Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå august


Symra&Pippin
 Share

Recommended Posts

  • Svar 3.5k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Se på den søtsaken da!

Jeg er på vei hjem med valp  Han er bitteliten. Og veldig trøtt. 

Det er jo virkelig ikke noe stress med denne valpen. Den pisser og driter inne, men det er heller ikke noe stress. Eneste er at jeg gleder meg til tenna faller ut og den blir større og mer robust  Den

Posted Images

Nå er jeg passelig irritert :P Hundene har hundegården ned på siden av hagen mot jordet. Vi holder på å bygge ny inngang til kjelleren og skifte tak osv, og hundene bjeffer ikke mot arbeiderene her, men om folk går ned til hundegården blir de stående å bjeffe og logre, fordi de vil ha kos og blir frustrerte når de ikke får det og folk bare står der. Nå har jeg sagt ifra FEM ganger siden mandag at jeg hadde satt pris på om de ikke går ned til dem, men lar de være i fred. Idag sprakk tålmodigheten min og jeg åpner veranda døren og sier ordrett om de kan gi **** i å stå foran hundegården og hause hundene opp !  De drev  og snakte og "lekte" utenfor der (to stykker stod og kastet en ball til hverandre og sa liksom mot hundene "vil du ha den???" ) HALLO ER DERE HELT IDIOTER! det blir neste jeg sier til dem :P Voksne norske mannfolk, så kan ikke skylde på kulturforskjeller engang, bare idioti og kortenkthet. De jobber i vårt eindom, får godt betalt av oss for en jobb de skal utføre, det er vår hage og vår hundegård. Man kan vel forvente såpass respekt at de hører etter hva vi sier :| 

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Stine skrev:

Alle solgt :lol:

Jeg er skikkelig kjedelig for det var bare staffevalper :lol:

Men jeg fikk tips om en annen parring da, så ups sendte en ny mail jeg...

Hahah jeg føler vi er så på bølgelengde  ang hunderaser ass :lol: Hver gang jeg tenker på en ny rase har du spurt om eller kommentert en tråd om det. 

Det går ca i denne syklusen:

1) aldri mer staff.
2) husky! de er fine
3) kanskje labrador isteden
4) jaktlab?
5) en annen fuglehund kanskje, de er greie
6) fakk it, ingenting slår staffer uansett.
7) en annen terrier kanskje?
8) nei staff. 

Nå blir det mest sannsynlig ikke hund på en stund her, men jeg er liksom tilbake på staff igjen uansett :P 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, bie skrev:

Hahah jeg føler vi er så på bølgelengde  ang hunderaser ass :lol: Hver gang jeg tenker på en ny rase har du spurt om eller kommentert en tråd om det. 

Det går ca i denne syklusen:

1) aldri mer staff.
2) husky! de er fine
3) kanskje labrador isteden
4) jaktlab?
5) en annen fuglehund kanskje, de er greie
6) fakk it, ingenting slår staffer uansett.
7) en annen terrier kanskje?
8) nei staff. 

Nå blir det mest sannsynlig ikke hund på en stund her, men jeg er liksom tilbake på staff igjen uansett :P 

Jeg har omtrent samme lista, bare bytt ut raser. Ender opp med beardis i nederste linje, og så kommer jeg på pelsstellet, at man aldri er 100% fornøyd med utseendet ( oppspist skjegg, brunfarget skjegg og bryst, pels som henger rett ned eller er for krøllete pluss 100 lignende saker) og så må jeg begynne forfra igjen.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, bie skrev:

Hahah jeg føler vi er så på bølgelengde  ang hunderaser ass :lol: Hver gang jeg tenker på en ny rase har du spurt om eller kommentert en tråd om det. 

Det går ca i denne syklusen:

1) aldri mer staff.
2) husky! de er fine
3) kanskje labrador isteden
4) jaktlab?
5) en annen fuglehund kanskje, de er greie
6) fakk it, ingenting slår staffer uansett.
7) en annen terrier kanskje?
8) nei staff. 

Nå blir det mest sannsynlig ikke hund på en stund her, men jeg er liksom tilbake på staff igjen uansett :P 

Jeg har omtrent samme lista, bare bytt ut raser. Ender opp med beardis i nederste linje, og så kommer jeg på pelsstellet, at man aldri er 100% fornøyd med utseendet ( oppspist skjegg, brunfarget skjegg og bryst, pels som henger rett ned eller er for krøllete pluss 100 lignende saker) og så må jeg begynne forfra igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
9 timer siden, Krutsi skrev:

Det er faktisk flere med den kombien.. Dog er jeg lett å høre, for jeg holder aldri kjeft.. @Line bruker å gå etter stemmen hvis hun leter etter meg på utstillinger :lol: 

:lol: 
Det skal jeg huske! :P 

2 timer siden, Wednesday skrev:

Jeg fikk tilbud fra Gjensidige på over 4500 i året for en basenji (50.000 i vet.dekning + livsforsikring), og det var etter at 1000 kr i NITO-rabatt var trukket fra :lol: Hos Agria betaler jeg 2700 i året, for samme avtalen bare at med 60.000 i vet.dekning. Så det er ikke bare Agria som tar seg godt betalt hvertfall :) Men ja, syntes 4900 for din er drøyt mye. 

Agria har vært den som har gitt best tilbud for min del. 
Sjef skulle de ha 2300 kroner i året for. Da var det veterinær 30.000, medisin, og livsforsikring på 15.000. 
4000 kroner i fast egenandel, og 20% i bevegelig egenandel (trooor jeg det var). 

Gjensidige skulle ha rundt 4.500 kroner. If skulle ha nesten 6.000 kroner :|

1 time siden, Siri skrev:

*sobbeltsukk....*
Det er greit det er superinteressant å lese hva jeg skriver altså, men dere skal slippe å lese det samme om igjen og om igjen... :aww: 

:lol: 

Må jo være sikker på at det synker inn hos folket :aww: 


Akkurat nå tenker jeg på alt jeg burde gjort. Som for eksempel å ringe slakteri, og få tak i mer V&H. 
Sette meg opp på vakter på jobb må jeg gjøre også. 
Og kanskje søke på flere 100% stillinger. Hvis de finnes flere av dem der ute da. Det er jo et annet problem :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lader opp til dag to i praksis. Må kjøre om 5min, og her sitter jeg og gråter i sofaen. Håper dagen tar seg opp etterhvert. Nå føler jeg meg bare svak og ubrukelig, og er så redd for hvordan kvelden skal gå. Mest lyst å gi blaffen i hele praksisen,  men jeg vet jo at det ikke går. Jeg vil jo bli radiograf, men ikke sykepleier. Skjønner nytten av en sykepleiepraksis, men på avdelingen jeg er på et det så avanserte oppgaver at det ikke kan knyttes helt opp til radiografien. Får bite det i meg, og håpe kvelden i dag blir bedre. Sorry for mye klaging her for tida..

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Ozzy skrev:

Damir har DNB, og koster ca 3000 i året.  Sjekka kjapt på agria nå og de skal ha 4450 for ca samme vilkår.. 

For 4900 har du jo nesten 20.000 på fire år.. 

Ikke sant? Nå er det samlet for begge da, men allikevel. 

2 timer siden, Siri skrev:

Veldig trangsynt. Men det er jo viktig at alt er korrekt utapå vøtt... at de ikke jobber eller har temperament som en spiller jo ingen rolle, bare den ser ut som standarden sier... 

Forsikringspremien er jo også avhengig av hvor mye man vil ha dekket... Jeg har full veterinærdekning, men har valgt å droppe livsforsikring- jeg betaler drøyt 3000 kr pr år for mine to til sammen. Men jeg ser godt at det kan lønne seg å sette penger inn på en egen konto i stedet for å betale for forsikringen. Med tanke på hvor få ganger jeg har brukt forsikringen på mine hunder opp gjennom årene, så har jeg vel gått veldig i minus sånn sett :) 

Jeg vurderer å si opp livsforsikringa på Blaze, Felix har ingen. Vanlig veterinærforsikring ellers på begge. Nå er jo han 9 år blitt, så jeg tørr ikke si opp nå for da skjer det garantert noe. Blaze har patella på et kne, så der er jeg bittelitt redd for fremtidig korsbåndsskade eller lignende..

Næh, begynner å spare ja tenker jeg, gidder ikke kaste så mye penger rett ut vinduet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Ozzy skrev:

Damir har DNB, og koster ca 3000 i året.  Sjekka kjapt på agria nå og de skal ha 4450 for ca samme vilkår.. 

For 4900 har du jo nesten 20.000 på fire år.. 

Ikke sant? Nå er det samlet for begge da, men allikevel. 

2 timer siden, Siri skrev:

Veldig trangsynt. Men det er jo viktig at alt er korrekt utapå vøtt... at de ikke jobber eller har temperament som en spiller jo ingen rolle, bare den ser ut som standarden sier... 

Forsikringspremien er jo også avhengig av hvor mye man vil ha dekket... Jeg har full veterinærdekning, men har valgt å droppe livsforsikring- jeg betaler drøyt 3000 kr pr år for mine to til sammen. Men jeg ser godt at det kan lønne seg å sette penger inn på en egen konto i stedet for å betale for forsikringen. Med tanke på hvor få ganger jeg har brukt forsikringen på mine hunder opp gjennom årene, så har jeg vel gått veldig i minus sånn sett :) 

Jeg vurderer å si opp livsforsikringa på Blaze, Felix har ingen. Vanlig veterinærforsikring ellers på begge. Nå er jo han 9 år blitt, så jeg tørr ikke si opp nå for da skjer det garantert noe. Blaze har patella på et kne, så der er jeg bittelitt redd for fremtidig korsbåndsskade eller lignende..

Næh, begynner å spare ja tenker jeg, gidder ikke kaste så mye penger rett ut vinduet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

Jeg har omtrent samme lista, bare bytt ut raser. Ender opp med beardis i nederste linje, og så kommer jeg på pelsstellet, at man aldri er 100% fornøyd med utseendet ( oppspist skjegg, brunfarget skjegg og bryst, pels som henger rett ned eller er for krøllete pluss 100 lignende saker) og så må jeg begynne forfra igjen.

Totalt urelatert til alt annet enn beardis :lol:  Men jeg drømte at svigermor hadde reist til dalsbygda og kjøpt seg beardis - ei voksen tispe ved navn Haily. Tror drømmene mine prøver å fortelle meg noe :aww: 

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

Jeg har omtrent samme lista, bare bytt ut raser. Ender opp med beardis i nederste linje, og så kommer jeg på pelsstellet, at man aldri er 100% fornøyd med utseendet ( oppspist skjegg, brunfarget skjegg og bryst, pels som henger rett ned eller er for krøllete pluss 100 lignende saker) og så må jeg begynne forfra igjen.

Totalt urelatert til alt annet enn beardis :lol:  Men jeg drømte at svigermor hadde reist til dalsbygda og kjøpt seg beardis - ei voksen tispe ved navn Haily. Tror drømmene mine prøver å fortelle meg noe :aww: 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

Jeg har omtrent samme lista, bare bytt ut raser. Ender opp med beardis i nederste linje, og så kommer jeg på pelsstellet, at man aldri er 100% fornøyd med utseendet ( oppspist skjegg, brunfarget skjegg og bryst, pels som henger rett ned eller er for krøllete pluss 100 lignende saker) og så må jeg begynne forfra igjen.

Totalt urelatert til alt annet enn beardis :lol:  Men jeg drømte at svigermor hadde reist til dalsbygda og kjøpt seg beardis - ei voksen tispe ved navn Haily. Tror drømmene mine prøver å fortelle meg noe :aww: 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*

Har endelig fått somlet meg til å bestille 60 kg avskjær og avfall fra slakteri nå. 
Får en god blanding av bein, lunger, hjerte, og lever :)
10 kr per kilo for hver, unntatt hjertene. De kostet 27. Fortsatt mye billigere enn V&H, selv om jeg må spe på med litt ekstra kjøtt antakeligvis siden jeg sikkert sitter igjen med veldig mye innmat i forhold til kjøtt til slutt. 

Så da må jeg begynne å tømme fryseren i løpet av de neste 2 ukene :whistle: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*

Har endelig fått somlet meg til å bestille 60 kg avskjær og avfall fra slakteri nå. 
Får en god blanding av bein, lunger, hjerte, og lever :)
10 kr per kilo for hver, unntatt hjertene. De kostet 27. Fortsatt mye billigere enn V&H, selv om jeg må spe på med litt ekstra kjøtt antakeligvis siden jeg sikkert sitter igjen med veldig mye innmat i forhold til kjøtt til slutt. 

Så da må jeg begynne å tømme fryseren i løpet av de neste 2 ukene :whistle: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Debbie skrev:

Nesten litt fornærmet over å ikke å ha fått fisk av Siri:P

Du kan godt få fisk altså - jeg er ikke gnien på den jeg sjø :lol:

:fish: (ikke at jeg kommer på hva du BURDE fått fisk for altså, men... :lol:)

27 minutter siden, *Kat84* skrev:

:lol: 

Må jo være sikker på at det synker inn hos folket :aww: 

Ja, sonen har jo litt tungt for det, så... :aww: 

22 minutter siden, Tonje skrev:

Jeg vurderer å si opp livsforsikringa på Blaze, Felix har ingen. Vanlig veterinærforsikring ellers på begge. Nå er jo han 9 år blitt, så jeg tørr ikke si opp nå for da skjer det garantert noe. Blaze har patella på et kne, så der er jeg bittelitt redd for fremtidig korsbåndsskade eller lignende..

Næh, begynner å spare ja tenker jeg, gidder ikke kaste så mye penger rett ut vinduet.

Det lønner seg nok sikkert å spare vil jeg tro... jeg burde egentlig bare gjort det, jeg også. 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...