Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå august


Symra&Pippin
 Share

Recommended Posts

1 time siden, JeanetteH skrev:

 

Du vil virkelig ha den du :lol: 

De er ganske fine og tror de kan utfylle hverandre bra uten å bli overdreven. 

Nå står og faller det på en i Finland. Den må jo være 4 mnd før den kommer til Norge så hun har fått 3 alternativ:

1) dropper kjøpe den.

2) hun har den til den er 4 mnd og finner ut at det er ikke den hun vil ha (venter på ett kull etter hannhunden sin også, så hun er i konflikt her). Så kommer den til meg.

3) den blir 4 mnd og hun bestemmer seg for å ta den isteden for valp etter egen hannhund og beholder den på avtale. 

*spenningen stiger*

Jammen, får vi ikke se da? :icon_confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3.5k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Se på den søtsaken da!

Jeg er på vei hjem med valp  Han er bitteliten. Og veldig trøtt. 

Det er jo virkelig ikke noe stress med denne valpen. Den pisser og driter inne, men det er heller ikke noe stress. Eneste er at jeg gleder meg til tenna faller ut og den blir større og mer robust  Den

Posted Images

.... Sitter jeg på en fjellgård og ammer i bilen.. Egentlig leggetid for ungene, men hva gjør man ikke for å støtte småsøsken og deres hobby.. Så da er jeg privatsjåfør på bil og hestehenger, mammas bil og en overbeskyttende mor i sete ved siden av :lol: Lillesøs skal nemlig hente seg hjem en ny hest i kveld :D 

og så innså jeg det i kveld at mamma kunne jo faktisk ha øvelseskjørt med meg. Jeg har hatt lappen lenge nok og er gammel nok til det :lol: mamma ville ikke da :aww: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Siri skrev:

Du kan godt få fisk altså - jeg er ikke gnien på den jeg sjø :lol:

:fish: (ikke at jeg kommer på hva du BURDE fått fisk for altså, men... :lol:)

Ja, sonen har jo litt tungt for det, så... :aww: 

Det lønner seg nok sikkert å spare vil jeg tro... jeg burde egentlig bare gjort det, jeg også. 

Fikk fisk tre ganger, det var litt i overkant...

Men jeg tenker det er fordi jeg sutrer over løpetiddyret. Jeg har innsett at stevne ryker. Det er ikke rettferdig med ei tispe som sluttet å blø på fredag liksom. Men det er også dog første gang hun har gått over sine 21 dager( ja jeg vet jeg er gal som har skrevet opp det også).

Sliten, nå er det stekte komper og tvkveld. Imorra da er det en ny mnd, da skal jeg bli flink- lover.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Siri skrev:

Du kan godt få fisk altså - jeg er ikke gnien på den jeg sjø :lol:

:fish: (ikke at jeg kommer på hva du BURDE fått fisk for altså, men... :lol:)

Ja, sonen har jo litt tungt for det, så... :aww: 

Det lønner seg nok sikkert å spare vil jeg tro... jeg burde egentlig bare gjort det, jeg også. 

Fikk fisk tre ganger, det var litt i overkant...

Men jeg tenker det er fordi jeg sutrer over løpetiddyret. Jeg har innsett at stevne ryker. Det er ikke rettferdig med ei tispe som sluttet å blø på fredag liksom. Men det er også dog første gang hun har gått over sine 21 dager( ja jeg vet jeg er gal som har skrevet opp det også).

Sliten, nå er det stekte komper og tvkveld. Imorra da er det en ny mnd, da skal jeg bli flink- lover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.... Sitter jeg på en fjellgård og ammer i bilen.. Egentlig leggetid for ungene, men hva gjør man ikke for å støtte småsøsken og deres hobby.. Så da er jeg privatsjåfør på bil og hestehenger, mammas bil og en overbeskyttende mor i sete ved siden av :lol: Lillesøs skal nemlig hente seg hjem en ny hest i kveld :D 

og så innså jeg det i kveld at mamma kunne jo faktisk ha øvelseskjørt med meg. Jeg har hatt lappen lenge nok og er gammel nok til det :lol: mamma ville ikke da :aww: 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, MarieR skrev:

Gøy å komme hjem etter en uke bortreist til kjøleskap og fryser uten strøm! Nå har jeg kasta alt i kjøleskapet (heldigvis ikke så mye) og vasket, men jeg gruer meg skikkelig til å ta fatt på fryseren, for der ligger det vom ... :x

Tror jeg ville ha kasta hele fryseren jeg :ermm:

Jeg var egentlig i godt humør i dag, så jeg viste finger til styrtregnet og la i vei på joggetur. Etter et stykke møtte vi en ku-flokk som jeg tenkte å snike oss forbi, men hundene bjeffa sånn og da ble kyrne nysgjerrige/grinete og kom etter oss, så da løp vi tilbake og tok en annen vei.

Storfonøyd med meg selv, gjennomvåt og ferdigjogga, da en av de personene som står meg nærmest her i livet ringer og forteller at h*n har fått grønn stær og vil bli blind. Fy **** så forbanna urettferdig! Full av livslyst, galskap, humor og varme også skal h*n måtte leve mange år som blind?? I hvert fall trodde jeg det, men etter å ha googla så ser jeg jo at man kan berge synet lenge/resten av livet med medisiner? Er det noen som har kjennskap til dette? Legen vedkommende var hos var i hvert fall ekstremt uproff. Veldig lite info å få og i sjokket ble det glemt å spørre også, så h*n visste ingenting om hva som nå venter. Hva fankern? Noen leger har ikke godt av å gå i yrket sitt for lenge, de blir kyniske og glemmer at selv om de deler ut diagnoser i hytt og gevær hver eneste dag så er det første gang for den som får den. 

*lei seg*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, MarieR skrev:

Gøy å komme hjem etter en uke bortreist til kjøleskap og fryser uten strøm! Nå har jeg kasta alt i kjøleskapet (heldigvis ikke så mye) og vasket, men jeg gruer meg skikkelig til å ta fatt på fryseren, for der ligger det vom ... :x

Tror jeg ville ha kasta hele fryseren jeg :ermm:

Jeg var egentlig i godt humør i dag, så jeg viste finger til styrtregnet og la i vei på joggetur. Etter et stykke møtte vi en ku-flokk som jeg tenkte å snike oss forbi, men hundene bjeffa sånn og da ble kyrne nysgjerrige/grinete og kom etter oss, så da løp vi tilbake og tok en annen vei.

Storfonøyd med meg selv, gjennomvåt og ferdigjogga, da en av de personene som står meg nærmest her i livet ringer og forteller at h*n har fått grønn stær og vil bli blind. Fy **** så forbanna urettferdig! Full av livslyst, galskap, humor og varme også skal h*n måtte leve mange år som blind?? I hvert fall trodde jeg det, men etter å ha googla så ser jeg jo at man kan berge synet lenge/resten av livet med medisiner? Er det noen som har kjennskap til dette? Legen vedkommende var hos var i hvert fall ekstremt uproff. Veldig lite info å få og i sjokket ble det glemt å spørre også, så h*n visste ingenting om hva som nå venter. Hva fankern? Noen leger har ikke godt av å gå i yrket sitt for lenge, de blir kyniske og glemmer at selv om de deler ut diagnoser i hytt og gevær hver eneste dag så er det første gang for den som får den. 

*lei seg*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, MarieR skrev:

Gøy å komme hjem etter en uke bortreist til kjøleskap og fryser uten strøm! Nå har jeg kasta alt i kjøleskapet (heldigvis ikke så mye) og vasket, men jeg gruer meg skikkelig til å ta fatt på fryseren, for der ligger det vom ... :x

Tror jeg ville ha kasta hele fryseren jeg :ermm:

Jeg var egentlig i godt humør i dag, så jeg viste finger til styrtregnet og la i vei på joggetur. Etter et stykke møtte vi en ku-flokk som jeg tenkte å snike oss forbi, men hundene bjeffa sånn og da ble kyrne nysgjerrige/grinete og kom etter oss, så da løp vi tilbake og tok en annen vei.

Storfonøyd med meg selv, gjennomvåt og ferdigjogga, da en av de personene som står meg nærmest her i livet ringer og forteller at h*n har fått grønn stær og vil bli blind. Fy **** så forbanna urettferdig! Full av livslyst, galskap, humor og varme også skal h*n måtte leve mange år som blind?? I hvert fall trodde jeg det, men etter å ha googla så ser jeg jo at man kan berge synet lenge/resten av livet med medisiner? Er det noen som har kjennskap til dette? Legen vedkommende var hos var i hvert fall ekstremt uproff. Veldig lite info å få og i sjokket ble det glemt å spørre også, så h*n visste ingenting om hva som nå venter. Hva fankern? Noen leger har ikke godt av å gå i yrket sitt for lenge, de blir kyniske og glemmer at selv om de deler ut diagnoser i hytt og gevær hver eneste dag så er det første gang for den som får den. 

*lei seg*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SÅ fornøyd med første kveld på hverdagslydighet! Uno var jo flink jo :D Noen overslagshandlinger (forsøk på hopping/jokking når han ble løst ut/leka med) og de vanlige tilfellene av uoppmerksomhet, "den flekken der lukter så godt" og "iiii, et blad som beveger seg!!!", men jevnt over SÅ mye mer moro å jobbe med! Jævelungen begynner å bli voksen :P

Og så hadde jeg kjøpt meg ny bukse til hundetrening og er kjempefornøyd, den sitter så godt! For lang i beina selvsagt, det er jo alle bukser, men så behagelig da :ahappy: Kjøpte denne: https://www.hooks.no/produktsida/bukse-hiking-crwr/59653/59047/

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SÅ fornøyd med første kveld på hverdagslydighet! Uno var jo flink jo :D Noen overslagshandlinger (forsøk på hopping/jokking når han ble løst ut/leka med) og de vanlige tilfellene av uoppmerksomhet, "den flekken der lukter så godt" og "iiii, et blad som beveger seg!!!", men jevnt over SÅ mye mer moro å jobbe med! Jævelungen begynner å bli voksen :P

Og så hadde jeg kjøpt meg ny bukse til hundetrening og er kjempefornøyd, den sitter så godt! For lang i beina selvsagt, det er jo alle bukser, men så behagelig da :ahappy: Kjøpte denne: https://www.hooks.no/produktsida/bukse-hiking-crwr/59653/59047/

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, lijenta skrev:

 

:fish: Missuner deg j

Vet ikke om det er så mye å misunne :lol: 

1 time siden, Pringlen skrev:

Jammen, får vi ikke se da? :icon_confused:

Jeg vet ikke hvem det er enda da, jeg har valget mellom 3 stk sånn etterhvert. Nå bare venter jeg på svaret om han kan ha den til den er 12 uker + 21 dager...

Sonen vil faktisk ikke la meg legge inn verken bilder eller link i dag. 

Meeeen de det har endt med, er at jeg tar den selv foreløpig. Inntil jeg har en förvert til han. Jeg har jo i teorien bare Talli nå så det fins vel egentlig ikke noe bedre tidspunkt å ta en midlertidig hund.

...har jeg vondt i magen. Og det er ikke pga hundekjøpet, det er bare ett eller annet den ikke liker og kramper og koser seg *blææææ*

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Tonje skrev:

Tror jeg ville ha kasta hele fryseren jeg :ermm:

Jeg var egentlig i godt humør i dag, så jeg viste finger til styrtregnet og la i vei på joggetur. Etter et stykke møtte vi en ku-flokk som jeg tenkte å snike oss forbi, men hundene bjeffa sånn og da ble kyrne nysgjerrige/grinete og kom etter oss, så da løp vi tilbake og tok en annen vei.

Storfonøyd med meg selv, gjennomvåt og ferdigjogga, da en av de personene som står meg nærmest her i livet ringer og forteller at h*n har fått grønn stær og vil bli blind. Fy **** så forbanna urettferdig! Full av livslyst, galskap, humor og varme også skal h*n måtte leve mange år som blind?? I hvert fall trodde jeg det, men etter å ha googla så ser jeg jo at man kan berge synet lenge/resten av livet med medisiner? Er det noen som har kjennskap til dette? Legen vedkommende var hos var i hvert fall ekstremt uproff. Veldig lite info å få og i sjokket ble det glemt å spørre også, så h*n visste ingenting om hva som nå venter. Hva fankern? Noen leger har ikke godt av å gå i yrket sitt for lenge, de blir kyniske og glemmer at selv om de deler ut diagnoser i hytt og gevær hver eneste dag så er det første gang for den som får den. 

*lei seg*

Mormor har hatt grønn (og grå) stær i mange mange år. Ubehandlet kan man nok bli blind, men etter alle disse årene kjører hun nå fortsatt bil og lever som normalt. Jeg vet ikke hva behandlingen går ut på, men jeg vet at hun følges godt opp :) Det er arvelig, så hennes barn oppfordres på det sterkeste til å sjekke seg jevnlig, slik at også de kan komme seg under behandling om det skulle oppstå noe. Mer enn dette vet jeg dessverre ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Praksisdagen i dag gikk en del bedre enn igår. Veldig rolig, så detble mye stillesitting. Veileder tok seg bedre tid til å forklare meg osv, så serlitt mer positivt på ting nå :) Enda ikke komfortabel, men håper det blir bedre etter hvert når jeg lærer hva som sksl gjøres og hvordan man gjør det osv.

Var så stille og lite å gjøre at jeg fikk gå hjem to timer før tiden. Dvs at jeg kommer hjem ca 22, istedet for 00.30 som igår. Det er deilig, siden jeg skal ha tidligvakt imorgen. Må stå opp 4 for å rekke inn til 7. Så ser jeg frem til en fridag på fredag :) 

Når jeg kom idag var det flere som spurte hvordan det gikk mtp det som skjedde i går. Så sikkert flere som ikke har tenkt så veldig over det før de kom hjem og fikk roet seg litt, som meg.

  • Like 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Tonje skrev:

Tror jeg ville ha kasta hele fryseren jeg :ermm:

Jeg var egentlig i godt humør i dag, så jeg viste finger til styrtregnet og la i vei på joggetur. Etter et stykke møtte vi en ku-flokk som jeg tenkte å snike oss forbi, men hundene bjeffa sånn og da ble kyrne nysgjerrige/grinete og kom etter oss, så da løp vi tilbake og tok en annen vei.

Storfonøyd med meg selv, gjennomvåt og ferdigjogga, da en av de personene som står meg nærmest her i livet ringer og forteller at h*n har fått grønn stær og vil bli blind. Fy **** så forbanna urettferdig! Full av livslyst, galskap, humor og varme også skal h*n måtte leve mange år som blind?? I hvert fall trodde jeg det, men etter å ha googla så ser jeg jo at man kan berge synet lenge/resten av livet med medisiner? Er det noen som har kjennskap til dette? Legen vedkommende var hos var i hvert fall ekstremt uproff. Veldig lite info å få og i sjokket ble det glemt å spørre også, så h*n visste ingenting om hva som nå venter. Hva fankern? Noen leger har ikke godt av å gå i yrket sitt for lenge, de blir kyniske og glemmer at selv om de deler ut diagnoser i hytt og gevær hver eneste dag så er det første gang for den som får den. 

*lei seg*

Mormor hadde også grønn stær og hun ble aldri blind. Hadde lappen til siste stund også. Det er visst ikke så vanlig å bli blind av det lenger. Hvis det oppdages tidlig og behandles kan man ha synet livet ut. Men kanskje kan få noe dårligere syn da. 
Så håper det letter litt på :)


...spiser jeg pasta (bombe) med et lite glass med rødt til. Bare fordi jeg elsker italiensk, og fordi jeg er lat og ikke gidder å lage meg noe store greier. Er lat i dag jeg *gjesp*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Tonje skrev:

Tror jeg ville ha kasta hele fryseren jeg :ermm:

Jeg var egentlig i godt humør i dag, så jeg viste finger til styrtregnet og la i vei på joggetur. Etter et stykke møtte vi en ku-flokk som jeg tenkte å snike oss forbi, men hundene bjeffa sånn og da ble kyrne nysgjerrige/grinete og kom etter oss, så da løp vi tilbake og tok en annen vei.

Storfonøyd med meg selv, gjennomvåt og ferdigjogga, da en av de personene som står meg nærmest her i livet ringer og forteller at h*n har fått grønn stær og vil bli blind. Fy **** så forbanna urettferdig! Full av livslyst, galskap, humor og varme også skal h*n måtte leve mange år som blind?? I hvert fall trodde jeg det, men etter å ha googla så ser jeg jo at man kan berge synet lenge/resten av livet med medisiner? Er det noen som har kjennskap til dette? Legen vedkommende var hos var i hvert fall ekstremt uproff. Veldig lite info å få og i sjokket ble det glemt å spørre også, så h*n visste ingenting om hva som nå venter. Hva fankern? Noen leger har ikke godt av å gå i yrket sitt for lenge, de blir kyniske og glemmer at selv om de deler ut diagnoser i hytt og gevær hver eneste dag så er det første gang for den som får den. 

*lei seg*

Mormor hadde også grønn stær og hun ble aldri blind. Hadde lappen til siste stund også. Det er visst ikke så vanlig å bli blind av det lenger. Hvis det oppdages tidlig og behandles kan man ha synet livet ut. Men kanskje kan få noe dårligere syn da. 
Så håper det letter litt på :)


...spiser jeg pasta (bombe) med et lite glass med rødt til. Bare fordi jeg elsker italiensk, og fordi jeg er lat og ikke gidder å lage meg noe store greier. Er lat i dag jeg *gjesp*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 30. august 2016 at 3:44 PM, rosinbolle skrev:

Hvordan får man bikkja si til å legge på seg sånn? Min vil jo ikke legge på seg... Gir jeg ham mer mat spiser han ikke opp, eller spiser opp, men driter tre ganger på samme tur og peser og fiser hele natta... Han spiser godbiter, da. Så mange han bare kan få, takk. 

 

På 30. august 2016 at 3:53 PM, Krutsi skrev:

Sliter det samme med whippeten.. Hun får fri tilgang på RC 4800. Og innimellom tillegg med NP, så mye hun vil ha.. Hun la på seg litt rett etter hun skadet seg, for da måtte hun ligge i bur, stue eller gå i bånd.. Men med en gang hun fikk begynne å løpe litt igjen var hun tilbake til start.. Har tidligere prøvd alle slags triks med mer karbohydrater (ris), fett (ister), ren vom, frysetørret vom osv.. Ingen hell.. 

 

----

og når vi snakker om whippet.. Sånn er resultatet når man får kjeft av å herje på stua og får beskjeden om å gå og legge seg: image.jpeg

Aron fikk også fri tilgang på RC 4800 i et par måneder uten hell. Først da jeg satte han på RC skin care la han på seg 3kg på kort tid :) nå får han RC Gastro intestinal for å vedlikeholde vekta. Det er liksom ikke typiske vektlkningsfôr, men det er veldig normalt at hunder legger op seg av de. Hjalp iallefall på Aron, som alltid var litt for tynn.

22 timer siden, laikamor skrev:

Håper det! De var lite forberedt, og både meg og hun andre studenten som er på samme avdeling (hun startet igår) følte vi ble dårlig tatt mot. Ingen skikkelig omvisning, veileder virket lite forberedt osv. Også er jo alt nytt for meg, så jegføler ikke jeg kan bidra med noenting.  I tillegg så jeg for første gang en person dø idag. Ikke noe stille og fredlig, men ganske dramatisk med mye blod. Ikke noe fokus på deti etterkant eller noe. Gikk ikke så inn på meg der og da, for det var så masse nye inntrykk, men jeg kjenner nå at jeg ikke klarer helt å legge den opplevelsen fra meg :( Krysser fingrene for at det blir bedre etterhvert. Og nok en gang må jeg bruke sonen til å ventilere litt. På vei hjem nå. Tror jeg må vekke gubben for en god klem, om han ikke er våken når jeg kommer hjem.

Ser dag 2 ble litt bedre, godt å høre :hug: 

_________

har vært på joggetur med Aron, shit! Jeg jogger jo ikke. Men jeg fant ut at jeg ikke orka å gå så langt, det er så kjedelig å gå samme veien så ofte. Men bikkja trengte tur, så da løp vi litt da :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 30. august 2016 at 3:44 PM, rosinbolle skrev:

Hvordan får man bikkja si til å legge på seg sånn? Min vil jo ikke legge på seg... Gir jeg ham mer mat spiser han ikke opp, eller spiser opp, men driter tre ganger på samme tur og peser og fiser hele natta... Han spiser godbiter, da. Så mange han bare kan få, takk. 

 

På 30. august 2016 at 3:53 PM, Krutsi skrev:

Sliter det samme med whippeten.. Hun får fri tilgang på RC 4800. Og innimellom tillegg med NP, så mye hun vil ha.. Hun la på seg litt rett etter hun skadet seg, for da måtte hun ligge i bur, stue eller gå i bånd.. Men med en gang hun fikk begynne å løpe litt igjen var hun tilbake til start.. Har tidligere prøvd alle slags triks med mer karbohydrater (ris), fett (ister), ren vom, frysetørret vom osv.. Ingen hell.. 

 

----

og når vi snakker om whippet.. Sånn er resultatet når man får kjeft av å herje på stua og får beskjeden om å gå og legge seg: image.jpeg

Aron fikk også fri tilgang på RC 4800 i et par måneder uten hell. Først da jeg satte han på RC skin care la han på seg 3kg på kort tid :) nå får han RC Gastro intestinal for å vedlikeholde vekta. Det er liksom ikke typiske vektlkningsfôr, men det er veldig normalt at hunder legger op seg av de. Hjalp iallefall på Aron, som alltid var litt for tynn.

22 timer siden, laikamor skrev:

Håper det! De var lite forberedt, og både meg og hun andre studenten som er på samme avdeling (hun startet igår) følte vi ble dårlig tatt mot. Ingen skikkelig omvisning, veileder virket lite forberedt osv. Også er jo alt nytt for meg, så jegføler ikke jeg kan bidra med noenting.  I tillegg så jeg for første gang en person dø idag. Ikke noe stille og fredlig, men ganske dramatisk med mye blod. Ikke noe fokus på deti etterkant eller noe. Gikk ikke så inn på meg der og da, for det var så masse nye inntrykk, men jeg kjenner nå at jeg ikke klarer helt å legge den opplevelsen fra meg :( Krysser fingrene for at det blir bedre etterhvert. Og nok en gang må jeg bruke sonen til å ventilere litt. På vei hjem nå. Tror jeg må vekke gubben for en god klem, om han ikke er våken når jeg kommer hjem.

Ser dag 2 ble litt bedre, godt å høre :hug: 

_________

har vært på joggetur med Aron, shit! Jeg jogger jo ikke. Men jeg fant ut at jeg ikke orka å gå så langt, det er så kjedelig å gå samme veien så ofte. Men bikkja trengte tur, så da løp vi litt da :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Kelpiemind skrev:

Mormor hadde også grønn stær og hun ble aldri blind. Hadde lappen til siste stund også. Det er visst ikke så vanlig å bli blind av det lenger. Hvis det oppdages tidlig og behandles kan man ha synet livet ut. Men kanskje kan få noe dårligere syn da. 
Så håper det letter litt på :)


...spiser jeg pasta (bombe) med et lite glass med rødt til. Bare fordi jeg elsker italiensk, og fordi jeg er lat og ikke gidder å lage meg noe store greier. Er lat i dag jeg *gjesp*

Jeg tenkte faktisk på deg da jeg så denne filmen..

https://www.facebook.com/ThunderVegas/videos/10154553097376473/

Hvorfor dra til USA hvis det er sånt i Australia liksom? :teehe: 

 

hilsen hun som bor i Norge og aldri turt å dratt på slike eventyr allikevel :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Det kan ikke være en brist i en tå eller noe sånt da? Små sår har jeg også oppdaget at de blir fryktelig utilpass av, selv om de nærmest er mikroskopiske. Min hund ble tilnærmet invalid når hun hadde et bittelite gnagsår mellom to tær, ville ikke legge vekt på den foten i det hele tatt 🙈
    • Jeg forstår hva du mener, og jeg kan sette meg inn i situasjonen din. Om det hadde vært en hunderase som ikke var tallrik; der foreldredyr og linjer bakover utmerket seg, f.eks ved å ha god mentalitet og fantastiske brukshundsegenskaper ville jeg kanskje kunne ha firet noe på krava. Men om det er en tallrik rase (som schæfer, rottweiler, belgisk fårehund, golden eller labrador) ville det måtte en god del overtalelse til for at jeg hadde takket meg til en hund med potensielle leddsjukdommer eller mentale brister.  Hunder er levende vesener og vi er selvfølgelig ikke garantert at de holder seg friske. Og det kan jo hende at du uansett ender opp med en hund med både HD og svak mentalitet for det jeg vet. Men hvorfor ta sjansen? Om det så skjer, kan du i minste trøste deg med at du gjorde det du kunne for å få en frisk hund, og at bare har hatt uflaks. 
    • Det er en vanskelig balanse. Jeg er godt i gang med å analysere alt han gjør for å unngå skader og slikt. Går han rart, virker han mer sliten enn normalt. Spiser han som han burde? Hvis han begynner å røyte mer enn vanlig, er det tegn på stress og at han har ondt, eller er det på grunn av årstidsskifte? Mange krisetanker etter hvert, ja 😪 Enn så lenge tror jeg at jeg trykte på alarmknappen unødvendig.. Sikkert ikke siste gangen, i og med at han ikke er noe ungdom lengre.  Tusen takk svar, setter pris på at dere setter av tid til å hjelpe meg ❤️ 
    • Det er skummelt med godt voksne hunder. Hva er filleting og hva er viktig å legge merke til, liksom. God bedring, håper dette bare var en filleting!
    • Takk for svar, @simira❤️ er veldig nøye på å ta på ulldekken når vi har vært på trening/tur og han skal i bilen. han ligger mjukt og varmt inne buret. skal se på back on track dekken. Har jo lest og hørt mye bra om disse dekkene gjennom årene.  6 tenner er en del, men merker at han er mye mer oppesen etter operasjonen. Han virker mye mer fornøyd med livet   Den gode nyheten nå er at jeg *kan* ha vært en smuuule hysterisk. Etter tannoperasjonen nå i april ser jeg etter tegn til vondter på ham, jeg er kjemperedd for å overse ett eller annet. som jeg gjorde med tennene.. Jeg mistenker at det "kun" er våteksem som har oppstått innimellom tredepotene 😅 Kan hende et eller annet har vært kilt innimellom der, som jeg ikke har sett. Jeg syntes det gir mening i og med at vi har gått i mye vått terreng, og at jeg ikke har vært spesielt flink til å tørke ham. Pluss, han er allergiker og får fort sår og eksem av tilsynelatende ingenting. Har begynt behandling og håper det fort går over 😊 Har en bulldog med utypisk smerteterskel for kan ikke skjønne at det lille greiene kan gjøre *så* vondt. Blir om eieren: Dramaqueen!! Tusen takk for gode ønsker ❤️  Enn så lenge puster jeg letta ut. Men, vil fortsatt begynne med tilskudd til leddene. Noen forslag? Hva skal jeg se etter i et godt tilskudd, eller er det bortkasta pæng? 🤷‍♂️
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...