Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, juli


Caroline
 Share

Recommended Posts

2 minutter siden, JeanetteH skrev:

Sist jeg tittet i går så var det faktisk endel reaksjoner på bilde. Så det var nok lurt for eieren sin del :P 

Bra at det har blitt såpass mye oppmerksomhet rundt problemet. Måtte alle som avler på hunder med fysiske problemer få stadig mer pes i tida framover.

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 2.9k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Fin dag 

Godt mulig noen av dere tenker dårligere om meg nå, men jeg har lyst å dele likevel... I dag fikk jeg bekreftelse på at jeg er ferdig med frivillig gjeldsordning  Nå gleder jeg meg stort til sånn

Da er bursdagsgave nummer to hentet! Si hei til Goliat

Posted Images

2 timer siden, JeanetteH skrev:

"... exc eyes. he has a little bit problem with the breeding. exc shoulderplacement..."

gode og dårlige ting ved åpne kritikker. Når man leser slike kritikker og ser at hunden også har fått cert. :o 

Ikke bra :(

 

På vei til Sunnmøre etter ei koselig helg i Trøndelag :)  Skal være på Sunnmøre i 2 uker før vi reiser hjem, Sanna og Wilbert kommer til å storkose seg! Er på ferge 2 av 3 nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Stine skrev:

Akkurat spist middag på Dombås, nå går det i godt driv nedover dalen :D

Da er dere ikke langt unna mamma og samboeren, de spiser også på Dombås nå :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utslitt etter ekstremsportveko. Senga har aldri vært så god (Ligget i den i hele dag og ligger her fortsatt.. kom hjem idag tidlig). Med 2 kvelder på sykehus, hjernerystelse, nestendrukning, en skulder ute av ledd og et kne ute av ledd må Dagali si seg fornøyd med sin opptreden. Herregud :P (nei, ikke bare jeg, vi var flere om skadene). 
Det regnet helt sinnsykt hver eneste dag...

Koker poteter til middag, gidder ikke være mer kreativ. Poteter med smør, dill og rømme! mmmmm :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Formen lugger litt i dag kjenner jeg. Dundrende hodepine når jeg kom hjem fra Leangen, heiv innpå et par ibux, og slumret på sofaen. Hodet er bedre nå, men fremdeles litt murring og kjenner meg litt uvel. Da er det greit med inngjerdet hage, så jeg bare kan åpne verandadøra og la hundene gå ut og inn som de vil! Tror det blir middag fra blåkiosken i kveld gitt, og sikkert noe annet småtteri også :aww: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Line skrev:

Men du drikker jo i alle fall kaffe, så du må ikke ha spesialbehandling - jeg er som hun der tante Grethe :lol: 

Jeg er værre enn tante Grethe.. For jeg synes et glass med kaldt vann er helt supert, hvis det er godt vann vel og merke.. Og det sliter på folket det :lol: 

ellers så jubler vi ikke noe høyt over dagens resultater.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil også like kaffe, bare fordi det er koselig! De gangene jeg gidder å bli med folk "på en kaffe", så ender det som regel opp med at de drikker alle mulige fancy greier, og jeg drikker solrik... Rød solrik :aww: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og da var vi på tredje og siste ferge! Kommer frem et par timer før mamma og samboeren, de er straks på Åndalsnes. Jeg og jentene får finne oss noe mat og se starten av kampen imens :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dritsliten...

Har vært på Leangen hele dagen for datter hadde tatt på seg å handle en unghund, hannhund, 18 mnd, ustyrlig vizla...
Hun har trent så mye hun har fått til med han siste mnd. Men settingen i dag hadde hun ikke fått trent på -selvfølgelig - noe jeg ante - så hadde bedt eier om å levere han før kl 09 selv om hunden ikke skulle i ringen før tidligst kl 11.
Heldigvis. For hunden ble redd hele settingen, usikker og uerfaren som han er, idet han ankom stedet - han satte seg ned og satte på bremsen. Så vi  brukte 3 timer på å få en stor og sterk "ungstut" ned på bakken. Jeg trodde hele handlinga ville gå "åt skogen" - men datter gjorde en kjempejobb - både før ringside da ho jobbe intenst for å få han på nett - og i ringen - der hun utrolig nok (jeg trodde ikke mine egne øyne....) fikk han til å gå som en veldressert utstillingshund (med et par-tre hopp og protester med napping i armene hennes en gang undervegs - det løste hun ved å få han ned i sitt, deretter i ligg, og deretter i stå igjen).
Så han fikk ck og cacib og gikk til gruppefinalen. Der ble han BIG3.

Kl 17 fikk jeg henta Lotta som var blitt satt bort til oppdretter og spanielspesialen i dag. HUn kom hjem med blå sløyfe for ikke-norsk dommer. Som forventet så og si. Grunn for trekk: Hun er "for slank"... jaja - jeg har brukshund - hun SKAL være slank, så får heller de som vil ha "masse" trekke så mye de vil :). Hun er atletisk, har et vakkert trav, er godt bygget, god benstammme. Og er feminin. Og jeg vil heller ha en vakker atletisk og sunn springer med blå sløyfer enn en tykk en som lett skader seg under aktivitet,  med røde  ;) satt på spissen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har muffins i ovnen. Synes vi gikk tom litt for fort etter forrige bakerunde. Nå ble det dobbel dose. Mistenker likevel at jeg ikke kommer til å ha noe ekstra i fryseren til å slenge i ovnen hvis folk skal ha servering på barselbesøk... Er bare bittelitt for glad i søtsaker til det ;) Spesielt siden ungen ikke har noen planer om å komme ut. 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*

Så langt har Juli bestått av jobb, og rydding i hus. 
Har tydeligvis fått meg en sjalu stalker også som tok helt av når jeg sa at jeg skulle være sammen med mannfolket og fikse i huset i helga. 
Utrolig hvor mye denne fyren vet om mannen som han faktisk aldri har møtt en gang :blink: 

Hva mannfolket mente om det? Jo, jeg skal ha sånn voldsalarm fra Enklere Liv tilgjengelig, kjøpe gardiner, og lære Sjef en kommando for å passe på og være sur (yeah right, som om han der kunne blitt tillært å være truende :lol: ). 

Ellers har jeg vært lei av å være jobbsøker, så jeg tydde til Facebook for å leite etter fast jobb. Fikk plutselig melding i innboksen fra ei jeg akkurat er blitt kjent med, så plutselig kan det være at det ordner seg :)  
Det blir bare TV i kveld. Gidder ikke noe mer. Skal tidlig opp i morgen igjen og ut i vaskejobben jeg har vikariat i ut September :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Snusmumrikk
9 timer siden, Meg skrev:

akkurat kommet inn fra fin søndagstur. 7 grader en søndagsmorgen i juli må utnyttes :) (nå er det 13 da)

 

 

IMG_2893.JPG

Heldiggris! Her har det vært 29 grader i skyggen i dag, så nå har huskysaken også lært seg å svømme. Sånn mer eller mindre :P Har ligget å plaska 4 timer i vannet med våtdrakt og svømmetrent 8 hunder i dag hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
    • Jeg har en Dvergpuddel gutte valp som er 5 mnd. Han har siden han var ny hatt oppheng i sokker og biter og henger seg etter føttene dine så lenge d har sokker på. Hvordan få det til å slutte.    Å jokker på andre hunder under samvær ute, møtes på tur og får hilse og på alle størrelser og hunder i alle aldre. Hva gjør jeg? - helt fersk i hunde verden, ønsker kun seriøse svar😅😭
    • Er vel først fra fjerde generasjon at de potensielt kan stambokføres etter typegodkjenning?
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...