Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, April


HeleneFS
 Share

Recommended Posts

Æsj....  Rocky har med all sannsynlighet blitt utsatt for kennelhoste smitte. Han fikk nesevaksine i fjor, men er jo fremdeles en sjanse for at han ble smitta. Hvilke symptomer burde jeg se etter, sånn utenom slapphet og hosting. De 2 er det eneste jeg husker fra første gang han hadde det for mange år siden. 
Skal til dyrelegen på mandag for årets vaksine, så han vil jo uansett bli sjekka av vet da, men er dumt å smitte andre om han nå skulle være smittsom plutselig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3.9k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

På tide med ny tråd!   ____________________________________________________________________________________________________   Siden jeg er førstemann ut i denne kopierer jeg inn in

Wow!  Som noen på chatten fikk med seg så var jeg og spiste på mcdonalds i går kveld, og der sto det en fantastisk dame bak kassa som fikk så mye kjeft av han som laget burgerene. Skrev dette til Mc

JEG FANT BUNADSØLVET MITT OMG OMG OMG ??????????? Sent fra min SM-G870F via Tapatalk

Posted Images

23 minutter siden, Sagaa skrev:

Huff, dette var ikke valpetiden jeg har sett for meg. 

Var ute og lekte med Saga tidligere. Satt på huk og skulle reise meg opp, men jeg knakk sammen i intens smerte. Kneskålen har visst gått ut av ledd. :icon_cry:

Drittkropp.

:hug:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Klematis

Hehe. Jeg og Timmy ligger og koser på sofaen, så går det en stund og jeg hører en lyd bak meg.

Det er Bizi som benytter anledningen når jeg ligger med ryggen til for å prøve seg på å stjele resten av koteletten min som ligger på middagstallerkenen på stuebordet. Nice try!:ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Sagaa skrev:

Huff, dette var ikke valpetiden jeg har sett for meg. 

Var ute og lekte med Saga tidligere. Satt på huk og skulle reise meg opp, men jeg knakk sammen i intens smerte. Kneskålen har visst gått ut av ledd. :icon_cry:

Drittkropp.

:hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Turb skrev:

Nå fikk jeg lyst på whippet... O_O 
Hvis neste hund ikke blir en kelpie til så kanskje jeg må skaffe meg et sånt fint stankelbein istedet :P 

Nå sitter jeg og bekymrer meg for om forsøket jeg fucka opp i går kommer til å fungere eller ikke... 

Jaaaaa, whippet-stankelbein-slabbedask er gøøøøy! :D Klarte ikke svare på Tapatalk, jeg. :P 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usj.. Da har * bjeffene, står nesten alt ute I bånd nabo  hund* blitt oppgradert til * bjeffene løper rundt I hele nabolaget ,selvlufter nabo  hund * :no:   *sukk*  redd hun kommer til og ligge under et bilhjul snart om de ikke slutter og slippe henne løs slik....  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Rocket skrev:

Æsj....  Rocky har med all sannsynlighet blitt utsatt for kennelhoste smitte. Han fikk nesevaksine i fjor, men er jo fremdeles en sjanse for at han ble smitta. Hvilke symptomer burde jeg se etter, sånn utenom slapphet og hosting. De 2 er det eneste jeg husker fra første gang han hadde det for mange år siden. 
Skal til dyrelegen på mandag for årets vaksine, så han vil jo uansett bli sjekka av vet da, men er dumt å smitte andre om han nå skulle være smittsom plutselig. 

Aron fikk også nesevaksina i fjor (august), men har alikevel klart å karre til seg kennelhoste to ganger siden da :P  første runden var vi hos svigers samme dagen som han fikk symptomer, og tispa der ble skikkelig skikkelig dårlig.. Den siste runden bodde jo Taipa her, men hun hadde null symptomer. Fikk alikevel samme "karantene" som Aron, siden hun nok bare på smitten, selv om hun ikke fikk symptomer. 

Aron har hatt symptomer (innmari til innovernysing og "skumoppkast", og nå sist bare hosting), men har ikke blitt slapp eller dårlig :) 

Hvis Rocky får symptomer så mener jeg det er slik at de ikke vil vaksinere han. Fortell veterinæren at han har vært i kontakt med hund med kennelhoste, så titter hun kanskje ekstra nøye på han. Den beskjeden fikk jeg med Taipa da jeg vaksinerte henne mens de fortsatt var i karantene. Men da var det to dager unna karantenefriskmelding (to uker etter siste symptom hos Aron), og hun var fin, så da fikk hun vaksine :) 

krysser fingrene for at Rocky ikke blir syk!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Rocket Får ikke til å edite: edit: kanskje greit å ringe veterinæren å høre om de ønsker han inn på mandag. Spørs litt på når han var i kontakt med smittehunden? Inkubasjonstiden er vel 3-10 dager, så det er jo "umulig" å si om han blir syk før etter 10 dager (så lenge han ikke får symptomer før det såklart) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Monikawt skrev:

Aron fikk også nesevaksina i fjor (august), men har alikevel klart å karre til seg kennelhoste to ganger siden da :P  første runden var vi hos svigers samme dagen som han fikk symptomer, og tispa der ble skikkelig skikkelig dårlig.. Den siste runden bodde jo Taipa her, men hun hadde null symptomer. Fikk alikevel samme "karantene" som Aron, siden hun nok bare på smitten, selv om hun ikke fikk symptomer. 

Aron har hatt symptomer (innmari til innovernysing og "skumoppkast", og nå sist bare hosting), men har ikke blitt slapp eller dårlig :) 

Hvis Rocky får symptomer så mener jeg det er slik at de ikke vil vaksinere han. Fortell veterinæren at han har vært i kontakt med hund med kennelhoste, så titter hun kanskje ekstra nøye på han. Den beskjeden fikk jeg med Taipa da jeg vaksinerte henne mens de fortsatt var i karantene. Men da var det to dager unna karantenefriskmelding (to uker etter siste symptom hos Aron), og hun var fin, så da fikk hun vaksine :) 

krysser fingrene for at Rocky ikke blir syk!


Takker! 
Er ikke 100% sikker at hunden har kennelhoste, men for hennes del så håper jeg at det er så enkelt. Hun har hatt nok i det siste, og alternativet til kennelhoste er hjertet. (Sparket av hest, heftig orme angrep, mulig lymfekreft, men ser heldigvis ut til å være en infeksjon bare, ikke fått svar på prøvene tatt av "klumpen" enda.) 

Er faktisk litt usikker på når han var borti henne sist, er vel i hvertfall 4 dager siden jeg hadde ham med i stallen når hun har vært der. Får ringe dyrelegen i morgen å høre ja, de har vel journalen hennes også, mener vi bruker samme dyrelegekontor. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, Sbtlita skrev:

Prøver å holde hodet over vannet.. og prøver å være positiv. Men vanskelig når mamma i dag fikk beskjed av legen at hun kan ha en av tre ting; blodkreft, hudkreft eller betennelse i blodet (heter vel noe annet men husker ikke nå)...

Eneste man kan gjøre nå er å håpe legene tar feil på alle plan og det er noe uskyldig virus eller noe, eller at det er betennelsen.

Svar får vi på fredag...

Sent fra min SM-N9005 via Tapatalk

Håper det er så snilt som overhodet mulig! :hug: 

@Snoffe og @Sagaa :hug:

 

4 timer siden, Perfect Image skrev:

Brennende kjærlighet med pølserester fra igår, bacon rester fra imorges, elg kjøttdeig og hjemmelaget potetmos med innslag av kålrot og sellerirot (shhh ikke si det til de andre tobente :P ) løk, purre og cheddarost :D 

 

Det hørtes godt ut i forhold til den varianten jeg har spist!

 

4 timer siden, Krutsi skrev:

Mamma har sett en hund i dag hun.. En sånn derre "Staffordshire puddelgreie, nei ligna på sånn boxer"... 

Skal jeg nevnte at hun har hatt hund og vært delvis aktivt i over 20 år? 

Jeg er imponert :aww: det var forresten en staff hun så :lol: 

:lol:  Nå vet jeg om en som hadde en bupusche for ørten år siden, og det hørtes jo nesten ut som det var en sånn en mora de hadde møtt på i beskrivelsen (bulldog, puddel, schäfer)

 

1 time siden, Monikawt skrev:

<klipp>

Ekkel opplevelse!

Jeg kjører forøvrig alltid med alle dørene låst...

 

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Snøfrost skrev:

Håper det er så snilt som overhodet mulig! :hug: 

@Snoffe og @Sagaa :hug:

 

Det hørtes godt ut i forhold til den varianten jeg har spist!

 

:lol:  Nå vet jeg om en som hadde en bupusche for ørten år siden, og det hørtes jo nesten ut som det var en sånn en mora de hadde møtt på i beskrivelsen (bulldog, puddel, schäfer)

 

Ekkel opplevelse!

Jeg kjører forøvrig alltid med alle dørene låst...

 

 

Dette var en rasetypisk feminin staff :P mulig den er litt spe, men tror den er ikke helt utvokst.. Men mamma er jo mamma i et nøtteskall, så er bare hun som kan komme med slike forklaringer :P 

men den blandingen der kunne jo umulig være søt....? :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå plager jeg kundeservice på dnb. Mobilbanktull. Så får vi se om jeg får noe bedre svar dennegangen, jeg hater å måtte dra frem pc for å legge inn regninger som kommer i postkassa, mye enklere å bare legge dem inn på mobilen med en gang så slipper jeg p glemme dem. Lat  OG glemsk... Skrekkelig dårlig kombinasjon. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, Rocket skrev:


Takker! 
Er ikke 100% sikker at hunden har kennelhoste, men for hennes del så håper jeg at det er så enkelt. Hun har hatt nok i det siste, og alternativet til kennelhoste er hjertet. (Sparket av hest, heftig orme angrep, mulig lymfekreft, men ser heldigvis ut til å være en infeksjon bare, ikke fått svar på prøvene tatt av "klumpen" enda.) 

Er faktisk litt usikker på når han var borti henne sist, er vel i hvertfall 4 dager siden jeg hadde ham med i stallen når hun har vært der. Får ringe dyrelegen i morgen å høre ja, de har vel journalen hennes også, mener vi bruker samme dyrelegekontor. 

Huff, for et turbulent hundeliv! :( håper hun kommer seg gjennom alt, hva enn hun måtte streve med!

 

kennelhoste er noe herk! Så utrolig smittsomt.. For min del har det igrunn bare vært veldig irriterende, siden jeg har vært så heldig med at Aron faktisk ikke har blitt veldig dårlig av det :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satte bilen på McQueen på Dal idag for total vask og alt for å kunne selge bilen.. fikk igjen bilen skadet.. endte opp med tre kvarter med krangling før jeg dro (uten å betale) og skal få komme tilbake imorgen og få montert på listen til bilen igjen... Du vet bilen har jo gått så langt og er brukt så hardt (40 000 på tripptelleren liksom :P ) var argumentet dems... også er det såperester på hele utsiden av bilen... :/ Plussen får være veldig ren motor.... :blink:

13000673_10156785956930464_374821669_o.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
4 timer siden, Krutsi skrev:

Mamma har sett en hund i dag hun.. En sånn derre "Staffordshire puddelgreie, nei ligna på sånn boxer"... 

Skal jeg nevnte at hun har hatt hund og vært delvis aktivt i over 20 år? 

Jeg er imponert :aww: det var forresten en staff hun så :lol: 

Staffiedoodle? :blink:

 

1 time siden, Sagaa skrev:

Huff, dette var ikke valpetiden jeg har sett for meg. 

Var ute og lekte med Saga tidligere. Satt på huk og skulle reise meg opp, men jeg knakk sammen i intens smerte. Kneskålen har visst gått ut av ledd. :icon_cry:

Drittkropp.

God bedring :hug:

4 minutter siden, Raksha skrev:

Akkurat nå plager jeg kundeservice på dnb. Mobilbanktull. Så får vi se om jeg får noe bedre svar dennegangen, jeg hater å måtte dra frem pc for å legge inn regninger som kommer i postkassa, mye enklere å bare legge dem inn på mobilen med en gang så slipper jeg p glemme dem. Lat  OG glemsk... Skrekkelig dårlig kombinasjon. 

 

Ja, det kan jeg skrive under på... 

 

I dag var jeg hos kompisen min og så på leiligheten. Den skal vaskes ut av innen lørdag, og på søndag flytter jeg inn :D

Har vært på ringtrening også i dag, og Sjef oppfører seg overraskende bra altså. Eneste er å bli håndtert. Han forveksler det med kos og hiver rumpa inntil folk, og når tenna skal sjekkes så vrir han seg unna for å stikke hodet inn under armen og gi klemmer. 
Rare dyr... :aww:

Og nå er jeg stuptrøtt så det blir nok tidlig leggetid. Eller... Snart. Litt seint å kalle det for tidlig antakelig :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Monikawt skrev:

Huff, for et turbulent hundeliv! :( håper hun kommer seg gjennom alt, hva enn hun måtte streve med!

 

kennelhoste er noe herk! Så utrolig smittsomt.. For min del har det igrunn bare vært veldig irriterende, siden jeg har vært så heldig med at Aron faktisk ikke har blitt veldig dårlig av det :) 


Jupp, og alt dette på 4 måneder, og hun er 9 år gammel. Håper hun kommer seg gjennom dette også! 

Ja, virkelig, irriterende saker kennelhoste! Rocky ble heller ikke så ille sist, bare en del hosting. formen ellers var normal. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, *Kat84* skrev:

Ja, det kan jeg skrive under på... 

:lol: Godt vi er flere

 

Nå har jeg betalt regninger og må fylle ut pasientreiseskjemaer og håpe pengene kommer på konto litt vel fort. 500kr å leve på til den 26.  er litt vel optimisisk selv om vi har endel mat i hus :aww: 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på om jeg må ta skammen og be om matpenger hos nav til over helga... Er tom for så mange basisvarer og har liksom 168 kr igjen. Det er bare så innmari dritalt å måtte gjøre det at jeg heller har lyst å sulte meg gjennom helga. Som gammel spiseforstyrra vet jeg jo at jeg kan ;-)

Er bare så glad vi har greit med hundemat!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Pixie skrev:

Lurer på om jeg må ta skammen og be om matpenger hos nav til over helga... Er tom for så mange basisvarer og har liksom 168 kr igjen. Det er bare så innmari dritalt å måtte gjøre det at jeg heller har lyst å sulte meg gjennom helga. Som gammel spiseforstyrra vet jeg jo at jeg kan ;-)

Er bare så glad vi har greit med hundemat!!

Ingen skam i det! nødpenger har alle krav på! (Men jeg forstår hva du mener, man vil jo så inderlig klare seg på det man får) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
Akkurat nå, Pixie skrev:

Lurer på om jeg må ta skammen og be om matpenger hos nav til over helga... Er tom for så mange basisvarer og har liksom 168 kr igjen. Det er bare så innmari dritalt å måtte gjøre det at jeg heller har lyst å sulte meg gjennom helga. Som gammel spiseforstyrra vet jeg jo at jeg kan ;-)

Er bare så glad vi har greit med hundemat!!

Alle kan få behov for det. 
Jeg skal ha leilighet finansiert av NAV fordi jeg ikke har stabil inntekt akkurat her og nå. Ikke gøy det heller, men det kan skje hvem som helst å ha behov for litt hjelp. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Tonje skrev:

Det kommer jo helt an på hvordan man er som person tenker jeg da. Jeg hadde ikke trivdes i et forhold hvor samboern hadde vært borte 3-4mnd i strekk, det er i hvert fall helt sikkert. 

Jeg klarte å overse det vesentlige ordet "lenge" i innlegget til @Kangerlussuaq, så jeg kunne ikke begripe hvorfor det skulle være noe stress med en kjæreste som jobber hjemmefra. Hundene har jo alltid selskap, baaare fordeler! :lol: 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...