Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, juli


Caroline
 Share

Recommended Posts

Blaut inn til trusa faktisk.... Møtte hagleskur 2 ***** ganger på 3,5 km... Det svir godt på øra når de treffer, stakkars bikkjene var våte til skinnet og hadde definitivt ikke en fin tur. Bra jeg fyrer så vi kan tørke litt alle mann :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 2.9k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Fin dag 

Godt mulig noen av dere tenker dårligere om meg nå, men jeg har lyst å dele likevel... I dag fikk jeg bekreftelse på at jeg er ferdig med frivillig gjeldsordning  Nå gleder jeg meg stort til sånn

Da er bursdagsgave nummer to hentet! Si hei til Goliat

Posted Images

16 timer siden, mokken skrev:

Lykke til! :)

Takk :)

9 timer siden, Snoffe skrev:

Dere som bytter/har byttet etternavn, hvordan har det vært? For jeg er usikker om om jeg hadde klart det. Føler at hele navnet mitt er min identitet og meg, og det hadde vært så merkelig å bytte navn. Samtidig så liker jeg ikke det ene etternavnet jeg har, og kunne godt tenkt meg å ta det vekk (men gjør det ikke av hennsyn til familien). 

Tror ikke jeg kommer til å bytte, selv om jeg gifter meg. Skal aldri si aldri, men jeg ser ikke for meg at det er naturlig for meg. Jeg har min mammas pikenavn, og det er ikke så mange som heter det. 

5 timer siden, SFX skrev:

Lykke til, håper dagen har gått bra!

Jeg hadde ikke tenkt til å melde på til Moss, men nå som fristen går ut ble jeg brått usikker... Jeg er i området for en bursdag på lørdagen, så det er jo ikke en gang kjøring krevd. Men Glam røyter, og jeg vet ikke om han har pels da. Han har for så vidt røytet i en evighet allerede, men det er første gang, så jeg vet ikke om han skal bli naken eller være en sånn hannhund som alltid har noe pels. Jeg får ta ham på trimmebordet etterpå, og se hvor mye som går av. Foenix er på vei opp, men dommeren har ikke helt sansen for henne, så hun kan bare være.

Takk! Det gikk bra :) Nesten bare mannfolk, og helt ny bransje, men det er mye fysisk jobb, og det liker jeg. 

Moss ja. Jeg tenker liksom aldri over Moss. Enda så nærme jeg bor, så har jeg bare stilt der to eller tre ganger som jeg kan huske. Eller er det kanskje samme helg som brukshelga vår?

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, maysofie skrev:

Hva bruker egentlig folk som støtte til de grønne kompostgrindene om man setter opp enn rekke? Noe enkelt å slå ned i marka?

Hvite strømstolper fra Felleskjøpet.

Kjære Sonen!

Jeg fant gardinene jeg skal henge opp på badet, og jeg har en slik wire jeg skal bruke i stedet for gardinstang. Men den er for lang. Hvordan skal jeg få delt den i to? Det er jo metallspiral inni et plastomslag, for de som ikke vet hva jeg snakker om. Jeg har forsøkt knipetang, sag, kniv og å få til et slitasjebrudd ved å bende den fram og tilbake - til ingen suksess. Hjelp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta
6 minutter siden, SFX skrev:

Hvite strømstolper fra Felleskjøpet.

Kjære Sonen!

Jeg fant gardinene jeg skal henge opp på badet, og jeg har en slik wire jeg skal bruke i stedet for gardinstang. Men den er for lang. Hvordan skal jeg få delt den i to? Det er jo metallspiral inni et plastomslag, for de som ikke vet hva jeg snakker om. Jeg har forsøkt knipetang, sag, kniv og å få til et slitasjebrudd ved å bende den fram og tilbake - til ingen suksess. Hjelp!

Æsj vi brukte da knipetang i gamledager. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, SFX skrev:

Hvite strømstolper fra Felleskjøpet.

Kjære Sonen!

Jeg fant gardinene jeg skal henge opp på badet, og jeg har en slik wire jeg skal bruke i stedet for gardinstang. Men den er for lang. Hvordan skal jeg få delt den i to? Det er jo metallspiral inni et plastomslag, for de som ikke vet hva jeg snakker om. Jeg har forsøkt knipetang, sag, kniv og å få til et slitasjebrudd ved å bende den fram og tilbake - til ingen suksess. Hjelp!

Avbitertang ;) men du må klemme hardt i :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, SFX skrev:

Hvite strømstolper fra Felleskjøpet.

Kjære Sonen!

Jeg fant gardinene jeg skal henge opp på badet, og jeg har en slik wire jeg skal bruke i stedet for gardinstang. Men den er for lang. Hvordan skal jeg få delt den i to? Det er jo metallspiral inni et plastomslag, for de som ikke vet hva jeg snakker om. Jeg har forsøkt knipetang, sag, kniv og å få til et slitasjebrudd ved å bende den fram og tilbake - til ingen suksess. Hjelp!

Prøv å fjerne plastcoatingen og dra litt i spiralen sånn at du får en metalltråd som kan klippes over med knipetang.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og da var det visst vår tur med mageproblemer. Og jeg er litt sur fordi Nico ikke ga et eneste hint om at han måtte på do, før det omtrent var som om noen slo på ei kran bak i rompa på han. Ikke er det lenge siden han var ute heller. :thumbsdown:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og da var det visst vår tur med mageproblemer. Og jeg er litt sur fordi Nico ikke ga et eneste hint om at han måtte på do, før det omtrent var som om noen slo på ei kran bak i rompa på han. Ikke er det lenge siden han var ute heller. :thumbsdown:

Kjipern! Har hatt det i to omganger her nå, med en ukes opphold. Nå håper jeg oppholdet varer ett år! Tror det hjalp med Zoolac da, for det tok 2 dager istedenfor 4 å bli kvitt diaré'en (kan man skrive det sånn da ?). God bedring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der bor nok en liten masochist i meg...jeg blir like skuffa hver gang timen hos PTn er ferdig..han kjører på ganske hardt - og jeg elsker det :P. I dag ble jeg værende i "treningsapparatet" i påvente av neste økt...og forstod ikke at vi var ferdige..I tillegg er han hyggelig, nyforlovet og veldig forelsket i kjæresten sin, så blir i kjempegodt humør av å snakke med han om løst og fast mellom øktene (blir mye prat om dels hund, dels trening, dels "forhold" - vi er veldig på nett).
Og jeg merker godt at treningen med PT hjelper på formen og helsa. Veldig motiverende å kjenne at man blir sterkere og føler seg friskere :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Lola Pagola skrev:

Kjipern! Har hatt det i to omganger her nå, med en ukes opphold. Nå håper jeg oppholdet varer ett år! Tror det hjalp med Zoolac da, for det tok 2 dager istedenfor 4 å bli kvitt diaré'en (kan man skrive det sånn da ?). God bedring!

Det blir iallfall ikke noe mat i dag, så får jeg vurdere Zoolac i morra :aww: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, lijenta skrev:

Æsj vi brukte da knipetang i gamledager. 

 

41 minutter siden, Krutsi skrev:

Avbitertang ;) men du må klemme hardt i :) 

 

39 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

Prøv å fjerne plastcoatingen og dra litt i spiralen sånn at du får en metalltråd som kan klippes over med knipetang.

Jeg har forsøkt knipetang, og har fått dratt ut spiralen så jeg har et rett område å angripe - uten hell. Hvis avbitertang er noe annet enn knipetang, da har jeg ikke det. Jeg klemmer så hardt jeg kan :( Jeg forsøkte også å sette en skrutrekker på, og hamre, men det ga bare et stort hakk i gulvet.

Nå har jeg tømt en kasse med bare minner og ting fra forholdet - "x-files". Og jeg endte med å kaste det meste, for jeg trenger det ikke. Også la jeg noen klær til vask, for nå har jeg ikke noen betenkninger med å bruke dem, selv om de var gaver. Hvis de fremdeles passer, da, men først kan de få en vask etter å ha vært lagret og støvet ned i noen år.

Nuh skal jeg skifte fra sommerkjole til turklær, og rusle en tur med hundene. Fin temperatur ute nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, SFX skrev:

 

 

Jeg har forsøkt knipetang, og har fått dratt ut spiralen så jeg har et rett område å angripe - uten hell. Hvis avbitertang er noe annet enn knipetang, da har jeg ikke det. Jeg klemmer så hardt jeg kan :( Jeg forsøkte også å sette en skrutrekker på, og hamre, men det ga bare et stort hakk i gulvet.

Jeg har boltesaks, men det hjelper vel ikke deg. Kanskje du kan spørre naboen om de har?

Valpen har flata ut, mora graver seg ned i hundesenga, de har vært ute i hagen i nesten hele dag. Kan kanskje hende det blir dårlig med tur i dag :P Får rusle en runde litt senere, før vi legger oss for natta. Nå skal jeg lage middag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uno syns tordenværet er litt skummelt. Å være ute når det buldra var ikke stas, da var det om å gjøre å komme seg hjem. Vel inne går det greit etter at han har fått kjefta litt på bråket, nå har han lagt seg på soverommet. Har ikke sovna ennå, kan fortsatt komme med et par boff når det buldrer, men har roa seg mye etter vi kom inn. Satser på at det blåser videre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sara sa at det holdt om jeg sjekket katten hennes hver tredje dag mens hun er borte. Han skal være ute, men få påfyll av mat og vann. Han har flere uthus som han kan gå inn i hvis været blir dårlig. Jeg sitter her med bilder i hodet av at han har veltet vannskåla eller at andre katter har spist opp maten hans (som står inni et slags telt på verandaen). Tror jeg drar og sjekker forholdene jeg.

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Monab88 skrev:

Jeg hadde ikke trengt å styre med å få registrert Sanna i Sverige.. Er bare valpeshow for 6-9 mnd, så Sanna blir nøyaktig 1 uke for ung :(

Går det ikke an å godsnakke litt med arrangøren tror du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Det kan ikke være en brist i en tå eller noe sånt da? Små sår har jeg også oppdaget at de blir fryktelig utilpass av, selv om de nærmest er mikroskopiske. Min hund ble tilnærmet invalid når hun hadde et bittelite gnagsår mellom to tær, ville ikke legge vekt på den foten i det hele tatt 🙈
    • Jeg forstår hva du mener, og jeg kan sette meg inn i situasjonen din. Om det hadde vært en hunderase som ikke var tallrik; der foreldredyr og linjer bakover utmerket seg, f.eks ved å ha god mentalitet og fantastiske brukshundsegenskaper ville jeg kanskje kunne ha firet noe på krava. Men om det er en tallrik rase (som schæfer, rottweiler, belgisk fårehund, golden eller labrador) ville det måtte en god del overtalelse til for at jeg hadde takket meg til en hund med potensielle leddsjukdommer eller mentale brister.  Hunder er levende vesener og vi er selvfølgelig ikke garantert at de holder seg friske. Og det kan jo hende at du uansett ender opp med en hund med både HD og svak mentalitet for det jeg vet. Men hvorfor ta sjansen? Om det så skjer, kan du i minste trøste deg med at du gjorde det du kunne for å få en frisk hund, og at bare har hatt uflaks. 
    • Det er en vanskelig balanse. Jeg er godt i gang med å analysere alt han gjør for å unngå skader og slikt. Går han rart, virker han mer sliten enn normalt. Spiser han som han burde? Hvis han begynner å røyte mer enn vanlig, er det tegn på stress og at han har ondt, eller er det på grunn av årstidsskifte? Mange krisetanker etter hvert, ja 😪 Enn så lenge tror jeg at jeg trykte på alarmknappen unødvendig.. Sikkert ikke siste gangen, i og med at han ikke er noe ungdom lengre.  Tusen takk svar, setter pris på at dere setter av tid til å hjelpe meg ❤️ 
    • Det er skummelt med godt voksne hunder. Hva er filleting og hva er viktig å legge merke til, liksom. God bedring, håper dette bare var en filleting!
    • Takk for svar, @simira❤️ er veldig nøye på å ta på ulldekken når vi har vært på trening/tur og han skal i bilen. han ligger mjukt og varmt inne buret. skal se på back on track dekken. Har jo lest og hørt mye bra om disse dekkene gjennom årene.  6 tenner er en del, men merker at han er mye mer oppesen etter operasjonen. Han virker mye mer fornøyd med livet   Den gode nyheten nå er at jeg *kan* ha vært en smuuule hysterisk. Etter tannoperasjonen nå i april ser jeg etter tegn til vondter på ham, jeg er kjemperedd for å overse ett eller annet. som jeg gjorde med tennene.. Jeg mistenker at det "kun" er våteksem som har oppstått innimellom tredepotene 😅 Kan hende et eller annet har vært kilt innimellom der, som jeg ikke har sett. Jeg syntes det gir mening i og med at vi har gått i mye vått terreng, og at jeg ikke har vært spesielt flink til å tørke ham. Pluss, han er allergiker og får fort sår og eksem av tilsynelatende ingenting. Har begynt behandling og håper det fort går over 😊 Har en bulldog med utypisk smerteterskel for kan ikke skjønne at det lille greiene kan gjøre *så* vondt. Blir om eieren: Dramaqueen!! Tusen takk for gode ønsker ❤️  Enn så lenge puster jeg letta ut. Men, vil fortsatt begynne med tilskudd til leddene. Noen forslag? Hva skal jeg se etter i et godt tilskudd, eller er det bortkasta pæng? 🤷‍♂️
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...