Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå august

Symra&Pippin
 Share

Recommended Posts

Raskt tips mot kvalme?? Er så sykt kvalm i kveld, ble det midt i kveldsmaten, kjedelige greier.

_

Ellers har jeg gått til innkjøp av en gresstrimmer i dag, på tide å få litt kontroll på jungelen der ute. Skal ikke klippe vått gress står det. Jeg undrer litt på hvor vått som er vått..? Sånn nettopp regna vått, eller er regna i går morges vått ille nok?:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 3.5k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Se på den søtsaken da!

Jeg er på vei hjem med valp  Han er bitteliten. Og veldig trøtt. 

Jeg har fått meg ny jobb! I Elverum! 

Posted Images

Oppdretterne mine skal ha valper fra en kombinasjon jeg ikke trodde kom til å skje med det første og jeg finner opp en mengde gode grunner til at jeg kan få meg en valp til nå snart. Overser de mindre gode grunnene selvfølgelig ??

Sent fra min SM-G935F via Tapatalk

• Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor får man egentlig kjøpt veggplater til kjøkken? Altså noe flise-liknende greier. Har funnet på Maxbo men syntes prisen var litt stiv for den eneste jeg likte. 
Har kikket på Byggmax, Coop obs bygg, Bauhaus, Byggmakker, IKEA, XL-bygg, Jula, Biltema, Maxbo, Byggern, Rusta, Fargerike, Montèr, Flugger og Carlsen Fritzøe... 
Tror jeg bare får høre om pappa har lyst til å hjelpe oss litt, er lov å håpe ihvertfall. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Paranomia skrev:

Hvor får man egentlig kjøpt veggplater til kjøkken? Altså noe flise-liknende greier. Har funnet på Maxbo men syntes prisen var litt stiv for den eneste jeg likte. 
Har kikket på Byggmax, Coop obs bygg, Bauhaus, Byggmakker, IKEA, XL-bygg, Jula, Biltema, Maxbo, Byggern, Rusta, Fargerike, Montèr, Flugger og Carlsen Fritzøe... 
Tror jeg bare får høre om pappa har lyst til å hjelpe oss litt, er lov å håpe ihvertfall. 

Kanskje @Mud har et stalltips?

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Symra&Pippin skrev:

Kanskje @Mud har et stalltips?

Nope :P

Ser ut som hun har sjekket de fleste stedene.

Edit : @Paranomia , med mindre du mener at du ikke fant det på de andre stedene?  Alle har :) Det heter kitchen board.  De fleste fører fra Fibo -trespo.  Alloc har i lengre lengder hvis du ikke vil ha skjøt , men det er stort sett bestillingsvare hos de fleste. Stalltips : se på prisene på nødvendig tilbehør , ikke bare platene.  Det er sluttsummen som teller,  og alle i "bransjen" er bevisste at de fleste kunder bare sjekker priser på hovedproduktet.  Det er tilbehøret "vi" tjener penger på. 

Det er jo egentlig en veldig rimelig løsning i forhold til membran , flislim etc . De er jo vanntette. 

Jeg dreit i det på kjøkkenet og gikk for selvklebende mosaikk uten membran under.  Jeg søler ikke såååå mye . 

Tar en fridag fra Sfo i dag. Poden er så innmari sliten.  

Fikk spørsmål fra hun som har ansvaret for hans klasse om han ble lest mye for.  Det blir han jo. Hun hadde gjettet seg til det pga språket hans. Barn som ble lest mye for hadde visst mange flere ord enn de som ikke blir lest noe særlig for og Ask har et veldig  stort ordforråd og bruker de riktig.  Men selv om det var hyggelig å høre mistenker jeg litt at mye av det kommer av at han er en skravlebøtte og at han tilbringer mer tid med voksne ( som leser mye ) enn med barn. 

• Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Bananen skrev:

Jeg vil egentlig sove litt til, men fornuften sier at jeg må stå opp snart. :aww: Sånn er det visst når en blir ett år eldre, men da er det kanskje lov å utsette det litt til. :aww: Hadde jeg bare klart det. :lol:

Gratulerer med dagen :D 

Herreguuuuuud for et kostelig uttrykk Yasmine hadde da hun brått greide å fange ei flue :lol::lol::lol: Hun lå i senga mi og glefsa over ei flue vi jakta på - og så bare sånn skikkelig forskrekka ut da hun fikk den i munnen :lol: 

Og ellers må jeg vel bare si at denne sommeren må ha vært den travleste jeg har hatt på mange mange år! Og enda er det ikke slutt... Jaja, kjede seg kan man gjøre når man blir gammal :aww: 

• Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, Bananen skrev:

Jeg vil egentlig sove litt til, men fornuften sier at jeg må stå opp snart. :aww: Sånn er det visst når en blir ett år eldre, men da er det kanskje lov å utsette det litt til. :aww: Hadde jeg bare klart det. :lol:

Gratulerer!  

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer aldri til å skjønne meg på disse gjeterhundgreierne :lol: 

Sist prøve vi skulle melde oss på fikk vi ikke plass fordi de hadde fult på lite sau, forståelig nok - der hadde de kjørtkjørt ikke mindre enn to runder med de samme få påmeldte i stedet. I dag var det visst også fult, selv om klasse 1 skulle ha 'førsterett' slik at eventuelt 2 og 3 måtte vike - her skal flere gå flere klasser og med flere hunder.

Kanskje vi skal ta det som et hint fra universet at det ikke er meningen vi skal gå? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, SaraS skrev:

Jeg leser nyeste boka, og koser meg ihjeeel! :-D Man blir raskt vant til at det står i manus-form altså. Var redd det skulle bli teit, men det er det ikke.

Gleder meg vilt. Og jeg kjenner igjen på den gleden over Potter universet som jeg følte på for mange år siden. Og bøkene er jo så mye bedre enn filmene:)

Snart skal vi på tur med to eldre damer, de er livlige og har mye humor- det kan blir en gøyal kjøretur.

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Siri skrev:

Gratulerer med dagen :D 

Herreguuuuuud for et kostelig uttrykk Yasmine hadde da hun brått greide å fange ei flue :lol::lol::lol: Hun lå i senga mi og glefsa over ei flue vi jakta på - og så bare sånn skikkelig forskrekka ut da hun fikk den i munnen :lol: 

Og ellers må jeg vel bare si at denne sommeren må ha vært den travleste jeg har hatt på mange mange år! Og enda er det ikke slutt... Jaja, kjede seg kan man gjøre når man blir gammal :aww: 

Tusen takk!

16 minutter siden, Mud skrev:

Gratulerer!  

Takktakk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Mud skrev:

Nope :P

Ser ut som hun har sjekket de fleste stedene.

Edit : @Paranomia , med mindre du mener at du ikke fant det på de andre stedene?  Alle har :) Det heter kitchen board.  De fleste fører fra Fibo -trespo.  Alloc har i lengre lengder hvis du ikke vil ha skjøt , men det er stort sett bestillingsvare hos de fleste. Stalltips : se på prisene på nødvendig tilbehør , ikke bare platene.  Det er sluttsummen som teller,  og alle i "bransjen" er bevisste at de fleste kunder bare sjekker priser på hovedproduktet.  Det er tilbehøret "vi" tjener penger på. 

Det er jo egentlig en veldig rimelig løsning i forhold til membran , flislim etc . De er jo vanntette. 

Jeg dreit i det på kjøkkenet og gikk for selvklebende mosaikk uten membran under.  Jeg søler ikke såååå mye . 

Joda, jeg fant på flere av stedene, bare ikke noe jeg syntes var pent og en "akseptabel" pris (hilsen hun som trodde hun skulle slippe unna med hele kjøkkenet til 300 kr :lol:
Ser ut som jeg bare får kjøpe det, da får jeg tross alt drømmekjøkkenet, i den grad man kan kalle et bittelite kjøkken fra 80 tallet for drømmekjøkkenet :sleep: I tillegg passer det veldig godt med benkeplata jeg fant og malingen vi skal ha på resten av kjøkkenet. Tror jeg :lol:  
Altså, se da: https://www.maxbo.no/kjokkenplate-varm-gra-1940-7921-0-3x120x60-p441628:wub: 

Skal sjekke prisene på tilbehør også :) Takk for tipset :D  

Akkurat nå, mushi skrev:

IKEA. :)

De hadde masse forskjellig der tidligere, men nå ser det ut som de bare har 4 typer. Kikket på det for bare noen dager siden og da hadde de iallefall en vi likte, men vi var for sent ute gitt :hmm:

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sukk. Finnes det er kur for hunder som plutselig blir litt skrullete? :sleep: Jeg tror jeg har nevnt før at Grim har begynt å reagere når jeg hoster - og det blir egentlig bare verre. I går hostet jeg på bussturen hjem fra jobb, og han så sjokka og denga ut resten av turen. Hoster jeg hjemme når vi ligger på sofaen feks, spretter han opp og forsvinner lengst mulig vekk. Jeg har prøvd både positiv assosiasjon (hatt en skål med godis fremme) og ignorering, men det fungerer ikke. Jeg får jo drit dårlig samvittighet hver gang det klør i halsen. :sleep: Noen tips/tanker? Vi skal snart til vet for å fornye hormonchippen (jada, den har nok gjort han litt mer sensitiv) og skal sjekkes ellers også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Betty skrev:

Jeg har et par ganger i sommer ønsket meg sauer eller hester på besøk her, for å bli kvtt endel ugress. :aww:

Geiter. De spiser ALT. Der hester og sauer spiser gresset og lar annet stå igjen, spiser geiter trær, brennesle og ugress. 

Har ofte ønsket at jeg kjente noen med geiter her så jeg kunne låne et strømgjerde og en 3-4 geitekje et par dager, da hadde krattet blitt borte!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med dagen, @Bananen ! :)

Akkurat nå spiser jeg frokost. Har vært på luftetur med alle hundene og gitt de mat også. 

Etterpå skal jeg kjøre og besøke ei venninne som har campingvogn og telt ved vannet. Antageligvis blir jeg å ligge over der til i morgen. Grillmat uten en iskald corona blir liksom ikke det samme :P

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Mud skrev:

Tar en fridag fra Sfo i dag. Poden er så innmari sliten.  

Fikk spørsmål fra hun som har ansvaret for hans klasse om han ble lest mye for.  Det blir han jo. Hun hadde gjettet seg til det pga språket hans. Barn som ble lest mye for hadde visst mange flere ord enn de som ikke blir lest noe særlig for og Ask har et veldig  stort ordforråd og bruker de riktig.  Men selv om det var hyggelig å høre mistenker jeg litt at mye av det kommer av at han er en skravlebøtte og at han tilbringer mer tid med voksne ( som leser mye ) enn med barn. 

Jeg leste faktisk en studie i går ang dette. Der sto det at barn som ble lest mye for hadde tre ganger større ordforråd enn barn som ikke ble lest for. Dette var testet på barn ved skolestart. Forspranget ble aldri tatt igjen og disse barna ville alltid ha større ordforråd enn de andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Siri skrev:

Yumi klarer å fange flygende vesen stadig vekk, og hun synes det er like ekkelt hver gang :lol: Rister på hodet og trekker det til seg og ser forvirra ut. Men så slutt å fange dem da, dumme valp!

I dag skal jeg klippe plen, bade og finstusse Audi, og svippe avgårde så hun får ormekuren hun trenger. Vaske litt klær er vel lurt det også.

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Fillerya skrev:

Jeg leste faktisk en studie i går ang dette. Der sto det at barn som ble lest mye for hadde tre ganger større ordforråd enn barn som ikke ble lest for. Dette var testet på barn ved skolestart. Forspranget ble aldri tatt igjen og disse barna ville alltid ha større ordforråd enn de andre.

Ok. Ask har alltid blitt lest for og han har alltid ligget langt fremme språklig.  Men jeg tror kanskje det har litt med barnet å gjøre også :) Det er ikke alle barn som liker like godt å bli lest for.  For A er det sånn ca det beste i verden og det har det alltid vært, men jeg vet at flere barn ikke klarer å finne roen til å høre etter. 

Nå er vi straks ferdig med Løven,  Heksa og klesskapet, og Dustene av Roald Dahl ligger klar på vent.  Det skal bli godt når han får tatt i bruk biblioteket på skolen for det går ca en bok i uka her . Det blir dyrt i lengden.  Nei, vi har ingen vi kan låne av, vi har lest "alt" andre har :( 

• Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Pixie skrev:

Geiter. De spiser ALT. Der hester og sauer spiser gresset og lar annet stå igjen, spiser geiter trær, brennesle og ugress. 

Har ofte ønsket at jeg kjente noen med geiter her så jeg kunne låne et strømgjerde og en 3-4 geitekje et par dager, da hadde krattet blitt borte!

Men det er ingen som har geiter rundt her, jeg tenkte mest på at noen av beitedyrene rundt her kunne bryte seg ut og komme og gjøre litt gratisarbeid. :P TJ har lyst på geiter da, så mulig det blir det etterhvert. Vi har plass nok i alle fall, med 250 kvadrat tomt fjøs og 7 mål tomt.

Akkurat nå moter jeg meg opp til å dra og ta siste økta på jobb. Jeg er skikkelig støl så gleder meg ikke til noen timer med vasking, men det er siste dagen i dag så bare å bite tennene sammen. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*

Gratulere med dagen @Bananen:)

Jeg begynner å bli littegrann lei av det hersens regnværet nå :getlost: 
Det er sørpete, vått, og klamt hele tiden. Og her eneste dag må jeg frem med vannslangen på utsida før jeg kan gå inn døra. Ellers har jeg fullt av sørpe der også. 

Og der streiket parabolen også, så da får jeg finne noe å Netflix mens jeg skriver søknader. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Paranomia skrev:

Vi kjøpte fra IKEA, de ser helt greie ut :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• "Vi" er to uavhengige personer, se brevet jeg linket til for våre fulle navn, som selv ikke har hatt noen hendelser med egne hunder eller hunder jeg har hatt for trening før omplassering. Vi har kun fulgt sakene fra sidelinjen, for min del fra rundt 2010, og har gjennomgått vedtak og dokumentasjoner vi har fått fra hundeierne. Jeg skulle virkelig ønske at det var slik som du tror, men sånn er det dessverre ikke. Det er derfor vi har valgt å engasjere oss for bak dette finner man utallige døde hunder og ruinerte hundeeiere som har mistet alt de eide hvor de prøvde å redde livet til hunden sin som betydde alt for dem, men alene har de ikke hatt en sjanse mot maktapparatet som overkjørte dem på en skremmende kynisk og ulovlig måte. Hvis du har Facebook, jeg er ikke der, så er det en gruppe Hund hjelper hund hvor flere av sakene er omtalt. En hund Tonic som var i bånd hvor en unge kom løpende og tråkket ham på poten, Tonic glefset og det ble et rift i buksa til gutten, Tonic ble avlivet. Luna sitter på kennel nå hvor eier kjemper i retten, en nabo påsto Luna lagde et lite blåmerke på ham, men det finnes ingen bevis. En annen hund, Rex i bånd som forsvarte seg selv mot en løs hund som bet den, begge hundene ble skadet, men Rex ble avlivet fordi han var størst. Huskyen Luk, også i bånd, slåss med en annen hannhund og der ble Luk avlivet fordi politiet trodde en husky er større enn en tervueren. Sistnevnte hendelse har jeg beskrevet i en kommentar under dette innlegget publisert i avisa Nordlys. Saken om Milo beskrives i selve innlegget og i brevet til justisministeren. I denne videoen er Luk, Luna og Milo.
    • Hvem er "vi" i denne saken? Det har vært flere avlivingssaker de siste årene, og mange som kjemper mot. Enkelte av sakene har virket ganske urimelige, men uten å ha førstehåndskjennskap til situasjonen og saksbehandlingen så er det vanskelig å si hva som er riktig. Politiet har rutiner for dette, og jeg vil tro at det langt oftere er tilfelle at slike saker blir henlagt, enn at en hund avlives. Både på grunn av kapasitet, bevissituasjon og fakta. En avliving foretas ikke normalt etter vurdering av en enkelt saksbehandler og om de har en god eller dårlig dag. Politiet har hundekyndige folk der minst to ulike vurderer en hund før et slikt vedtak. Jeg er sikker på at noen som kjenner systemet bedre enn meg kan beskrive prosessen fra anmeldelse til potensiell avliving av hund. Likevel er politiet også mennesker med ulike meninger og motivasjoner og systemet kan svikte.  Jeg har vært på forumet her en del år nå, og kan ikke huske at noen her har fått hunden sin avlivet etter anmeldelse, selv om noen har vært borti uheldige tilfeller med bitt. Men flere av sakene som har vært i media har selvfølgelig vært diskutert her også.
    • Jeg ønsker å høre om hundeeiere her på forumet har opplevd å få sin hund avlivet etter uhell hvor saken ble anmeldt til politiet? Uansett, dette er viktig informasjon om du ikke har opplevd det - enda. Vi har fulgt en del slike saker over mange år og er sjokkerte over hvor små hendelser som skal til, et lite rift i et klesplagg eller et lite blåmerke, hunden blir omtrent alltid dømt til døden selv om den har opptrådt helt normalt i gitte situasjoner. Gjengangeren i sakene er at politi og rettsvesen helt uten kompetanse på hund bryter hundeloven, forvaltningsloven og dyrevelferdsloven for å gå til slike drastiske skritt. Nå har vi sett så mye urett er blitt begått at vi har valgt å skrive brev til justisministeren, der har vi tatt for oss den siste saken hvor hunden Milo skal avlives selv om han sto fastbundet i et bånd på ca. en meter og uten fluktmulighet bet han en unge. Det finnes sprikende forklaringer på hendelsen, men felles for de to vitnene som ble avhørt er at hundens handlinger ikke kan betegnes som uprovosert, og det var ikke flere bitt eller skadeomfang som oppfyller kravet til betydelig skade. Andre tiltak skal da etter loven prøves først, men politiet går rett til avliving som de nesten helt uten unntak gjør uansett foranledning og skadeomfang. Et fåtall, kan telles på en hånd, har hatt flaks og truffet en menneskelig saksbehandler eller noen som kan litt om normal hundeatferd, men sånn skal det ikke være at hundens liv avgjøres av hvilket politidistrikt som får saken. Brev til Justis- og beredskapsminister Astri Aas-Hansen ligger her: Vi krever at politi og rettsvesen følger loven Vil du forebygge at din hund blir neste offer for offentlig maktmisbruk anbefales det på det sterkeste å underskrive brevet. Alle kan være uheldige og neste gang er det kanskje deg og din hund det gjelder, men da er ingen der som vil kunne gjøre noe for dette er siste mulighet for å få stanset denne praksisen. Alt annet er prøvd.
    • Ja - det har nok vært lite struktur på tilværelsen på landet.  Han er svært lite interessert i lek. Har prøvd diverse leker, biteleker og dra-leker - men han skjønner ikke poenget. Apportering er også null interessant. Har tydeligvis ikke vært aktivisert med dette tidligere. Oppdaget i går kveld at jeg kan fremprovosere "krypingen" hans også hvis jeg bare står og jogger på stedet innendørs. Så det er noe med hoppingen/løpe-bevegelsen som gjør han redd eller usikker. Har ikke forsøkt med ball - men har noen tennisballer liggende - så skal prøve ut neste gang vi går ut. Hva angår turområder - så varierer jeg turene i helgene - da er det tid å kjøre til ulike steder  - mens i hverdagen blir det nok ofte litt de samme stiene siden jeg bor i skogkanten.   
    • Fordommene mine sier "vokst opp på landet uten mye rammer eller struktur, og heller ikke mye sosialisering og miljøtrening". Det trenger ikke å være riktig, men hvis det er tilfelle kan det ta ganske lang tid å venne seg til et nytt sted, nye folk og nye rutiner. Jeg ville startet med en fysioterapeut for å utelukke muskulære problemer, og så bare gitt det tid. En måned er ikke lenge å omstille seg på for en voksen hund. Prøv heller å aktivisere med lydighetsøvelser, triks, lek og søk. Hva skjer hvis du har ham løs og bare går? Går dere på samme sted, har du evt. mulighet til å prøve ulike områder? Ikke ofte jeg anbefaler ballkasting, men hvordan er han der?  
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...