Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå august


Symra&Pippin
 Share

Recommended Posts

10 minutter siden, Tonje skrev:

Er det bare meg som synes at agria begynner å ta seg vel godt betalt? Jeg vurderer faktisk å starte opp en egen hundekonto og rett og slett si opp forsikringa når jeg føler den er stor nok. 4900,- i året betaler jeg nå... 

Damir har DNB, og koster ca 3000 i året.  Sjekka kjapt på agria nå og de skal ha 4450 for ca samme vilkår.. 

For 4900 har du jo nesten 20.000 på fire år.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3.5k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Se på den søtsaken da!

Jeg er på vei hjem med valp  Han er bitteliten. Og veldig trøtt. 

Det er jo virkelig ikke noe stress med denne valpen. Den pisser og driter inne, men det er heller ikke noe stress. Eneste er at jeg gleder meg til tenna faller ut og den blir større og mer robust  Den

Posted Images

10 minutter siden, Tonje skrev:

Er det bare meg som synes at agria begynner å ta seg vel godt betalt? Jeg vurderer faktisk å starte opp en egen hundekonto og rett og slett si opp forsikringa når jeg føler den er stor nok. 4900,- i året betaler jeg nå... 

Damir har DNB, og koster ca 3000 i året.  Sjekka kjapt på agria nå og de skal ha 4450 for ca samme vilkår.. 

For 4900 har du jo nesten 20.000 på fire år.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, JeanetteH skrev:

Det er så trangsynt som det går. En kelpie er da kun en kelpie om den ser ut som rasestandarden nøyaktig utenpå. Hvor mange gjør det da liksom? Ett hengeøre eller en hvit flekk og det er HELT krise. Men en hale eller dårlige vinkler, som faktisk gir problemer det er det ingen problemer med, det fikser man neste generasjon. Og hva? Oppfører den seg ikke som en kelpie? Det gjør ikke noe så lenge den ser ut som en. *panneklask* Tror faktisk, og vet egentlig utifra enkelte undersøkelser, at folk blir mer skuffet over at kelpien ikke jobber eller oppfører seg som en kelpie, enn at den ikke ser ut som en 100% etter standarden.

Det verste på mange måter er hvor ekstremt ufine de er mot wk oppdrettere og ALLE de er uten en tanke i hode sitt. Har veldig lyst til å si det samme om de jeg..... :P Slå alle over en kam.

Veldig trangsynt. Men det er jo viktig at alt er korrekt utapå vøtt... at de ikke jobber eller har temperament som en spiller jo ingen rolle, bare den ser ut som standarden sier... 

21 minutter siden, Tonje skrev:

Er det bare meg som synes at agria begynner å ta seg vel godt betalt? Jeg vurderer faktisk å starte opp en egen hundekonto og rett og slett si opp forsikringa når jeg føler den er stor nok. 4900,- i året betaler jeg nå... 

Forsikringspremien er jo også avhengig av hvor mye man vil ha dekket... Jeg har full veterinærdekning, men har valgt å droppe livsforsikring- jeg betaler drøyt 3000 kr pr år for mine to til sammen. Men jeg ser godt at det kan lønne seg å sette penger inn på en egen konto i stedet for å betale for forsikringen. Med tanke på hvor få ganger jeg har brukt forsikringen på mine hunder opp gjennom årene, så har jeg vel gått veldig i minus sånn sett :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Siri skrev:

Veldig trangsynt. Men det er jo viktig at alt er korrekt utapå vøtt... at de ikke jobber eller har temperament som en spiller jo ingen rolle, bare den ser ut som standarden sier... 

 

Den kommentaren blir for øvrig oversett, og vi fortsetter om utseende.. Og selvsagt hvor mye sykere ALLE andre er en AK. *sukk*

I dag er jeg på 4 dagen hvor jeg har gått med på en 30 dager utfordring å gjøre Yoga hver eneste dag. Er en sånn på youtube som faktisk er akkurat passe lang til at jeg gidd gjøre det. Spent på om det holder i 30 dager :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Siri skrev:

Veldig trangsynt. Men det er jo viktig at alt er korrekt utapå vøtt... at de ikke jobber eller har temperament som en spiller jo ingen rolle, bare den ser ut som standarden sier... 

 

Den kommentaren blir for øvrig oversett, og vi fortsetter om utseende.. Og selvsagt hvor mye sykere ALLE andre er en AK. *sukk*

I dag er jeg på 4 dagen hvor jeg har gått med på en 30 dager utfordring å gjøre Yoga hver eneste dag. Er en sånn på youtube som faktisk er akkurat passe lang til at jeg gidd gjøre det. Spent på om det holder i 30 dager :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, Tonje skrev:

Er det bare meg som synes at agria begynner å ta seg vel godt betalt? Jeg vurderer faktisk å starte opp en egen hundekonto og rett og slett si opp forsikringa når jeg føler den er stor nok. 4900,- i året betaler jeg nå... 

Jeg fikk tilbud fra Gjensidige på over 4500 i året for en basenji (50.000 i vet.dekning + livsforsikring), og det var etter at 1000 kr i NITO-rabatt var trukket fra :lol: Hos Agria betaler jeg 2700 i året, for samme avtalen bare at med 60.000 i vet.dekning. Så det er ikke bare Agria som tar seg godt betalt hvertfall :) Men ja, syntes 4900 for din er drøyt mye. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, Tonje skrev:

Er det bare meg som synes at agria begynner å ta seg vel godt betalt? Jeg vurderer faktisk å starte opp en egen hundekonto og rett og slett si opp forsikringa når jeg føler den er stor nok. 4900,- i året betaler jeg nå... 

Jeg fikk tilbud fra Gjensidige på over 4500 i året for en basenji (50.000 i vet.dekning + livsforsikring), og det var etter at 1000 kr i NITO-rabatt var trukket fra :lol: Hos Agria betaler jeg 2700 i året, for samme avtalen bare at med 60.000 i vet.dekning. Så det er ikke bare Agria som tar seg godt betalt hvertfall :) Men ja, syntes 4900 for din er drøyt mye. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, Tonje skrev:

Er det bare meg som synes at agria begynner å ta seg vel godt betalt? Jeg vurderer faktisk å starte opp en egen hundekonto og rett og slett si opp forsikringa når jeg føler den er stor nok. 4900,- i året betaler jeg nå... 

1816 i året skal de ha her, da er han veterinær forsikret for 30 000 + medisin for 3000 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, Tonje skrev:

Er det bare meg som synes at agria begynner å ta seg vel godt betalt? Jeg vurderer faktisk å starte opp en egen hundekonto og rett og slett si opp forsikringa når jeg føler den er stor nok. 4900,- i året betaler jeg nå... 

1816 i året skal de ha her, da er han veterinær forsikret for 30 000 + medisin for 3000 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, Tonje skrev:

Er det bare meg som synes at agria begynner å ta seg vel godt betalt? Jeg vurderer faktisk å starte opp en egen hundekonto og rett og slett si opp forsikringa når jeg føler den er stor nok. 4900,- i året betaler jeg nå... 

1816 i året skal de ha her, da er han veterinær forsikret for 30 000 + medisin for 3000 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, Tonje skrev:

Er det bare meg som synes at agria begynner å ta seg vel godt betalt? Jeg vurderer faktisk å starte opp en egen hundekonto og rett og slett si opp forsikringa når jeg føler den er stor nok. 4900,- i året betaler jeg nå... 

1816 i året skal de ha her, da er han veterinær forsikret for 30 000 + medisin for 3000 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Perfect Image skrev:

Samboer holder enda på ute med nye hundegården, tenker det blir veldig bra til slutt:)

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk

Det ser veldig bra ut! :D

2 timer siden, JeanetteH skrev:

*slår hode i veggen* Det kom nr.3 som hjerteundersøkes med anmerkning. Reaksjon fra oppdretter: dette hadde de aldri hørt om. Så det var vel bare den da. Den er 4,5 år.... Symptom fri, men trolig begynnende MD. Anbefalt stoppe avl, sjekke igjen utviklingen om ett år. Oppdretter skal parre søsteren snart. 

Og samtidig skriker mange oppdrettere om iblanding av WK på annet forum for DE er syke de og huff og huff, bedre å linjeavle på det var har alt. For DET er friskt det!! 

(Men ble veldig glad når samtidig pappa til forje kull ble godkjent på UL og han er 8 år. Noe mindre avvik, men anses som alders slitasje som syns på UL. Samme som Talli rett og slett.) 

Hvor er den diskusjonen? Frokostunderholdning... :P

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, JeanetteH skrev:

Den kommentaren blir for øvrig oversett, og vi fortsetter om utseende.. Og selvsagt hvor mye sykere ALLE andre er en AK. *sukk*

Det er alltid morsomt å lese slike rasediskusjoner. vi har ikke så mange av dem, men hos oss har det en tendens til å gå på farge... selv folk som stort sett driter i eksteriør men er mest opptatt av bruksegenskaper er opptatt av farge faktisk. Har en hund fin fawnfarge så er den per def en fantastisk flott hund nemlig. Jeg er glad de sorte ikke er utsatt for det samme egentlig... og derfor finner vi jevnt over de beste eksteriøre hundene blant de sorte :D. Også synes jeg det er interessant å se at folk kjøper valper av oppdretter bare fordi oppdretterne er så opptatt av bruks - helt uten å sjekke hva som ligger på linjene på den valpen de har kjøpt. Så noen nå som selv har gode og brukanes hunder som har kjøpt valp fra en som driver med IPO aktivt - eller drev med... De hundene han har avlet på har overhodet ingen bruksmeritter og jeg kjenner til linjene bakover og der er det ikke akkurat mentalitet og bruksegnethet som ligger fremst i rekkene. Er vel redd kjøperen blir skuffet... 

23 minutter siden, JeanetteH skrev:

I dag er jeg på 4 dagen hvor jeg har gått med på en 30 dager utfordring å gjøre Yoga hver eneste dag. Er en sånn på youtube som faktisk er akkurat passe lang til at jeg gidd gjøre det. Spent på om det holder i 30 dager :P 

Jeg forsøkte meg på den der, jeg også, men jeg satt så vondt at jeg ga opp etter 5 min :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Ozzy skrev:

Pleier sykehus å operere lørdager? Sjekka datoen jeg har fått for operasjon på ankelen, det er på en lørdag. Er dagkirurgi, synes det var litt rart, trodde ikke det gjorde sånt i helgene jeg. 

De prøver vel å utnytte kapasiteten så godt som mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Ozzy skrev:

Pleier sykehus å operere lørdager? Sjekka datoen jeg har fått for operasjon på ankelen, det er på en lørdag. Er dagkirurgi, synes det var litt rart, trodde ikke det gjorde sånt i helgene jeg. 

De prøver vel å utnytte kapasiteten så godt som mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, mokken skrev:

Det ser veldig bra ut! :D

 

Takk! Jentene virker også fornøyde :D

13 timer siden, mokken skrev:

 

Har ikke erfaring med okse, men har langtidsstekt lammelår noen ganger og det blir fantastisk mørt og godt :ahappy:

Ja altså, andre storfe steker blir kjempegode langtidsstekte, men tingen er at storfebog innholder myyye bindevev, så det blir noe litt annet enn lammelår. Det ble mørt nok faktisk, men jeg synes ikke smaken ble bra nok så resten blir suppekjøtt :)

 

Nå har jeg meldt meg opp til første privatist eksamen :o !! 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, mokken skrev:

Det ser veldig bra ut! :D

 

Takk! Jentene virker også fornøyde :D

13 timer siden, mokken skrev:

 

Har ikke erfaring med okse, men har langtidsstekt lammelår noen ganger og det blir fantastisk mørt og godt :ahappy:

Ja altså, andre storfe steker blir kjempegode langtidsstekte, men tingen er at storfebog innholder myyye bindevev, så det blir noe litt annet enn lammelår. Det ble mørt nok faktisk, men jeg synes ikke smaken ble bra nok så resten blir suppekjøtt :)

 

Nå har jeg meldt meg opp til første privatist eksamen :o !! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, JeanetteH skrev:

Den kommentaren blir for øvrig oversett, og vi fortsetter om utseende.. Og selvsagt hvor mye sykere ALLE andre er en AK. *sukk*

Det er alltid morsomt å lese slike rasediskusjoner. vi har ikke så mange av dem, men hos oss har det en tendens til å gå på farge... selv folk som stort sett driter i eksteriør men er mest opptatt av bruksegenskaper er opptatt av farge faktisk. Har en hund fin fawnfarge så er den per def en fantastisk flott hund nemlig. Jeg er glad de sorte ikke er utsatt for det samme egentlig... og derfor finner vi jevnt over de beste eksteriøre hundene blant de sorte :D. Også synes jeg det er interessant å se at folk kjøper valper av oppdretter bare fordi oppdretterne er så opptatt av bruks - helt uten å sjekke hva som ligger på linjene på den valpen de har kjøpt. Så noen nå som selv har gode og brukanes hunder som har kjøpt valp fra en som driver med IPO aktivt - eller drev med... De hundene han har avlet på har overhodet ingen bruksmeritter og jeg kjenner til linjene bakover og der er det ikke akkurat mentalitet og bruksegnethet som ligger fremst i rekkene. Er vel redd kjøperen blir skuffet... 

23 minutter siden, JeanetteH skrev:

I dag er jeg på 4 dagen hvor jeg har gått med på en 30 dager utfordring å gjøre Yoga hver eneste dag. Er en sånn på youtube som faktisk er akkurat passe lang til at jeg gidd gjøre det. Spent på om det holder i 30 dager :P 

Jeg forsøkte meg på den der, jeg også, men jeg satt så vondt at jeg ga opp etter 5 min :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...