Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, April

HeleneFS
 Share

Recommended Posts

• Svar 3.9k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

På tide med ny tråd!   ____________________________________________________________________________________________________   Siden jeg er førstemann ut i denne kopierer jeg inn in

Wow!  Som noen på chatten fikk med seg så var jeg og spiste på mcdonalds i går kveld, og der sto det en fantastisk dame bak kassa som fikk så mye kjeft av han som laget burgerene. Skrev dette til Mc

JEG FANT BUNADSØLVET MITT OMG OMG OMG ??????????? Sent fra min SM-G870F via Tapatalk

Posted Images

3. kundeservicemennesket hos dnb klarer omsider å informere meg om at jo altså - de sliter litt med akkurat det i mobilbanken, så det er en kjent feil som jobbes med. :gaah:  Jaja, da løsner det vel etterhvert da. Kanskje. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Klematis

Jeg venter på tre handy herremenn som kommer med en stor tilhenger og skal kjøre søpla fra det gamle badet på dynga, og begynne å legge plater på gulvet på det nye badet, så elektrikeren snart kan komme. Og jeg skal ligge med beinet høyt og peke. Neida. Joda. Neida.

Beinet er bedre, fortsatt rimelig blått og ømt, men det går da framover! Mulig jeg skal prøve meg på en tur på jobb i morgen også, hvis de er interessert i en liiiten form for tilrettelegging for folk som er litt dårlige til beins for øyeblikket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk altså.. Siste dagene har ei dame brukt traktorveien til å komme seg til ridesenteret. Det er en vei som kun blir brukt av folk som går tur, de som rir og traktoren til bonden. Det er innkjøring forbudt skilt begge veier og man ser ganske tydelig at det ikke er en normal vei da det er en bratt klump med gjørme og grus når du tar av fra hovedveien.  Det er ikke mulig å skjønne at du kan kjøre der fra hovedveien (som har 80grense). Kjører man 200m til kommer man til den vanlige veien som alle andre bruker..  

Dama har ihvertfall kjørt relativt fort og bare flaks at Damir ikke har vært i langline og jeg har vært kjapp til å få han ut av veien.   Ista fikk jeg stoppet henne og fortalte at dette ikke var en bilvei og at det ikke et lov å kjøre der. Forklarte også at både jeg og andre går tur der, og at jenter ned i ti års alderen bruker bakken til å galoppere opp og ned med hest. Sa også at det er skilt begge veier, og spurte pent om hun ikke kunne bruke den andre veien. 

"Skiltet er svart så det gjelder ikke uansett. Hva skal du gjøre a, gi meg bot?" får jeg til svar.. Også kjører hu så jorden spruter.. 

Altså, hva i allverden..  Hele veien ser slik ut og enda verre, hun kjører så fort at jeg nesten hører at understellet rives av.  

DSC_0247.JPG

Jeg er jo redd hu skal ta livet av meg, bikkja eller noen andre. Hadde hun møtt en av jentene på hest i hundreoghelvette kunne det gått skikkelig galt.. De rir ofte barbakk og har gjerne lite kontroll når de fjaser rundt.. 

Nei får ta en prat med naboen og forklare. Regner med dama har hesten sin der, men selv om det er et privat skilt så gjelder da like fullt og det er jo farlig! Og tviler på at de som eier stallen og ridesenteret setter pris på det, de rir jo der med grupper med jenter som sliter med å sitte på hesten.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Kokospaniel skrev:

Det går sikkert bra :-) Kanskje du skal søke på en av de kombistillingene som av og til ligger ute?? 

Hahaha, du er bra morsom ?. Nei, det er ikke helt sånt jeg er skapt for kjenner jeg ?. Og to og en halv times reise hver vei er ikke akkurat noe jeg har lyst til å gjøre så ofte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Formen er bedre, bare dritt i å møkk mer nå kropp:| Men jeg har klart å vaske opp, og lage frokost. Tror jeg innfører frokostblund her i huset. 

Prima har fått matsøk, og har faktisk tatt en morgenblund- nå synes hun vi kan herje litt. Er ikke enig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Ozzy skrev:

Folk altså.. Siste dagene har ei dame brukt traktorveien til å komme seg til ridesenteret. Det er en vei som kun blir brukt av folk som går tur, de som rir og traktoren til bonden. Det er innkjøring forbudt skilt begge veier og man ser ganske tydelig at det ikke er en normal vei da det er en bratt klump med gjørme og grus når du tar av fra hovedveien.  Det er ikke mulig å skjønne at du kan kjøre der fra hovedveien (som har 80grense). Kjører man 200m til kommer man til den vanlige veien som alle andre bruker..  

Dama har ihvertfall kjørt relativt fort og bare flaks at Damir ikke har vært i langline og jeg har vært kjapp til å få han ut av veien.   Ista fikk jeg stoppet henne og fortalte at dette ikke var en bilvei og at det ikke et lov å kjøre der. Forklarte også at både jeg og andre går tur der, og at jenter ned i ti års alderen bruker bakken til å galoppere opp og ned med hest. Sa også at det er skilt begge veier, og spurte pent om hun ikke kunne bruke den andre veien. 

"Skiltet er svart så det gjelder ikke uansett. Hva skal du gjøre a, gi meg bot?" får jeg til svar.. Også kjører hu så jorden spruter.. 

Altså, hva i allverden..  Hele veien ser slik ut og enda verre, hun kjører så fort at jeg nesten hører at understellet rives av.  

DSC_0247.JPG

Jeg er jo redd hu skal ta livet av meg, bikkja eller noen andre. Hadde hun møtt en av jentene på hest i hundreoghelvette kunne det gått skikkelig galt.. De rir ofte barbakk og har gjerne lite kontroll når de fjaser rundt.. 

Nei får ta en prat med naboen og forklare. Regner med dama har hesten sin der, men selv om det er et privat skilt så gjelder da like fullt og det er jo farlig! Og tviler på at de som eier stallen og ridesenteret setter pris på det, de rir jo der med grupper med jenter som sliter med å sitte på hesten.. 

Ta skiltnummeret hennes neste gang ;) 

Jeg har hatt en rolig start på dagen, førstemann avbestilte timen sin. Nå skal jeg snart ta hjernestamme-audiometri på en liten gutt for å undersøke om han hører :) 

• Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

DSC_0247.JPG

Legg noe i veien. Noen vedkubber og noe rask slik at hun må stoppe og rydde veien/ødelegger bilen. Finn et lite tre eller noe i skogen. Og ta skiltnummer og ring til politiet. Du kan jo og filme henne neste gang, så kan du vise dem hvor fort hun kjører.

Sent fra min SM-G903F via Tapatalk

• Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*

Skulle egentlig ha kjørt ut og unnagjort dagens butikkbesøk halv 10. 
Men jeg sitter her enda. Godt at det ikke er faste tidspunkt jeg skal være i de forskjellige :lol:

Hvorfor er jeg så lett å distrahere? Jeg har blant annet begynt å pakke ting jeg har her, og begynt å legge klar ting jeg trenger til helga :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja å legge noe i veien er nok ikke dumt! Er aldri et problem ellers, er bare dama som er idiot..  Hun kjørte forøvrig den normale veien når hun dro igjen, kanskje hun hørte etter. Men får finne noen greiner som traktoren kan kjøre på men som ikke den lille bilen hennes kan kjøre på.. 

• Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk brev fra nav i posten her ang at jeg har vært så og så lenge sykemeldt.. Jeg er sykemeldt 20%.. 

Så nå er det vist snart krav at jeg må ut i yrkesrettet aktivitet hvis jeg vil fortsette å få sykepenger.. Det at jeg er på jobb hver dag telles tydeligvis ikke :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Krutsi skrev:

Jeg fikk brev fra nav i posten her ang at jeg har vært så og så lenge sykemeldt.. Jeg er sykemeldt 20%.. 

Så nå er det vist snart krav at jeg må ut i yrkesrettet aktivitet hvis jeg vil fortsette å få sykepenger.. Det at jeg er på jobb hver dag telles tydeligvis ikke :lol: 

Noen ganger går ting kanskje litt vel på automatikk hos dem :P

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Krutsi skrev:

Knis :lol: Legen din får sende inn litt informasjon til NAV, jeg tror det bare er et standardbrev :lol: Får skrive noe alla "fortsatt gravid, ingen endring" :teehe: 

• Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, Pippin&Symra skrev:

Tittel på forelesningen takk! :aww:

Jeg har kalt forelesningen for "Natur i veien... eller veg i naturen?" Jeg skal fortelle om planprosessen ifm utbygging av E6 gjennom Åkersvika ☺

• Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle bøye meg for å plukke opp noe, og da knaste det til i ryggen, og nå er den vond. Gammel. 

Fikk beskjed i går om at det er 99% sikkert at jeg ikke har MS! :D Det er bra. Men symptomene er jo fortsatt der, og det er ingen som skjønner noenting. Så det blir MR og da skal det sjekkes litt mer enn de opprinnelig hadde tenkt.

• Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Wednesday skrev:

Fikk beskjed i går om at det er 99% sikkert at jeg ikke har MS! :D Det er bra. Men symptomene er jo fortsatt der, og det er ingen som skjønner noenting. Så det blir MR og da skal det sjekkes litt mer enn de opprinnelig hadde tenkt.

Har du prata med legen din om Lupus enda da? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Det kan være at strået har forårsaket et sår eller noe som holder på å gro. Hvis du er usikker, ta en telefon til dyrlegen og hør hva de sier. Jeg ville sett det an et par dager til om hunden ikke er plaget ellers.
    • For ca 3 dager siden startet hunden min å nyse noe voldsomt. Plutselig kom det masse neseblod, og mens jeg hastekjørte til vetrinæren kom det plutselig et gress-strå ut av nesa hans… Dro det forsiktig ut, og da stanset både blødning og nysing og lillemann var like kvikk og glad som ellers!  Bare snu bilen å komme seg hjem…  De siste to dagene har han gått rundt å «harket» innimellom. Det virker som om han har noe ubehag i halsen. Ser ingen gress eller noe annet som sitter bak i svelget… Såå kan det være ubehag fra strået som kom ut av nesa?  Eller bør jeg ta han til vetrinær og få sjekket? Føler meg som en hysterisk hundeeier her jeg sitter, så hvor lenge skal jeg se an «harking» før jeg ringer dyrelege?🤣 Han har ingen problemer med pust, og harkingen kommer hvis han blir litt gira 
    • Ede er bra i magen igjen, etter en lang periode på kost bedre egnet for gris enn en hund. He doesn't seem to mind ^^ Jeg uttalte nylig at det som en periode har tedd seg som Sir Edeward nå har begynt gjenoppta mange uvaner han hadde som yngre. Kampen om kjøkkenbenken, motvilje mot utgangsstlling, vil ikke slippe leker på kommando. Han har begynt te seg valpete igjen, på alle måter.  When Dickhead Awakes var en boktittel jeg lekte med da jeg planla hundeholdet. Selv om han fortsatt sitter og tisser som en jente og spiser som en toåring, så blir nok de neste sidene i denne dagboken hetende nettopp det.
    • Labrador Golden  Toller?  Det jeg gjorde når e skulle velge rase var å møte opp på treninger/konkurranse jeg synes var spennende og snakke med eiere og observere rasene e likte. Da får en bedre feeling for hvordan rasene er, hvis man møter flere individ av samme rasen. Mitt forslag -lykke til!  
    • Jeg tror hun bjeffer når hun blir stressa. Det brukes som en protest, under stress, som et språk hun bruker for det aller meste nå på sine eldre dager. Det hender hun tisser litt inne,som regel på min side av senga. Hun skjønner ikke helt greia med å gå på do før vi skal dra lenger. Hun er vant til åpen dør til hagen, så vi må følge henne rundt for å passe på at hun gjør det hun må før vi drar. Kom på at hun heller ikke vil være i et annet rom når vi er hjemme. Hun vil ikke ligge og hvile på et annet rom,da må vi være der sammen med henne. Vi hadde en som skulle reparere komfyren her ved to anledninger. Da var mannen oppe med reparatøren,mens jeg og hundene var i kjellerstua og på soverommet. Den ene gangen hadde jeg radioen på,da fikk hun ikke med seg at han kom. Den andre gangen bjeffa hun omtrent hele tiden de tre timene mannen var her. Hun vil ha tilgang til hele huset, slik hun har hatt siden vi flyttet hit for snart 6 år siden, og stengte dører er ikke greit. Da bjeffer hun hele tiden. Hun vil ikke være på soverommet og kjellerstua med stengt dør, ikke på soverommet, og hun vil ha oversikten slik at hun kan gå der hun føler for selv. Hun er fysisk sprek, men jeg er usikker på det mentale. Hun inviterer junior til lek selv,og synes det er veldig gøy en stund,men når hun ikke orker mer,så er hun så mild at hun ikke sier i fra klart nok til den yngste. Og junior er sterkere og naturlig nok mer utholdende,så da blir det for mye for henne. Junior vil mer enn gjerne løpe, leke og herje hele tiden,så vi må inn for å stoppe det ofte. Hun begynner jo å roe seg litt mer, men er fortsatt ganske umoden som lapphunden ofte kan være ganske lenge. Og da blir det mye bjeffing. Da skiller vi de. Det er jo ikke så lett å få gjort når de er alene,og derfor tenker vi det er best for den gamle at de er hver for seg. Men,hun bjeffer når de er alene sammen og junior ligger og sover også,så hvorfor,det vet vi ikke. Det eneste som stopper bjeffingen i alle situasjoner stort sett,er så lenge hun har en frossen kong eller noe annet å tygge på. Da er det som regel stille til hun er ferdig med det, og så er det på igjen med bjeffingen. Hun elsker mat,går helt i transe og koser seg så hun er helt i sin egen verden. Så ja,det er ikke bare en ting, men det mest utfordrende akkurat nå,er at det blir vanskelig når de ikke kan være alene i samme hus. Jeg har prøvd å snakke til henne via kamera for å roe henne når hun bjeffer så mye,men da eskalerer det enda mer fordi hun ikke ser meg. Og junior blir jo med i bjeffekoret,og står da å uler. Vi har heldigvis meget tålmodige naboer, men det går jo ikke i lengden når de hører lyden inn i husene sine i timevis. Jeg synes egentlig løsningen med at den gamle har hele huset med tilgang til kjeller, mens junior har gangen med en kompostgrind mellom de burde være en god løsning, men det synes altså ikke pensjonisten vår at var greit.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...