Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå august


Symra&Pippin
 Share

Recommended Posts

1 time siden, rosinbolle skrev:

Hvordan får man bikkja si til å legge på seg sånn? Min vil jo ikke legge på seg... Gir jeg ham mer mat spiser han ikke opp, eller spiser opp, men driter tre ganger på samme tur og peser og fiser hele natta... Han spiser godbiter, da. Så mange han bare kan få, takk. 

Det er vel akkurat som med mennesker. Hvem har vel ikke et familiemedlem eller en venn som kan finne på å ikke ha lyst på sjokolade, dessert eller kake? Som synes at det meste er for mektig, blir stappmett av en liten brødskive og legger igjen litt av middagen på tallerkenen fordi de ikke hadde plass til mer? Sånne mennesker er en helt annen rase enn meg. Men slanke er de, fjolsene. :aww:

 

  • Like 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3.5k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Se på den søtsaken da!

Jeg er på vei hjem med valp  Han er bitteliten. Og veldig trøtt. 

Det er jo virkelig ikke noe stress med denne valpen. Den pisser og driter inne, men det er heller ikke noe stress. Eneste er at jeg gleder meg til tenna faller ut og den blir større og mer robust  Den

Posted Images

Nesten så jeg synes det kunne ha regnet litt mer nå... :aww: Varmt er det også.... :whistle: 

Nå har hundene fått pedikyr, jeg har spist middag (ostesmørbrød) og nå står pelsstell på programmet. Jeg tror jeg har en liiiiten jobb å gjøre *sukk*. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, mokken skrev:

....er jeg farlig nær å bli klimaflyktning!  http://www.tv2.no/storm/8553783/

Grøss! :o  Skal ikke klage, selv om det har vært ekstremt vått her og i det siste. 

 

Ble lasange til middag i dag, rett og slett fordi jeg skal på møte i morgen og da er det greit  å ha rester istede for å måtte lage middag.  Fornuftig, for tenk :ahappy:   De neste 14 dagene blir en test i hvor lavt kan man tyne matbudskjettet - både jeg og Bonden er skrapa blakke. Vi har ikke vondt av det, vi bruker aaaaaaalt for mye penger på mat og dritt. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, Pixie skrev:

Andre uka i praksis i dagligvare, og kroppen min er sliiten. Håper dette går seg til etterhvert som den blir vant til jobben, men akkurat nå gjør alt vondt... Så sårt å komme hjem til Uno som så gjerne vil leke eller ut og løpe, og så orker jeg ingen ting... Gubben var hjemme til halv to og jeg kom hjem fire, så han har ikke akkurat vært alene lenge. Derfor håper jeg han kan roe seg, for jeg må legge meg litt tror jeg...

Passende nok er det eneste han har ødelagt i dag arket fra lydighetskurset vi starter på imorra.

Det går seg til :) jeg var ødelagt etter den første uka, men det tok ikke så lang tid før det gikk seg til. 

Ta med Uno ut å gi han et godbitsøk etc, så kan han jobbe mens du står i ro! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Fillerya skrev:

Jeg har fått brev av posten om at to pakker jeg har sendt manglet porto. Jeg leverte pakkene på post-i-butikk og har betalt porto. Fryktelig irriterende om de ikke har satt på frimerkene. Hva er sannsynligheten for at frimerkene på begge pakkene har ramlet av? Kan man klage på sånt? Jeg har jo ikke kvitteringen, men jeg har kontoutskrif.

Jeg fikk samme en gang. Hadde levert inn i post i butikk. Jeg slapp gebyr siden det var de som hadde ansvaret når det var postet via de. Men husker ikke om jeg hadde kvittering eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Symra&Pippin skrev:

Det er vel akkurat som med mennesker. Hvem har vel ikke et familiemedlem eller en venn som kan finne på å ikke ha lyst på sjokolade, dessert eller kake? Som synes at det meste er for mektig, blir stappmett av en liten brødskive og legger igjen litt av middagen på tallerkenen fordi de ikke hadde plass til mer? Sånne mennesker er en helt annen rase enn meg. Men slanke er de, fjolsene. :aww:

 

Men det som er enda mer irriterende er de som spiser masse og likevel er tynn.. Det er i den kategorien min whippeten min er i.. 

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig hjemme i sofan. Det har gått i ett i fem dager i strekk. 

Kjenner at det begynner å bli hardt å feire bøsta fem dager i strekk, e begynner rett og slett å bli for gammal for det:P

Prima er litt halt, mistenker at det kanskje var litt heftig å ta en 8 km sykkeltur med innlagt bading sånn rett etter tre uker i bånd pga løpetid. Som fremdeles ikke er over- og det er nå på 23 dagen etter første bloddråpe. Kom igjen hiv en fisk:gaah:

Der røyk nok stevne...

Jeg har begynt å lese den siste HP boka, og :gaah::blink::hmm:

Nå blir det sofakos resten av kvelden. 

også er det en sonis som bare er veldig snill:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Krutsi skrev:

Er de dype? 

Jeg synes det ja. Han har sydd altså, og vært hos veterinæren 3 ganger, men vetten åpnet det ene såret igjen fordi det var så mye verk som ville ut. Så nå synes jeg det ser i overkant åpent og ubeskyttet ut.

18 timer siden, mokken skrev:

Lykke har sår nå, hun har antageligvis spiddet seg mellom tærne i skogen. Såret er ikke stort, men dypt, så vet anbefalte å sy. Bandasjen ble tatt av etter 2-3 dager, dessverre klarte hun å komme til slik at det ble betent. Gav onsior i 2 dg (hadde heldigvis litt rester). Vasket, tok på honning og tørket vekk overflødig fukt. Krage brukes inne, sokk ute.

Siden har vi sjekket såret hver gang hun har vært ute,  og passet på at det er tørt og rent. Jeg synes det gror fryktelig sakte, men betennelsen gikk fort vekk. God bedring til pasienten! :)

 

Ja, jeg mener jo at det beste hadde vært å plastre, men det ser ut som flesteparten her mener luft er best. Veterinæren inkludert.

9 timer siden, Siri skrev:

Jeg forsøker å la sår (både på meg og hundene) være utildekket så mye som mulig fordi lufttilgangen gjør at de gror mye raskere. Det kommer selvsagt an på tilstanden til såret da, men jeg ville vel hørt på veterinæren :)

 

Men det blir aldri tørt nok til å gro ser det ut som. Verker mye og åpnes igjen hver gang han rister seg. Jeg tror han rister seg mer enn vanlig også fordi det klør og er ekkelt.

8 timer siden, JeanetteH skrev:

Både på folk og fe: dekker kun til om det er nødvendig, og da gjerne bare med ett tynt lag. Ikke noe plaster eller noe som ikke gir det luft. 

Har hatt hund med infeksjoner i dype potesår og større buk operasjoner. Buk operasjoner er jo i flere lag, og syd i flere lag. Så lenge hunden lar såret være og vi er hjemme i ett rimelig rent miljø så får det ligge åpen. Om hunden har slikket eller væsket mye så har jeg puttet en drakt på. Plaster gjør alt tett og får ting til å blomstre opp. 

Vi prøver litt med en sånn drakt, men har åler seg rundt for å få den av, og da ser det nesten ut som sårene får mindre ro til å gro.

8 timer siden, Bikipile skrev:

Ikke så mye erfaring med hund, men med hest. Hun hadde vel og merke et sår på låret som jeg kunne putte hele hånda inni, så det er kanskje litt annerledes. Men der var det viktig at såret fikk mye luft (dyrlegens ordre). Jeg skylte det to ganger daglig med saltvann (og tørket godt etterpå, merkelig følelse når du har hånda di inne i en lårmuskel), og lot det lufttørke så mye som mulig. Såret væsket naturligvis ganske mye på starten. Nå sto hun inne på boks, og for å forhindre henne i at hun skulle klø opp alt måtte jeg polstre litt av og til, men ellers var "lufting" en viktig del av oppskriften for å få det bra. 

Både jeg og dyrlegen (og andre som så damen når hun hadde det store kuttet) er svært overrasket og glade for hvor utrolig bra det ble til slutt.

Isj, det hørtes ut som et veldig stort sår. Fint at det ble så bra til slutt :)

 

F8CEF472-8516-4305-A3DD-F8E465933396_zps

Denne drakta funker ikke i det hele tatt. Pax åler seg rundt i sofa og hundesenger til han har gnidd av seg både drakt og rur. Så da er det vel bedre at det får luft da, selv om det betyr verk på alt i huset. :x Jeg har ikke spist middag enda, bare fordi jeg fant en stor ekkel rur i sofaen i sted. *kvalm*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, SaraS skrev:

Jeg synes det ja. Han har sydd altså, og vært hos veterinæren 3 ganger, men vetten åpnet det ene såret igjen fordi det var så mye verk som ville ut. Så nå synes jeg det ser i overkant åpent og ubeskyttet ut.

Ja, jeg mener jo at det beste hadde vært å plastre, men det ser ut som flesteparten her mener luft er best. Veterinæren inkludert.

Men det blir aldri tørt nok til å gro ser det ut som. Verker mye og åpnes igjen hver gang han rister seg. Jeg tror han rister seg mer enn vanlig også fordi det klør og er ekkelt.

Vi prøver litt med en sånn drakt, men har åler seg rundt for å få den av, og da ser det nesten ut som sårene får mindre ro til å gro.

Isj, det hørtes ut som et veldig stort sår. Fint at det ble så bra til slutt :)

 

F8CEF472-8516-4305-A3DD-F8E465933396_zps

Denne drakta funker ikke i det hele tatt. Pax åler seg rundt i sofa og hundesenger til han har gnidd av seg både drakt og rur. Så da er det vel bedre at det får luft da, selv om det betyr verk på alt i huset. :x Jeg har ikke spist middag enda, bare fordi jeg fant en stor ekkel rur i sofaen i sted. *kvalm*

Gulva kan vaskes og dra kjøp noen billige tepper å ligge i sofaen til det er over :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, Debbie skrev:

Prima er litt halt, mistenker at det kanskje var litt heftig å ta en 8 km sykkeltur med innlagt bading sånn rett etter tre uker i bånd pga løpetid. Som fremdeles ikke er over- og det er nå på 23 dagen etter første bloddråpe. Kom igjen hiv en fisk:gaah:

Ehhhhh... du vet man kan trimme hunder selv om de har løpetid? :whistle: 

Jepp - nå skal du få fisk :fish:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Siri skrev:

Nesten så jeg synes det kunne ha regnet litt mer nå... :aww: Varmt er det også.... :whistle: 

Nå har hundene fått pedikyr, jeg har spist middag (ostesmørbrød) og nå står pelsstell på programmet. Jeg tror jeg har en liiiiten jobb å gjøre *sukk*. 

Ah, som æ glær mæ! :lol:

Her pøser det ned, men vi fikk gått en tur på en god time allikevel, med litt innlagt godbitsøk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Siri skrev:

Ehhhhh... du vet man kan trimme hunder selv om de har løpetid? :whistle: 

Jepp - nå skal du få fisk :fish:

 

Der kom fisken ja:D

Og jeg har ikke trimmet henne hardt i løpetida, da hun har vært veldig slapp. Derfor har det vært mest lange båndturer i rolig snusetempo- som frøken Diva ville. 

Nå skal jeg gjøre noe fornuftig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, Tonje skrev:

Ah, som æ glær mæ! :lol:

Her pøser det ned, men vi fikk gått en tur på en god time allikevel, med litt innlagt godbitsøk. 

:D Det er egentlig veldig kjedelig vær her da :aww: 

51 minutter siden, Debbie skrev:

Der kom fisken ja:D

:D Your welcome :D 

Yasmine er atter vakker og ven... nå står Willy for tur... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Siri skrev:

:D Det er egentlig veldig kjedelig vær her da :aww: 

:D Your welcome :D 

Yasmine er atter vakker og ven... nå står Willy for tur... 

Jeg tar glatt kjedelig vær over øspøs :P 

Har kikket litt i oppussingstråden og tenker at vi må kjøpe et hus hvor vi trenger å gjøre minst mulig. Jeg er ingen oppusser jeg altså, blir sliten bare av tanken.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, *Kat84* skrev:

Når jeg gikk tur og ble gjennomsvett pga tett regntøy så tenkte jeg det samme :aww: 
Det hadde vært helt perfekt å bo et sted hvor det ikke nødvendigvis er varmere. Bare litt tørrere! :P 

Helt enig! Jeg har veldig lite behov for høye temperaturer eller masse sol, men det hadde vært utrolig hyggelig å gå tur uten regntøy på.... :hmm:

3 timer siden, Raksha skrev:

Grøss! :o  Skal ikke klage, selv om det har vært ekstremt vått her og i det siste. 

Ja, det er rett og slett deprimerende! 

2 timer siden, Perfect Image skrev:

Spent på om bogsteken blir mør. De har stått til langtidsteking på veldig svak varme siden klokken 8 og var godt mørnet på forhånd. Har ikke beste erfaring med oksebog som stek, så spent om dette vil gjøre utslaget eller om resten blir suppekjøtt :)

Har ikke erfaring med okse, men har langtidsstekt lammelår noen ganger og det blir fantastisk mørt og godt :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, mokken skrev:

Helt enig! Jeg har veldig lite behov for høye temperaturer eller masse sol, men det hadde vært utrolig hyggelig å gå tur uten regntøy på.... :hmm:

Ja, det er rett og slett deprimerende! 

Har ikke erfaring med okse, men har langtidsstekt lammelår noen ganger og det blir fantastisk mørt og godt :ahappy:

Du får ta deg en tur ut i øyene, er ikke mange dagene i sommer eg har hatt bruk for regntøy :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Ingidano skrev:

Du får ta deg en tur ut i øyene, er ikke mange dagene i sommer eg har hatt bruk for regntøy :)

Skal på torsdag faktisk! Men vet ikke om jeg skal langt nok ut. Får krysse fingrene :) 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
2 minutter siden, Stine skrev:

Hva skjedde nå? Jeg sendte ikke mail angående valper gjorde jeg vel?? *Slapp av Stine, det er ikke noen valper igjen til deg*

Neida, klart du ikke har gjort. 
Valper dukker bare plutselig opp inne i stua de. Sånn helt av seg selv :aww: :whistle: 

201406_1220_diffe.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...