Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå - september


Bananen
 Share

Recommended Posts

På 23.9.2016 at 0:14 AM, Perfect Image skrev:

Sjoko grizzle saluki! Hvis jeg noen gang skulle hatt villet jeg hatt fawn.

http://www.saluki.se/index.php/sv/om-saluki/salukins-faerger

Generelt saluki :wub: Bare ikke particolor, det synes jeg ikke er spesielt kledelig. Flekker kan holde seg på whippet og greyhound :P 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Når du står midt på en idrettsplass et sted i Ungarn og griner av lykke, men du kjenner ikke en kjeft rundt deg som du kan sprette metaforiske champagneflasker med... Foenix ble internasjonal cha

Akkurat nå er jeg veldig fornøyd og litt stolt av lille store Fetter som har blitt B-godkjent redningshund på ettersøk i helgen. Flinke gutten min.  

Jaggu ble hun ikke fylkesmester og vinner av klassen også

Posted Images

7 timer siden, Raksha skrev:

Kjempefin! 

@Snoffe Tror fremdeles at man bør klare å sy rette sømmer på symaskin først kanskje? :lol:  JEg har litt igjen dit... :aww: 

 

Fikk ferdig et bur til i kaninstallen, 4 igjen...  Så begynne på neste prosjekt :lol: 

 

Det kan jeg love at jeg ikke klarte heller :lol:

Første plagget jeg skulle sy var en genser, en veldig veldig enkel genser (syntes det da og syntes det nå). Skulle ha den i fleece, problemet var at mønsteret på fleecen var feil i forhold til strechen. Så jeg la mønsteret den veien jeg ville, for hva har strechs å si liksom :aww:  

Fikk på meg genseren på trass, men sømmene holdt ikke så veldig lenge :lol:

Da jeg først ville sy så fikk jeg en Pippi holdning. At det så gøy ut, og det vil jeg prøve. Det kan jeg ikke, men det går sikkert bra likevel :lol:  Har til og meg fått min mor til å gå utenfor sin komfortsone, hun kunne ikke sy glidelåser men jeg trenkte hjelp. Så hva gjør ikke mødre for sine søte døtre :aww::lol:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, Snoffe skrev:

Det kan jeg love at jeg ikke klarte heller :lol:

Første plagget jeg skulle sy var en genser, en veldig veldig enkel genser (syntes det da og syntes det nå). Skulle ha den i fleece, problemet var at mønsteret på fleecen var feil i forhold til strechen. Så jeg la mønsteret den veien jeg ville, for hva har strechs å si liksom :aww:  

Fikk på meg genseren på trass, men sømmene holdt ikke så veldig lenge :lol:

Da jeg først ville sy så fikk jeg en Pippi holdning. At det så gøy ut, og det vil jeg prøve. Det kan jeg ikke, men det går sikkert bra likevel :lol:  Har til og meg fått min mor til å gå utenfor sin komfortsone, hun kunne ikke sy glidelåser men jeg trenkte hjelp. Så hva gjør ikke mødre for sine søte døtre :aww::lol:

 

:lol: Jeg har sydd masse, både for hånd og maskin, men rette sømmer fikser jeg ikke enda :lol: Tror jeg er noget for utålmodig. :aww: 

 

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

? Blir så irritert/frustrert over at mine turvenner alltid skal kaste pinner til hundene på tur. Stress og mas, bjeffing og uling - "men de liker jo det så godt".

Pøhhhh.... Tilogmed jeg blir jo helt gal i hodet av dette stresset ?

Må få meg nye turvenner kjenner jeg ?

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Stine skrev:

Begynt på julegavene, Pink Floyd t-skjorte til C og pappa :D 

Jeg har også begynt :D Eneste kjipe er at min mor kunne stolt fortelle at hun hadde kjøpt seg de vi hadde tenkt å gi henne i julegave:sint_01::P Var på tide da, hun har klaget i 1,5 år :P Men nå må vi finne på noe annet:frantics:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det øyeblikket en oppdretter av kelpie klarer skrive at hun "endelig" har fått en hund å trene med, for nå har hun en hannhund.

For tispene viste man aldri om ville jobbe eller ikke, og de fungerte ikke. Ikke likte hun alle heller av tispene sine.

Skal jeg nevne at alle de tispene har gått i avl? *face palm*

Oppskrift på hvordan ødelegge en rase.. Og nei... det var ikke facerape...

*fortsatt litt i sjokk*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det øyeblikket en oppdretter av kelpie klarer skrive at hun "endelig" har fått en hund å trene med, for nå har hun en hannhund.

For tispene viste man aldri om ville jobbe eller ikke, og de fungerte ikke. Ikke likte hun alle heller av tispene sine.

Skal jeg nevne at alle de tispene har gått i avl? *face palm*

Oppskrift på hvordan ødelegge en rase.. Og nei... det var ikke facerape...

*fortsatt litt i sjokk*

Tuller du? OK, ikke noen jeg ville hatt valp fra!

Sent from my iPad using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, JeanetteH skrev:

Det øyeblikket en oppdretter av kelpie klarer skrive at hun "endelig" har fått en hund å trene med, for nå har hun en hannhund.

For tispene viste man aldri om ville jobbe eller ikke, og de fungerte ikke. Ikke likte hun alle heller av tispene sine.

Skal jeg nevne at alle de tispene har gått i avl? *face palm*

Oppskrift på hvordan ødelegge en rase.. Og nei... det var ikke facerape...

*fortsatt litt i sjokk*

Hahhaa, det må være det tristeste noen sinne tror jeg! Å skrive noe sånn da! Herregud.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har væt oppe 2 timer allerede, typisk A-menneske. Sambo er B-menneske og heldig som står opp til ferdiglufta hunder og frokost. Livet er urettferdig! :lol: Men hvis jeg skal være ærlig her, og det skal man jo, så lufter vi hunder annenhver morgen. Så det er ikke egentlig så synd på meg. Men å stå opp 08.00 i helgene er litt kjedelig, og jeg har ikke sjangs å sove lengre.

I går så vi Nobel, den nye norske serien, og første episode lover veldig godt! Gleder meg til fortsettelsen. Jeg ELSKER jo Homeland, og det er litt i samma gata.

Pax er forresten grodd sammen igjen etter han fikk juling. Jeg tør nesten ikke tenke på hvor ille det kunne gått. Det stakk visst innvoller ut fra et hull i buken på han. :| Men nå er han grodd og glad liten hund igjen, takk og pris!

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Kangerlussuaq skrev:

Akkurat nå, rundt midtnatt norsk tid, er en flokk bottlenose dolphins fanget i den berømte bukta i Taiji, Japan. Akkurat nå, mens vi sitter her og leser, velges det ut delfiner fra denne forskremte flokken. Delfiner som tas ut av havet, som puttes i bokser, sendes verden rundt og selges til liv i fangenskap. Fordi vi mennesker betaler penger for å se på delfiner i fangenskap. Fordi vi mennesker ønsker å svømme med delfiner fanget i betong-fengsler.

Akkurat nå. Det er så forjævlig, jeg blir helt dårlig. Kvalm. Får ikke sove. Hvordan kan det finnes mennesker i verden som synes det er ok å støtte disse overgrepene?! :( Hvorfor er delfiner i akvariums så big business?! Det skal ikke være sånn.

29883311705_07de8e6a3a_c.jpg

 

 

 

18 delfiner ble valgt ut til fangenskap i natt. 18 som aldri mer får svømme fritt fordi vi mennesker betaler penger for å se shows med de når vi er på ferie. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elektrikeren som skulle komme og bytte måleren min mellom 10-12 i dag var her rett før 10. Ikke værst! Nå har jeg ferdiglufta hunder og ferdigvaska hus og kan begynne med frokosten. Tror det blir toast og kakao i dag!

Etterpå skal vi gå tur med ei venninne og broren til Sanna :)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Annik skrev:

Eplekake ferdig! :D

Kommer naboen på døra og spør etter eplene sine i morgen, så får han få med seg et stykke. Kanskje jeg blir tilgitt :lol:

Snapchat-5462164596738171296.jpg

Jeg synes du skal gå og banke på døra til naboen og servere ham et stykke eplekake av hans egne epler - og bare se på ansiktsuttrykket hans :lol: 

51 minutter siden, JeanetteH skrev:

Det øyeblikket en oppdretter av kelpie klarer skrive at hun "endelig" har fått en hund å trene med, for nå har hun en hannhund.

For tispene viste man aldri om ville jobbe eller ikke, og de fungerte ikke. Ikke likte hun alle heller av tispene sine.

Skal jeg nevne at alle de tispene har gått i avl? *face palm*

Oppskrift på hvordan ødelegge en rase.. Og nei... det var ikke facerape...

*fortsatt litt i sjokk*

Det er jo skikkelig betryggende med slike oppdrettere liksom... :o 

25 minutter siden, SaraS skrev:

Pax er forresten grodd sammen igjen etter han fikk juling. Jeg tør nesten ikke tenke på hvor ille det kunne gått. Det stakk visst innvoller ut fra et hull i buken på han. :| Men nå er han grodd og glad liten hund igjen, takk og pris!

Så godt det gikk bra! Det så jo virkelig stygt ut... 

Har jeg festet ledninger og hengt opp litt flere bilder, ryddet litt og planlagt hva jeg skal bruke dagen til. Jeg er jo beleiret fram til kl 15 i dag, så da har jeg god tid til å få gjort litt praktiske ting her. Nå skal jeg ut og pusse på stuebordet. Jeg fant ingen bord til en normal pris jeg hadde lyst på, så da får jeg bare flikke på det gamle. Det duger jo, det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dilemma - jeg trenger en dusj, men det er jo ikke noe poeng i å dusje før jeg har gått tur. Men hva om vi for en gangs skyld treffer folk på tur når jeg har en skikkelig bad hair-day? Og jeg må stikke innom naboen for å hente posten de samlet opp mens jeg var bortreist - har vært innom hver dag til ulike tidspunkt, men aldri truffet på dem. Nå håpte jeg lørdag formiddag hjalp - men før en dusj? 

Det er ikke rart jeg soser bort morningene, når jeg kan bruke så lang tid på å dilettere fram og tilbake på når jeg skal dusje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, SFX skrev:

Dilemma - jeg trenger en dusj, men det er jo ikke noe poeng i å dusje før jeg har gått tur. Men hva om vi for en gangs skyld treffer folk på tur når jeg har en skikkelig bad hair-day? Og jeg må stikke innom naboen for å hente posten de samlet opp mens jeg var bortreist - har vært innom hver dag til ulike tidspunkt, men aldri truffet på dem. Nå håpte jeg lørdag formiddag hjalp - men før en dusj? 

Det er ikke rart jeg soser bort morningene, når jeg kan bruke så lang tid på å dilettere fram og tilbake på når jeg skal dusje.

*Tuppe i ræva* Husj på seg - inn i dusjen med seg :D. Fersk svette lukter ikke!!! Jeg dusjer alltid om morgenen, jeg, i tilfelle jeg skal møte på noen på tur *ler*. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, Wachita skrev:

Hahhaa, det må være det tristeste noen sinne tror jeg! Å skrive noe sånn da! Herregud.. 

 

8 minutter siden, Siri skrev:

 

Det er jo skikkelig betryggende med slike oppdrettere liksom... :o 

 

Det går framover med avlen da ja!!

7 minutter siden, SFX skrev:

Dilemma - jeg trenger en dusj, men det er jo ikke noe poeng i å dusje før jeg har gått tur. Men hva om vi for en gangs skyld treffer folk på tur når jeg har en skikkelig bad hair-day? Og jeg må stikke innom naboen for å hente posten de samlet opp mens jeg var bortreist - har vært innom hver dag til ulike tidspunkt, men aldri truffet på dem. Nå håpte jeg lørdag formiddag hjalp - men før en dusj? 

Det er ikke rart jeg soser bort morningene, når jeg kan bruke så lang tid på å dilettere fram og tilbake på når jeg skal dusje.

Dusj to ganger :D Lov det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, SFX skrev:

Dilemma - jeg trenger en dusj, men det er jo ikke noe poeng i å dusje før jeg har gått tur. Men hva om vi for en gangs skyld treffer folk på tur når jeg har en skikkelig bad hair-day? Og jeg må stikke innom naboen for å hente posten de samlet opp mens jeg var bortreist - har vært innom hver dag til ulike tidspunkt, men aldri truffet på dem. Nå håpte jeg lørdag formiddag hjalp - men før en dusj? 

Det er ikke rart jeg soser bort morningene, når jeg kan bruke så lang tid på å dilettere fram og tilbake på når jeg skal dusje.

Og jeg dusjer alltid etter tur :lol: Gjør det som er mest praktisk for deg :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gått tur og satt på brøddeig og vaskemaskin. Møtte noen i skogen som fortalte meg at Ringsaker har fått helårsbåndtvang... Så da var det bare å fortsette turen i bånd. PS han kom på innkalling og var ikke i nærheten av mennesket med hund, damen drev bare med folkeopplysning og utslipp av frustrasjon tror jeg... Sukk... Da er turmulighetene når jeg er hos moren min sterkt redusert...

Sent from my iPad using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Frida og fuglehundene skrev:

Og jeg dusjer alltid etter tur :lol: Gjør det som er mest praktisk for deg :)

Akkurat det har jeg også begynt med. Det har vært så klamt at det er ikke vits i å dusje i forkant. Svetten renner jo uansett :aww: 

I dag våknet jeg med tannpine som ikke har forsvunnet enda. Det har vært litt sånn av og på i det siste, men i dag er det konstant :hmm:  
Snille Sjef'en det som bare måtte skalle til meg i haka og leke idiot når han var liten slik at tanna knakk. Har ikke hatt vondt i den før nå. Men til gjengjeld så er det dritvondt nå! 
Jeg skal komme meg til tannlege. Må bare ha penger til slikt først. Må få husoppgjøret på konto. 

Det positive er at det blåser og er kaldt ute i dag. Så da treffer jeg nok ikke så mye av den irriterende type hundeeiere på tur :P 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen ganger er det litt deilig å ikke ha hund. Hun har det utmerket der hun er og jeg ser henne i morgen og i et lite døgn før hun skal videre til neste hundepasser så jeg og mannen får oss en kjærlighetsferie. De er jo fullstendig oppslukt av henne både mannen og de tre ungene så hun nyter all oppmerksomheten. Jeg har aldri hørt henne skrike av glede over å treffe noen før, men sin nye matfar er hun veldig glad i. Hun ligger på armen hans om natta og ser ut som om hun synes at jeg burde flytte meg så hun kan kose med han?Hun har slutta å kaste opp også. Løpetiden kom den 21,en måneds tid etter forventet og blødde litt første natta og så stoppet det. Løpetid er interessante greier å følge med på mønsteret på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Siri skrev:

*Tuppe i ræva* Husj på seg - inn i dusjen med seg :D. Fersk svette lukter ikke!!! Jeg dusjer alltid om morgenen, jeg, i tilfelle jeg skal møte på noen på tur *ler*. 

 

32 minutter siden, JeanetteH skrev:

Dusj to ganger :D Lov det!

Dere er raddiser, ass!

24 minutter siden, Frida og fuglehundene skrev:

Og jeg dusjer alltid etter tur :lol: Gjør det som er mest praktisk for deg :)

Hahahaha, det ble nå en dusj nå, så får vi se hva som skjer senere :P 

17 minutter siden, *Kat84* skrev:

Akkurat det har jeg også begynt med. Det har vært så klamt at det er ikke vits i å dusje i forkant. Svetten renner jo uansett :aww: 
 

Når det er sånt vær, vil en bare stå i en lunka dusj til alt går over. 

Jeg lurer på om jeg skal få unna litt husarbeid før turen, for jeg har en tendens til å føle meg så ferdig etter tur og synke godt ned i sofaen en stund...

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...