Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvor gjør dere av klær som er delvis rene?


Fillerya
 Share

Recommended Posts

Jeg prøver å holde ting ryddig her, men det samme problemet dukker opp. Hvor skal man gjøre av klær man har brukt, men de er ikke skitne, så det er unødvendig å vaske dem, men de er heller ikke helt rene så det føles ikke helt rett å putte de tilbake i skapet? 

Jeg har en liten haug ved siden av senga, mannen har en haug på badet OG på spisebordet i stua. Ungene har sjeldent mellom-rent tøy. De har rent i skapet og skitne på seg :aww: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg slenger det i en haug på gulvet ved senga, og når haugen begynner å få litt størrelse går jeg gjennom den og sorterer. Både syn og nese brukes aktivt ;) Det som er rent nok til å brukes igjen havner på plass i skapet, resten går i skittentøyskurva. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en egen skuff til klær som skal brukes på nytt i løpet av kort tid. Hvis jeg ikke har planer om å bruke dem igjen med det første, havner de i skittentøyskurven selv om de ikke egentlig er skitne. Liker ikke å legge brukte klær i skapet, selv om det sikkert er helt irrasjonelt :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et klesstativ jeg henger opp eller egentlig mest slenger over klær som skal brukes flere ganger. Planen var å henge alt pent opp, men den klarer jeg ikke følge. Men vasker mindre klær nå enn før da alt skulle legges på en stol men falt på golvet og ble skittent i stedet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt her og litt der :lol:   Ligger stort sett to bukser på vaskemaskinen på badet siden jeg bytter på. Samboeren bruker arbeidsklær og legger buksa på peisen (som ikke er i bruk)  i stuen nede for å ikke dra med skitt opp. Har også noe knagger på soverommet samt "stolen" som får et skippertak innimellom.   

  12299149_10153640462675932_1968236034027

 

Burde vel rydde :lol:   

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kosebukser og varme gensere + jeans er det vel stort sett som går på gjenbruk her, de henger på dørhåndtakene på soveromsskapet når de ikke er i bruk. Turklær henges opp i gangen til tørk og puttes i turklærskuffa etterpå. Det meste av "innerklær" (undertøy, t-skjorte, langermet) blir lagt i skittentøyskurven, noe får henge på skapknaggene og brukes en dag til. Treningstøy går rett til vask. Jeg er helt klar over at jeg er litt for nøye på sånt :icon_redface:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Marie skrev:

Husk at det ikke er miljøvennlig å vaske unødvendig mange maskiner. :)

Jeg veit det, men jeg har ikke hunder som vaskes ofte, jeg har ikke barn som møkker til absolutt alt de har på seg hver eneste dag, jeg skrur av dusjen mens jeg såper meg inn, jeg bruker bærenett på butikken, velger varer uten unødvendig emballasje (kjøper feks aldri God Morgen-yoghurt), spiser nærmest vegetarisk, bruker et håndkle minst en uke av gangen før jeg bytter, bruker såper og kremer uten parabener og avfallsstoffer, jeg går gjerne tre km for å resirkulere glass og metall, kildesorterer som en manisk, unngår å kjøpe klær fra merker som ikke er bevisste på hvor produktene deres produseres, kaster så og si aldri mat, har ikke bil, flyr minimalt, kjøper aldri klær i materialer som gjør at de må vaskes separat og fyller alltid vaskemaskina til randen. 

Jeg trur jeg fortsetter å fôre tvangstankene mine om hvor skitten jeg er med god samvittighet, ass. :P 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 knaggrekker på soverommet. (Den ene har en del off season jakker på se også, i mangel på bod.) Og knaggrekka på badet blir også brukt til treningstøy og rideklær. Og litt på gulvet på badet, bittelite bad så det havner under vasken stort sett, eller oppå lokket til skittentøysdunken. Og så havner det ofte litt ved senga også. :P 
Har også 2 skittentøyskurver, 1 på badet til 60 vask og en på soverommet til alt mulig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Næh, er det ikke bare jeg som har det problemet? Jeg har en stol på badet som står foran en sminkehylle med speil over. Der har ingen sittet og sminket seg på mange år, for på den stolen ligger en meterhøy stabel av halvrene klær. Det er alltid noen klær som har seget ned i støvet på gulvet bak stolen, og de klærne man leter etter har alltid gjemt seg langt inne i haugen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Klematis

Det har en tendens til å havne på en oljeovn på soverommet som gjør nytten som klesstativ når det ikke er så kaldt at den må stå på.

Ellers kan det havne på strykebrettet eller en sofa på et av soverommene der hvor klesvasken også har en lei tendens til å havne...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...