vi en annen malamute. Måtte jo ha en prat og fant ut at hundene vår var fra damme oppdretter.. morsomt??

Jeg synes det var noe kjent med navnet og måtte inn i dogweb hvor jeg fant ut at det var seeko sin "halvbror", hvor de har samme far? morro altså☺

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Prøvesvarene til settervimsen var fine de! En forhøyet og en lav verdi, men veterinæren mente det ikke var noe å bekymre seg for. Som hønemor bekymrer jeg meg uansett, men veldig godt at de ikke viste noe riv ruskende galt! :ahappy: Han skal leve i minst 9 år til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Krutsi skrev:

Det er jo fordi dere skal mate ulven deres først :aww: 

------

ellers har jeg børsta hund i dag. Og hele de 5 minuttene, kanskje faktisk 10 også, så tenkte jeg på at nå ville @Siri bli stolt over hvor flink jeg er :lol: 

måtte jo prøve ny børsta mi, og du verden så effektiv den var.. Beste investeringa jeg har gjort :aww: så nå skal både hesten og elghunden til pers etterhvert :aww: 

Har du fått deg en equigroomer? 

 

@Tommy Fikk ikke lest, men tror du trenger en klem :hug: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, Perfect Image skrev:

Nå er jeg kjempemisunnelig :lol: Jeg er så fysen og har ingen ting hjemme! 

Kom på besøk! Jeg har vist ingen som lever spontant og kan komme på kake i morgen.. Men spiser den selv jeg :aww: 

6 minutter siden, Snoffe skrev:

Har du fått deg en equigroomer? 

 

@Tommy Fikk ikke lest, men tror du trenger en klem :hug: 

Jah!! Og bare på noen raske minutter fylte jeg opp hele støvbrettet fra rottisen.. Og jeg var veldig skeptisk da jeg mottok den i posten, for da tenkte jeg at nå hadde jeg blitt lurt! For den så ikke noe fancy ut :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Krutsi skrev:

Kom på besøk! Jeg har vist ingen som lever spontant og kan komme på kake i morgen.. Men spiser den selv jeg :aww: 

Jah!! Og bare på noen raske minutter fylte jeg opp hele støvbrettet fra rottisen.. Og jeg var veldig skeptisk da jeg mottok den i posten, for da tenkte jeg at nå hadde jeg blitt lurt! For den så ikke noe fancy ut :P 

Har en jeg også! Den er faktisk magisk :aww: Får av helt syke mengder pels med den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk ikke med meg det @Tommy skrev,  men skriver under på at vi på sonen setter stor pris på han :hug:

 

Ungene skal ha lagt seg.  Men det er et voldsomt bråk fra rommet.  Det hjelper ikke at bikkjene synes det er stor stas med overnatting og stadig prøver å ha raptus der inne.  Jeg kunne lukket døra,  men den er såpass tung at da kommer ikke ungene seg ut.  Og Toddy kommer seg uansett inn. 

Så jeg kjefter litt på hunder og unger om hverandre.

Ingen skal si at bikkjene mine ikke liker barn i hvertfall ... 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Krutsi skrev:

Kom på besøk! Jeg har vist ingen som lever spontant og kan komme på kake i morgen.. Men spiser den selv jeg :aww: 

Jah!! Og bare på noen raske minutter fylte jeg opp hele støvbrettet fra rottisen.. Og jeg var veldig skeptisk da jeg mottok den i posten, for da tenkte jeg at nå hadde jeg blitt lurt! For den så ikke noe fancy ut :P 

Før barn så kunne jeg ha funnet på en sånn tur, etter barn så vurderer jeg to-tre ganger om jeg virkelig MÅ ha noe på butikken om jeg er alene hjemme og må ha med meg ungene :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Snoffe skrev:

Har en jeg også! Den er faktisk magisk :aww: Får av helt syke mengder pels med den.

Jah! Den er magisk :heart: 

5 minutter siden, Perfect Image skrev:

Før barn så kunne jeg ha funnet på en sånn tur, etter barn så vurderer jeg to-tre ganger om jeg virkelig MÅ ha noe på butikken om jeg er alene hjemme og må ha med meg ungene :aww:

Kjenner til følelsen :lol: 

feks min søster har flytta oppi Troms og jeg kunne virkelig ha utnyttet gratis overnatting der til å dra en tur.. Men alt jeg tenker på er reisen opp og ned med to barn, vel.. Jeg har ikke dratt enda for å si der sånn :lol: samme gjelder ferie generelt :P 

edit: glemte å svare alle :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Wednesday skrev:

Jeg har sittet helt vanlig i sofaen min, og det er farlig her i huset. Her bor nemlig en valp som kan fly, og den er rask... Så han kom seilende og planta en tann i øret mitt, som ble dratt langs hele bruskkanten på vei ut. Så blodet rant, og det er skitvondt nå. Dunker og koker. Stivkrampevaksina ble tatt for fem år siden. Da skulle den holde da? Den har jo bitt maaaaaange ganger dette bikkjespetakkelet, men da har jeg ikke tenkt på vaksine siden det er så overfladiske sår. 

Jeg tror muligens jeg tok stivkrampevaksine en gang på 90-tallet... siden har jeg ikke sett slike sprøyter, men jeg har hatt noen hundetenner i armer og bein. Jeg lever ennå :aww: 

50 minutter siden, SFX skrev:

Bare å sende bikkjene tilbake til oppdretterne.

Hva gjør oppdrettere når de skal sende tilbake egenproduserte dyr?

:lol: 

50 minutter siden, SFX skrev:

Det var ikke så veldig vanskelig å finne bestemmelser for almenningen, da jeg lette etter info om veiavgift. Jeg så ingen beitedyr i dag - men jeg har ikke sett det hver gang jeg har gått tur, det er mye skog å gjemme seg bort i. Og jeg vet det gikk en flokk med cirka 30 mø der før jeg dro på ferie, som jeg ikke har lyst til å komme brasende inn i med to løse hunder, så da får de gå i bånd til 6. oktober, alternativt trekke vogn og kjetting, og annen alternativ mosjonering. Også går jeg tur litt andre steder også.

Alternativ trim er jo fint, det også :).

50 minutter siden, SFX skrev:

Jeg tenkte at de ikke trente så hardt når det er så varmt også, jeg, at det kan forklare at jeg ikke har sett spannet før? 

Det kan nok også være en forklaring ja :D 

50 minutter siden, SFX skrev:

Skal jeg tenke på ved lenge før jeg skal tenne den opp også, nå da?

Ja, nei, altså... :aww: 

@Tommy Jeg fikk heller ikke lest hva du skrev, men du VET vi digger deg? Også har jeg flere ganger tenkt på at du kan få innrede stua mi når som helst! :D 

Nå satt jeg og tenkte på hva jeg har gjort siden mitt forrige innlegg her, men kunne ikke komme på hva det var.... jeg bare registrerte at jeg var litt lenger ned i vinglasset... :aww:. Men så kom jeg på at jeg har lagt på grunning på stuebordet der jeg ikke kom til tidligere i dag. Da er det vel klart for maling i morgen, da :).

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snufs! Iben har begynt å få luftsmerter igjen og i morgen er det utstilling. Hadde det vært hjemme i Norge så hadde jeg ikke brydd meg og blitt hjemme.. men vi er på Åland nå og det er kjipt det ? håper hun blir bra i natt. Tviler..men håper!

Sent fra min SM-G935F via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Sbtlita skrev:

Snufs! Iben har begynt å få luftsmerter igjen og i morgen er det utstilling. Hadde det vært hjemme i Norge så hadde jeg ikke brydd meg og blitt hjemme.. men vi er på Åland nå og det er kjipt det ? håper hun blir bra i natt. Tviler..men håper!

Sent fra min SM-G935F via Tapatalk

Uffda. God bedring til Iben. Hils til Symras oppdretter, hun rasket med seg litt plasseringer på Åland i dag. :ahappy:

Nå har jeg spist halvparten av den sjokoladen jeg skulle ha i kveld, for skams skyld. 

Er det noen som har tips om hvordan man kan finne ut hvor en hund har vondt? Jeg har vært så glad for at Pippin har vært så kvikk i det siste, men det er noe som plager ham, det er ikke til å komme bort fra. Håper det bare er noe småtteri som går over fort.

Og @Tommy, jeg leste ikke det du skrev, vil bare si at du virker som en kjempefin fyr! Og skriveferdighetene dine/humoren din burde du helt klart ha gjort noe ut av etter hvert! :hug:

Senga snart tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært på Stokke og tittet rottisspesial og LP-stevne i dag. Nå skal vi trene fellesdekk for full guffe og starte noe målrettet trening, så tror jeg at jeg skal tørre ta med meg den lille sorte innenfor det ringbåndet igjen. Motivert!

Lyn er fortsatt en engel å ha med seg på stevneområder (når hun ikke finner den eneste lille hunden på området å gjete på, dusten), jobbet fint og hadde fint fokus. Note to self er å slutte tenke på at man alltid har øyne på seg, vi er urutinerte begge to og skal bygge konkurransehund/-rutiner, da går det aldeles bra å være dårlig/crazy når man trener og går. Yesyes, lenge siden man har hatt LP-pepp, men i dag kom den sigende :ahappy:

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter at @Krutsi snakket om konfektkake (fy!) så endte jeg med å sende en sutremelding til samboer som slår, om at jeg verken har sjokolade eller kake her :aww: Nemo problemo, plutselig stod moren hans på døren med kakerester fra gårdsdagens bursdag og han hadde kjøpt inn sjokolade når han var på butikken istad :D Ingen problem når man har så løsningsorientert samboer :D

 

 

  • Like 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...