Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, Mars

mokken
 Share

Recommended Posts

God morgen:)

Det er så kjedelig når en skal prøve voksenlivets gleder(nettbank) så funker det ikke- oh the joy!!!

Jeg trodde jeg hadde litt mer penger enn jeg hadde så jeg hadde store shoppingplaner idag, de blir ikke noe av- ta en skautur da det er gratis:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 3.7k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Self control level:ultimate

Lillefluff blir nok 100% frisk snart!! 

JIPPI! Endelig en god nyhet fra denne kanten 179 jobbsøkere har blitt til 4, det er 2 stillinger og jeg er med i kampen fortsatt (2.gangs intervju)!!!!  Får jeg napp her flytter jeg faktisk

Posted Images

1 time siden, 2ne skrev:

Okay. Jeg er enig at du burde blitt spurt først, men du veit hvordan hundefolk er, tråkker du noen på tærne fordi du mener noe for høyt, så benytter de seg av den minste lille filleting for å ta deg om de kan. 

Jepp, men man burde kunne forvente at et styre klarer å forholde seg til lover og regler i alle fall :P 

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, maysofie skrev:

Lurer på hva hundenorge har for tanker om den nye avtalen om innregistrering av uregistrerte BC/BC-blandinger på bakgrunn av en gjeterhundprøve, jeg. Vi sitter jo litt inhabil med våre tanker :) 

Har overhodet ikke satt meg inn i saken, men det første som slår meg er at det i det minste burde være gjeterhundprøve + eksteriørbedømning. Ellers har jeg ikke noe imot innregistrering av nye hunder i en rase.

Så kjip melding du fikk av denne hunde bekjenten, jeg hadde svart i et håp om å rette opp inntrykket denne personen har...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Line skrev:

Jepp, men man burde kunne forvente at et styre klarer å forholde seg til lover og regler i alle fall :P 

Selvsagt. Det samme med avlsrådsmedlemmer, kanskje? :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første pasient avlyste timen så nå har jeg skravla med kolleger og snoket litt i påskeegget som står på pauserommet :icon_redface:

Burde vel tatt en joggetur etter jobb da, men tror det blir en tur oppi skogen. Båndtvangen har allerede startet for Felix sin del, så det blir bare Blaze som får løpe løs og kose seg da. På sånne turer er jeg kjempefan av flexi faktisk, veldig greit å gi Felix litt frihet mens Blaze kan gå løs og jeg slipper å bale med flere kobbel. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Perfect Image skrev:

Siden det er offisielt andre steder... Har fått meg kjæreste :aww: Det er så skummelt å si det høyt :|:icon_redface::innocent:

Gratulerer! :)

Jeg skal ha noen elevsamtaler i dag også, og så skal en kollega og jeg dra for å komplettere ungdomsgruppas skiutstyr før utedag i morgen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har jeg laget foredrag for et grunneierlag i Hobøl... skal snakke om elg :D. Fikk akkurat førsteutkastet av en elgrapport jeg har ventet veldig lenge på å få, så da kan jeg underbygge det som før stort sett har vært påstander og antakelser med reelle tall. Det er veldig kjekt :D

IMG_0071.thumb.JPG.3c4aef1d010c2b5c2983e

• Like 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, 2ne skrev:

Jeg skal sikkert på en av delene, vi møtes nok igjen, liksom ;) Jeg veit ikke hvordan holdbarhet det er på pelsstellprodukter jeg, men det er vel verdt et forsøk. Selv om det er det som er problemet med Ali sin pels - den er myk rar og flyvende :lol: Kan jo hende den funker på pelsen hennes allikevel, hun har jo idiotpels andre pelstips ikke funker på, liksom.. hehe 

Åh, gjør den puddelpels til tervpels? :lol: Det er sånt jeg er vant til fra belgerne og huskyen det :ahappy: Men krøller pelsen seg da? For hun har jo lang pels, og skal egentlig ikke ha krøller :) 

Nå måtte jeg sjekke hva slags dosering det er på D-vitaminene, men jeg aner ikke hvor mye den omvendte u'en skal være? Med det er 10 ug (bare at det ser ut som en speilvendt u :P ). Etter litt googling fant jeg dette: 

Da kan jeg sikkert ta to i en periode for å se om det virker, uten at det skjer noe galt av det. Fint at jeg må levere blodprøver annenhver uke pga methotrexate-strart, da sjekker de jo lever- og nyreverdier allikevel :lol: 

Jeg har også vært sløv med kalk, men det er mest fordi de tablettene er store og skal tygges. Hadde vært interessant å se hvordan beinskjørhet funker med revmatisme *kremt* Jeg har ikke pleid å få denne oksehungeren jeg, som sagt, så jeg er overrasket over hvor "sulten" jeg er nå. Det er særs irriterende :aww: Jeg skal heldigvis redusere kortisonmengden igjen nå, får håpe det forsvinner etterhvert som doseringa går ned :) 

God bedring til Sølve! :) 

--

:D Tervpels faktisk! Det har jeg aldri vært borti så det er neimen ikke godt å si. Jeg har vasket mange pudler i mitt liv, men ingen terver enn så lenge. :)  Sølve har ikke spesielt tykk pels, den er visstnok bra etter grå standard - dvs ikke så bra etter sort så den tørker fort og da blir det krøller om jeg ikke børster. Heldigvis så "slipper" pelsen hans krøller veldig lett og jeg trenger nesten ikke å føne en gang, bare børsting sletter ut krøllene. Det blir spennende å høre hva du synes. Min flaske med After bath er ganske gammel, da jeg har en liten hund som ikke trenger stort og jeg bruker mest After bath på vinteren for å kutte ned på tørketiden. Jeg har ikke noen dårlig erfaring med tanke på holdbarhet enn så lenge og flasken min er hvert fall 2 år... :) 

Så flott at du blir godt fulgt av fremover så kan du være helt sikker på at kroppen tåler både kosttilskudd i tillegg til medisinene.

Jeg pleier å slå til med alle de vanligste bivirkningene av prednisolon ganske raskt jeg da, tørr hud (nesten kronisk), oksehunger, mageknip og månefjes er standard. Så jeg liker best Solu-cortef , da slipper jeg unna med de verste bivirkningene og ikke minst smaken, for prednisolon smaker skikkelig vondt synes jeg. Bivirkninger er noe dritt, håper du kan trappe ned etter hvert. :) 

Sølve takker. :)  Han er mye bedre, faktisk så ligger han som en liten sfinks på nattbordet mitt nå for nå har sola kommet dit - og det er forøvrig enda et vårtegn. Det er ikke vår før Sølve forsiktig manøvrerer seg forbi håndkrem og vekkerklokke og tar sola tilbake. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Tricolor skrev:

Hvilke butikkjeder er det nå som har priskrig, da?

Samme som sist,  coop extra, rema og kiwi.  Gulrøtter og brokkoli var på kiwi hvertfall :) hadde dårlig tid så fikk ikke tittet skikkelig på hva annet de hadde. 

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, 2ne skrev:

Jeg skal sikkert på en av delene, vi møtes nok igjen, liksom ;) Jeg veit ikke hvordan holdbarhet det er på pelsstellprodukter jeg, men det er vel verdt et forsøk. Selv om det er det som er problemet med Ali sin pels - den er myk rar og flyvende :lol: Kan jo hende den funker på pelsen hennes allikevel, hun har jo idiotpels andre pelstips ikke funker på, liksom.. hehe 

Vi gjør nok det skal du se :D. Det er jo uansett verdt et forsøk - funker det ikke, så er det jo ingen krise, da har du bare kasta bort litt tid på å bruke det liksom *ler*. Jeg har forresten innsett at jeg BURDE brukt balsam i pelsen til Yasmine når jeg bader henne. Pelsen hennes blir så skjør når den er nybadet at hårene fort knekker når jeg børster - jeg bruker jo vann når jeg børster, men like vel tror jeg kanskje jeg burde forsøke noe mer.... 

Den følelsen... når du går for å hente kaffe, og du nikker og smiler og slår av en prat med folk du møter - for så å oppdaget at du hadde glemt å sette inn tannprotesen før du gikk *føle seg som søstra til Karius og Baktus*

• Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*

Har våknet med sår hals de siste dagene. Og det har ligget tjukk tåke i flere dager her. 
Søknader er skrevet både her og der, og jeg er møkk lei av å ikke ha privatliv og å være her. Så når eksen bestemte seg for å be om unnskyldning for alt han hadde sagt og gjort, så var jeg kjapt ute med å tilby meg å være med og male før huset skal selges. Og jeg som hater den malerkosten da :lol:
Hva gjør man vel ikke for å komme seg ut av og til? 

Akkurat nå skriver jeg enda flere søknader. Skal skrive generelle søknader og ha med meg helt til Bryne i morgen faktisk. Er visst en jobbmesse der, og flere kommunale stillinger som skal besettes på denne sida av fjorden. De er ikke utlyst annet enn gjennom info om jobbmesse, og det forventes øyeblikkelig oppstart. Så da er det verdt å kjøre 2,5 timer hver vei. Forhåpentligvis. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Line skrev:

Nå har jeg fått epost fra styret om at jeg ikke engang har rett til å uttale meg, og ei heller kan påklage vedtaket...

Det var da voldsomt? Kan sikkert diskuteres hvorvidt du burde gjort litt annerledes, der har jeg ikke noe som helst grunnlag for å uttale meg, men det virker som reaksjonen fra styret er litt vel overdrevet? Hadde blitt lei meg jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Line skrev:

Nå har jeg fått epost fra styret om at jeg ikke engang har rett til å uttale meg, og ei heller kan påklage vedtaket...

Jøss, er ikke klubben pålagt å følge retningslinjer fra nkk? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Våknet tidlig så da ropte skisporet på Vigdis og meg :D Ble kun litt over 1 mil, var varmt for Vigdis og jeg hadde sånn passe dårlige ski, så vi tok det som en søndagstur og bare koste oss :)  Skal tydeligvis jobbe natta inatt, så burde sove litt, men det er så fint vær ute.... Det fine været er vel fortsatt der om 2 timer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Nei, en slik statistikk finnes ikke. Vi kjenner til titalls antall hunder som er avlivet, noen bare for bagateller og andre uten bevis, vi vet siden vi har fulgt med i sakene hva som lå til grunn og hvordan de endte. Ifølgje Martinsen har alle som har klaga på avlivingsvedtak sidan 2014 fått avslag. Det finst ingen nasjonale tal for kor mange hundar som blir avliva kvart år. Berit visste ingenting då hunden vart avliva Quercus og Nala De siste fire årene har politiet sørget for at 77 hunder er blitt avlivet på bakgrunn av den nye hundeloven. Fra 2014 til 2018   Det har ikke blitt bedre etter den nye hundeloven kom i 2021 - 2022 for politi og rettsvesen som selv mangler kompetanse på hunder og hundeatferd bruker bare klipp og lim fra tidligere vedtak og domsavgjørelser. Dette er bare så trist både for hundene og deres eiere og jeg lurer på hvor mange saker vi ikke har hørt om enda. Noen av sakene er tilfeldig at vi fikk høre om og det var dette som var bakgrunn for å spørre her på forumet.                
    • Utallige? Hvor mange hunder har blitt avlivet i Norge etter anmeldelser de siste 10 årene? Jeg antar det finnes klar statistikk på dette?
    • "Vi" er to uavhengige personer, se brevet jeg linket til for våre fulle navn, som selv ikke har hatt noen hendelser med egne hunder eller hunder jeg har hatt for trening før omplassering. Vi har kun fulgt sakene fra sidelinjen, for min del fra rundt 2010, og har gjennomgått vedtak og dokumentasjoner vi har fått fra hundeierne. Jeg skulle virkelig ønske at det var slik som du tror, men sånn er det dessverre ikke. Det er derfor vi har valgt å engasjere oss for bak dette finner man utallige døde hunder og ruinerte hundeeiere som har mistet alt de eide hvor de prøvde å redde livet til hunden sin som betydde alt for dem, men alene har de ikke hatt en sjanse mot maktapparatet som overkjørte dem på en skremmende kynisk og ulovlig måte. Hvis du har Facebook, jeg er ikke der, så er det en gruppe Hund hjelper hund hvor flere av sakene er omtalt. En hund Tonic som var i bånd hvor en unge kom løpende og tråkket ham på poten, Tonic glefset og det ble et rift i buksa til gutten, Tonic ble avlivet. Luna sitter på kennel nå hvor eier kjemper i retten, en nabo påsto Luna lagde et lite blåmerke på ham, men det finnes ingen bevis. En annen hund, Rex i bånd som forsvarte seg selv mot en løs hund som bet den, begge hundene ble skadet, men Rex ble avlivet fordi han var størst. Huskyen Luk, også i bånd, slåss med en annen hannhund og der ble Luk avlivet fordi politiet trodde en husky er større enn en tervueren. Sistnevnte hendelse har jeg beskrevet i en kommentar under dette innlegget publisert i avisa Nordlys. Saken om Milo beskrives i selve innlegget og i brevet til justisministeren. I denne videoen er Luk, Luna og Milo.
    • Hvem er "vi" i denne saken? Det har vært flere avlivingssaker de siste årene, og mange som kjemper mot. Enkelte av sakene har virket ganske urimelige, men uten å ha førstehåndskjennskap til situasjonen og saksbehandlingen så er det vanskelig å si hva som er riktig. Politiet har rutiner for dette, og jeg vil tro at det langt oftere er tilfelle at slike saker blir henlagt, enn at en hund avlives. Både på grunn av kapasitet, bevissituasjon og fakta. En avliving foretas ikke normalt etter vurdering av en enkelt saksbehandler og om de har en god eller dårlig dag. Politiet har hundekyndige folk der minst to ulike vurderer en hund før et slikt vedtak. Jeg er sikker på at noen som kjenner systemet bedre enn meg kan beskrive prosessen fra anmeldelse til potensiell avliving av hund. Likevel er politiet også mennesker med ulike meninger og motivasjoner og systemet kan svikte.  Jeg har vært på forumet her en del år nå, og kan ikke huske at noen her har fått hunden sin avlivet etter anmeldelse, selv om noen har vært borti uheldige tilfeller med bitt. Men flere av sakene som har vært i media har selvfølgelig vært diskutert her også.
    • Jeg ønsker å høre om hundeeiere her på forumet har opplevd å få sin hund avlivet etter uhell hvor saken ble anmeldt til politiet? Uansett, dette er viktig informasjon om du ikke har opplevd det - enda. Vi har fulgt en del slike saker over mange år og er sjokkerte over hvor små hendelser som skal til, et lite rift i et klesplagg eller et lite blåmerke, hunden blir omtrent alltid dømt til døden selv om den har opptrådt helt normalt i gitte situasjoner. Gjengangeren i sakene er at politi og rettsvesen helt uten kompetanse på hund bryter hundeloven, forvaltningsloven og dyrevelferdsloven for å gå til slike drastiske skritt. Nå har vi sett så mye urett er blitt begått at vi har valgt å skrive brev til justisministeren, der har vi tatt for oss den siste saken hvor hunden Milo skal avlives selv om han sto fastbundet i et bånd på ca. en meter og uten fluktmulighet bet han en unge. Det finnes sprikende forklaringer på hendelsen, men felles for de to vitnene som ble avhørt er at hundens handlinger ikke kan betegnes som uprovosert, og det var ikke flere bitt eller skadeomfang som oppfyller kravet til betydelig skade. Andre tiltak skal da etter loven prøves først, men politiet går rett til avliving som de nesten helt uten unntak gjør uansett foranledning og skadeomfang. Et fåtall, kan telles på en hånd, har hatt flaks og truffet en menneskelig saksbehandler eller noen som kan litt om normal hundeatferd, men sånn skal det ikke være at hundens liv avgjøres av hvilket politidistrikt som får saken. Brev til Justis- og beredskapsminister Astri Aas-Hansen ligger her: Vi krever at politi og rettsvesen følger loven Vil du forebygge at din hund blir neste offer for offentlig maktmisbruk anbefales det på det sterkeste å underskrive brevet. Alle kan være uheldige og neste gang er det kanskje deg og din hund det gjelder, men da er ingen der som vil kunne gjøre noe for dette er siste mulighet for å få stanset denne praksisen. Alt annet er prøvd.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...