Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, juni


Teserere
 Share

Recommended Posts

I dag er Sanna hjemme alene (med Nora) for første gang! Har satt opp kamera så jeg kan følge med og det ser ut til å gå veldig bra så langt :) Ligger stort sett på ryggen med beina i været. Håper det fortsetter sånn, for ser ut som det blir litt lengre dag her enn jeg hadde tenkt.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Raptus får flytte til Langedrag! ! Vi er så glade nå at vi har ikke ord!! 

Mange som fortjener klemmer, gratulasjoner og mye jeg gjerne skulle svart på her og der, men tiden strekker ikke til.   Vi hadde en fantastisk dag på lørdag og alt ble veldig bra. Stemningen

Jeg har lappen  Kunne hatt den i 10 år allerede om jeg ikke hadde vært så treig, men bedre sent enn aldri  Så får vi se om jeg tør å kjøre alene, da    

Posted Images

Surt på fjellet idag med vind,tåke og yr men litt sol innimellom :D Vigdis og jeg gikk på skogens konge! Vi stod og tittet på den dritlenge, eller jeg gjorde, når Vigdis fikk øye på den løp den gitt :P

Nå fyrer jeg litt i peisen for å tørke pissblaute sko og klær,kjøpte ny fjellreven bukse på fredag, en rød keb som jeg har ønsket meg lenge! Kjøpte en str større enn jeg bruker fordi den vanlige str var litt trang rundt låra og magen, men den jeg kjøpte ble for stor idag merket jeg, sagget etterhvert... Kastet kvitteringen og kjøpte den i Sverige, såh... Får bruke belte da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har EI bukse som passer perfekt i fasongen til meg... akkurat passe i livet, og romslig til både rumpe og lår. Det er en Fjellräven-nikkers fra slutten av 80-tallet. Tenk om de kunne laget buksene slik nå også? Skal buksene man får kjøpt nå sitte noen lunde pent på, så er de enten alt for vide i livet (om de skal passe over ræva) - eller de er så trange at det ikke er til å tenke på å få over lår og rumpe dersom de skal passe i livet. Og nei, jeg har virkelig ikke timeglassfasong heller :lol: *ønske seg flere gammeldagse nikkerser*. 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Celeritas skrev: Pus kom inn i morges med en flått i pelsen *grøss* første gang jeg har funnet flått på dyrene. Crap, trodde vi var trygg her for det der men neida. Hunden heiv seg jo over katten for å leke med en gang den kom inn, så bare flaks den ikke hoppa videre på hunden og gjemte seg i den sorte pelsen, der er det vanskelig å se den :/ Har resept på bravecto, men har ikke turt å hente den ut enda siden jeg har hørt så mye rart... hva slags flåttmiddel bruker folk?

Sent fra min Nexus 5 via Tapatalk

Jeg fant også flått i pelsen for første gang i helga, på hunden. Skikkelig ekkelt!! Den kravla bare rundt på hodet hans enn så lenge, heldigvis.

Vi bruker Bravecto. Har hørt dråper er tryggere, for med bravecto må den bite seg fast før flåttbeskyttelsen virker, mens med dråpene får den vel ikke bitt seg fast heller... Men da må man være forsiktigere med bading o.l., og de varer ikke like lenge. Med bravecto bruker vi en pille på 12 uker. Han blir bittelitt løs i magen av bravecto, men det er det eneste. Det funker best for oss.

Takk for svar:) Må kanskje bare løse ut den resepten og la det stå til, er ekstra skeptisk siden hun er valp, men dyrlegen skrev det jo ut så regner med at det er greit da. Om det ikke blir verre bivirkninger enn litt løs mage så er det jo bra.

Sent fra min Nexus 5 via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Siri skrev:

Jeg har EI bukse som passer perfekt i fasongen til meg... akkurat passe i livet, og romslig til både rumpe og lår. Det er en Fjellräven-nikkers fra slutten av 80-tallet. Tenk om de kunne laget buksene slik nå også? Skal buksene man får kjøpt nå sitte noen lunde pent på, så er de enten alt for vide i livet (om de skal passe over ræva) - eller de er så trange at det ikke er til å tenke på å få over lår og rumpe dersom de skal passe i livet. Og nei, jeg har virkelig ikke timeglassfasong heller :lol: *ønske seg flere gammeldagse nikkerser*. 

har du prøvd norheim sine?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Siri skrev:

Nei, tror kanskje ikke det.... :) 

jeg har nemlig ikke særlig flaks med turbukser (, og det eneste jeg synes jeg ser sånn ca ok ut i - det er en fra norheim.. Har også lundhags som ser ca ok ut. - men nå vet jeg jo ikke om du har samme problem som meg med turklærne da :D jeg har korte bein og er ikke tynn..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Meg skrev:

jeg har nemlig ikke særlig flaks med turbukser (, og det eneste jeg synes jeg ser sånn ca ok ut i - det er en fra norheim.. Har også lundhags som ser ca ok ut. - men nå vet jeg jo ikke om du har samme problem som meg med turklærne da :D jeg har korte bein og er ikke tynn..)

Mitt problem er vel helst at de fleste buksene er for lave i livet etter min smak - og blir alt for vide slik at jeg må snurpe dem sammen med et belte. Sammensnurpa bukser ser ikke pent ut :aww:. Lundhags blir også akkurat litt for lav i livet - og vid.... Jeg passer nok helt klart best i Fjellrävenbukser, men det kunne jo vært greit med noen alternativer liksom :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Siri skrev:

Mitt problem er vel helst at de fleste buksene er for lave i livet etter min smak - og blir alt for vide slik at jeg må snurpe dem sammen med et belte. Sammensnurpa bukser ser ikke pent ut :aww:. Lundhags blir også akkurat litt for lav i livet - og vid.... Jeg passer nok helt klart best i Fjellrävenbukser, men det kunne jo vært greit med noen alternativer liksom :lol:

MOTSATT problem mao :) haha!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er en sånn dag jeg egentlig bare eksisterer og gjør ting på autopilot. Litt sånn nummen i hjernen, kan man si det? Nesten så det hadde vært befriende med et lite utbrudd. Et sånt hvor man bare hikster løs og kjenner på kroppen at ting er litt vondt og sårt, men så vet jeg jo at det går over, så det er bare å holde ut og gå på, man kommer ingen vei med å se bakover heller. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom opp i fjøset og fant ku på forbrettet. Der skal det ikke være ku :aww:  Ved litt nærmere titt så hadde hun feil farge på øremerkene og tilhørte naboen. Stakkarn ramlet nesten av stolen da jeg ringte og sa jeg hadde ene kua hans på forbrettet vårt. :lol: Jeg ler bare av sånt for det er dyr vi snakker om, ting skjer. Viste seg at det var samme kua jeg sendte dem sms om i går da hun kom tuslende mutt plutt alene ned veien her :lol: Litt vel glad i å dra på egne eventyr den der vistnok. Blid og trivelig ku da, så hun er velkommen tilbake på besøk any time. :ahappy: 

 

Hun som skal kalve kniper igjen, men satte veldig pris på litt massasje. Krysser fingrene for en vakker ku-kalv i løpet av dagen/natta. 

Akkurat nå, Tonje skrev:

I dag er en sånn dag jeg egentlig bare eksisterer og gjør ting på autopilot. Litt sånn nummen i hjernen, kan man si det? Nesten så det hadde vært befriende med et lite utbrudd. Et sånt hvor man bare hikster løs og kjenner på kroppen at ting er litt vondt og sårt, men så vet jeg jo at det går over, så det er bare å holde ut og gå på, man kommer ingen vei med å se bakover heller. 

:hug: Vet ikke hva som skjer, men høres veldig ut som du trenger en god klem :hug: 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Siri skrev:

Mitt problem er vel helst at de fleste buksene er for lave i livet etter min smak - og blir alt for vide slik at jeg må snurpe dem sammen med et belte. Sammensnurpa bukser ser ikke pent ut :aww:. Lundhags blir også akkurat litt for lav i livet - og vid.... Jeg passer nok helt klart best i Fjellrävenbukser, men det kunne jo vært greit med noen alternativer liksom :lol:

Stormberg? De er lange, noen modeller litt lavere i livet, men også flere som ikke er det. De har jo outlet på Lade, så du kan jo stikke innom der på lørdag :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Celeritas skrev:

Pus kom inn i morges med en flått i pelsen *grøss* første gang jeg har funnet flått på dyrene. Crap, trodde vi var trygg her for det der men neida. Hunden heiv seg jo over katten for å leke med en gang den kom inn, så bare flaks den ikke hoppa videre på hunden og gjemte seg i den sorte pelsen, der er det vanskelig å se den :/ Har resept på bravecto, men har ikke turt å hente den ut enda siden jeg har hørt så mye rart... hva slags flåttmiddel bruker folk?

Sent fra min Nexus 5 via Tapatalk

 

3 timer siden, Thea skrev:

Jeg fant også flått i pelsen for første gang i helga, på hunden. Skikkelig ekkelt!! Den kravla bare rundt på hodet hans enn så lenge, heldigvis.

Vi bruker Bravecto. Har hørt dråper er tryggere, for med bravecto må den bite seg fast før flåttbeskyttelsen virker, mens med dråpene får den vel ikke bitt seg fast heller... Men da må man være forsiktigere med bading o.l., og de varer ikke like lenge. Med bravecto bruker vi en pille på 12 uker. Han blir bittelitt løs i magen av bravecto, men det er det eneste. Det funker best for oss.

Jeg bruker bravecto på mine, veldig fornøyd :) brukte exspot før, men opplevde faktisk p finne langt (!) mer flått da, enn med bravecto..

22 minutter siden, Celeritas skrev:

Takk for svar:) Må kanskje bare løse ut den resepten og la det stå til, er ekstra skeptisk siden hun er valp, men dyrlegen skrev det jo ut så regner med at det er greit da. Om det ikke blir verre bivirkninger enn litt løs mage så er det jo bra.

Sent fra min Nexus 5 via Tapatalk

Hvis du er usikker kan det være greit å prøve nexgard først. Samme virkestoffer som bravecto, men varer bare 4 uker. Sånn i tilfelle valpen får langvarige bivirkninger er det vel bedre med 4 uker enn 12 uker :) 

 

Samboer er på jobb, og for første gang er jeg alene hjemme med valp og to voksne :P Skills har hatt på seg sele for første gang, det var skikkelig rart! :lol: men han sovna med den på da :ahappy:  Aron derimot synes det var skikkelig rart å ikke få langtur i morres siden jeg var hjemme. Jeg går jo alltid en god tur på morgenen når jeg har fri eller senvakt :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Line skrev:

Stormberg? De er lange, noen modeller litt lavere i livet, men også flere som ikke er det. De har jo outlet på Lade, så du kan jo stikke innom der på lørdag :) 

Stormberg har jeg nesten gitt opp faktisk... de klærne har heller ikke passform jeg trives i :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sløv start på dagen, men nå må vi snart gjøre noe, føler jeg. Sol, men veldig vått i gresset etter regnet i natt. Ta på støvler og luke bed kanskje? Hundene blir gjennomvåte av å være ute, men hunder er vanntette har jeg hørt, og vi må jobbe med pels i løpet av dagen uansett. Burde også vært på Ikea og kjøpt en bokhylle, men det er ikke akkurat noen hastesak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, mokken skrev:

Tusen takk :ahappy:

 

Gratulerer med overstått :) 

33 minutter siden, Tonje skrev:

I dag er en sånn dag jeg egentlig bare eksisterer og gjør ting på autopilot. Litt sånn nummen i hjernen, kan man si det? Nesten så det hadde vært befriende med et lite utbrudd. Et sånt hvor man bare hikster løs og kjenner på kroppen at ting er litt vondt og sårt, men så vet jeg jo at det går over, så det er bare å holde ut og gå på, man kommer ingen vei med å se bakover heller. 

:hug: Sender over litt virtuell sjokolade og te :hug: 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Siri skrev:

Jeg har EI bukse som passer perfekt i fasongen til meg... akkurat passe i livet, og romslig til både rumpe og lår. Det er en Fjellräven-nikkers fra slutten av 80-tallet. Tenk om de kunne laget buksene slik nå også? Skal buksene man får kjøpt nå sitte noen lunde pent på, så er de enten alt for vide i livet (om de skal passe over ræva) - eller de er så trange at det ikke er til å tenke på å få over lår og rumpe dersom de skal passe i livet. Og nei, jeg har virkelig ikke timeglassfasong heller :lol: *ønske seg flere gammeldagse nikkerser*. 

Alt var så myyyye bedre før i tiden :aww: 

*mumle noen artigheter om alderen* :whistle: 

 

men har du prøvd herremodellen til fjällreven? Evt lundhaags-buksene? Der har de to bukser som ser lik ut, men i forskjellig stoff.. Jeg har veldig typiske kvinnelige former (med litt polstring) og den billigste typen passet i alle fall ikke meg :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Synes jo det med en ny hund var en god ide, hvertfall med at de kan også være med.  Min har ingen hemninger her heller, så jeg må sette begrensninger- det driter ho hardt i.. Vi driver med nosework, men er ikke det beste miljøet her nede.. Synes også det er rart å ha gammel hund, det er mange begrensninger- men mye herlig også..
    • Ja, og stresser. Det er jo så mye som ikke er klart....
    • Åå så søt 🥰 Teller du ned dagene nå?
    • Det høres ut som en veldig fin ordning  Min senior kan ikke gå så lange turer lengre pga. en dårlig skulder, men samtidig har hun bare ett gir, og det går i hundre hver eneste tur. Så jeg må begrense henne veldig for at den skuldra ikke skal bli enda verre. Hun er jo en liten hund så jeg hadde håpet på å kunnen gå turer med henne i sekk, men det var hun i hvert fall ikke interessert i 🙈 Hun har også blitt fullstendig hemningsløs på sine gamle dager (et snev av demens?), så hvis jeg ikke følger med på henne hele tiden driver hun med de mest utrolige akrobatiske påfunn (som å kaste seg ned trappa), så her er det selvmordsforebygging på daglig basis... Heldigvis har vi Nosework da, som hun elsker. Det er virkelig en fantastisk aktivitet for gamle hunder, og ettersom, det er uoffisielt kan vi konkurrere selv om hun går på medisiner. Til helga skal vi på kurs i Nosework, og i juli er vi påmelding Nord-Norges første Nosework-konkurranse  Så helt dødt er det ikke her, men savner det livet vi hadde før utrolig mye. Dette er første gang jeg har gammel hund, så jeg er nok litt i sjokk over hvor begrensende det faktisk er.  Ellers luftet jeg så smått tanken på å kjøpe ny hund som kan bo hos min mor inntil videre, og hun var ikke helt fremmed for det. Den eneste innvendingen var "men hva gjør vi når jeg skal reise bort?" 😅 Hun og samboeren har hatt hund i "alle år", men nå som pensjonister ønsker de et litt friere liv uten hund. Men en hund som kan bo der, samtidig som jeg har det meste an ansvaret ellers, er kanskje ikke en helt fjern idé? 🤔
    • Hilse på Izuba. Henter i juni.)  
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...