Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå august


Symra&Pippin
 Share

Recommended Posts

Guest Klematis

Bizi er kjempefornøyd. Hun har nemlig gravd opp restene av en gammelt bein hun gravde ned i jorda i hundegården en eller annen gang. Nå har hun tatt det med seg opp på verandaen, og jeg hører bare at hun slenger det rundt og hygger seg veldig der ute. Tror vel hun har fått nytt bein hun, da. Raringen.:teehe:

I dag tenkte jeg å være effektiv og male et strøk på soverommet før jeg skal treffe ei venninne i byen, men jeg sov jo til langt på dag på den oppblåsbare madrassen midt på stuegulvet. Og Bizi som er så høflig hun vekker meg ikke heller.

Jaja, da får jeg være effektiv i kveld, da.

Og sekken med Acana er straks tom, og jeg finner ikke helt ut hva annet jeg skal kjøpe. Orijen gir mye avføring, og V&H er litt trøblete ift fryseplass. Acana er jeg veldig fornøyd med egentlig, men jeg lurer på om hun får kløe av den. Har prøvd TOTW også, uten at det var en sann vinner heller. Og dyrebutikken jeg handler hos har ikke så mye annet fancy, da står vi igjen med eucanuba, rc eller pro plan, og det er vel heller ikke helt det jeg har lyst til å gi henne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3.5k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Se på den søtsaken da!

Jeg er på vei hjem med valp  Han er bitteliten. Og veldig trøtt. 

Det er jo virkelig ikke noe stress med denne valpen. Den pisser og driter inne, men det er heller ikke noe stress. Eneste er at jeg gleder meg til tenna faller ut og den blir større og mer robust  Den

Posted Images

1 time siden, Perfect Image skrev:

Mitt mareritt å måtte starte sånn :|

Jeg er forøvrig særdeles irritert idag.... Snekkeren har utsatt alt en måned... Og mener fortsatt at å skifte ut taket og ehm de "listene" rundt taket (aner ikke hva det heter) bygge tak på hovedinngangen, to utetrapper, en platting foran, en terrase på 90 kvm der 45 skal ha tak og to vegger med hele vinduer, nytt rekkverk og gulv på verandaen oppe, en ny inngang til trappen ned til kjelleren skal ta fire uker. Han selv og en ansatt som jobber..... HATER urealistiske tidsfrister! Kjenner jeg håper jeg ikke møter han i nærbutikken idag :aww:

Bestilt utvidelse til hundegården til Ronja, Lea og Ivy på 3 meter.. Jeg er litt usikker på om det egentlig er nok.  Skal begynne å sette sammen hønseinnredningen jeg har planlagt idag :D Så en liten tur med hundene, så er det ringtrening med Trixie og Belle idag!

 

 

Det er grusomt og et vannvittig slag i panna når det absolutt ikke er planlagt.. Takbjelkene og gulvet er spesiallaget fordi spennet er så stort og rart, så på den lille flata ble det 14000kr liksom.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det største sjokket vi har fått var når vi skulle rette opp stuegulvet og innså at det bare var et flaks at det ikke hadde rast. Stuegulvet vårt besto av tynne sprukne planker , stendere i diverse avstander, et tynt lag smuldret leire og gamle aviser :lol:

Vi måtte bygge opp alt fra bunnen av. 

Huset er over 100 år gammelt og det har ikke blitt gjort annet enn overfladisk siden da. De har bygd badet i et tilbygg på 50 tallet da,  og på et eller annet tidspunkt har en vennlig sjel lagt ( uisolert ) kledning rundt trappa opp til 2 etasje. Den var utvendig før. Det har bodd 4 familier ( generasjonsbolig ) her på det meste og planløsningen er deretter.  Vi har et hus med mindre bo areale enn 60 m2 :blink:

Mesteparten av huset består av ganger inn til andre rom... 

Ask elsker at vi bor i et så gammelt hus og skryter av det til alle som vil høre.  Jeg synes godt vi kunne bo i et helt vanlig firkantet hus med fornuftig planløsning.  

2 etasje er sjarmerende da. Selv om gulvene er skjeve ( alt er egentlig veldig skjevt her) er det i det minste litt sånn gammelt sommerhus -preg over det. 1 etasje var et mareritt av gammel grønn linoleum og rosa tapet før jeg satte i gang. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, laikamor skrev:

Mye mindre rom det er snakk om her, da, og jeg tenker kun vegger. Ikke tak, lister og dører. Men vi får se. Glad for alle synspunkter :)

 

Man ender stort sett opp med å ta listverket også, for det har en tendens til ikke å se så pent ut når veggene er nymalte :P 

Gått tur med de tre søte små, og allerede i dag ser jeg at treningen med Yumi funker. Hun måtte bjeffe på en svær schäferblanding, og et par andre ting, men bjeffingen går mye fortere over nå og gjerne holder det med et istedenfor en tirade. Flink jente :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2. august 2016 at 5:05 AM, Annik skrev:

Er det slik at huseiere forventer å få vite når leieboere venter barn? Jeg er skikkelig usikker på om jeg skal nevne det eller ikke. Kommer det opp naturlig, så er det jo greit nok, men jeg snakker ikke så ofte med han :P 

Gratulerer? :D 

22 timer siden, *Kat84* skrev:

 

Nope, ikke hun som har kjeftet mest på meg siden Sjef kom i hus fordi jeg gikk for mye tur! Frem til han var året skulle han nemlig bare vært ute i hagen og hatt bittesmå rusleturer ikke langt fra eiendommen. 
Kan bli overstimulert og stressa. Og full i HD om de får bevege seg skjønner du :aww: Selv har hun hunder på 10-12 kg. Og lurer på hvorfor hun blir bitt i armer, ben, og leker blir revet i stykker når hun har valp på 5-6 mnd som bare får hjernetrim (les: sitt, dekk, og stå på kasse i typ 10 minutter til dagen) og littegrann løping i hagen :lol: 
 

Hadde jeg gjort dette med Aron hadde han fort blitt lagt ut på finn med "omplasseres pga personlige årsaker", og jeg hadde nok aldri kjøpt meg hund igjen.

Godt man kan bruke hundene man kjøper! :D 

 

----

noen nevnte grevlingår lenger oppe. Herre jemidas for en gårsdag. Sto opp med Skills 05.30, rett over veien kommer det en grevling og løper bortover veien. Så kommer det enda en. Den tredje kom fra litt lenger bort, så oss og løp mot oss! Tok Skills på armen mens jeg tok bilder ( :lol: ) og den kom bare nærmere og nærmere! Til slutt var den 1,5 meter unna oss, da hyla Skills og grevlingen stakk :lol: 

gikk inn med Skills, nå var det Aron og Taipa dom skulle på tur. De lukta grevlingen og klikka vinkel.. Da så jeg ene grevlingen kom løpende møt oss langt borti veien, men den snudde når den så hundene :P  tipper Taipa vekte hele nabolaget her.. Gleden med jakthunder! 

På kvelden hadde vi grillfest med jobben (vi har åpent 7 dager i uka, så tirsdag eller lørdag er ett fett, noen må jobbe 06.45 uansett :P ). Da fortalte jeg det at det eneste som hadd mangla på morran var at jeg kjørte på en av grevlingene, slik at jeg kom for seint på jobb i tillegg (et par av hundene som ble så opptatt av grevlingene at de ikke hadde tid til å gjøre fra seg på morran skjønner dere :aww: ) 

på vei hjem fra grillfesten klokka 1 i natt, holdt jeg f*en meg på å kjøre på en grevling rett ved jobb! Lurer på om jeg snitta den, for den stoppa rett ved siden av bilen å så på meg før den løp videre.. 

Lykkelig som jeg var over at jeg hadde overlevd dagen uten å kjøre på noe, kom jeg i rundkjøringa og splætta ei mus utover asfalten :( 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter her å venter på elektriker...

Første beskjed var at de kunne komme mellom 7 og 15 i dag :| Andre var at de kunne komme etter lunsh. Vel nå er det etter lunsh, og jeg vil han skal komme så jeg slipper å vente (for jeg gjør jo så mye annet liksom):aww: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Krutsi skrev:

Jeg er forresten offisiell dyremishandler i dag.. Kastet whippeten i hundegården :lol: jubelen sto ikke helt i taket når man oppdaget at jeg forlot dem der, men på tide at hun mister prinsessefriheten og må være hund :aww: 

:lol: 

Prøver å gjøre det samme med prinsenykkene, men har løper på alle dørene å hyler hvis han ikke får komme inn når han vil :lol: 

 

gleden er stor når mamma blir 60 år, for da blir det sydentur på hele gjengen :D Trenger bare lommepenger! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Snoffe skrev:

:lol: 

Prøver å gjøre det samme med prinsenykkene, men har løper på alle dørene å hyler hvis han ikke får komme inn når han vil :lol: 

 

gleden er stor når mamma blir 60 år, for da blir det sydentur på hele gjengen :D Trenger bare lommepenger! 

Det som er genialt med hundegård, for den er bygd for å holde veldig mye større hunder.. Og ikke i direkte nærhet av huset, så hun får ikke til å bråke på dører osv :P hjemme derimot bestemmer hun selv :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Krutsi skrev:

Det som er genialt med hundegård, for den er bygd for å holde veldig mye større hunder.. Og ikke i direkte nærhet av huset, så hun får ikke til å bråke på dører osv :P hjemme derimot bestemmer hun selv :P 

Vi har bare satt opp gjerde rundt hagen, så han kan gå på begge verandadørene :P Genialt når jeg ikke gidder å stå opp å ha må på do, ikke så genialt når jeg vil ha han ute og han vil inn med oss :P

 

 

Har bestilt nytt bånd til Casper, selvfølgelig av " Casper det vennlige spøkelset" :aww: 

s-l300.jpg 

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lyst til å male stua. Fikk ikke mindre lyst av all snakk om maling her . Men hvilken farge?

Den er nå "lys toscana" og det er 10 år siden veggene ble malt, så har lyst på noe forandring. Men til hva? Vil ha en lys farge, litt varm og ikke for gul. Kom gjerne med forslag!

Tak og dører er/blir hvite (dørene VAR vite nå er de samme farge som veggen omtrent. grmpf. så de må males hvite på nytt).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Snøfrost skrev:

Jeg har lyst til å male stua. Fikk ikke mindre lyst av all snakk om maling her . Men hvilken farge?

Den er nå "lys toscana" og det er 10 år siden veggene ble malt, så har lyst på noe forandring. Men til hva? Vil ha en lys farge, litt varm og ikke for gul. Kom gjerne med forslag!

Tak og dører er/blir hvite (dørene VAR vite nå er de samme farge som veggen omtrent. grmpf. så de må males hvite på nytt).

Vi har hatt dugnad på hundklubben og malt hele klubbhuset innvendig - det ble en lys kittfarge. Ble veldig fint. Men har helt ødelagt høyre hånda, nakken og skuldra. Typisk akkurat i tide til at jeg fikk maling fra styreleder og skal male utvendig listverk på leiligheten... ;) 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pippin sto ved vannskåla si og småknurret. Det pleier å bety at vannet må skiftes ut, dvs at det er eldre enn en time gammelt. Men nå var det ti minutter gammelt, derfor ble jeg sint og sa at han skulle ti stille. Han ga seg ikke, knurret stadig høyere. Til slutt måtte jeg gå og se, og da lå det en bille og svømte i vannskåla. Sånt vil Pippin ha seg frabedt! :aww:

 

  • Like 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Snøfrost skrev:

Jeg har lyst til å male stua. Fikk ikke mindre lyst av all snakk om maling her . Men hvilken farge?

Den er nå "lys toscana" og det er 10 år siden veggene ble malt, så har lyst på noe forandring. Men til hva? Vil ha en lys farge, litt varm og ikke for gul. Kom gjerne med forslag!

Tak og dører er/blir hvite (dørene VAR vite nå er de samme farge som veggen omtrent. grmpf. så de må males hvite på nytt).

Vi har malt soverommet i fargen Sand, og har tenkt å ha en vegg med tapet. Vurderte også fargen macchiato, men slo den fra oss da vi bestemte oss for tapet. 

Syntes selv begge de fargene er varme og gir et lunt uttrykk, uten at de blir gule :) 

 

Elektrikeren kommer nok ikke i dag, sykt irriterende! Man kan i hvertfall si i fra at man ikke kommer.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Snoffe skrev:

Vi har malt soverommet i fargen Sand, og har tenkt å ha en vegg med tapet. Vurderte også fargen macchiato, men slo den fra oss da vi bestemte oss for tapet. 

Syntes selv begge de fargene er varme og gir et lunt uttrykk, uten at de blir gule :) 

 

Elektrikeren kommer nok ikke i dag, sykt irriterende! Man kan i hvertfall si i fra at man ikke kommer.

Sand har jeg og på soverommet :) Veldig fin farge, men freaka da jeg åpnet boksen for å male første gang. Fargen så ut som smeltet sjokoladeis i spannet :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Turb skrev:

Sand har jeg og på soverommet :) Veldig fin farge, men freaka da jeg åpnet boksen for å male første gang. Fargen så ut som smeltet sjokoladeis i spannet :P 

Jeg ble skikkelig positivt overasket da vi fikk den på veggen! Ble så fint :)  

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, Snoffe skrev:

Vi har bare satt opp gjerde rundt hagen, så han kan gå på begge verandadørene :P Genialt når jeg ikke gidder å stå opp å ha må på do, ikke så genialt når jeg vil ha han ute og han vil inn med oss :P

 

 

Har bestilt nytt bånd til Casper, selvfølgelig av " Casper det vennlige spøkelset" :aww: 

s-l300.jpg 

Haha sånt har vi det også hjemme.. Og linni tar fart for å så stoppe i døra med et smell.. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, mushi skrev:

 

 

Du blir ikke gladere av flere dyr. Hilsen hun som hadde fem katter på det meste.

 

6 timer siden, Wilhelmina skrev:

Skriver under på det... Hadde rasekattoppdrett in the good old days, og hadde vel nærmere tosifret på det meste... Det var ikke noen dans på roser for å si det sånn. Tror jeg er på mitt lykkeligste nå faktisk, og nå har jeg jo "bare" én hund.

Enig. Katter er i grunnen mye mas. Jeg innser at det sikkert føles sånn fordi katter er søte, men de interesserer meg liksom ikke. Mine skulle ut og inn, nei forresten ut, hele dagen og gjerne et par ganger i løpet av natten også. De krafset på vinduet for å komme inn. Og så krafset de på møbler så jeg måtte passe på å lukke dører til rom de ikke fikk krafse i. Og ikke kunne jeg bare hive dem i bilen når jeg skulle dra på tur noen dager, da måtte jeg organisere kattepass. Jeg tror nok jeg er ferdig med katter.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

*sukk* enda en dag etter nattevakt med for lite søvn. Jeg burde trene både Arya og Talli, men tror jeg dreper de om jeg gjør det. Lunten er litt kort etter to søvnløse netter :P 

Får kaste meg rundt og ta en sykkeltur, da slipper jeg tenke. :yawn: 

Endret av Jonna
Blaze, hvorfor skrev jeg Blaze???
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Snoffe skrev:

Høres ut som hun har et tungt liv hun Linni :lol: 

Hun har det faktisk helt forferdelig :lol: 

hun andre whippeten min trives enormt i sitt nye hjem.. For jeg krever at whippeter skal være hunder, men den familien har aldri hatt hund, så de tror faktene til Hippy er vanlige hundefakter.. Så hippy blir jo behandlet som den dronningen hun selv tror hun er :lol: 

når hun kommer hjem hit for pass, har vi alltid et par runder der vi påminner henne litt hvilke husregler som gjelder :lol: 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...