Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, juli


Caroline
 Share

Recommended Posts

  • Svar 2.9k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Fin dag 

Godt mulig noen av dere tenker dårligere om meg nå, men jeg har lyst å dele likevel... I dag fikk jeg bekreftelse på at jeg er ferdig med frivillig gjeldsordning  Nå gleder jeg meg stort til sånn

Da er bursdagsgave nummer to hentet! Si hei til Goliat

Posted Images

Min favorittoppdretter av beardis skal dømme på bernerspesialen i Trondheim i morgen. Han sa en gang at Symra var den fineste i kullet sitt, og i det kullet var det flere som ble int. champ. Er det rart jeg liker ham? :aww:

 

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Lola Pagola skrev:

Hva gjør man egentlig med dårlig mage hos hund nå til dags? For det med å faste ett døgn gjør man vel ikke lenger? Kjøpt zoolac, og tenkte å kjøpe biola pluss overkoke litt havregrøt?

Når klubben arrangerte førstehjelpskurs for hund for et par år siden så sa vet at fasting ikke gjaldt lenger. Gi probiotika av noe sort, og allerede etter 20-30 min var magen klar for et lite måltid. Hun presiserte at det var best å gi små måltider med jevne mellomrom, fremfor store måltider 1-2 ganger daglig. Skånefór måtte vurderes til den enkelte hund. Med mine har det stort sett holdt med probiotika også em dæsj biola i maten. Ett unntak når H var veldig dårlig, da måtte det flytende kull til før det ble bedre. :)

God bedring til Casper! 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Wednesday skrev:

Joda, både snill og kjekk, men jeg aner ikke hvor gammel han er og mistenker at jeg er betraktelig eldre :lol: Avslo besøk :aww: Men lovte at vi kan finne på et eller annet når jeg er tilbake fra ferie :P

Er det så farlig hvor gammel han er da, så lenge han har runda 20 og blitt tørr bak øra? ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Lola Pagola skrev: Hva gjør man egentlig med dårlig mage hos hund nå til dags? For det med å faste ett døgn gjør man vel ikke lenger? Kjøpt zoolac, og tenkte å kjøpe biola pluss overkoke litt havregrøt?

Når klubben arrangerte førstehjelpskurs for hund for et par år siden så sa vet at fasting ikke gjaldt lenger. Gi probiotika av noe sort, og allerede etter 20-30 min var magen klar for et lite måltid. Hun presiserte at det var best å gi små måltider med jevne mellomrom, fremfor store måltider 1-2 ganger daglig. Skånefór måtte vurderes til den enkelte hund. Med mine har det stort sett holdt med probiotika også em dæsj biola i maten. Ett unntak når H var veldig dårlig, da måtte det flytende kull til før det ble bedre. [emoji4]

God bedring til Casper! 

Takk ? probiotika er type zoolac? (Regner med det). Kokte ris og ga litt, turte ikke gi tørrfôr helt enda. Håper zoolacen gjør underverker og jeg slipper å stå opp i natt. Formen hans er iallefall fin, han sitter klin inntil meg med ryggen til og vipper hodet helt bak, ser på meg og piper at han vil gå tur... :) får ta en tur og se hvordan han er i magen nå, han har iallefall ikke vært ute på noen timer nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Lola Pagola skrev:

Takk ? probiotika er type zoolac? (Regner med det). Kokte ris og ga litt, turte ikke gi tørrfôr helt enda. Håper zoolacen gjør underverker og jeg slipper å stå opp i natt. Formen hans er iallefall fin, han sitter klin inntil meg med ryggen til og vipper hodet helt bak, ser på meg og piper at han vil gå tur... :) får ta en tur og se hvordan han er i magen nå, han har iallefall ikke vært ute på noen timer nå.

Kan anbefale Enteromicro pasta, som inneholder både probiotika og prebiotika, den er mye mer effektiv! :) Litt seint nå, men kjekt å vite. Veterinæren jeg bruker har helt slutta med Zoolac og Canicur pasta, og bruker bare denne. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Lola Pagola skrev: Takk ? probiotika er type zoolac? (Regner med det). Kokte ris og ga litt, turte ikke gi tørrfôr helt enda. Håper zoolacen gjør underverker og jeg slipper å stå opp i natt. Formen hans er iallefall fin, han sitter klin inntil meg med ryggen til og vipper hodet helt bak, ser på meg og piper at han vil gå tur... [emoji4] får ta en tur og se hvordan han er i magen nå, han har iallefall ikke vært ute på noen timer nå.

Kan anbefale Enteromicro pasta, som inneholder både probiotika og prebiotika, den er mye mer effektiv! [emoji4] Litt seint nå, men kjekt å vite. Veterinæren jeg bruker har helt slutta med Zoolac og Canicur pasta, og bruker bare denne. 

Takk for tips, da skal jeg huske det til neste gang ? (som er lenge til, håper jeg).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må jeg holde meg i ett døgn til. Det er bare ille......Men god bedring, det kommer først Rak.

Jeg tror kanskje jeg ser tidenes dårligste film. Megashark vs Kolussus. Eller nei den er ikke dårligere enn den trehodete haien. De er så dårlige at jeg bare ler, en blir jo ikke redd engang. Bare latterlig. Haier som hopper opp av vannet og spiser fly...teit. 

Men den er så dårlig at jeg klarer ikke å la være å se. Så jeg tar opp Mord og Mysterier- og jeg klarer ikke annet enn å tenke på Pippin og Symra. Regner med at hun sitter og ser på. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Debbie skrev:

Må jeg holde meg i ett døgn til. Det er bare ille......Men god bedring, det kommer først Rak.

Jeg tror kanskje jeg ser tidenes dårligste film. Megashark vs Kolussus. Eller nei den er ikke dårligere enn den trehodete haien. De er så dårlige at jeg bare ler, en blir jo ikke redd engang. Bare latterlig. Haier som hopper opp av vannet og spiser fly...teit. 

Men den er så dårlig at jeg klarer ikke å la være å se. Så jeg tar opp Mord og Mysterier- og jeg klarer ikke annet enn å tenke på Pippin og Symra. Regner med at hun sitter og ser på. 

 

Takk - tenk så mange nye teorier du kan komme opp med :D:lol:  Avtalen er kl 13  i morgen, om alt går etter planen. Men ikke hold pusten da :lol: 

 

Går litt bedre nå, fått innpå mer medisin, mat og drikke. Så nå ser jeg på ekstreme samlere og tenker at huset vårt er ikke så ille :aww::lol: 

 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Ozzy skrev:

Godkjent AAP. :D:D  Fyfaen så ålreit å vite at det er i boks, har ikke gjort annet enn å bekymre meg de siste to mnd! Sinnsykt letta nå! 

:hug:  så bra! Prøv å slapp av litt de nærmeste dagene nå, for du blir garantert sliten veldig snart av alt stresset som har vært :P snakker av nav erfaring :P

49 minutter siden, Caroline skrev:

Kan anbefale Enteromicro pasta, som inneholder både probiotika og prebiotika, den er mye mer effektiv! :) Litt seint nå, men kjekt å vite. Veterinæren jeg bruker har helt slutta med Zoolac og Canicur pasta, og bruker bare denne. 

Gratulerer med dagen! 

Hvor får man kjøpt Enteromicro pasta? 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj, Ida halter :/ Hun har nok sklidd på verandaen i en av tulle-forsøkene sine, men hun trår på benet og bruker det aktivt, hun bare vil ikke belaste det i lengre perioder. Gitt henne smertestillende, er vel svært lite vits å dra med en minigris til en veterinærvakt for smådyr, hun hadde jo ikke klart å gå såpass på det hvis det var brukket noe uansett. Får revurdere en tur hvis hun fortsatt halter i morgen tidlig tenker jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når Pippin ikke kommer løpende når jeg banker skallet av et hardkokt egg, da er han ikke i form. Håper det bare er litt magevondt som går fort over.

Uff da. Er dom osteposen her i huset det, kommer ikke Casper da blir jeg bekymret.

God bedring til Pippin! Ikke noe gøy med tufse gutter.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Klematis

Biz liker også det nye badet som veldig snart er ferdig. Blir godt for faren min med en liten ferie snart,han har pusset opp i huset mitt siden slutten av januar. 

Nå er det snart min tur til å male to soverom og en mur,men det haster ikke. 

Jobbhelg men rekker da hyggelig besøk og å spise ute i morgen likevel. 

Like greit å jobbe i dette regnværet,helt greit å ikke ha ferie enda. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, rosinbolle skrev:

Sister Act på FEM... Jeg blir alltid litt glad av de filmene. Så enkle, men ganske herlige på sitt 90-tallsvis. :)

Jeg er jo så tullete at jeg kan få gåsehud av enkelte scener i den filmen. Ser på den her også, med 16 lys tent og verdens beste jente i armkroken. Han andre ligger på føttene mine, som er like greit, siden jeg har ti frosne tær.

Nå må jeg inn på IMDB for å sjekke hva annet skuespillerne/sangerne i SAII har gjort. 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Lola Pagola skrev:

Takk ? probiotika er type zoolac? (Regner med det). Kokte ris og ga litt, turte ikke gi tørrfôr helt enda. Håper zoolacen gjør underverker og jeg slipper å stå opp i natt. Formen hans er iallefall fin, han sitter klin inntil meg med ryggen til og vipper hodet helt bak, ser på meg og piper at han vil gå tur... :) får ta en tur og se hvordan han er i magen nå, han har iallefall ikke vært ute på noen timer nå.

Stemmer det ja! Har kjøpt probiotika kapsler på iherb, så har jeg alltid sånn i tilfelle. :) Tubene med pasta har ganske kort holdbarhet etter de er åpnet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, Lola Pagola skrev:

Uff da. Er dom osteposen her i huset det, kommer ikke Casper da blir jeg bekymret.

God bedring til Pippin! Ikke noe gøy med tufse gutter.

Jeg stemmer for at både Casper og Pippin er i fin form igjen i morgen!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Det kan ikke være en brist i en tå eller noe sånt da? Små sår har jeg også oppdaget at de blir fryktelig utilpass av, selv om de nærmest er mikroskopiske. Min hund ble tilnærmet invalid når hun hadde et bittelite gnagsår mellom to tær, ville ikke legge vekt på den foten i det hele tatt 🙈
    • Jeg forstår hva du mener, og jeg kan sette meg inn i situasjonen din. Om det hadde vært en hunderase som ikke var tallrik; der foreldredyr og linjer bakover utmerket seg, f.eks ved å ha god mentalitet og fantastiske brukshundsegenskaper ville jeg kanskje kunne ha firet noe på krava. Men om det er en tallrik rase (som schæfer, rottweiler, belgisk fårehund, golden eller labrador) ville det måtte en god del overtalelse til for at jeg hadde takket meg til en hund med potensielle leddsjukdommer eller mentale brister.  Hunder er levende vesener og vi er selvfølgelig ikke garantert at de holder seg friske. Og det kan jo hende at du uansett ender opp med en hund med både HD og svak mentalitet for det jeg vet. Men hvorfor ta sjansen? Om det så skjer, kan du i minste trøste deg med at du gjorde det du kunne for å få en frisk hund, og at bare har hatt uflaks. 
    • Det er en vanskelig balanse. Jeg er godt i gang med å analysere alt han gjør for å unngå skader og slikt. Går han rart, virker han mer sliten enn normalt. Spiser han som han burde? Hvis han begynner å røyte mer enn vanlig, er det tegn på stress og at han har ondt, eller er det på grunn av årstidsskifte? Mange krisetanker etter hvert, ja 😪 Enn så lenge tror jeg at jeg trykte på alarmknappen unødvendig.. Sikkert ikke siste gangen, i og med at han ikke er noe ungdom lengre.  Tusen takk svar, setter pris på at dere setter av tid til å hjelpe meg ❤️ 
    • Det er skummelt med godt voksne hunder. Hva er filleting og hva er viktig å legge merke til, liksom. God bedring, håper dette bare var en filleting!
    • Takk for svar, @simira❤️ er veldig nøye på å ta på ulldekken når vi har vært på trening/tur og han skal i bilen. han ligger mjukt og varmt inne buret. skal se på back on track dekken. Har jo lest og hørt mye bra om disse dekkene gjennom årene.  6 tenner er en del, men merker at han er mye mer oppesen etter operasjonen. Han virker mye mer fornøyd med livet   Den gode nyheten nå er at jeg *kan* ha vært en smuuule hysterisk. Etter tannoperasjonen nå i april ser jeg etter tegn til vondter på ham, jeg er kjemperedd for å overse ett eller annet. som jeg gjorde med tennene.. Jeg mistenker at det "kun" er våteksem som har oppstått innimellom tredepotene 😅 Kan hende et eller annet har vært kilt innimellom der, som jeg ikke har sett. Jeg syntes det gir mening i og med at vi har gått i mye vått terreng, og at jeg ikke har vært spesielt flink til å tørke ham. Pluss, han er allergiker og får fort sår og eksem av tilsynelatende ingenting. Har begynt behandling og håper det fort går over 😊 Har en bulldog med utypisk smerteterskel for kan ikke skjønne at det lille greiene kan gjøre *så* vondt. Blir om eieren: Dramaqueen!! Tusen takk for gode ønsker ❤️  Enn så lenge puster jeg letta ut. Men, vil fortsatt begynne med tilskudd til leddene. Noen forslag? Hva skal jeg se etter i et godt tilskudd, eller er det bortkasta pæng? 🤷‍♂️
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...