Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, juli


Caroline
 Share

Recommended Posts

Gratulerer med dagen @Caroline

Har stått to ganger i tlf kø med SAS og fort går det ikke. Nå venter jeg på tilbakemelding på om hundene får plass. Vi har lyst til å jakte i Finnmark, men spørs om vi får plass til hundene. Så mulig vi havner i troms istedenfor. Men venter i spenning på svar fra SAS.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 2.9k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Fin dag 

Godt mulig noen av dere tenker dårligere om meg nå, men jeg har lyst å dele likevel... I dag fikk jeg bekreftelse på at jeg er ferdig med frivillig gjeldsordning  Nå gleder jeg meg stort til sånn

Da er bursdagsgave nummer to hentet! Si hei til Goliat

Posted Images

Har gitt blod. Også glemte jeg å trykke på stikket etterpå, og bioingeniørstudenten glemte å be meg gjøre det også, så plutselig kjenner jeg at det renner noe varmt på armen min. Og det VAR så mye blod! som kom ut av det bittelille stikket, og det var så varmt og mørkt og ekkelt, så jeg begynte å svette og verden gikk rundt og rundt. Så derfor har jeg vært på blodbanken lenge i dag :aww: Ligge flatt og drikke cola med sugerør som noen holdt for meg :aww: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Wednesday skrev:

Har gitt blod. Også glemte jeg å trykke på stikket etterpå, og bioingeniørstudenten glemte å be meg gjøre det også, så plutselig kjenner jeg at det renner noe varmt på armen min. Og det VAR så mye blod! som kom ut av det bittelille stikket, og det var så varmt og mørkt og ekkelt, så jeg begynte å svette og verden gikk rundt og rundt. Så derfor har jeg vært på blodbanken lenge i dag :aww: Ligge flatt og drikke cola med sugerør som noen holdt for meg :aww: 

ooops :o:hug: 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Raksha skrev:

ooops :o:hug: 

 

Det sa bioingeniørstudenten også :aww: Han tok på seg skylda, stakkars, men det er da sånt som skjer. Overlevde :aww: 

Jeg fikk mummikoppen min, det er det viktigste. Men synes egentlig nesten jeg skulle fått to :aww:

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, MonicaT skrev:

Gratulerer med dagen @Caroline

Har stått to ganger i tlf kø med SAS og fort går det ikke. Nå venter jeg på tilbakemelding på om hundene får plass. Vi har lyst til å jakte i Finnmark, men spørs om vi får plass til hundene. Så mulig vi havner i troms istedenfor. Men venter i spenning på svar fra SAS.

 

 

38 minutter siden, Eplefe skrev:

Gratulerer med dagen, @Caroline!

 

Jeg er på jobb og helt ekstremt trøtt. Gleder meg til en lur etter jobb. 

Tusen takk, begge to :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Wednesday skrev:

Det sa bioingeniørstudenten også :aww: Han tok på seg skylda, stakkars, men det er da sånt som skjer. Overlevde :aww: 

:lol: Stakkars! Og ja, sånt skjer, men kjedelig. Jeg måtte sitte en evighet engang etter blodprøve fordi det nekta å slutte å blø. Og det er vel "noe" større hull når man gir blod? 

Nei, prøve seg på litt mat kanskje? Har en plan om å gå ut etterpå og ordne litt ute. Smådunker og ulmer i hodet, men bedre enn da jeg prøvde å stå opp før i dag. Lukten av nybakt brød var så overveldende at den fikk magen til å vrenge seg, ikke til å bli sulten. Da er det likegreit å kapitulere. 

Nevrologen har lovet at han skal få has på migrenen min, så jeg må bare stole på han. Så får det bare gå litt for halv maskin frem til ting roer seg. Bonden skjønner heldigvis greia, var han som ba meg bli hjemme i dag, han så at det ikke var noe poeng i å dra på jobb. Han bryr seg ikke om at jeg ikke får ordna hus, selv om vi får besøk "ta det du klarer og gi f i resten!" (Han har ikke mulighet til å hjelpe meg med annet enn Lillemor). Barnet og dyra må prioriteres uansett, så da så. Han må være bonde. Nå skal han ha fri fra jobb i 14 dager sånn at han kan være bonde på heltid igjen, så ser han ikke noe mer da :lol:  

Vet ikke om jeg tør avslørte godnyheten i dag, for det føles ikke helt smart når formen er som den er, men det ER midlertidig. Så det så. :aww:  Formen BLIR bedre! Så det så! 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Wednesday skrev:

 

Jeg fikk mummikoppen min, det er det viktigste. Men synes egentlig nesten jeg skulle fått to :aww:

Ooh Må advare deg om at mumikoppen vi har er Ida sin kakaokopp, så den er hellig. :lol: 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Wednesday skrev:

Det sa bioingeniørstudenten også :aww: Han tok på seg skylda, stakkars, men det er da sånt som skjer. Overlevde :aww: 

Jeg fikk mummikoppen min, det er det viktigste. Men synes egentlig nesten jeg skulle fått to :aww:

Jeg leste "jeg fikk mummikroppen min", og må innrømme jeg stussa litt på at det var så stas :lol:

 

4 minutter siden, Bananen skrev:

Gratulerer med dagen, @Caroline!

Tusen takk!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Wednesday skrev: Det sa bioingeniørstudenten også :aww: Han tok på seg skylda, stakkars, men det er da sånt som skjer. Overlevde :aww: 

Jeg fikk mummikoppen min, det er det viktigste. Men synes egentlig nesten jeg skulle fått to :aww:

Jeg leste "jeg fikk mummikroppen min", og må innrømme jeg stussa litt på at det var så stas :lol:

 

4 minutter siden, Bananen skrev: Gratulerer med dagen, @Caroline!

Tusen takk!

Har du ikke begynt på #Mummikroppen2017 enda????

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Lola Pagola skrev:

Har du ikke begynt på #Mummikroppen2017 enda????

Hadde ikke helt planer om det, nei :lol: Har jobba hardt for å gå i motsatt retning, og hadde i grunn ingen planer om å bare ta en u-sving tilbake :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Raksha skrev:

Ooh Må advare deg om at mumikoppen vi har er Ida sin kakaokopp, så den er hellig. :lol: 

 

Får ta med egne da, se :lol: Eller drikke kaffe av noe annet, det KAN gå.

Satser på nevrologen fikser! :hug: 

14 minutter siden, Caroline skrev:

Jeg leste "jeg fikk mummikroppen min", og må innrømme jeg stussa litt på at det var så stas :lol:

 

Tusen takk!

:lol: 

8 minutter siden, Lola Pagola skrev:

Har du ikke begynt på #Mummikroppen2017 enda????

:lol:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Wednesday skrev:

Får ta med egne da, se :lol: Eller drikke kaffe av noe annet, det KAN gå.

Satser på nevrologen fikser! :hug: 

:lol: Du kan snikdrikke av den når hun har lagt seg :lol:  (Ellers har vi maaaasse kopper, men bare en mumi :lol: ) 

Takk, han må. :aww::hug: 

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå lurer jeg på hva posten strever med. Siste status på pakken fra canider er "sendingen er blitt feilsendt. Den er nå videresendt til riktig adressested". 

Vi drar sørover straks, og jeg hadde veldig gjerne ville hatt selen til Aron så raskt som mulig, er ikke glad i å gå tur med halsbånd :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Mirai pinned this emne
5 timer siden, Caroline skrev:

Bare fordi. Aldri starta en AN-tråd, faktisk! 

Gratulerer med dagen!

Ny rensing av såret til Glam, jeg tror det er våteksem jeg fikk tatt helt i starten. Så nå har han klorhexidin, sinksalve og pH-spray på kinnet sitt, og furter. Men han klør seg ikke, så han er ikke halt i dag - enda, bank i bordet :P Jeg sitter og lurer på om jeg skulle barbert litt, men så skal han jo stille på Vålerbanen hvis dette leges i tide, og barbert kinn er veldig tydelig. Pelsen i hoderegionen er jo ikke så tykk, så jeg satser på at jeg hadde sett det om det var mer. Ser an en dag til, i hvert fall.

I dag må jeg få gjort noe fornuftig - i hvert fall sjekke mail som tilhører klubbleder og mail til den komiteen jeg arvet da alle trakk seg. Så må jeg skive ferdig et par saker til medlemsbladet, for å avlaste redaksjonskomiteen som har oppstartsproblem etter årsmøtet. Jeg har som ambisjon å få tømt en banankasse. Også er det noe oppvask som kan taes, det er noe klesvask som kan taes, det gjør ikke noe om jeg støvsuger gulvene, jeg må enten kaste eller gi livredning til et par inneplanter, og om det slutter å regne er det jaggu ting å gjøre ute også.

Men først frokost til meg og hundene, det rakk jeg ikke for det begynte å komme klubbrelaterte telefoner jeg ble sittende fast i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden sonen vet alt. På onsdag kjøpe jeg sko på xxl. De passer men jeg får utrolig vondt på risten på ene foten. Prøvd både stramme og løse lisser. Dag to nå og de er vonde. Kan jeg bytte de?? Skoene er brukt to dager på jobb. Kjedelig å kaste bort de pengene men usikker på om brukte sko kan gjøres noe med. Er bare ene foten som er vond. Irriterende 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med dagen, @Caroline ! 

Noen som har erfaring med vom og hundemat som har vært dårlig? Hundene har reagert på flere av pølsene vi kjøpte sist. Prøve å kaste de og ta opp nye fra frysen, men samma greia igjen, skikkelig diare. Utrolig kjedelig å måtte kaste såpass mye synes jeg, men jeg er 99% sikker på at det er den de har reagert på. Forer 50/50, og jeg ser tydelig når avføringa fra tørrforet kommer kontra vom for å si det sånn :ermm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Raksha skrev:

Nå begynner verden å bli litt mer håndterbar igjen.  Tror jeg.  

 

Gratulerer med dagen @Caroline

 

Fikk akkurat bilde fra ei hundebok der jeg og snusern er avbildet og brukt som eksempel :o:lol: var ikke klar over det, men ringer en vag bjelle om at jeg har sagt ja.

 

1 time siden, Raksha skrev:

:lol: Stakkars! Og ja, sånt skjer, men kjedelig. Jeg måtte sitte en evighet engang etter blodprøve fordi det nekta å slutte å blø. Og det er vel "noe" større hull når man gir blod? 

Nei, prøve seg på litt mat kanskje? Har en plan om å gå ut etterpå og ordne litt ute. Smådunker og ulmer i hodet, men bedre enn da jeg prøvde å stå opp før i dag. Lukten av nybakt brød var så overveldende at den fikk magen til å vrenge seg, ikke til å bli sulten. Da er det likegreit å kapitulere. 

Nevrologen har lovet at han skal få has på migrenen min, så jeg må bare stole på han. Så får det bare gå litt for halv maskin frem til ting roer seg. Bonden skjønner heldigvis greia, var han som ba meg bli hjemme i dag, han så at det ikke var noe poeng i å dra på jobb. Han bryr seg ikke om at jeg ikke får ordna hus, selv om vi får besøk "ta det du klarer og gi f i resten!" (Han har ikke mulighet til å hjelpe meg med annet enn Lillemor). Barnet og dyra må prioriteres uansett, så da så. Han må være bonde. Nå skal han ha fri fra jobb i 14 dager sånn at han kan være bonde på heltid igjen, så ser han ikke noe mer da :lol:  

Vet ikke om jeg tør avslørte godnyheten i dag, for det føles ikke helt smart når formen er som den er, men det ER midlertidig. Så det så. :aww:  Formen BLIR bedre! Så det så! 

 

 

 

. Først jeg håper formen blir bedre, og at doktormannen fikser deg helt fin. Men over til det viktigste: atte hæ????

Jeg orker ikke vente lenger, orker ikke!!

Nå har jeg sett på Thor, nå ser jeg på Perfect foundation- hundetrening. Et kjøp jeg angrer på nå i ettertid. 

Her pøsregner det, så er helt innafor å være inne:D

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Det kan ikke være en brist i en tå eller noe sånt da? Små sår har jeg også oppdaget at de blir fryktelig utilpass av, selv om de nærmest er mikroskopiske. Min hund ble tilnærmet invalid når hun hadde et bittelite gnagsår mellom to tær, ville ikke legge vekt på den foten i det hele tatt 🙈
    • Jeg forstår hva du mener, og jeg kan sette meg inn i situasjonen din. Om det hadde vært en hunderase som ikke var tallrik; der foreldredyr og linjer bakover utmerket seg, f.eks ved å ha god mentalitet og fantastiske brukshundsegenskaper ville jeg kanskje kunne ha firet noe på krava. Men om det er en tallrik rase (som schæfer, rottweiler, belgisk fårehund, golden eller labrador) ville det måtte en god del overtalelse til for at jeg hadde takket meg til en hund med potensielle leddsjukdommer eller mentale brister.  Hunder er levende vesener og vi er selvfølgelig ikke garantert at de holder seg friske. Og det kan jo hende at du uansett ender opp med en hund med både HD og svak mentalitet for det jeg vet. Men hvorfor ta sjansen? Om det så skjer, kan du i minste trøste deg med at du gjorde det du kunne for å få en frisk hund, og at bare har hatt uflaks. 
    • Det er en vanskelig balanse. Jeg er godt i gang med å analysere alt han gjør for å unngå skader og slikt. Går han rart, virker han mer sliten enn normalt. Spiser han som han burde? Hvis han begynner å røyte mer enn vanlig, er det tegn på stress og at han har ondt, eller er det på grunn av årstidsskifte? Mange krisetanker etter hvert, ja 😪 Enn så lenge tror jeg at jeg trykte på alarmknappen unødvendig.. Sikkert ikke siste gangen, i og med at han ikke er noe ungdom lengre.  Tusen takk svar, setter pris på at dere setter av tid til å hjelpe meg ❤️ 
    • Det er skummelt med godt voksne hunder. Hva er filleting og hva er viktig å legge merke til, liksom. God bedring, håper dette bare var en filleting!
    • Takk for svar, @simira❤️ er veldig nøye på å ta på ulldekken når vi har vært på trening/tur og han skal i bilen. han ligger mjukt og varmt inne buret. skal se på back on track dekken. Har jo lest og hørt mye bra om disse dekkene gjennom årene.  6 tenner er en del, men merker at han er mye mer oppesen etter operasjonen. Han virker mye mer fornøyd med livet   Den gode nyheten nå er at jeg *kan* ha vært en smuuule hysterisk. Etter tannoperasjonen nå i april ser jeg etter tegn til vondter på ham, jeg er kjemperedd for å overse ett eller annet. som jeg gjorde med tennene.. Jeg mistenker at det "kun" er våteksem som har oppstått innimellom tredepotene 😅 Kan hende et eller annet har vært kilt innimellom der, som jeg ikke har sett. Jeg syntes det gir mening i og med at vi har gått i mye vått terreng, og at jeg ikke har vært spesielt flink til å tørke ham. Pluss, han er allergiker og får fort sår og eksem av tilsynelatende ingenting. Har begynt behandling og håper det fort går over 😊 Har en bulldog med utypisk smerteterskel for kan ikke skjønne at det lille greiene kan gjøre *så* vondt. Blir om eieren: Dramaqueen!! Tusen takk for gode ønsker ❤️  Enn så lenge puster jeg letta ut. Men, vil fortsatt begynne med tilskudd til leddene. Noen forslag? Hva skal jeg se etter i et godt tilskudd, eller er det bortkasta pæng? 🤷‍♂️
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...