Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, Mars


mokken
 Share

Recommended Posts

5 timer siden, Turb skrev:

Når jeg bodde i Sverige var det gratis å ta med alle hunder i veske inn på bussen, mens større hunder måtte betale barnebillett. Vi spøkte med at vi skulle trøkke schäferen til venninna mi ned i en sånn blå pose og påstå at vi hadde veskehund. Kanskje det er noe du kan prøve også? :P 

Hahaha, ja, jeg har vurdert trillekoffert av og til.

Jeg gikk faktisk gående med Even (den forrige hannen min) på en utstilling, det var vel i 2001 for han var nettopp blitt champion. Da var bærevesker fremdeles ganske nytt, og en av de som hadde stand på den utstillingen var en driftig selger, for han sugde tak i meg (jeg var ung jente da, sikkert i målgruppa, om du så forbi den store bernerhannen min) og skulle vite favorittfarger og om jeg likte å pynte meg med fine vesker og alt mulig. Jeg ble bare stående og måpe, dels fordi det var så nytt med bærevesker, og dels fordi.. Even kunne på en måte gå selv, han, og jeg kunne i hvert fall ikke bære ham.

Men det minner meg om noe @JeanetteH og jeg så i Sveits i 2013 - da ble flere miniatyrer båret rundt i det som så ut som en sele med skulderrem. Jeg finner ikke igjen noe bilde, men bikkja dingla over skuldra, bak på ryggen totalt ubeskyttet, fire bein i løse lufta og all vekt hvilende på brystkassa så det ut som. Du ville neppe merket det om en hund hoppet opp og snappet tak i yorkien...

4 timer siden, Siri skrev:

Står det en rabarbrapai til steking i ovnen - og litt hjortegryte i mikroen til tining :)

Det er bra at ovn og mikro kan lage middag til deg, så du slipper å gjøre det selv på bursdagen :P Suveren meny, forresten!

4 timer siden, Mud skrev:

Vi har to sånne bikkjer her... Det er et mareritt . Jeg feier opp pinneved daglig omtrent :(

Jeg har IKEA-baggen stående ute i gangen med lukket dør, og han tar ikke ved fra vedkassa i stua, så det er ikke noe stort problem her. Han har nok hentet en kubbe eller to fra stabelen ute, men de ligger igjen ute. Stakkaren kjedet seg vel mens jeg dusjet :D

4 timer siden, Stine skrev:

Hoftene og ryggen til Tuva er fine, men hun har slitasje i begge knærne så skal inn til Anicura i Oslo et sted å ta ct for å sjekke korsbåndene. Æsj altså! 2 knekte tenner som vi må trekke etterhvert og + at vi har fjernet en vorte så hun må holdes i ro en ukes tid så det skal gro, og hun er satt på smertestillende. Bra jeg ikke meldte på påskeshowet da! Ikke noe skigåing eller herjing i snø fremover, får tlf fra Anicura idag eller i morgen for å sette opp time.

Jeg fikk handlet til påske mens dem holdt på da, men lilla påskeegg finnes jo ikke noe sted... Jaja, påskekrimmen begynner ikke før skjærtorsdag, så får handle det på CC på Lillehammer neste onsdag.

God bedring til Tuva, håper det er noe enkelt og lettbehandlet!

3 timer siden, Pixie skrev:

Bakepulver er visst giftig for hund, men hvor mye trengs før man skal bekymre seg?

Strødde bakepulver på senga og trodde Uno sov godt, han rakk å stappe hele snuta nedi. Tror ikke han spise så mye, men han sleika jo i seg det som var på snuta og i barten. Jeg prøvde å få kosta av ham det jeg rakk før han sleika seg rundt munnen...

Det er ALLTID raskere å ringe Giftinformasjonen enn å spørre på sonen - 22591300. Jeg instruerer mine valpekjøpere til å lagre det nummeret på mobilen. Jeg har ringt dem et par ganger selv, når jeg har vært usikker på om hundene har fått i seg noe farlig.

Kan jeg spørre hvorfor du hadde bakepulver i senga? Jeg har aldri hatt det, så bare lurer på om jeg burde det :D 

Og der kom jeg på at jeg skal kjøpe potetmel før valpene kommer, det funker gull for å suge opp fukt og væske.

3 timer siden, AnnikenK skrev:

Nei, og spesielt med tanke på at det var samme sjåføren som kjørte den opp dit i høst. Da mener jeg han burde vist vilken vei han måtte kjøre :hmm:

Det koster ikke oss noe, men det føles ut som en fattig trøst akurat nå. Og noen lånebåt har de garantert ikke, så det blir vel å tilbringe påske hjemme. 

Nå har jeg gått tur med Supra i et par timer. Tenkte jeg kunne gå av meg litt sinne og frustrasjon, men det skal mere til for å bearbeide dette. Det mest absurde er at vi har betalt en del tusen for å lagre den innendørs, fordi det føles trygt og bra - også ødelegger de båten for flere hundre tusen. Jeg blir kvalm...

Jeg skjønner godt det, fryktelig surt og dårlig timet. De burde spandere en weekend i Praha eller noe sånt på dere som kompensasjon i mellomtiden.

1 time siden, Line skrev:

Kom hjem til mail om at jeg var kastet ut av avlsrådet jeg :lol: Så får vi se da, hvordan utfallet blir til slutt. Mistenker en bestemt agenda her...

http://piedpiper.no/ukategorisert/pastand-om-uriktige-opplysninger/

 

32 minutter siden, Line skrev:

Man kan vel si at denne saken kommer til å få etterspill. Dette er å betrakte som en disiplinærsak, og om det sier NKKs lover følgende: " De avgjørelsen kan få betydning for skal alltid gis anledning til å uttale seg før avgjørelse treffes." Vedtaket kan derfor ikke være gyldig.

Fantastisk... Hvis de krever at tillitsvalgte skal følge reglene, så burde de jo reagert før parring, det har jo vært kjent en stund at du skal bruke denne hannen.

25 minutter siden, Perfect Image skrev:

Siden det er offisielt andre steder... Har fått meg kjæreste :aww: Det er så skummelt å si det høyt :|:icon_redface::innocent:

Gratulerer! Jeg antar det er alle sjekketriksene du fikk av oss som hjalp???

Jeg har vært hos veterinær i dag, jeg føler meg roligere før fødsel når jeg vet hvor mange hodeskaller Foenix bærer på. Også fikk jeg kjøpt termometer, så da regner jeg med at jeg i morgen finner de tre jeg har fra før av og ikke har funnet på de fjorten dagene jeg har lett. Snille @JeanetteH var sjåfør, og i morgen er bilen min ferdig på verksted - så da kan jeg guffe avgårde om det blir keisersnitt også. Må huske å fylle tanken full, har ikke tid til sånt om det er krise.

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3.7k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Self control level:ultimate

Lillefluff blir nok 100% frisk snart!! 

JIPPI! Endelig en god nyhet fra denne kanten 179 jobbsøkere har blitt til 4, det er 2 stillinger og jeg er med i kampen fortsatt (2.gangs intervju)!!!!  Får jeg napp her flytter jeg faktisk

Posted Images

Rett hjem fra jobb, en times tur med venninne og hunder så rett på trening :D Pigg jobbet forbausende bra idag. Jeg har lave forventninger til ham for tiden for han er 9 mnder og innimellom tenker jeg at det foregår et sånt sykkelrace på velodrom inne i hodet hans. Skal ikke mye til før han koker. Men idag jobbet han til tider veldig bra på tross av hunder som ble sendt litt rundt i hytt og gevær og ei tispe med løpetid ikke langt unna. Stolt av lillegutt som klarte å holde gjennom en kjede på tre øvelser - sendt ham først til en target så til neste target også fra stå til ligg - ikke så lang avstand fra meg, men var en person like ved og en annen hund som lå i dekk 2 m unna :D 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia
8 timer siden, AnnikenK skrev:

Nå er jeg så sint og lei meg at jeg har lyst til å hyyyyyyle :gaah: Vi skulle få båten på vannet i dag, men så har brødhue som skulle transportere den fra båthotellet kjørt oppi en bru, så hele ***** flybridgen på båten er knust. Rekkestøtter, seter og radar er røsket ut av festene og det er glass overalt. Det er nok skader for 500.000,- og jeg føler meg ikke sikker på om båten noen gang blir bra igjen. Påskeferien går i dass og vi får vel ikke noe båt på vannet før langt ut på våren, tenker jeg. Forbanna amatør. Jeg har bare lyst til å legge meg ned å grine :icon_cry:

Å shooooot...... så ****** :(

 

Helg i Kristiansand overstått - lille sjuklingen har vært hos tante @2ne. Formen hans er mye bedre, men noe plager han litt for han peser litt hele tiden.  Får håpe det roer seg når vi er ferdig med antibiotika.  Men har tydelig vondt enda, han ble veldig ukomfortabel i halv syv tiden. Flytta seg rundt, bytta liggestilling osv. helt tydelig at tiden for påfyll av smertestillende var utløpt. Nå er han mer fornøyd igjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, SFX skrev:

Fantastisk... Hvis de krever at tillitsvalgte skal følge reglene, så burde de jo reagert før parring, det har jo vært kjent en stund at du skal bruke denne hannen.

Men det er ikke paringen som er problemet skjønneru, men at jeg i enkelte sammenhenger har forenklet det til øyelyst fri/eyes clear istedenfor å skrive på alle stedene at hun har to feilstilte øyehår! Ikke har jeg annonsert heller, jeg har bare postet bilder og gledd meg over at hun er drektig. Valpene har jo hatt kjøpere siden lenge før de ble unnfanget...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med dagen Siri ?

... Får besøk av typen i morra, så nå rydder jeg. Kjennes litt meningsløst ut å rydde unna hundeleker, så fort jeg snur meg er de strødd utover igjen ? tror at frøkna tror det er en lek vi har gående..

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå ser jeg på "Trygdeturist og stolt av det". Jeg skjønner ikke at folk stiller opp på tv for å vise hvor mye penger de får og hvor lite (ingenting) de gidder å jobbe for det. Mange av de synes det er helt greit å sitte på ræva og motta penger som andre jobber for. For ei holdning! :getlost:

----------

Gratulerer med dagen, @Siri 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, SFX skrev:

Det er ALLTID raskere å ringe Giftinformasjonen enn å spørre på sonen - 22591300. Jeg instruerer mine valpekjøpere til å lagre det nummeret på mobilen. Jeg har ringt dem et par ganger selv, når jeg har vært usikker på om hundene har fått i seg noe farlig.

Kan jeg spørre hvorfor du hadde bakepulver i senga? Jeg har aldri hatt det, så bare lurer på om jeg burde det :D 

Og der kom jeg på at jeg skal kjøpe potetmel før valpene kommer, det funker gull for å suge opp fukt og væske.

 

Bakepulver trekker til seg fuktighet, middbæsj og mye annet fra madrassen. Strø det på og la det ligge et par timer før du støvsuger madrassen grundig :ahappy:

Takk, har lagra nr nå!

Og forøvrig, kan ikke helt se for meg at de her er noe særlig behagelige for hunden heller...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, SFX skrev:

Jeg skjønner godt det, fryktelig surt og dårlig timet. De burde spandere en weekend i Praha eller noe sånt på dere som kompensasjon i mellomtiden.

En helg var veldig beskjedent syns jeg, med tanke på at det vil ta ukesvis å fikse. Men jeg kan jo prøve og foreslå det :innocent:

13 minutter siden, Belgerpia skrev:

Å shooooot...... så ****** :(

 

Helg i Kristiansand overstått - lille sjuklingen har vært hos tante @2ne. Formen hans er mye bedre, men noe plager han litt for han peser litt hele tiden.  Får håpe det roer seg når vi er ferdig med antibiotika.  Men har tydelig vondt enda, han ble veldig ukomfortabel i halv syv tiden. Flytta seg rundt, bytta liggestilling osv. helt tydelig at tiden for påfyll av smertestillende var utløpt. Nå er han mer fornøyd igjen. 

Ja, det er så ****** :no: Og så syns jeg Noah skal bli helt frisk - masse god bedring fra oss.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, Siri skrev:

Jeg har en dunk med dette stående her som jeg ikke bruker. Du kan få den altså - den er ikke helt full, kanskje halvfull eller noe. Jeg skal nedover mot Hobøl på onsdag ettermiddag - kunne kanskje møttes et sted for overlevering? Om du vil ha? 

Jeg jobber på onsdager, men du kjører kanskje forbi Bryn? For det hadde vært interessant å prøve ut. Hvorfor bruker du ikke den selv? 

22 timer siden, Siri skrev:

Det er vel ikke så uvanlig å ligge lavt sånn generelt på D-vitamin kanskje, men man er kanskje ekstra utsatt med slike sykdommer :)

Satser på at det hjelper!!! 

Ja, jeg satser på det :ahappy: 

22 timer siden, Lemen skrev:

After Bath er vel strengt talt ikke en balsam, men et skyllemiddel - i mangel av et bedre ord. :lol: Det er meningen at After Bath skal rense pelsen for shamporester og ikke tynge den ned som balsam kan gjøre og ikke minst kutte ned på tørketiden. Hvor kjøper du CC produkter hen? Jeg synes det er så himla dyr porto på Waggytail, 99 kr for sende en shampo liksom.. 

Jeg pleier å kjøpe på utstillinger :) Skal man ikke skylle den ut etter å ha hatt den i pelsen? 

22 timer siden, Lemen skrev:

Ang D-vitamin så har jeg merket bedring på 5000IU og ser at det virker for meg, men jeg tør ikke anbefale andre det samme, selv om du og andre ikke hadde proppet dere fulle av D-vitamin for det. :lol: Om du leser på frisk som en fisk så er D-vitamin viktig for de som bla har dårlig opptak i tarmen. Men jeg tør absolutt si at når du går på prednisolon burde du ta D-vitaminstilskudd og kalktilskudd for å forebygge benskjørhet, for akkurat disse to tilskuddene er viktig for å motvirke skaden som prednisolon gjør på skjelettet over lang tid. Det sier sikkert farmasøyten til deg hver gang du henter prednisolon vil jeg tro. Jeg synes ikke jeg hører annet på mitt apotek. :P Håper methotrexate og prednisolon og D-vitamin (og kalk?) gjør susen. :)

Jeg har utlagt tarm også, og ser at jeg har et dårligere opptak i tarmen :lol: Jeg hadde ikke tenkt å øke til så mye da, jeg husker ikke helt hvor mye de jeg har kjøpt nå er på, men selv det å ta to i stedet for 1 vil ikke gi samme mengder som du tar :)

Ja, det er stadig mas på apotek om D-vitaminer og bivirkninger av Prednisolon. Jeg pleier å avbryte de før de kommer inn i foredraget sitt, jeg har stått på kortison mer eller mindre i 12 år nå, jeg veit sånn ca hva det går ut på *flir* Jeg antar vi skal ta en beintetthetsmåling snart, det har jeg ikke gjort siden 2004, så det er vel på tide. Vi skulle jo hatt en sånn fullsjekk i 2014, men da var jeg opptatt med andre helseissues, kan man si, så det ble ikke noe av :) 

8 timer siden, AnnikenK skrev:

Nå er jeg så sint og lei meg at jeg har lyst til å hyyyyyyle :gaah: Vi skulle få båten på vannet i dag, men så har brødhue som skulle transportere den fra båthotellet kjørt oppi en bru, så hele ***** flybridgen på båten er knust. Rekkestøtter, seter og radar er røsket ut av festene og det er glass overalt. Det er nok skader for 500.000,- og jeg føler meg ikke sikker på om båten noen gang blir bra igjen. Påskeferien går i dass og vi får vel ikke noe båt på vannet før langt ut på våren, tenker jeg. Forbanna amatør. Jeg har bare lyst til å legge meg ned å grine :icon_cry:

Æsj, det var leit å lese, Anniken :( 

12 minutter siden, Belgerpia skrev:

Helg i Kristiansand overstått - lille sjuklingen har vært hos tante @2ne. Formen hans er mye bedre, men noe plager han litt for han peser litt hele tiden.  Får håpe det roer seg når vi er ferdig med antibiotika.  Men har tydelig vondt enda, han ble veldig ukomfortabel i halv syv tiden. Flytta seg rundt, bytta liggestilling osv. helt tydelig at tiden for påfyll av smertestillende var utløpt. Nå er han mer fornøyd igjen. 

Lille gubben :heart: Var han sulten i tre-tiden, eller er det bare hos tante 2ne han dør av sult når han ikke får midt på dagen-måltidet sitt? :lol: 

9 minutter siden, Line skrev:

Men det er ikke paringen som er problemet skjønneru, men at jeg i enkelte sammenhenger har forenklet det til øyelyst fri/eyes clear istedenfor å skrive på alle stedene at hun har to feilstilte øyehår! Ikke har jeg annonsert heller, jeg har bare postet bilder og gledd meg over at hun er drektig. Valpene har jo hatt kjøpere siden lenge før de ble unnfanget...

Kan jeg spørre hvorfor du har forenkelt det? For hun er jo ikke øyelyst fri, og jeg må innrømme at jeg hadde reagert på det om et avlsrådmedlem utelot den type informasjon på noen steder. 

Og før hele støttegruppa tar av, så mener jeg ikke at styret har gjort rett, men tar man på seg verv i klubben, så bør man gjøre sitt aller beste for å ikke gjøre noe som er kritikkverdi, og her blir det tolket som at Line har tilbakeholdt informasjon, hvilket vi alle ville vært enige om at var kritikkverdi om vi ikke kjente Line. Just saying. 

-- 

AN er jeg trøtt som ei strømpe og stappmett. Spiste altfor mye middag, og toppa det med en kvikklunsj til dessert (fordi kvikk lunsj er skrekkelig billig om dagen! 22 kr for en 8pk på Kiwi! W00pw00p!), men jeg er fader meg sulten hele tiden. I hodet mitt, ikke i magen. Det er ****** irriterende, jeg veit jeg er mett, magen er full, men hodet mitt insisterer på at jeg burde spise. Jeg kan ikke huske at jeg har reagert sånn på kortison før, jeg har stått på høyere dose enn dette før uten å være sånn før. Det irriterer meg.. 

Ali-baluba er hormonell i dag, hun rir på Leah hele tiden. Hun er slitsom. Men så er dette en dag der mye er slitsomt.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Perfect Image skrev:

Siden det er offisielt andre steder... Har fått meg kjæreste :aww: Det er så skummelt å si det høyt :|:icon_redface::innocent:

weee! Gratulerer!
og ja, jeg vet det er skummelt, men det går fort over :)
Si litt om ham da?

Neida, ikke nysgjerrig... :fear:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, SFX skrev:

Det er bra at ovn og mikro kan lage middag til deg, så du slipper å gjøre det selv på bursdagen :P Suveren meny, forresten!

Jepp, jeg liker mat som lager seg selv :D. Skjønt... jeg har da kuttet og smuldret og ordnet da, det må jeg vel innrømme - og resultatet stod vel ikke helt til innsatsen... den rabarbrapaien var heftig... som i VELDIG SUR MED ALT FOR LITE SUKKER *ler*. Man crumblen på toppen var kanongod.. med kanel og valnøtter :D. Kan spise bare crumble jeg altså - det går helt fint. Det ble jo også litt ekstra syrlig siden jeg forsøkte med bringebæris til :D

1 time siden, SFX skrev:

Jeg har vært hos veterinær i dag, jeg føler meg roligere før fødsel når jeg vet hvor mange hodeskaller Foenix bærer på. Også fikk jeg kjøpt termometer, så da regner jeg med at jeg i morgen finner de tre jeg har fra før av og ikke har funnet på de fjorten dagene jeg har lett. Snille @JeanetteH var sjåfør, og i morgen er bilen min ferdig på verksted - så da kan jeg guffe avgårde om det blir keisersnitt også. Må huske å fylle tanken full, har ikke tid til sånt om det er krise.

Håper alt fikser seg nå med både bil og fødsel :D

29 minutter siden, Tekopp skrev:

Gratulerer med dagen Siri ?

Tusen takk :D

29 minutter siden, Tonje skrev:

Gratulerer med dagen, @Siri 

Tusen hjertelig :) 

Akkurat nå, 2ne skrev:

Jeg jobber på onsdager, men du kjører kanskje forbi Bryn? For det hadde vært interessant å prøve ut. Hvorfor bruker du ikke den selv? . 

Jeg har vel kommet fram til at jeg kjører rv 120 fra Lillestrøm faktisk, ellers kommer jeg meg ikke gjennom Oslo før det er for seint tror jeg... men kanskje vi møtes en gang i påsken? Skal du til Letohallen? Evt trening? Jeg droppet den fordi pelsen ble veldig flyvende av det - ble myk og rar :). Den har stått noen år altså, så det kan vel hende den ikke virker optimalt lenger *ler*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Pixie skrev:

Bakepulver trekker til seg fuktighet, middbæsj og mye annet fra madrassen. Strø det på og la det ligge et par timer før du støvsuger madrassen grundig :ahappy:

Takk, har lagra nr nå!

Og forøvrig, kan ikke helt se for meg at de her er noe særlig behagelige for hunden heller...

Ah, jeg bruker eddik og potetmel til det du bruker bakepulver da.

Den selen har i hvert fall hunden på magen, så du ser hva som skjer med den. En liten hund som dingler på ryggen og svaier alt ettersom hvordan du beveger deg trigget helt klart lekelysten til flere hunder vi så. Men nei, den får ikke to tomler opp, den der heller.

15 minutter siden, AnnikenK skrev:

En helg var veldig beskjedent syns jeg, med tanke på at det vil ta ukesvis å fikse. Men jeg kan jo prøve og foreslå det :innocent:

En weekendtur per uke det tar å fikse? Det er mange fine byer å utforske. Riga, Paris London, Aberdeen, København, Toledo, Reykjavik. 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnnikenK skrev:

Nå er jeg så sint og lei meg at jeg har lyst til å hyyyyyyle :gaah: Vi skulle få båten på vannet i dag, men så har brødhue som skulle transportere den fra båthotellet kjørt oppi en bru, så hele ***** flybridgen på båten er knust. Rekkestøtter, seter og radar er røsket ut av festene og det er glass overalt. Det er nok skader for 500.000,- og jeg føler meg ikke sikker på om båten noen gang blir bra igjen. Påskeferien går i dass og vi får vel ikke noe båt på vannet før langt ut på våren, tenker jeg. Forbanna amatør. Jeg har bare lyst til å legge meg ned å grine :icon_cry:

Å nei og nei! Så himla trist og trasig. :( Håper dere får båten på vannet før sankthans da hvert fall. 

12 minutter siden, 2ne skrev:

 

..

 

Jeg pleier å kjøpe på utstillinger :) Skal man ikke skylle den ut etter å ha hatt den i pelsen? 

Jeg har utlagt tarm også, og ser at jeg har et dårligere opptak i tarmen :lol: Jeg hadde ikke tenkt å øke til så mye da, jeg husker ikke helt hvor mye de jeg har kjøpt nå er på, men selv det å ta to i stedet for 1 vil ikke gi samme mengder som du tar :)

Ja, det er stadig mas på apotek om D-vitaminer og bivirkninger av Prednisolon. Jeg pleier å avbryte de før de kommer inn i foredraget sitt, jeg har stått på kortison mer eller mindre i 12 år nå, jeg veit sånn ca hva det går ut på *flir* Jeg antar vi skal ta en beintetthetsmåling snart, det har jeg ikke gjort siden 2004, så det er vel på tide. Vi skulle jo hatt en sånn fullsjekk i 2014, men da var jeg opptatt med andre helseissues, kan man si, så det ble ikke noe av :) 

..

After bath skal skylles ut igjen og når da hunden rister seg er pelsen litt tørrere. Veldig rart og praktisk. :)

Ang predinsolon og D-vitamin har jeg lest at dosen på D-vitamin burde være fra 400-800 mg, hva det er i IU aner jeg ikke. Jeg er sløv med kalken jeg da, jeg tar så mye annet rart av kosttilskudd at jeg begynner ikke å ta kalk enn så lenge jeg slipper å gå fast på prednisolon. Prednisolon gir meg instant oksehunger, da går det i leverepostei og pommes frites og alt annet som er fett og ikke så sunt så du har min største medfølelse. 

Nå ligger Sølve i koma på sofaen og det er så godt å se. Han har hatt vondt i bekkenet sitt igjen, men min uvurderlige akupunktør stilte opp på kort varsel og fikset biffen. Det er så rart å se at noen enkle akupressurgrep kan gjøre så stor forskjell. Jeg er så glad jeg kjenner flinke fagfolk. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjemme fra et herlig møte i Naturvernforbundet. I motsetning til det meste annet jeg driver med er det miljøet veldig mannsdominert. Mye jegere og den slags. Og så elsker jeg fagfolk med masse kunnskap om akkurat sånt som jeg er interessert i. Nå er jeg helt høy på artsdatabaser og sånt. :lol: Og så snakka jeg masse med en biolog med .... dunker! :wub: <- hjertet gjelder dunkere altså, ikke biologen. Jo, det er sant!

Og den presentasjonen om Malvikmarka! Hubro, storsalamander og bever og greier! :heart:

 

  • Like 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Line skrev:

Men det er ikke paringen som er problemet skjønneru, men at jeg i enkelte sammenhenger har forenklet det til øyelyst fri/eyes clear istedenfor å skrive på alle stedene at hun har to feilstilte øyehår! Ikke har jeg annonsert heller, jeg har bare postet bilder og gledd meg over at hun er drektig. Valpene har jo hatt kjøpere siden lenge før de ble unnfanget...

Er to feilstillte øyehår en større påkjenning enn blindhet ??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Siri skrev:

Jepp, jeg liker mat som lager seg selv :D. Skjønt... jeg har da kuttet og smuldret og ordnet da, det må jeg vel innrømme - og resultatet stod vel ikke helt til innsatsen... den rabarbrapaien var heftig... som i VELDIG SUR MED ALT FOR LITE SUKKER *ler*. Man crumblen på toppen var kanongod.. med kanel og valnøtter :D. Kan spise bare crumble jeg altså - det går helt fint. Det ble jo også litt ekstra syrlig siden jeg forsøkte med bringebæris til :D

Du må ha pisket krem eller vaniljekrem til, så glir nok rabarbraen ned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag skal jeg forsøke å komme over ett stort stort hinder, jeg skal sove på trappa i natt. Veldig lyst til å legge vekt på forsøke, men jeg har veldig lyst til å klare det også. Har egentlig ingen gode erfaringer med å sove ute alene :lol: men man må jo tørre å sove ute hvis man skal sove ute på tur, der blir jeg jo ikke alene . men allikevel. Huff.. Grøss og gru :lol:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

Hjemme fra et herlig møte i Naturvernforbundet. I motsetning til det meste annet jeg driver med er det miljøet veldig mannsdominert. Mye jegere og den slags. Og så elsker jeg fagfolk med masse kunnskap om akkurat sånt som jeg er interessert i. Nå er jeg helt høy på artsdatabaser og sånt. :lol: Og så snakka jeg masse med en biolog med .... dunker! :wub: <- hjertet gjelder dunkere altså, ikke biologen. Jo, det er sant!

Og den presentasjonen om Malvikmarka! Hubro, storsalamander og bever og greier! :heart:

Ja, særlig liksom *ler*. Du er liksom litt sånn nyfrelst, du *ler*. 

7 minutter siden, SFX skrev:

Du må ha pisket krem eller vaniljekrem til, så glir nok rabarbraen ned.

Nei pisket krem er jo bare kjipt... vaniljekrem er muligens gangbart, men is er jo uansett best!!! Krokanis passer veldig bra til, egentlig, jeg skulle bare være litt hip i dag sjø :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, 2ne skrev:

Kan jeg spørre hvorfor du har forenkelt det? For hun er jo ikke øyelyst fri, og jeg må innrømme at jeg hadde reagert på det om et avlsrådmedlem utelot den type informasjon på noen steder. 

Og før hele støttegruppa tar av, så mener jeg ikke at styret har gjort rett, men tar man på seg verv i klubben, så bør man gjøre sitt aller beste for å ikke gjøre noe som er kritikkverdi, og her blir det tolket som at Line har tilbakeholdt informasjon, hvilket vi alle ville vært enige om at var kritikkverdi om vi ikke kjente Line. Just saying. 

Helt ok å spørre, skulle ønske flere hadde gjort det :) Det er forenklet noen steder fordi jeg ikke var ute etter å finne valpekjøpere, og jeg tenkte ikke på at det kunne være et problem engang all den tid det er opplyst om på min hjemmeside. Om noen da hadde sagt til meg at du Line, du bør skrive slik og sånn, du sitter tross alt i avlsrådet, så hadde jeg fikset det uten spørsmål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Siri skrev:

Ja, særlig liksom *ler*. Du er liksom litt sånn nyfrelst, du *ler*. 

Nei pisket krem er jo bare kjipt... vaniljekrem er muligens gangbart, men is er jo uansett best!!! Krokanis passer veldig bra til, egentlig, jeg skulle bare være litt hip i dag sjø :lol: 

Jeg er igrunnen litt sånn heftig og begeistret av natur sjø. Men seriøst, det var et veldig interessant og hyggelig møte! :lol:

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Hei! Litt bakgrunnsinfo om oss: jeg og min kjæreste diskuterer når vi bør skaffe oss valp. Vi er begge i 20-årene og bor i ett hus på landet med gode utemuligheter og turmuligheter i skog og mark. Vi begge studerer over nett, og begge vil ha en fremtid med hjemmekontor da vi studerer programering og UX/UI developer. Vi har generelt stabil økonomi, og partneren min jobber ved siden av studiene i tillegg. Jeg får tileggsstipend fra lånekassen. Jeg mistet min far for nesten ett år siden og har vært i en tung periode veldig lenge, nå er jeg bedre og føler meg mye bedre da jeg kommer meg ut mer osv. Jeg har erfaring med hund fra før, men dette er første egne hund. Hos mine foreldre har jeg vokst opp med sibirsk husky, jeg har også hatt mange sommerjobber som hundepasser der "klientene" mine har vært hos meg flere uker om gangen. Vi har bestemt oss for at vi ønsker oss en svart engelsk labrador, og har satt oss inn i hva det vil så å eie en slik rase. Jeg ønsker også å bruke hunden som hobby-hund og tenker å trene lydighet, og drive med dummy-trening. Jrg har godkjent jegerprøve og hadde vært utrolig gøy å utforske jakt videre også! Men når er det rett tidspunkt? Jeg personlig føler meg klar. Jeg er ikke glad i å reise, og trives best ute på sommeren i telt eller hengekøye. Studiene tillater meg å være hjemme med valpen, og å komme meg ut mer etterhvert som han / hun blir eldre. Vi har råd til forsikring, uforutsette veterinær utgifter osv. Jeg føler meg så, sæ klar, men har fått kritikk av andre (hovedsakelig familie) om at det ville vært dumt å skaffe seg valp nå da jeg er student...
    • Synes dere de er fine?
    • Det kan ikke være en brist i en tå eller noe sånt da? Små sår har jeg også oppdaget at de blir fryktelig utilpass av, selv om de nærmest er mikroskopiske. Min hund ble tilnærmet invalid når hun hadde et bittelite gnagsår mellom to tær, ville ikke legge vekt på den foten i det hele tatt 🙈
    • Jeg forstår hva du mener, og jeg kan sette meg inn i situasjonen din. Om det hadde vært en hunderase som ikke var tallrik; der foreldredyr og linjer bakover utmerket seg, f.eks ved å ha god mentalitet og fantastiske brukshundsegenskaper ville jeg kanskje kunne ha firet noe på krava. Men om det er en tallrik rase (som schæfer, rottweiler, belgisk fårehund, golden eller labrador) ville det måtte en god del overtalelse til for at jeg hadde takket meg til en hund med potensielle leddsjukdommer eller mentale brister.  Hunder er levende vesener og vi er selvfølgelig ikke garantert at de holder seg friske. Og det kan jo hende at du uansett ender opp med en hund med både HD og svak mentalitet for det jeg vet. Men hvorfor ta sjansen? Om det så skjer, kan du i minste trøste deg med at du gjorde det du kunne for å få en frisk hund, og at bare har hatt uflaks. 
    • Det er en vanskelig balanse. Jeg er godt i gang med å analysere alt han gjør for å unngå skader og slikt. Går han rart, virker han mer sliten enn normalt. Spiser han som han burde? Hvis han begynner å røyte mer enn vanlig, er det tegn på stress og at han har ondt, eller er det på grunn av årstidsskifte? Mange krisetanker etter hvert, ja 😪 Enn så lenge tror jeg at jeg trykte på alarmknappen unødvendig.. Sikkert ikke siste gangen, i og med at han ikke er noe ungdom lengre.  Tusen takk svar, setter pris på at dere setter av tid til å hjelpe meg ❤️ 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...