Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, juli


Caroline
 Share

Recommended Posts

40 minutter siden, SFX skrev:

Jeg er jo så tullete at jeg kan få gåsehud av enkelte scener i den filmen. Ser på den her også, med 16 lys tent og verdens beste jente i armkroken. Han andre ligger på føttene mine, som er like greit, siden jeg har ti frosne tær.

Nå må jeg inn på IMDB for å sjekke hva annet skuespillerne/sangerne i SAII har gjort. 

Jeg må stemme i når de synger - har sunget sangene i kor og kan dem utenat! :D Uansett om man er religiøs eller ikke, så er det ikke til å komme unna at gospel er skikkelig artig musikk. Mye annet som er bra også, men det er skikkelig trøkk i gospel. Nå savner jeg å være med i kor... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 2.9k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Fin dag 

Godt mulig noen av dere tenker dårligere om meg nå, men jeg har lyst å dele likevel... I dag fikk jeg bekreftelse på at jeg er ferdig med frivillig gjeldsordning  Nå gleder jeg meg stort til sånn

Da er bursdagsgave nummer to hentet! Si hei til Goliat

Posted Images

1 time siden, Snoffe skrev:

:hug:  så bra! Prøv å slapp av litt de nærmeste dagene nå, for du blir garantert sliten veldig snart av alt stresset som har vært :P snakker av nav erfaring :P

Gratulerer med dagen! 

Hvor får man kjøpt Enteromicro pasta? 

Tusen takk :)

Her får jeg kjøpt det hos veterinæren. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, rosinbolle skrev:

Jeg må stemme i når de synger - har sunget sangene i kor og kan dem utenat! :D Uansett om man er religiøs eller ikke, så er det ikke til å komme unna at gospel er skikkelig artig musikk. Mye annet som er bra også, men det er skikkelig trøkk i gospel. Nå savner jeg å være med i kor... 

Det er noe med gospel, altså! Helt enig. Jeg lå og tenkte på om jeg skulle kommet meg tilbake i koret jeg måtte ta pause fra, men det er uansett ikke greit nå nå de har stor konserthelg i september. Får tenke på det i løpet av sommeren. Jeg tok en pause fordi det skjedde altfor mye i livet og jeg måtte prioritere litt, men jeg har mer kontroll på døgnet nå.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Siljus skrev:

Man vet man har en spennende dag i vente, når man våkner kl 4 på morran og ikke får sove igjen! :aww: Endte opp med å stå opp halv 6.. 

Man får gjort massor då ju. Jag var uppe vid samma tid och har redan hunnit starta tvättmaskinen, dricka dagens första kopp kaffe, fodra djuren och försökt hitta mig en nummerlappshållare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, TrasselTrollet skrev:

Man får gjort massor då ju. Jag var uppe vid samma tid och har redan hunnit starta tvättmaskinen, dricka dagens första kopp kaffe, fodra djuren och försökt hitta mig en nummerlappshållare.

Oj, litt mer effektiv enn meg! Her har jeg rukket å pakka meg inn i morgenkåpa, og satt inn et halvstekt brød i ovnen :aww: 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snuppa våknet 7, innen vi stod opp så var alt galt. Nå ser hun på brannmann sam mens mamman prøver å våkne nok til å lage kaffe og frokost. Pappaen sover, velfortjent. Hodet og nakken murrer, men det får bare holde seg i sjakk altså. Nekter noe annet i dag. Så det så. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Line skrev:

Du har tørket av den med en klut? :P 

Dusjet den faktisk :aww: 

ellers så skjønner jeg hvorfor ikke småbarnsmødre orker å dra på utstilling hver helg.. Vi må dra om 25 min, jeg har holdt på siden kl var halv 8 i dag tidlig og enda har jeg ikke rukket å kledd på meg eller pakket noe jeg skal ha med meg.. 

Og er det virkelig en ting som får meg til å klikke, så er det situasjoner der alle suller i sin egen verden istedenfor å bare samarbeide slik at man blir ferdig.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med gårsdagen @Caroline !

Syk og svak og har for god tid til å tenke ,så da grubler jeg.  

Hvis den største trusselen for polar/fjellrev i Norge er fraværet av store rovdyr, hvorfor er den så  utbredt på Island?  Reven var det første pattedyret som kom til Island,  leeeenge før mennesker kom og dro med seg mus og sau og sånt.  Ergo lever den i hovedsak av fugler. Før mennesket kom må den ha levd utelukkende av fugler. Er det flere fugler på Island? Er den islandske fjellreven bedre på å jakte? Eller er det slik at antallet på Island egentlig ikke er så stort , men øya er liten ? 

Sånt grubler jeg på... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Mud skrev:

Gratulerer med gårsdagen @Caroline !

Syk og svak og har for god tid til å tenke ,så da grubler jeg.  

Hvis den største trusselen for polar/fjellrev i Norge er fraværet av store rovdyr, hvorfor er den så  utbredt på Island?  Reven var det første pattedyret som kom til Island,  leeeenge før mennesker kom og dro med seg mus og sau og sånt.  Ergo lever den i hovedsak av fugler. Før mennesket kom må den ha levd utelukkende av fugler. Er det flere fugler på Island? Er den islandske fjellreven bedre på å jakte? Eller er det slik at antallet på Island egentlig ikke er så stort , men øya er liten ? 

Sånt grubler jeg på... 

Tusen takk :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Mud skrev:

Gratulerer med gårsdagen @Caroline !

Syk og svak og har for god tid til å tenke ,så da grubler jeg.  

Hvis den største trusselen for polar/fjellrev i Norge er fraværet av store rovdyr, hvorfor er den så  utbredt på Island?  Reven var det første pattedyret som kom til Island,  leeeenge før mennesker kom og dro med seg mus og sau og sånt.  Ergo lever den i hovedsak av fugler. Før mennesket kom må den ha levd utelukkende av fugler. Er det flere fugler på Island? Er den islandske fjellreven bedre på å jakte? Eller er det slik at antallet på Island egentlig ikke er så stort , men øya er liten ? 

Sånt grubler jeg på... 

Nå grubler jeg også på det :aww: Ikke det værste å gruble på da.

 

Spiser frokost, å så drar vi videre med snuten mot Trysil. Skal å se EM i motorcross i morgen, sånn går det når gubben er glad i det som går fort :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Snoffe skrev:

Nå grubler jeg også på det :aww: Ikke det værste å gruble på da.

 

Spiser frokost, å så drar vi videre med snuten mot Trysil. Skal å se EM i motorcross i morgen, sånn går det når gubben er glad i det som går fort :P

 @Caroline* blir ikke kvitt *

 

Sojjy :lol:

Men altså : hvis fjellreven virkelig først og fremst er en åtseleter,  så skjønner jeg ikke hvordan den klarer seg på Island liksom.. :blink:

Nå har den jo tilmed konkurranse om maten pga innførsel av mink. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Naboene her har hørt at Nemi er operert, men det har visst gått rykter om en fryktelig operasjon i hodet. :whistle: Idag kom naboen bort og sa, "Ja jeg hørte hun var operert! Er det i hodet stakkars?" Da må jeg svare at nei, hun har "bare" fjernet en liten kul i nakken. 

Det ser mye mer dramatisk ut enn det er, så vi kaller henne Frankenstein-hunden for øyeblikket. :lol: Og ja, veterinæren var raus med barbermaskinen...

Snapchat-6389686637709712284_zps3xjnmaii

Edit: Igår ble det plutselig mer rødt enn vanlig, også fikk hun røde prikker rundt såret. Var borte idag tidlig, men dro likevel innom veterinæren bare for å sjekke at alt er i orden. Det var det, helt fint og tørt! Så jeg kan senke skuldrene. :aww:

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes det gode kjærringråd mot sår munn pga munntørrhet? Bruker allerede zendium tannkrem og corsodyl munnskyll, men corsodyl svir noe så grusomt at tårene spretter og jeg gruer meg ekstremt til hver gang jeg skal bruke den. Andre gode tips? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Raksha skrev:

Finnes det gode kjærringråd mot sår munn pga munntørrhet? Bruker allerede zendium tannkrem og corsodyl munnskyll, men corsodyl svir noe så grusomt at tårene spretter og jeg gruer meg ekstremt til hver gang jeg skal bruke den. Andre gode tips? 

Ingen kjerringråd, men på apoteket får du pastiller/piller mot munntørrhet, de kan antageligvis hjelpe deg med sårene også? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var oppe klokken fire i natt fordi Casper måtte bæsje. Og for et fantastisk lys ? litt rosa og nesten helt lyst , like før solen sto helt opp. Pinnsvin og fuglesang. Hadde egentlig lyst til å gå en tur men så var jeg så trøtt at jeg nesten ikke klarte ha øynene oppe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, 2ne skrev:

Ingen kjerringråd, men på apoteket får du pastiller/piller mot munntørrhet, de kan antageligvis hjelpe deg med sårene også? 

Åh, må sjekkes ut! Har noen jeg bruker endel om natta - men de svir endel de og. Kanskje finnes noen mildere. Bonden skal på apotek i dag, får be han om å spørre etter noe veeeldig snillt noe. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Raksha skrev:

Finnes det gode kjærringråd mot sår munn pga munntørrhet? Bruker allerede zendium tannkrem og corsodyl munnskyll, men corsodyl svir noe så grusomt at tårene spretter og jeg gruer meg ekstremt til hver gang jeg skal bruke den. Andre gode tips? 

 

Det finnes pastiller mot munntørrhet på apoteket, saliva. Det lindrer å skylle munnen  med fløte. Det er også mulig å skylle munnen med flytende paracet. 

Düsseldofblanding er ganske vanlig å bruke:

Spoiler

 

DUSSELDORF-BLANDING

 

Brukes ved munnsårhet for å lindre plagene:

skyll munnen; gjerne flere ganger om dagen

gi tilbakemelding til helsepersonell mht effekten

 

 

Fremgangsmåte:

 

125 ml sterilt vann eller kokt vann

 

1,5 g natron (= 3 tabletter a 500 mg, kjøpes reseptfritt på apotek)

 

6 ml Mycostatin, antisopp middel (reseptbelagt, leveres i flaske på 100 ml)

 

7,5 ml Corsodyl munnskyll, antibakterielt middel (kjøpes reseptfritt på apotek)

 

 

Blandes i egnet flaske.

Holdbarhet 5 døgn i kjøleskap.

 

Kan også fås ferdig blandet på apotek.


 

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ferdig på Sommerskolen! Puh, hvis jeg noen gang skal jobbe der igjen så kommer jeg til å takke nei hvis jeg får tilbud om barneskole, dette er ikke min aldersgruppe, altså... :P  Selv om man blir veldig glad i og stolt av barna. :heart: 

 

Musikeren har jobbet natt igjen. Herregud. Trodde ikke det skulle være så mye sånn når man var programmerer. :lol: Jaja.

På mandag skal vi ta ferge til København, og vi starter allerede på fergen med mat og vinsmaking, og så skal vi ha fem hele dager hvor vi bare er sammen og ikke har andre ting som distraherer oss. Ingen pengeproblemer, ingen jobb, ingen hund som vi må hjem til, bare kjærestetid. Jeg gleder meg så mye at jeg ikke har ord. :heart:  

 

Kuro ligger og sover i sofaen, og vi skal ut på joggetur bare jeg har sett ferdig sesongfinalen på sesong 3 av RuPaul's Drag Race. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, Fillerya skrev:

Det finnes pastiller mot munntørrhet på apoteket, saliva. Det lindrer å skylle munnen  med fløte. Det er også mulig å skylle munnen med flytende paracet. 

Düsseldofblanding er ganske vanlig å bruke:

  Skjul innhold

 

DUSSELDORF-BLANDING

 

Brukes ved munnsårhet for å lindre plagene:

skyll munnen; gjerne flere ganger om dagen

gi tilbakemelding til helsepersonell mht effekten

 

 

Fremgangsmåte:

 

125 ml sterilt vann eller kokt vann

 

1,5 g natron (= 3 tabletter a 500 mg, kjøpes reseptfritt på apotek)

 

6 ml Mycostatin, antisopp middel (reseptbelagt, leveres i flaske på 100 ml)

 

7,5 ml Corsodyl munnskyll, antibakterielt middel (kjøpes reseptfritt på apotek)

 

 

Blandes i egnet flaske.

Holdbarhet 5 døgn i kjøleskap.

 

Kan også fås ferdig blandet på apotek.

 

 

 

 

 

Takk! Flytende Paracet har vi :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Mud skrev:

Gratulerer med gårsdagen @Caroline !

Syk og svak og har for god tid til å tenke ,så da grubler jeg.  

Hvis den største trusselen for polar/fjellrev i Norge er fraværet av store rovdyr, hvorfor er den så  utbredt på Island?  Reven var det første pattedyret som kom til Island,  leeeenge før mennesker kom og dro med seg mus og sau og sånt.  Ergo lever den i hovedsak av fugler. Før mennesket kom må den ha levd utelukkende av fugler. Er det flere fugler på Island? Er den islandske fjellreven bedre på å jakte? Eller er det slik at antallet på Island egentlig ikke er så stort , men øya er liten ? 

Sånt grubler jeg på... 

Den største trusselen for fjellreven er rødreven ;)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Raksha skrev:

Takk - tenk så mange nye teorier du kan komme opp med :D:lol:  Avtalen er kl 13  i morgen, om alt går etter planen. Men ikke hold pusten da :lol: 

 

Går litt bedre nå, fått innpå mer medisin, mat og drikke. Så nå ser jeg på ekstreme samlere og tenker at huset vårt er ikke så ille :aww::lol: 

 

Nå streiker jeg rett og slett.  Nå skal jeg late som jeg ikke bryr meg for tenk..

Og jeg er lykkelig:DTour de France er begynt:wub:

 

Prima gikk noen fantastiske felt, og er sliten. Livet er godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Det kan ikke være en brist i en tå eller noe sånt da? Små sår har jeg også oppdaget at de blir fryktelig utilpass av, selv om de nærmest er mikroskopiske. Min hund ble tilnærmet invalid når hun hadde et bittelite gnagsår mellom to tær, ville ikke legge vekt på den foten i det hele tatt 🙈
    • Jeg forstår hva du mener, og jeg kan sette meg inn i situasjonen din. Om det hadde vært en hunderase som ikke var tallrik; der foreldredyr og linjer bakover utmerket seg, f.eks ved å ha god mentalitet og fantastiske brukshundsegenskaper ville jeg kanskje kunne ha firet noe på krava. Men om det er en tallrik rase (som schæfer, rottweiler, belgisk fårehund, golden eller labrador) ville det måtte en god del overtalelse til for at jeg hadde takket meg til en hund med potensielle leddsjukdommer eller mentale brister.  Hunder er levende vesener og vi er selvfølgelig ikke garantert at de holder seg friske. Og det kan jo hende at du uansett ender opp med en hund med både HD og svak mentalitet for det jeg vet. Men hvorfor ta sjansen? Om det så skjer, kan du i minste trøste deg med at du gjorde det du kunne for å få en frisk hund, og at bare har hatt uflaks. 
    • Det er en vanskelig balanse. Jeg er godt i gang med å analysere alt han gjør for å unngå skader og slikt. Går han rart, virker han mer sliten enn normalt. Spiser han som han burde? Hvis han begynner å røyte mer enn vanlig, er det tegn på stress og at han har ondt, eller er det på grunn av årstidsskifte? Mange krisetanker etter hvert, ja 😪 Enn så lenge tror jeg at jeg trykte på alarmknappen unødvendig.. Sikkert ikke siste gangen, i og med at han ikke er noe ungdom lengre.  Tusen takk svar, setter pris på at dere setter av tid til å hjelpe meg ❤️ 
    • Det er skummelt med godt voksne hunder. Hva er filleting og hva er viktig å legge merke til, liksom. God bedring, håper dette bare var en filleting!
    • Takk for svar, @simira❤️ er veldig nøye på å ta på ulldekken når vi har vært på trening/tur og han skal i bilen. han ligger mjukt og varmt inne buret. skal se på back on track dekken. Har jo lest og hørt mye bra om disse dekkene gjennom årene.  6 tenner er en del, men merker at han er mye mer oppesen etter operasjonen. Han virker mye mer fornøyd med livet   Den gode nyheten nå er at jeg *kan* ha vært en smuuule hysterisk. Etter tannoperasjonen nå i april ser jeg etter tegn til vondter på ham, jeg er kjemperedd for å overse ett eller annet. som jeg gjorde med tennene.. Jeg mistenker at det "kun" er våteksem som har oppstått innimellom tredepotene 😅 Kan hende et eller annet har vært kilt innimellom der, som jeg ikke har sett. Jeg syntes det gir mening i og med at vi har gått i mye vått terreng, og at jeg ikke har vært spesielt flink til å tørke ham. Pluss, han er allergiker og får fort sår og eksem av tilsynelatende ingenting. Har begynt behandling og håper det fort går over 😊 Har en bulldog med utypisk smerteterskel for kan ikke skjønne at det lille greiene kan gjøre *så* vondt. Blir om eieren: Dramaqueen!! Tusen takk for gode ønsker ❤️  Enn så lenge puster jeg letta ut. Men, vil fortsatt begynne med tilskudd til leddene. Noen forslag? Hva skal jeg se etter i et godt tilskudd, eller er det bortkasta pæng? 🤷‍♂️
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...