Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, juli


Caroline
 Share

Recommended Posts

Guest lijenta
Akkurat nå, Symra&Pippin skrev:

Tell me about it. Jeg må fjerne denne Hurdalsrosen!

 a93e6918-cbc4-46af-a7b6-b90defc95d84.jpg

Rust over alt! :icon_cry:

Ja trist og veldig vanskelig å fjerne. Dem på gartneriet her mente jeg burde grave opp men har lyst til å prøve å berge den. KVist og blader og jord fra overflaten må brennes så jeg på nette

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 2.9k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Fin dag 

Godt mulig noen av dere tenker dårligere om meg nå, men jeg har lyst å dele likevel... I dag fikk jeg bekreftelse på at jeg er ferdig med frivillig gjeldsordning  Nå gleder jeg meg stort til sånn

Da er bursdagsgave nummer to hentet! Si hei til Goliat

Posted Images

Akkurat nå, lijenta skrev:

Ja trist og veldig vanskelig å fjerne. Dem på gartneriet her mente jeg burde grave opp men har lyst til å prøve å berge den. KVist og blader og jord fra overflaten må brennes så jeg på nette

 

Jeg har hørt om tilfeller der man har kuttet helt ned og latt buskene skyte nye skudd, som har vært uten rust. Har tenkt å prøve det jeg også.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Yellow
2 minutter siden, rosinbolle skrev:

Er nødt til å ha fargerike sokker som må pares, jeg, ellers havner alle sokkene mine i skuffen til mannen. Da ser jeg dem hvertfall aldri igjen...

Ikke særlig fare for forvirring ang sokker her, 9 str i forskjell. ?

Synes det hørtes smart ut å kun ha like sokkepar (sorte lange og hvite korte etc). Men så slår den barnslige siden min til og jeg får plutselig lyst på myke pusesokker, noen med dyremønster, anker på er jo kult på sommeren, Mariusmønster på vinteren osv, så ender jeg opp med en haug av ensomme sokker selv. Merkelig faktum det der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Yellow skrev:

Ikke særlig fare for forvirring ang sokker her, 9 str i forskjell. ?

Synes det hørtes smart ut å kun ha like sokkepar (sorte lange og hvite korte etc). Men så slår den barnslige siden min til og jeg får plutselig lyst på myke pusesokker, noen med dyremønster, anker på er jo kult på sommeren, Mariusmønster på vinteren osv, så ender jeg opp med en haug av ensomme sokker selv. Merkelig faktum det der.

Her er det bare jeg, meg og undertegnede som har sokker i vaskemaskina - men selv om jeg tar to sorte sokker, så kan det bli feil. Hvis den ene har litt strammere eller høyere strikk, eller hvis skaftet ikke er like høyt - da blir det helt feil for anklene/leggene. Jeg kjenner forskjellen, selv om begge er sorte sokker i størrelse 37-39. Det behøver ikke å være en synlig forskjell for meg, men beina kjenner det.

Nuh er det middag på gang, en klesvask henger til tørk, og en runde med oppvask er tatt. Fredagskvelder, ass, de er ikke det de en gang pleide å være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Yellow
2 minutter siden, SFX skrev:

Her er det bare jeg, meg og undertegnede som har sokker i vaskemaskina - men selv om jeg tar to sorte sokker, så kan det bli feil. Hvis den ene har litt strammere eller høyere strikk, eller hvis skaftet ikke er like høyt - da blir det helt feil for anklene/leggene. Jeg kjenner forskjellen, selv om begge er sorte sokker i størrelse 37-39. Det behøver ikke å være en synlig forskjell for meg, men beina kjenner det.

Nuh er det middag på gang, en klesvask henger til tørk, og en runde med oppvask er tatt. Fredagskvelder, ass, de er ikke det de en gang pleide å være.

Ja, det er nok sant!

Kult å ha godt bekjente midt i München nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...har jeg prøvd å se på nyhetene, men måtte gi opp. Jeg blir nesten voldelig av å høre på "Det eeeeeeeeeeeeeeeeeehh er eeeeeeeeeeeeeeeeeeh Sky News eeeeh som eeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeh melder ateeeeeeeeeeeeh". Snakk eller la være. Jeg er utvilsomt en sånn som har misofoni. 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta
22 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

Jeg har hørt om tilfeller der man har kuttet helt ned og latt buskene skyte nye skudd, som har vært uten rust. Har tenkt å prøve det jeg også.

Ja prøver det å klippe ned og fjerne alt fra rosen av blomst og kvist og et tynt lag med jord. Så putte på ny jord og rosegjødsel og håpe den får nok næring til at det fungerer.

Har også fått en rose som ikke er plantet enda som har fått rust og den får stå inne til jeg er siekr på at den er uten ryst

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Yellow skrev:

 

Kult å ha godt bekjente midt i München nå...

Å nei! Vet du om det går bra med de? :shocked:

 

 

.....har vi vært på tur og Lykke har testet at strømgjerdet til geitene lengre borti nabolaget virker. Det gjorde det :aww:

(Det er ikke synd på henne, jeg dro henne unna flere ganger og alikevel klarer hun å stille seg helt inntil. Hun fremstår ikke som spes smart den der....)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Datterbarnet har sånn ca 30 par med hvite ankelsokker, og de er selvsagt ikke like, de er bare hvite ankelsokker alle sammen. Jeg hater å henge opp og rydde ned hvitvaska :aww: 

Jeg foretrekker sokker med ymse mønster jeg, sånn at det ikke er noen tvil om hva som er par og ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Yellow

@mokken Ja, fikk beskjed isted om at at det gikk bra med dem, men er jo så redd det skal skje noe mer der jeg nå, da (og da ikke kun redd for de jeg kjenner selvsagt). Men får jo håpe det var det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Yellow skrev:

Kult å ha godt bekjente midt i München nå...

Håper du har fått kontakt!

Det er bare altfor mye fælt som skjer i verden nå. Og jeg har fluktforsøk ved å fordype meg i American Housewife, Svenska Hollywoodfruar, og Million Dollar Listing New York. Jeg kjenner at hjernecellene renner ut av svetteporene, men det føles godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på jobb på Kiwi. Jeg husker ikke om jeg sluttet før eller etter det startet på Utøya, men jeg husker det var få kunder og helt tilfeldig at en kunde informerte vi som var i butikken. Vi hadde en gammel radio vi hørte på, men du føler deg rimelig hjelpeløs. Ble bare sittende å se på TV hele helga, usikker på om jeg sov. 

Jeg følte og føler meg veldig berørt av det som skjedde selv om jeg ikke kjente noen som var der. Jeg synes det er veldig rart da jeg ikke har følt det sånn hverken før eller etter med andre ulykker eller angrep. Jeg har noen venner som hadde søsken som mistet venner, men dette fant jeg ut flere år i etterkant.  

Jeg også følte en voldsom sorg til tross for at jeg heller ikke kjente noen som var der eller var rammet av det.

Satt klistra til TV og nettet samt VG i flere dager etter det skjedde.

Var på jobb dagen etterpå og hørte på radioen. Da var P3 Morgen på og de bruker jo ofte å le og ha det gøy på lufta. Men dette programmet var fylt med sorg og tungsinn!

Sent fra min SM-G935F via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Argyr skrev:

...har jeg prøvd å se på nyhetene, men måtte gi opp. Jeg blir nesten voldelig av å høre på "Det eeeeeeeeeeeeeeeeeehh er eeeeeeeeeeeeeeeeeeh Sky News eeeeh som eeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeh melder ateeeeeeeeeeeeh". Snakk eller la være. Jeg er utvilsomt en sånn som har misofoni. 

Åååå, jeg satt og tenkte akkurat det samme! Jeg satt og tenkte at det vel var ganske unødvendig å ha sending om man ikke greide å formidle noe... :aww:

Jeg har ingen problemer med enslige sokker, faktisk... det hender kanskje at en eller annen er litt gressenke, men gemalen kommer alltid tilbake igjen :ahappy:

Jeg husker forresten at jeg stod og venta på bussen på Helsfyr da det smalt i Regjeringskvartalet, og at bussjåføren satte på radioen litt ekstra høyt på turen... det var helt stille i bussen... og resten av kvelden satt jeg foran PC'n og TV'n og fulgte med og syntes det var helt uvirkelig, grusomt og ikke til å tro. 

Nå har jeg vært på farten i to dager, og kjørt tilsammen 150 mil - og hatt LITT lange dager... Det er slitsomt å bare sitte på ræva og tråkke på gassen :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fredag for 5 år siden var min verste dag på jobb. Først i Oslo, deretter en av de første til utøya. Jeg kommer aldri til å glemme skrikene til de overlevende som kom i land, frykten i øynene til noen, apatien hos andre. Det var helt surrealistisk...

Kan ikke tenke meg hvordan det var ?

Hvordan det var å stå midt i det.

Sent fra min SM-G935F via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Yellow skrev:

@mokken Ja, fikk beskjed isted om at at det gikk bra med dem, men er jo så redd det skal skje noe mer der jeg nå, da (og da ikke kun redd for de jeg kjenner selvsagt). Men får jo håpe det var det. 

Så bra! Håper det ikke er blir mer. 

 

......venter Harly på at kokken (15 åringen) skal grise noe på kjøkkengulvet. Jammen er han en tålmodig fyr :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Siri skrev:

Åååå, jeg satt og tenkte akkurat det samme! Jeg satt og tenkte at det vel var ganske unødvendig å ha sending om man ikke greide å formidle noe... :aww:

Nei, jeg kan ikke begripe at det er en ok måte å snakke på for noen som skal prøve å formidle informasjon til hundretusener av mennesker. Jeg vet jeg er ei sur kjerring altså, men jeg er ikke så gammel at jeg kan begynne med "da jeg var ung", så jeg synes litt skjerpings er på sin plass. :thumbsdown:

 

...driver jeg og pakker inn føttene mine i plastfolie og hundene ligger og sover. Det har de gjort mesteparten av dagen, vi sykla tross alt i går kveld. :jump: Det er ingen av oss vant med, da blir man sliten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*

Fy søren så mye dritt som skjer for tiden :(  Alt kommer jo samtidig mer eller mindre. 

Ble halvannen times tur i marka i dag. Herlig! Første gang på lenge det har vært mulig å løpe litt løs på tur. Kjenner godt til hva som er og ikke er der, så det var helt uproblematisk. 

Nå ligger begge gutta og sover. Og jeg skal kose meg med serier. Eller en film. Får se ;)  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Red Merle skrev:

Men de bedriver ikke revirmarkering ved å sprute tiss oppover dørkarmer, hagemøbler, gjerder osv? Da setter de seg og tisser på bakken, og det er helt greit.

 

Å joda. Bajas (kastrert hannkatt på 13 år) revirmarkerer med piss oppover vegger osv. Han har heldigvis aldri gjort det inne da.

9 timer siden, Toril skrev:

Husker ikke hva jeg gjorde for fem år siden før nyhetssendingene startet..... men glemmer aldri hva jeg gjorde etterpå. Tv og radio hver eneste våkne time.... i flere døgn:icon_cry:.

Jeg var på jobb da det skjedde. Det første sjefen min sa, da det smalt i Oslo, var at det bare var å arrestere Mulla Krekar med en gang :blink:.  Jeg var også helt knust i mange dager etterpå, og følte at hele Norge var stygt skadet.

7 timer siden, Teserere skrev:

Fredag for 5 år siden var min verste dag på jobb. Først i Oslo, deretter en av de første til utøya. Jeg kommer aldri til å glemme skrikene til de overlevende som kom i land, frykten i øynene til noen, apatien hos andre. Det var helt surrealistisk...

:no: Huff, jeg kan ikke forestille meg hvor fælt det var!

Jeg trodde det skulle bli litt enklere for hvert år som gikk, men det er fortsatt like ****** å se klipp og bilder fra 22.juli.

Edit: What? Er det ikke lov å skrive ******? Det er jo ikke er stygt ord, det er jo bare for å understreke og forsterke meningen med det man skriver?

Endret av SaraS
Sensur av søte adjektiv :-*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Bjornal skrev: Helt sikker på at du ikke mener pare og ikke parre? [emoji6]

Jupp. 

For øvrig; hvis du skal kommentere andres språk, så gjør det seg bedre om din egen setning er skrevet korrekt.

Errm. Sitter og glaner på hva jeg skrev og lurer på hvordan i alle verden jeg klarte å få til så håpløs setningsbygning. Får ta det på kvota for sulten og ikke spist middag samt masete valp.

Ellers så kan det anbefales å kun kjøpe samme type sokker. Litt kjedelig kanskje, men strålende enkelt mtp at man alltid får bruk for den ene som er singel når det forsvinner en annen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg sett supertrist film og orker ikke ta inn over meg verdens elendigheter. Orker ikke. Hvaslags verden er det jeg har satt barnet mitt inn i egentlig... :(

 

Nei, fore hunder før jeg lufter dem og ordner kaniner kanskje. Har lyst å kverke fluer men da søker lupin asyl hos noen som ikke har noe i mot fluer. :lol: 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Raksha skrev:

Nå har jeg sett supertrist film og orker ikke ta inn over meg verdens elendigheter. Orker ikke. Hvaslags verden er det jeg har satt barnet mitt inn i egentlig... :(

 

Nei, fore hunder før jeg lufter dem og ordner kaniner kanskje. Har lyst å kverke fluer men da søker lupin asyl hos noen som ikke har noe i mot fluer. :lol: 

 

Hvilken film?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Argyr skrev:

Nei, jeg kan ikke begripe at det er en ok måte å snakke på for noen som skal prøve å formidle informasjon til hundretusener av mennesker. Jeg vet jeg er ei sur kjerring altså, men jeg er ikke så gammel at jeg kan begynne med "da jeg var ung", så jeg synes litt skjerpings er på sin plass. :thumbsdown:

Støttes :D 

2 minutter siden, Raksha skrev:

Nå har jeg sett supertrist film og orker ikke ta inn over meg verdens elendigheter. Orker ikke. Hvaslags verden er det jeg har satt barnet mitt inn i egentlig... :(

Men hvorfor skal man ta det inn over seg? Det er da ingen som får det bedre av at folk skal deppe over ting man ikke får gjort noe med bare fordi det "forventes" at man skal gjøre det.  

Har jeg dørene på vidt gap - og huset fullt av fluer :aww:. Må vel på fluejakt før jeg legger meg *sukk*. 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...