Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, juli


Caroline
 Share

Recommended Posts

Skulle hente pizza i sta. Gikk inn en mann og en gruppe på tre rett før meg. Mannen gikk bort til kassa, de andre stoppa rett på innsiden av døra og skulle se på menyen og finne ut hva de skulle ha ogsånt. De skravla seg i mellom og styra fælt så gikk bort til disken, bak mannen som var først. Regna med de kom bort når de var klare.  Han fikk pizza og betalte og når pizzamannen spurte hvilket nr jeg hadde begynte de tre andre å rope (samtidig!)  at det var deres tur, det var ikke min tur, de var først!!!  Lagde skikkelig oppstyr, som om jeg hadde sniket i køen på rema liksom..  

Jeg lo bare litt og sa at de bare kunne bestille.  Pizzamannen lo, og han som egentlig var på vei ut lo. Men de blei drit sure på meg, de var jo først! :icon_clapping:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 2.9k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Fin dag 

Godt mulig noen av dere tenker dårligere om meg nå, men jeg har lyst å dele likevel... I dag fikk jeg bekreftelse på at jeg er ferdig med frivillig gjeldsordning  Nå gleder jeg meg stort til sånn

Da er bursdagsgave nummer to hentet! Si hei til Goliat

Posted Images

4 minutter siden, Ozzy skrev:

Skulle hente pizza i sta. Gikk inn en mann og en gruppe på tre rett før meg. Mannen gikk bort til kassa, de andre stoppa rett på innsiden av døra og skulle se på menyen og finne ut hva de skulle ha ogsånt. De skravla seg i mellom og styra fælt så gikk bort til disken, bak mannen som var først. Regna med de kom bort når de var klare.  Han fikk pizza og betalte og når pizzamannen spurte hvilket nr jeg hadde begynte de tre andre å rope (samtidig!)  at det var deres tur, det var ikke min tur, de var først!!!  Lagde skikkelig oppstyr, som om jeg hadde sniket i køen på rema liksom..  

Jeg lo bare litt og sa at de bare kunne bestille.  Pizzamannen lo, og han som egentlig var på vei ut lo. Men de blei drit sure på meg, de var jo først! :icon_clapping:

Din badass altså :aww: 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Wednesday skrev:

Gikk på do, kom tilbake til søppel dratt utover og velta stålampe. Det er så gøy.

Som å ha hund. :aww::P 

5 timer siden, Mud skrev:

Sånn , da har jeg tapet listene. Og lagt meg under dyna på sofaen igjen. 

Jeg har ikke orket å se på tv i helgen en gang. 

Godt Toddy er av den late typen. I går fikk han en tur på 45 min i mellom regnbyger og oppkast.  

Huset ser like rotete ut som når sambo dro fredag.  Muligens verre :P

Dritthelg.  Virkelig.  

Åh, gudameg, jeg har så angst for omgangssyke at jeg ble litt stressa for at du kunne smittet meg ... gjennom forumet :lol:  

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og der slo kjoleangsten inn. Bruttern har ikke engang satt bryllupsdato... Men hva i alle dager skal jeg ha på meg når man ikke kan bruke hverken svart, rødt eller hvitt? Er lilla greit, altså skikkelig lilla ikke pastell? Jeg er skikkelig dårlig på "klassiske" farger ass :blink: Det meste jeg har er svart eller svart med rødt, lilla eller hvitt, gjerne ispedd en og annen hodeskalle :punk:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Pixie skrev:

Og der slo kjoleangsten inn. Bruttern har ikke engang satt bryllupsdato... Men hva i alle dager skal jeg ha på meg når man ikke kan bruke hverken svart, rødt eller hvitt? Er lilla greit, altså skikkelig lilla ikke pastell? Jeg er skikkelig dårlig på "klassiske" farger ass :blink: Det meste jeg har er svart eller svart med rødt, lilla eller hvitt, gjerne ispedd en og annen hodeskalle :punk:

Lilla er helt innafor :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*

Jeg prøver å bestille gardiner på ellos.no nå. Men det funker ikke. Får bare beskjed om at jeg oppgir feil epostadresse eller telefonnummer. Men jeg vet da veldig godt hvilken epostadresse jeg er registrert med, og hvilket telefonnummer :pinch: 
Så da er det ikke meningen at jeg skal få gardiner tydeligvis :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nej, ligget hele dagen, kun avbrudt av turboknotta. Bonden kom og overtok halv fire så jeg fikk noen timer på øyet. Sett til hester og kaniner, så nå har jeg kopet i sofa med film og godteri. NÅ må jeg sparkes i gang her så jeg får gjort noe før jeg skal legge meg igjen *gjesp* Møte i barnehagen i morgen tidlig i forbindelse med overgang til annen avdeling til høsten, så må opp til fornuftig tidspunkt, men om migrenen holder seg unna har jeg fryktelig lyst på en ridetur på nykommern før besøkte kommer. Så da mååå jeg ordne noe ikveld. 

 

Satte ut åteboks for mus i fjøsgangen, tanken var genial, ser knapt mus. Men nå stinker det død der inne, så tror jeg må tømme alt  der og så systematisere og se om jeg finner stinkende lik. :aww:  Jeg får aldri fritidsproblemer - aldri. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Pixie - folk flest i dag blåser i gammeldags fargesymbolikk når de velger klær til bryllup. Unngå kjoler som ligner på brudekjolen, ellers er det meste innenfor. Det er "viktigere" å få en følelse av hva slags stil det er på bryllupet - utebryllup midt på sommeren gir rom for mer "laidback" kjole enn festlokale i februar med fem retters middag og fjorten taler. Jeg føler meg i hvert fall mer komfortabel om jeg vet at jeg ikke er helt under- eller overpyntet. 

Søstra mi gifta seg i fjor, og jeg hadde for øvrig helt sort kjole under vielsen, med en tøff sort jakke. Også skiftet jeg til bunad for festen (jeg sang under vielsen, og bunaden er littepittegranne stram over syngemusklene, så jeg tok ikke sjansen på å sprenge hempene og ha søljer flyvende gjennom kjerka). Da @Anette her inne giftet seg, hadde jeg en sort kjole med farget mønster. Den tror jeg jaggu jeg har brukt i et annet bryllup også. Og et par utstillinger :D 

Ingen fra motepolitiet har arrestert meg hittil. 

Også er det noe med snitt og stoff - akkurat nå sitter jeg i en lysegrå sommerkjole i bomull som kostet en femtilapp. Det er ikke bryllupskjole når den ser ut som en litt lang og utvasket t-skjorte. Den sorte jeg brukte i fjor er skreddersydd på mål til meg i kvalitetsstoff (det er korkjolen min, ellers hadde jeg ALDRI fått meg skreddersydd kjole i Norge, hehehehe).

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lang kveldstur (til meg å være), deilig var det. Man blir sulten av sånne kveldsturer, men jeg prøver å si til meg selv at gleden over å få på seg den trangeste sommerbuksa er større enn gleden over et rundstykke med fenalår. Og agurkskiver, vårløk og en rømmedæsj på toppen. Kanskje to skiver fenalår på hver halvdel av rundstykket. Og en kopp kakao. Med krem. Og en neve nøtteblanding etterpå.

Men nei.

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er skikkelig fyllesjuk i dag!

Også klarte jeg å surre meg bort i dag.

Skulle ta buss fra Lommedalen til Sandvika for å ta toget hjem til Porsgrunn.

Når bussen var på Bekkestua skjønte jeg at dette måtte være feil vei og spurte sjåføren om han skulle til Sandvika. Det skulle han ikke. Han skulle til Oslo. Så var det å bytte buss da. Og ble selvfølgelig forsinket til toget, som var forhåndsbetalt. Måtte vente 1 time på at resten av familien min skulle komme sånn at jeg kunne tigge penger til bilett av de. For pengboka mi, den ligger på Solvang Kolonihage etter festen i går. Og bankappen min bestemte seg for å streike så jeg fikk ikke flytta penger til rett konto så jeg kunne kjøpe ny bilett.

Altså, en helt perfekt dag!

Positive var at jeg fikk sagt hadet til familien min 2 ganger, da de var her nede for å være med i bursdagen til søskenbarnet mitt ?

Sent fra min SM-G935F via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte efit denne mnd jeg, æsj. Men skulle ønske den var i dag istedet, for i dag har vært en fin efitdag. Jaja, får prøve å huske neste gang :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Kelpiemind skrev:

Glemte efit denne mnd jeg, æsj. Men skulle ønske den var i dag istedet, for i dag har vært en fin efitdag. Jaja, får prøve å huske neste gang :P

Vi sier aldri nei til forsinket EFIT heller :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, Kokospaniel skrev:

Pass, bankkort, sertifikat... Diverse medlemskap og abonnement

Får ta det en eller annen gang iløpet av ferien... Kanskje skrive en liste så jeg husker alt :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får ikke sove noe mer, og det er teit for hodet mitt vil sove :aww:

Kjørte inne i Gøteborg sentrum i går, for å finne parkering. Vei strukturen i selve sentrum var virkelig noe å holde tungen bein i munnen av! Fytti det er noe av det skumleste jeg har gjort (når det kommer til bykjøring) Ble så redd på et tidspunk at svetten bare rant fra ryggen og pulsen var skyhøy (trodde jeg hadde rotet meg bort på trikkesporet, men viste seg å være lov). Avreagering er for bikkjer! Gikk fint tilslutt, men skal ut å kjøre i dag også, så blir en ny runde i ettermidag på bykjøring. Går nok litt lettere, men kan ikke si jeg gleder meg :P

Lurer litt på om jeg skal ta en dusj nå, eller vente til etterpå. Mest praktisk å ta det nå egentlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
    • Jeg har en Dvergpuddel gutte valp som er 5 mnd. Han har siden han var ny hatt oppheng i sokker og biter og henger seg etter føttene dine så lenge d har sokker på. Hvordan få det til å slutte.    Å jokker på andre hunder under samvær ute, møtes på tur og får hilse og på alle størrelser og hunder i alle aldre. Hva gjør jeg? - helt fersk i hunde verden, ønsker kun seriøse svar😅😭
    • Er vel først fra fjerde generasjon at de potensielt kan stambokføres etter typegodkjenning?
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...