Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, Mars


mokken
 Share

Recommended Posts

God morgen:)

Det er så kjedelig når en skal prøve voksenlivets gleder(nettbank) så funker det ikke- oh the joy!!!

 

Jeg trodde jeg hadde litt mer penger enn jeg hadde så jeg hadde store shoppingplaner idag, de blir ikke noe av- ta en skautur da det er gratis:)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3.7k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Self control level:ultimate

Lillefluff blir nok 100% frisk snart!! 

JIPPI! Endelig en god nyhet fra denne kanten 179 jobbsøkere har blitt til 4, det er 2 stillinger og jeg er med i kampen fortsatt (2.gangs intervju)!!!!  Får jeg napp her flytter jeg faktisk

Posted Images

1 time siden, 2ne skrev:

Okay. Jeg er enig at du burde blitt spurt først, men du veit hvordan hundefolk er, tråkker du noen på tærne fordi du mener noe for høyt, så benytter de seg av den minste lille filleting for å ta deg om de kan. 

Jepp, men man burde kunne forvente at et styre klarer å forholde seg til lover og regler i alle fall :P 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, maysofie skrev:

Lurer på hva hundenorge har for tanker om den nye avtalen om innregistrering av uregistrerte BC/BC-blandinger på bakgrunn av en gjeterhundprøve, jeg. Vi sitter jo litt inhabil med våre tanker :) 

Har overhodet ikke satt meg inn i saken, men det første som slår meg er at det i det minste burde være gjeterhundprøve + eksteriørbedømning. Ellers har jeg ikke noe imot innregistrering av nye hunder i en rase.

Så kjip melding du fikk av denne hunde bekjenten, jeg hadde svart i et håp om å rette opp inntrykket denne personen har...

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Line skrev:

Jepp, men man burde kunne forvente at et styre klarer å forholde seg til lover og regler i alle fall :P 

Selvsagt. Det samme med avlsrådsmedlemmer, kanskje? :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første pasient avlyste timen så nå har jeg skravla med kolleger og snoket litt i påskeegget som står på pauserommet :icon_redface:

Burde vel tatt en joggetur etter jobb da, men tror det blir en tur oppi skogen. Båndtvangen har allerede startet for Felix sin del, så det blir bare Blaze som får løpe løs og kose seg da. På sånne turer er jeg kjempefan av flexi faktisk, veldig greit å gi Felix litt frihet mens Blaze kan gå løs og jeg slipper å bale med flere kobbel. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Perfect Image skrev:

Siden det er offisielt andre steder... Har fått meg kjæreste :aww: Det er så skummelt å si det høyt :|:icon_redface::innocent:

Gratulerer! :)

Jeg skal ha noen elevsamtaler i dag også, og så skal en kollega og jeg dra for å komplettere ungdomsgruppas skiutstyr før utedag i morgen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har jeg laget foredrag for et grunneierlag i Hobøl... skal snakke om elg :D. Fikk akkurat førsteutkastet av en elgrapport jeg har ventet veldig lenge på å få, så da kan jeg underbygge det som før stort sett har vært påstander og antakelser med reelle tall. Det er veldig kjekt :D

IMG_0071.thumb.JPG.3c4aef1d010c2b5c2983e

  • Like 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, 2ne skrev:

Jeg skal sikkert på en av delene, vi møtes nok igjen, liksom ;) Jeg veit ikke hvordan holdbarhet det er på pelsstellprodukter jeg, men det er vel verdt et forsøk. Selv om det er det som er problemet med Ali sin pels - den er myk rar og flyvende :lol: Kan jo hende den funker på pelsen hennes allikevel, hun har jo idiotpels andre pelstips ikke funker på, liksom.. hehe 

Åh, gjør den puddelpels til tervpels? :lol: Det er sånt jeg er vant til fra belgerne og huskyen det :ahappy: Men krøller pelsen seg da? For hun har jo lang pels, og skal egentlig ikke ha krøller :) 

Nå måtte jeg sjekke hva slags dosering det er på D-vitaminene, men jeg aner ikke hvor mye den omvendte u'en skal være? Med det er 10 ug (bare at det ser ut som en speilvendt u :P ). Etter litt googling fant jeg dette: 
 

Da kan jeg sikkert ta to i en periode for å se om det virker, uten at det skjer noe galt av det. Fint at jeg må levere blodprøver annenhver uke pga methotrexate-strart, da sjekker de jo lever- og nyreverdier allikevel :lol: 

Jeg har også vært sløv med kalk, men det er mest fordi de tablettene er store og skal tygges. Hadde vært interessant å se hvordan beinskjørhet funker med revmatisme *kremt* Jeg har ikke pleid å få denne oksehungeren jeg, som sagt, så jeg er overrasket over hvor "sulten" jeg er nå. Det er særs irriterende :aww: Jeg skal heldigvis redusere kortisonmengden igjen nå, får håpe det forsvinner etterhvert som doseringa går ned :) 

God bedring til Sølve! :) 

--

:D Tervpels faktisk! Det har jeg aldri vært borti så det er neimen ikke godt å si. Jeg har vasket mange pudler i mitt liv, men ingen terver enn så lenge. :)  Sølve har ikke spesielt tykk pels, den er visstnok bra etter grå standard - dvs ikke så bra etter sort så den tørker fort og da blir det krøller om jeg ikke børster. Heldigvis så "slipper" pelsen hans krøller veldig lett og jeg trenger nesten ikke å føne en gang, bare børsting sletter ut krøllene. Det blir spennende å høre hva du synes. Min flaske med After bath er ganske gammel, da jeg har en liten hund som ikke trenger stort og jeg bruker mest After bath på vinteren for å kutte ned på tørketiden. Jeg har ikke noen dårlig erfaring med tanke på holdbarhet enn så lenge og flasken min er hvert fall 2 år... :) 

Så flott at du blir godt fulgt av fremover så kan du være helt sikker på at kroppen tåler både kosttilskudd i tillegg til medisinene.

Jeg pleier å slå til med alle de vanligste bivirkningene av prednisolon ganske raskt jeg da, tørr hud (nesten kronisk), oksehunger, mageknip og månefjes er standard. Så jeg liker best Solu-cortef , da slipper jeg unna med de verste bivirkningene og ikke minst smaken, for prednisolon smaker skikkelig vondt synes jeg. Bivirkninger er noe dritt, håper du kan trappe ned etter hvert. :) 

Sølve takker. :)  Han er mye bedre, faktisk så ligger han som en liten sfinks på nattbordet mitt nå for nå har sola kommet dit - og det er forøvrig enda et vårtegn. Det er ikke vår før Sølve forsiktig manøvrerer seg forbi håndkrem og vekkerklokke og tar sola tilbake. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Tricolor skrev:

Hvilke butikkjeder er det nå som har priskrig, da?

Samme som sist,  coop extra, rema og kiwi.  Gulrøtter og brokkoli var på kiwi hvertfall :) hadde dårlig tid så fikk ikke tittet skikkelig på hva annet de hadde. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, 2ne skrev:

Jeg skal sikkert på en av delene, vi møtes nok igjen, liksom ;) Jeg veit ikke hvordan holdbarhet det er på pelsstellprodukter jeg, men det er vel verdt et forsøk. Selv om det er det som er problemet med Ali sin pels - den er myk rar og flyvende :lol: Kan jo hende den funker på pelsen hennes allikevel, hun har jo idiotpels andre pelstips ikke funker på, liksom.. hehe 

Vi gjør nok det skal du se :D. Det er jo uansett verdt et forsøk - funker det ikke, så er det jo ingen krise, da har du bare kasta bort litt tid på å bruke det liksom *ler*. Jeg har forresten innsett at jeg BURDE brukt balsam i pelsen til Yasmine når jeg bader henne. Pelsen hennes blir så skjør når den er nybadet at hårene fort knekker når jeg børster - jeg bruker jo vann når jeg børster, men like vel tror jeg kanskje jeg burde forsøke noe mer.... 

Den følelsen... når du går for å hente kaffe, og du nikker og smiler og slår av en prat med folk du møter - for så å oppdaget at du hadde glemt å sette inn tannprotesen før du gikk *føle seg som søstra til Karius og Baktus*

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*

Har våknet med sår hals de siste dagene. Og det har ligget tjukk tåke i flere dager her. 
Søknader er skrevet både her og der, og jeg er møkk lei av å ikke ha privatliv og å være her. Så når eksen bestemte seg for å be om unnskyldning for alt han hadde sagt og gjort, så var jeg kjapt ute med å tilby meg å være med og male før huset skal selges. Og jeg som hater den malerkosten da :lol:
Hva gjør man vel ikke for å komme seg ut av og til? 

Akkurat nå skriver jeg enda flere søknader. Skal skrive generelle søknader og ha med meg helt til Bryne i morgen faktisk. Er visst en jobbmesse der, og flere kommunale stillinger som skal besettes på denne sida av fjorden. De er ikke utlyst annet enn gjennom info om jobbmesse, og det forventes øyeblikkelig oppstart. Så da er det verdt å kjøre 2,5 timer hver vei. Forhåpentligvis. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Line skrev:

Nå har jeg fått epost fra styret om at jeg ikke engang har rett til å uttale meg, og ei heller kan påklage vedtaket...

Det var da voldsomt? Kan sikkert diskuteres hvorvidt du burde gjort litt annerledes, der har jeg ikke noe som helst grunnlag for å uttale meg, men det virker som reaksjonen fra styret er litt vel overdrevet? Hadde blitt lei meg jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Line skrev:

Nå har jeg fått epost fra styret om at jeg ikke engang har rett til å uttale meg, og ei heller kan påklage vedtaket...

Jøss, er ikke klubben pålagt å følge retningslinjer fra nkk? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Våknet tidlig så da ropte skisporet på Vigdis og meg :D Ble kun litt over 1 mil, var varmt for Vigdis og jeg hadde sånn passe dårlige ski, så vi tok det som en søndagstur og bare koste oss :)  Skal tydeligvis jobbe natta inatt, så burde sove litt, men det er så fint vær ute.... Det fine været er vel fortsatt der om 2 timer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Hei! Litt bakgrunnsinfo om oss: jeg og min kjæreste diskuterer når vi bør skaffe oss valp. Vi er begge i 20-årene og bor i ett hus på landet med gode utemuligheter og turmuligheter i skog og mark. Vi begge studerer over nett, og begge vil ha en fremtid med hjemmekontor da vi studerer programering og UX/UI developer. Vi har generelt stabil økonomi, og partneren min jobber ved siden av studiene i tillegg. Jeg får tileggsstipend fra lånekassen. Jeg mistet min far for nesten ett år siden og har vært i en tung periode veldig lenge, nå er jeg bedre og føler meg mye bedre da jeg kommer meg ut mer osv. Jeg har erfaring med hund fra før, men dette er første egne hund. Hos mine foreldre har jeg vokst opp med sibirsk husky, jeg har også hatt mange sommerjobber som hundepasser der "klientene" mine har vært hos meg flere uker om gangen. Vi har bestemt oss for at vi ønsker oss en svart engelsk labrador, og har satt oss inn i hva det vil så å eie en slik rase. Jeg ønsker også å bruke hunden som hobby-hund og tenker å trene lydighet, og drive med dummy-trening. Jrg har godkjent jegerprøve og hadde vært utrolig gøy å utforske jakt videre også! Men når er det rett tidspunkt? Jeg personlig føler meg klar. Jeg er ikke glad i å reise, og trives best ute på sommeren i telt eller hengekøye. Studiene tillater meg å være hjemme med valpen, og å komme meg ut mer etterhvert som han / hun blir eldre. Vi har råd til forsikring, uforutsette veterinær utgifter osv. Jeg føler meg så, sæ klar, men har fått kritikk av andre (hovedsakelig familie) om at det ville vært dumt å skaffe seg valp nå da jeg er student...
    • Synes dere de er fine?
    • Det kan ikke være en brist i en tå eller noe sånt da? Små sår har jeg også oppdaget at de blir fryktelig utilpass av, selv om de nærmest er mikroskopiske. Min hund ble tilnærmet invalid når hun hadde et bittelite gnagsår mellom to tær, ville ikke legge vekt på den foten i det hele tatt 🙈
    • Jeg forstår hva du mener, og jeg kan sette meg inn i situasjonen din. Om det hadde vært en hunderase som ikke var tallrik; der foreldredyr og linjer bakover utmerket seg, f.eks ved å ha god mentalitet og fantastiske brukshundsegenskaper ville jeg kanskje kunne ha firet noe på krava. Men om det er en tallrik rase (som schæfer, rottweiler, belgisk fårehund, golden eller labrador) ville det måtte en god del overtalelse til for at jeg hadde takket meg til en hund med potensielle leddsjukdommer eller mentale brister.  Hunder er levende vesener og vi er selvfølgelig ikke garantert at de holder seg friske. Og det kan jo hende at du uansett ender opp med en hund med både HD og svak mentalitet for det jeg vet. Men hvorfor ta sjansen? Om det så skjer, kan du i minste trøste deg med at du gjorde det du kunne for å få en frisk hund, og at bare har hatt uflaks. 
    • Det er en vanskelig balanse. Jeg er godt i gang med å analysere alt han gjør for å unngå skader og slikt. Går han rart, virker han mer sliten enn normalt. Spiser han som han burde? Hvis han begynner å røyte mer enn vanlig, er det tegn på stress og at han har ondt, eller er det på grunn av årstidsskifte? Mange krisetanker etter hvert, ja 😪 Enn så lenge tror jeg at jeg trykte på alarmknappen unødvendig.. Sikkert ikke siste gangen, i og med at han ikke er noe ungdom lengre.  Tusen takk svar, setter pris på at dere setter av tid til å hjelpe meg ❤️ 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...