Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, juli


Caroline
 Share

Recommended Posts

2 minutter siden, Raksha skrev:

Nå har jeg sett supertrist film og orker ikke ta inn over meg verdens elendigheter. Orker ikke. Hvaslags verden er det jeg har satt barnet mitt inn i egentlig... :(

 

En verden der de fleste mennesker er snille, der millioner av mennesker jobber for det gode og som trenger ei snill lita tulle fra Nord-Østerdalen med på laget! :hug:

  • Like 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 2.9k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Fin dag 

Godt mulig noen av dere tenker dårligere om meg nå, men jeg har lyst å dele likevel... I dag fikk jeg bekreftelse på at jeg er ferdig med frivillig gjeldsordning  Nå gleder jeg meg stort til sånn

Da er bursdagsgave nummer to hentet! Si hei til Goliat

Posted Images

Hjemme igjen etter mini hyttetur. Jeg er bittelitt fornærmet og angrer på at jeg ga min oppskrift på en macaronisalat bort :aww: Men jeg må skjerpe meg og bite meg i det :lol: 

Har med meg en ekstra hund hjem. Hun er fra C kullet mitt og søsteren til Sansa og ble stående i hundegård med Sansa og Arya og det ser ut til å gå bra. Nå skal jeg lade tlf litt, så skal jeg prøve sele på Ronja, Lala og Arya, lade tlf litt til så er det kveldstur :) Spent på hvordan det vil gå med 6 hunder. Mackenzie, Ivy og Lerke får bli hjemme. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Wednesday skrev:

Hvilken film?

My sister's keeper - ganske sikker på at jeg har lest boka for hundre år siden.

4 minutter siden, Siri skrev:

Støttes :D 

Men hvorfor skal man ta det inn over seg? Det er da ingen som får det bedre av at folk skal deppe over ting man ikke får gjort noe med bare fordi det "forventes" at man skal gjøre det.  

Har jeg dørene på vidt gap - og huset fullt av fluer :aww:. Må vel på fluejakt før jeg legger meg *sukk*. 

Nei, deppe er jo ikke noe poeng i - ikke det jeg mener med å ta det inn over meg - mer lese hva som har skjedd og innse hvordan verden er, hva jeg mener og i det heletatt. En annen dag. :aww: 

 

3 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

En verden der de fleste mennesker er snille, der millioner av mennesker jobber for det gode og som trenger ei snill lita tulle fra Nord-Østerdalen med på laget! :hug:

Aaw :wub: Ja! Helt sant! Hun var litt brutal under "mammaklatring" i dag, så jeg fikk vondt, og gjemte hodet i hendene (hun knea meg i kinnbeinet) hvorpå hun stopper opp, legger hendene på mine, si er "det går... bra" stryker meg på kinnet og hodet og bøyer seg ned og gir meg en goood klem :wub: Hun gjør min verden til et bedre sted hvertfall :D 

 

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Symra&Pippin skrev:

Den ruta forfølger meg ↑. Men jeg er stolt over å få til pil opp. :aww:

Poirot + rødvin = fredagskveld.

 

 

Da klarer du mer enn meg :aww:  :lol: Sånn pil opp klarer ikke jeg :icon_redface:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Raksha skrev:

Da klarer du mer enn meg :aww:  :lol: Sånn pil opp klarer ikke jeg :icon_redface:

Ikke si det til noen, men jeg måtte inn på et Word-dokument, sett inn symbol, kopier og lim inn her. Det finnes sikkert veldig mye enklere måter å gjøre det på! :lol:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Symra&Pippin skrev:

Ikke si det til noen, men jeg måtte inn på et Word-dokument, sett inn symbol, kopier og lim inn her. Det finnes sikkert veldig mye enklere måter å gjøre det på! :lol:

 

:lol: ingen skal si du ikke er løsningsorientert da! :D

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Perfect Image skrev:

Hjemme igjen etter mini hyttetur. Jeg er bittelitt fornærmet og angrer på at jeg ga min oppskrift på en macaronisalat bort :aww: Men jeg må skjerpe meg og bite meg i det :lol: 

Har med meg en ekstra hund hjem fra C kullet mitt og søsteren til Sansa og ble stående i hundegård med Sansa og Arya og det ser ut til å gå bra. Nå skal jeg lade tlf litt, så skal jeg prøve sele på Ronja, Lala og Arya, lade tlf litt til så er det kveldstur :) Spent på hvordan det vil gå med 6 hunder. Mackenzie, Ivy og Lerke får bli hjemme. 

Tror jeg har truffet henne på miljøtrening noen ganger, hvis jeg ikke tar feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Argyr skrev:
16 timer siden, Perfect Image skrev:
43 minutter siden, Perfect Image skrev: Hjemme igjen etter mini hyttetur. Jeg er bittelitt fornærmet og angrer på at jeg ga min oppskrift på en macaronisalat bort :aww: Men jeg må skjerpe meg og bite meg i det [emoji38] 

Har med meg en ekstra hund hjem fra C kullet mitt og søsteren til Sansa og ble stående i hundegård med Sansa og Arya og det ser ut til å gå bra. Nå skal jeg lade tlf litt, så skal jeg prøve sele på Ronja, Lala og Arya, lade tlf litt til så er det kveldstur [emoji4] Spent på hvordan det vil gå med 6 hunder. Mackenzie, Ivy og Lerke får bli hjemme. 

Tror jeg har truffet henne på miljøtrening noen ganger, hvis jeg ikke tar feil.

Det kan nok stemme, uten at jeg skal noe mer enn mumle om bortskjemt dritt bikkje og eiere som begynte å miljøtrene første gang når hun var halvannet år :aww: Tror de får sjokk når hun engang skal tilbake, 5-6 kg lettere og kvitt nykkene sine [emoji14] Hun er allerede en annen hund på en halv dag uten lov med egne meninger og vræle rundt :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, SFX skrev:

 

Ja! Jeg tenkte å ta det som en dagstur - det er fire timer fra meg, så stå opp tidlig som om det er utstilling, reise i seks-syv-tiden, og ta det derfra. Lurte også på å spørre Toril. Da kan vi holde hverandres hunder på toppen når vi må på do - det var nemlig min bekymring. Hvordan tisser en på tur med hund blant folk?

Og da må jeg legge til at jeg har nevrotisk blære - jeg klarer ikke å tisse i skogen, det blir helt stopp. Samme hvor mye jeg må på do, samme hvor mye jeg holder på å tisse i buksa - drar jeg den ned og setter meg på huk, er det full stopp. 

Når er du tilbake på Østlandet?

Ja:jump:
Hvis noen må på do så setter vi bare hundene opp i en veldig tett fellessitt, så har vi en fin vegg å gjemme oss bak :D
Jeg vet ikke nøyaktig når jeg er hjemme, men senest på torsdag til uka. Problemet mitt er bare det at jeg begynner i ny jobb ganske snart, så da kan jeg ikke gå på en ukedag.. Med mindre vi tar det litt senere på høsten (september-ish), da har jeg jobbet der lenge nok til at det sikkert går greit å spørre om en dag fri :P Erfaringsmessig er det mye finere å gå på høsten også, for da er det større sjanse for å få litt klarvær uten at det er så alt for varmt.

Er det noen her som har gått turen og kan si litt om hvor tung den er? Nora har jo E-albuer og en D-hofte, og jeg er veldig redd for å overbelaste henne. Hun er i god form og er vant til bratte toppturer og har aldri vært halt eller støl etter en tur, men jeg ser for meg at den turen her er lengre og tyngre enn det vi har gått til nå og vil slite mer på leddene. Noen erfaringer?

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, Perfect Image skrev:

Det kan nok stemme, uten at jeg skal noe mer enn mumle om bortskjemt dritt bikkje og eiere som begynte å miljøtrene første gang når hun var halvannet år :aww: Tror de får sjokk når hun engang skal tilbake, 5-6 kg lettere og kvitt nykkene sine emoji14.png Hun er allerede en annen hund på en halv dag uten lov med egne meninger og vræle rundt :aww:

Registrerte bare at hun ikke var storfan av fremmede hunder, jeg. Og at eierne kanskje muligens gjorde ting litt feil. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, Perfect Image skrev:

Det kan nok stemme, uten at jeg skal noe mer enn mumle om bortskjemt dritt bikkje og eiere som begynte å miljøtrene første gang når hun var halvannet år :aww: Tror de får sjokk når hun engang skal tilbake, 5-6 kg lettere og kvitt nykkene sine emoji14.png Hun er allerede en annen hund på en halv dag uten lov med egne meninger og vræle rundt :aww:

Høres ut som hun har noe felles med Naisha... 
Hun har skjerpet seg stort da, lenge siden hun har vist noen av bortskjemtnykkene sine nå. Altså hunder må gjerne være bortskjemte, men de må tåle at ikke alt er lov + håndtering av alle slag :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Klematis

Siste kveld med gjengen. Nå skal vi sove litt, spise frokost med dem før vi går hvert til vårt. Jeg og Bizi skal hjem en snartur for å klippe plen, så kommer det sannsynligvis en herremann for å se på buret til T og B, og så er det å pakke på nytt og komme seg avgårde til Oslo, sove litt igjen, og Tusenfryd søndag. Brodern og familien skal dit også på søndag tilfeldigvis, så da skal vi nok treffes da også. Også videre til Skjæløy for å fortsette ferien.

Jauda, slappe av kan vi jo gjøre senere en gang:0)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, Raksha skrev: [emoji20] Hva var galt med den? 

 

Defekt oljepumpe (drøyt 12.000) og defekt katalysator (også drøyt 12.000).

I tillegg er det noe som skrangler i eksosanlegget, en dør som sitter dønn fast (passasjerdøra foran) og lekk spylervæsketank.

Legg den ut som delebil, da kan du få litt mer for den. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag var det 27 grader i skogen, ingen mygg eller knott eller flekkfluer - bare varm stille skog - herlig!  Litt kjipt at det er i det varmeste laget for lille Shy, så vi må ha mange pauser hvor man forteller lille idiot at hvis hun tok det litt med ro, så ville hun ikke bli så varm.. Strider derimot, er helt uberørt av varmen, tror han koser seg like mye som meg!  De får svømme mye nå om dagen, men det er en km eller to til badeplassen, og det er over en myr og det kryr av flekkfluer som driver både hundene og meg til vanvidd. For et unødvendig vesen på denne jord synes jeg! 

Men så regnet det i hele ettermiddag, helt uventet det. Jaja, det er sommer, jeg har ferie, og hver eneste dag er ren nytelse uansett!

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hanefot/dobbelkobbel, hvor langt foretrekker dere hver del å være? Til bruk i både halsbånd og sele, daglig og trekk, for 50/60cm høye hunder [emoji4]

Jeg har en hanefot i normal lengde til salgs i skinn. Se kjøp og salg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, mushi skrev:

Jeg har en hanefot i normal lengde til salgs i skinn. Se kjøp og salg.

Hva er normal lengde? Holder på å flette en ny, ettersom at Keo klarte å ødelegge koblingsringen i den forrige i et realt seledrag. Selvfølgelig klart å skryte den forrige uten å måle den først :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, Snøfrost skrev:

Høres ut som hun har noe felles med Naisha... 
Hun har skjerpet seg stort da, lenge siden hun har vist noen av bortskjemtnykkene sine nå. Altså hunder må gjerne være bortskjemte, men de må tåle at ikke alt er lov + håndtering av alle slag :aww:

Ja helt enig. Merker her at hun har fått ha meninger om det også, og generelt om alt egentlig og fått lov til å bestemme for mye selv :P Men ser også at det kommer seg fort, så blir nok bra med litt tålmodighet og tid.

33 minutter siden, Argyr skrev:

Registrerte bare at hun ikke var storfan av fremmede hunder, jeg. Og at eierne kanskje muligens gjorde ting litt feil. :P

Ja, de sa så. Puttet henne i bil med en annen hund, så plasserte henne inn i en hundegård med to fremmede hunder, og etter 3 min var hun i lek med dem :aww:  Har gått veldig bra til nå, så håper det fortsetter med denne fremgangen for da synes jeg hun blir rent hyggelig :P  Hun har ikke møtt noen av disse siden hun var 8 uker, men de har ganske bra og klart språk, så regnet med det gikk fint, noe det også gjorde.

Ble faktisk en veldig bra tur, jeg var litt skeptisk. Jentene har nå skjønt at de får ikke lov å veive på tur, ikke lov å stoppe opp og snuse på alt og ingen leking i bånd. De søker så fint fremover nå og har skjønt dette med "ut på kanten" om det kommer bil! Den helt til venstre er forøvrig passhunden :)

Nei, fore hunder, stenge inn hunder, ta en rask dusj og sengen. Imorgen har jeg MYE på tapetten og jeg kan ikke dra meg til klokken 10 :P 

 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nemi svømte frivillig idag! Tidligere har hun nektet og trukket seg tilbake med en gang det blir for dypt, men idag prøvde jeg redningsvesten til Buddy og da svømte hun som en fisk! Koste seg gjorde hun og. :wub:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, mushi skrev:

Legg den ut som delebil, da kan du få litt mer for den. :)

Ja, tenkte på det, men blir for mye styr. Bilen brøt sammen langt hjemmefra, og kan ikke kjøres. Så må få bilopphugger til å hente den på verkstedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...