Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, Februar


Guest *Kat84*
 Share

Recommended Posts

Barnet ville ikke ake i dag, mammaen forlangte en tur, og da vi kom ned så sier hun "nå! inn til mø!" Så da gikk vi til mø da. :aww: Vært der en stund og så inn for kakao og skive med brunost, og nå har jeg sendt mann og barn på skitur/pulktur i regnvær og vind. :aww: Februaren sin det, med plussgrader... 

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3.8k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Det finnes en motsats også. Det flyttet inn en flyktningefamilie i etasjen under oss i høst, to voksne og tre gutter. En herlig gjeng. Vi ringte på døra og sa velkommen til huset og ble invitert inn p

Kroppsspråk sjekk holdning og blikk, snakker om å holde ett øye med "rivalen" ?

Endelig ei tispe!

Posted Images

Blir stadig forundret over den der komplett.no bank reklamen...  Altså hvem tar opp forbrukslån for å bruke 20.000 på et barnerom? Klarer liksom ikke se for meg at noen strøk maling og kanskje noen nye møbler koster så mye. Vi kunne pussa opp kjøkkenet med helt nytt inventar for halve den prisen liksom... (skal sies vi har lite kjøkken da) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Line skrev:

En modulsofa er jo akkurat så stor som du selv vil :P http://www.skeidar.no/produkter/stue/sofa/modulsofa

Oppe og gråter. Hoster og nyser så tårene spretter :getlost: 

Men det virker jo som at mange modulsofaer er bare for å endre om på de, ikke lengden på selve delene :P 

men seff; betaler jeg nok, får jeg nok det jeg vil ha :lol: 

hvorfor skal sofa være så innmari dyrt? 

Akkurat nå, Rocket skrev:

Blir stadig forundret over den der komplett.no bank reklamen...  Altså hvem tar opp forbrukslån for å bruke 20.000 på et barnerom? Klarer liksom ikke se for meg at noen strøk maling og kanskje noen nye møbler koster så mye. Vi kunne pussa opp kjøkkenet med helt nytt inventar for halve den prisen liksom... (skal sies vi har lite kjøkken da) 

For det første: det er innmari mange som tar seg opp lån fordi de har lyst til noe, ikke fordi det er lurt.. 

For det andre: mange barnemøbler har egen prislogikk, særlig hvis det er riktig merke.. 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Rocket skrev:

Blir stadig forundret over den der komplett.no bank reklamen...  Altså hvem tar opp forbrukslån for å bruke 20.000 på et barnerom? Klarer liksom ikke se for meg at noen strøk maling og kanskje noen nye møbler koster så mye. Vi kunne pussa opp kjøkkenet med helt nytt inventar for halve den prisen liksom... (skal sies vi har lite kjøkken da) 

Spørs jo hva man går for da, svigers pussa opp 9 kvm kjøkken for godt over 100 000... 

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det sånn supertrivelig ute.... Pissregner sidelengs og alt er glattpolert :( Og kjøss meg i ræva de som sier at det ikke finnes dårlig vær, bare dårlig klær!!

Positive er at vi har vært pensjonister idag og spist semulegrynsgraut til middag klokken 15 :aww: Jeg elsker semulegrynsgraut! Egentlig allslags graut, kunne levd på graut :ahappy: Også står fastelavensbolledeigen til heving, har ikke krem da, men har litt kokesjokolade og rosiner :D

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*

Det har plutselig dukket opp en del stillinger her lokalt nå. Som til og med utdannelsen kan brukes til! 
Problemet er bare at jeg gidder ikke å kjøre 1 time hver vei hver dag. Og mannfolk og unger vil ikke flytte her fra. 
Særboere neste? :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Raksha skrev:

Spørs jo hva man går for da, svigers pussa opp 9 kvm kjøkken for godt over 100 000... 

 

Jojo, bare kjøkkenvifta til papps kosta 70.000,- liksom. Dyr smak koster. :P 
Men vist man finner ut at forbrukslån (ikke vanlig lån/refinanisering av huslån man allerede har osv) for en så "liten" sum som 20.000,- er en lur ting, så har man gjerne ikke så god råd i utgangspunktet tenker jeg. (eventuelt god råd og vet man får betalt det ned iløpet av neste/få måneder, men da kan man jo like greit vente de(n) måneden(e) og pusse opp da istedenfor). 
 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ekkel opplevelse på tur idag. Pigg hang seg fast i selen til schäferkompisen. Selen vrei seg en runde rundt albuen hans så han satt helt fast. Heldigvis er de snille hunder som sto helt stille på vent og vi fikk tatt av schäfern selen og vridd løs albuen til Pigg. Men et øyeblikk der var jeg sikker på at han kom til å rive av noen sener... vel, det er sikkert sunt for blodomløpet å bli litt redd innimellom...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, Toril skrev:

Jeg har sjokkert meg selv og bakt brød!! Og det på gamle måten da Assistenten fra seint 70 tall tok kvelden:bye:.

Nå står to "spesielle" brød i ovnen og to slektninger står til heving :P. Mjølet gikk ut på dato i 2013,men resten av det som er i deigen er nytt, så spenningen og brødene stiger .....

 

Veldig gode ble de også,selv med årgangsmjøl :D.Utseendet nevner jeg ikke ..

  • Like 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Krutsi skrev:

Men det virker jo som at mange modulsofaer er bare for å endre om på de, ikke lengden på selve delene :P 

men seff; betaler jeg nok, får jeg nok det jeg vil ha :lol: 

hvorfor skal sofa være så innmari dyrt? 

Man får det man betaler for :P Jeg har en treseter med bare to sitteputer i f eks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Rocket skrev:

Jojo, bare kjøkkenvifta til papps kosta 70.000,- liksom. Dyr smak koster. :P 
Men vist man finner ut at forbrukslån (ikke vanlig lån/refinanisering av huslån man allerede har osv) for en så "liten" sum som 20.000,- er en lur ting, så har man gjerne ikke så god råd i utgangspunktet tenker jeg. (eventuelt god råd og vet man får betalt det ned iløpet av neste/få måneder, men da kan man jo like greit vente de(n) måneden(e) og pusse opp da istedenfor). 
 

Jeg er helt enig! Men luksusfellen, og veldig mange firmaer, kan fint bekrefte for at det er mange som ikke tenker sånn :lol: 

21 minutter siden, laikamor skrev:

Hvor store strømutgifter ville dere regnet med i et ganske stort (175kvm), eldre hus? Tenker månedlige, altså.

 

Edit: verdt å nevne at det er varmepumpe i stue, og ellers vedfyring. Varmekabler på bad.

Jeg ville ha tippet et par tusen i mnd, spørs litt hvor varmt dere vil ha det med strømmen og ikke.. 

Akkurat nå, Line skrev:

Man får det man betaler for :P Jeg har en treseter med bare to sitteputer i f eks.

Det har jo jeg også! Men den betalte jeg ingenting for :lol: 

du skjønner, et gammelt par som en kompis kjenner kjøpte sofaen, men synes ikke den var noe god å sitte i.. Så kompisen min fikk den mot at han hjalp til å bære den ut og den nye inn.. 

Og så syntes ikke dama til kompisen den sofaen var noe fin etter et par uker, så da måtte kompisen allikevel kjøpe seg ny sofa.. Så vi fikk den mot at gubben hjalp til med å bære ut og inn :lol: 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

....sitter jeg på bussen på vei til første møte med lydighetskomiteen. Har visst gått til anskaffelse av verv, jeg. Så får vi se hvor mye trening det faktisk blir, og hvorvidt vi har tenkt å debutere i år eller ikke, men man kan jo bidra i klubben likevel :P Vi var forsåvidt påmeldt bronsemerket i høst, men så var det en viss person som tok feil av dagen... Det er jo alltid stevner på søndag, så hvorfor må man absolutt legge bronsemerket til en lørdag..? :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Grim skrev:

Hihi, takk :D Den ble til og med god! Til tross for at jeg brukte rismelk isteden for soya, siden jeg var tom. Blir nok hakket bedre med soya, men absolutt godkjent :ahappy: Jeg spiser mye vegansk, og kroppen er så blid! Men akilleshælen min er sjokolade. Den sliter jeg med. :sleep: Det man får kjøpt er enten rimelig kjedelig, eller vanvittig dyrt. Men jeg skal få det til! .... Etterhvert. :sleep: 

Flink du og! :D Merker du noe forskjell på kroppen?

Så deilig! Jeg er glad i rismelk, men den er jo en del søtere enn soya. Du er knallflink! Haha, jeg kjenner igjen sjokolade-dilemmaet. Jeg også klarer nok heller ikke å slutte å spise sjokolade på en veldig god stund.. Men kutter man det meste av melkeprodukter til vanlig så er det ikke sååå ille om man spiser litt sjokolade i ny og ne :sleep:

Jeg har mye bedre hud! MYE bedre hud! Og jeg kjenner meg rett og slett mye bedre enn før. Jeg tror det har mye med min samvittighet å gjøre, men det er nok også kroppen som sier at den fungerer mye bedre uten dyr.
Jeg synes jo det var veldig vanskelig i starten, men det har virkelig løsnet og nå lager jeg såååå mye knallgod mat :heart: 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Lunatic skrev: Så flink du er! [emoji3] Jeg har også begynt å spise så mye vegansk jeg kan når jeg er hjemme. Bruker heller banan enn egg, kjøper helt klart soyamelk fremfor vanlig melk. I fjor sprakk jeg litt på vegetarkosten, men i år så er planen å holde meg 100% vegetar og så mye vegansk jeg klarer [emoji4] 

Hihi, takk [emoji3] Den ble til og med god! Til tross for at jeg brukte rismelk isteden for soya, siden jeg var tom. Blir nok hakket bedre med soya, men absolutt godkjent :ahappy: Jeg spiser mye vegansk, og kroppen er så blid! Men akilleshælen min er sjokolade. Den sliter jeg med.[emoji99]Det man får kjøpt er enten rimelig kjedelig, eller vanvittig dyrt. Men jeg skal få det til! .... Etterhvert.[emoji99]

Flink du og! [emoji3] Merker du noe forskjell på kroppen?

Er ikke dronningsjokoladen fortsatt vegansk? Den var løsninga for meg når jeg var veganer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hundene har fått et lite godbitsøk utenfor her. Hadde tenkt å rusle en runde, men så kom regnet og Felix ville absolutt være med selv om han er halt, så da måtte jeg finne på noe annet. 

Nå står restene fra i går til oppvarming og jeg prøver å finne en god film på den norske netflix. Tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt koselig fastelavensbollebesøk av svigers, nå putrer det lasagne i ovnen til gubben. Valpen er bare god og har sjarmert svigers fullstendig :wub: Først slår han helt knute på seg av begeistring for at de er her, vil oppi fanget og er bare glad. Så er han kjempeflink og godtar at han ikke får bolle med krem, selv om han sitter så pent og venter (tigger ikke, neida :ahappy:), før han bare legger seg til å sove bak gardina. Kom fram noen ganger og var bare kosete og trøtt. Flinke tullingen! 

At han søla ut vannskåla si og lekebeit gubben i leggen etter de hadde gått setter vi på valpekontoen :ahappy:

Driver og kvinner meg opp til å gå lengre runde med ham etterpå, nå er det ekkelt ute selv med brodder.

IMG_0721.JPG

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Toril skrev:

Jeg har sjokkert meg selv og bakt brød!! Og det på gamle måten da Assistenten fra seint 70 tall tok kvelden:bye:.

Nå står to "spesielle" brød i ovnen og to slektninger står til heving :P. Mjølet gikk ut på dato i 2013,men resten av det som er i deigen er nytt, så spenningen og brødene stiger .....

 

Jeg spiste storfekjøtt fra 2012 hin dagen og jeg lever enda:D

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Raksha skrev:

Barnet ville ikke ake i dag, mammaen forlangte en tur, og da vi kom ned så sier hun "nå! inn til mø!" Så da gikk vi til mø da. :aww: Vært der en stund og så inn for kakao og skive med brunost, og nå har jeg sendt mann og barn på skitur/pulktur i regnvær og vind. :aww: Februaren sin det, med plussgrader... 

 

Jeg har innedag i dag også. Det finns dårlig vær...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, Lunatic skrev:

Så deilig! Jeg er glad i rismelk, men den er jo en del søtere enn soya. Du er knallflink! Haha, jeg kjenner igjen sjokolade-dilemmaet. Jeg også klarer nok heller ikke å slutte å spise sjokolade på en veldig god stund.. Men kutter man det meste av melkeprodukter til vanlig så er det ikke sååå ille om man spiser litt sjokolade i ny og ne :sleep:

Jeg har mye bedre hud! MYE bedre hud! Og jeg kjenner meg rett og slett mye bedre enn før. Jeg tror det har mye med min samvittighet å gjøre, men det er nok også kroppen som sier at den fungerer mye bedre uten dyr.
Jeg synes jo det var veldig vanskelig i starten, men det har virkelig løsnet og nå lager jeg såååå mye knallgod mat :heart: 

Blir litt for mye sjokko her. Trøstespising sa du? :lol::sleep: Men så digg at huden er blid! Det merker jeg og! 

27 minutter siden, Tekopp skrev:

Er ikke dronningsjokoladen fortsatt vegansk? Den var løsninga for meg når jeg var veganer.

Jeg tror det! Får også veganske sjokolader på feks. Meny - men de er litt kjipe i lengden. Hadde vært gull med noen varianter med peanøtter og karamell. Jeg må bare finne lysten til å lage sånt selv. Det sitter litt langt inne. :sleep:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, maysofie skrev:

Golden-tispe, en liten jakt-Cookie med store ører og energi til tusan i åpen, i tilfelle du var nysgjerrig :ahappy:

Litt spent på hva hun får som kritikk, selv om det ikke er min hund! Unner de den gulsløyfa slik at de kan få championatet sitt. Første utstillinga, og hun er jo ikke akkurat en kritthvit, kraftig skapning med god ringtrening :lol: 

Jeg så dere :)
Hun så fornøyd ut med premieringene til hundene :) (var jo to, ikke sikker på hvem av de du siktet til som trang den gule sløyfa).

 

1 time siden, Turb skrev:

Ekkel opplevelse på tur idag. Pigg hang seg fast i selen til schäferkompisen. Selen vrei seg en runde rundt albuen hans så han satt helt fast. Heldigvis er de snille hunder som sto helt stille på vent og vi fikk tatt av schäfern selen og vridd løs albuen til Pigg. Men et øyeblikk der var jeg sikker på at han kom til å rive av noen sener... vel, det er sikkert sunt for blodomløpet å bli litt redd innimellom...

Skummelt!  Jeg lar aldri hundene leke med seler på, blant annet av denne grunnen.

 

---------------

Ringsekretærelevarbeid nr. 2 og 3 gjort i helgen. Neste blir NKK Bergen. Satser på å være autorisert ringsekretær i løpet av høsten. Har ikke så dårlig tid, og mye annet som skjer. Farmasi eksamner, bryllup, stille egne hunder, forhåpentligvis et valpekull osv.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Det kan ikke være en brist i en tå eller noe sånt da? Små sår har jeg også oppdaget at de blir fryktelig utilpass av, selv om de nærmest er mikroskopiske. Min hund ble tilnærmet invalid når hun hadde et bittelite gnagsår mellom to tær, ville ikke legge vekt på den foten i det hele tatt 🙈
    • Jeg forstår hva du mener, og jeg kan sette meg inn i situasjonen din. Om det hadde vært en hunderase som ikke var tallrik; der foreldredyr og linjer bakover utmerket seg, f.eks ved å ha god mentalitet og fantastiske brukshundsegenskaper ville jeg kanskje kunne ha firet noe på krava. Men om det er en tallrik rase (som schæfer, rottweiler, belgisk fårehund, golden eller labrador) ville det måtte en god del overtalelse til for at jeg hadde takket meg til en hund med potensielle leddsjukdommer eller mentale brister.  Hunder er levende vesener og vi er selvfølgelig ikke garantert at de holder seg friske. Og det kan jo hende at du uansett ender opp med en hund med både HD og svak mentalitet for det jeg vet. Men hvorfor ta sjansen? Om det så skjer, kan du i minste trøste deg med at du gjorde det du kunne for å få en frisk hund, og at bare har hatt uflaks. 
    • Det er en vanskelig balanse. Jeg er godt i gang med å analysere alt han gjør for å unngå skader og slikt. Går han rart, virker han mer sliten enn normalt. Spiser han som han burde? Hvis han begynner å røyte mer enn vanlig, er det tegn på stress og at han har ondt, eller er det på grunn av årstidsskifte? Mange krisetanker etter hvert, ja 😪 Enn så lenge tror jeg at jeg trykte på alarmknappen unødvendig.. Sikkert ikke siste gangen, i og med at han ikke er noe ungdom lengre.  Tusen takk svar, setter pris på at dere setter av tid til å hjelpe meg ❤️ 
    • Det er skummelt med godt voksne hunder. Hva er filleting og hva er viktig å legge merke til, liksom. God bedring, håper dette bare var en filleting!
    • Takk for svar, @simira❤️ er veldig nøye på å ta på ulldekken når vi har vært på trening/tur og han skal i bilen. han ligger mjukt og varmt inne buret. skal se på back on track dekken. Har jo lest og hørt mye bra om disse dekkene gjennom årene.  6 tenner er en del, men merker at han er mye mer oppesen etter operasjonen. Han virker mye mer fornøyd med livet   Den gode nyheten nå er at jeg *kan* ha vært en smuuule hysterisk. Etter tannoperasjonen nå i april ser jeg etter tegn til vondter på ham, jeg er kjemperedd for å overse ett eller annet. som jeg gjorde med tennene.. Jeg mistenker at det "kun" er våteksem som har oppstått innimellom tredepotene 😅 Kan hende et eller annet har vært kilt innimellom der, som jeg ikke har sett. Jeg syntes det gir mening i og med at vi har gått i mye vått terreng, og at jeg ikke har vært spesielt flink til å tørke ham. Pluss, han er allergiker og får fort sår og eksem av tilsynelatende ingenting. Har begynt behandling og håper det fort går over 😊 Har en bulldog med utypisk smerteterskel for kan ikke skjønne at det lille greiene kan gjøre *så* vondt. Blir om eieren: Dramaqueen!! Tusen takk for gode ønsker ❤️  Enn så lenge puster jeg letta ut. Men, vil fortsatt begynne med tilskudd til leddene. Noen forslag? Hva skal jeg se etter i et godt tilskudd, eller er det bortkasta pæng? 🤷‍♂️
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...