Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, Februar


Guest *Kat84*
 Share

Recommended Posts

  • Svar 3.8k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Det finnes en motsats også. Det flyttet inn en flyktningefamilie i etasjen under oss i høst, to voksne og tre gutter. En herlig gjeng. Vi ringte på døra og sa velkommen til huset og ble invitert inn p

Kroppsspråk sjekk holdning og blikk, snakker om å holde ett øye med "rivalen" ?

Endelig ei tispe!

Posted Images

28 minutter siden, Pixie skrev:

@*Kat84* ,takk. Bare virker som det er så mye jeg ikke tenker på som dere erfarne har stålkontroll på, jeg gjør så mye feil.

Men hva gjør egentlig dere som har pelsraser? Klipper dere bort noe hår bak eller er det bare å følge med når han har vært på do så ikke noe blir sittende fast? Balsamspray eller olje i pelsen? 

Jeg ser at Siri skriver omtrent det jeg tenkte å skrive. Vil bare legge til at det er veldig viktig at de ikke blir gjengrodd der bak, det som skal ut må ut og vekk! Mine er ganske renklippet rundt rompehullet, da slipper jeg å ta dem med i dusjen etter lufting hvis de er løse i magen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem trenger husky når man har saluki? :D

12654374_10156587791115171_5264255342888 

Han løper løs ned, så når vi ikke kommer lenger så roper lillemor "lupin kom og hjelpe oss!" Og lupin bråsnur og er klar for en tur opp bakken igjen :lol::wub: 

 

  • Like 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, JeanetteH skrev:

Ja du kan faktisk det. Det er høyt kalori innhold og inneholder faktisk det meste. Men det er jo ikke å anbefale. Om jeg husker rett før jeg sovnet fra det så kan du faktisk kalori messig leve på rundt 300ml blod i døgnet :lol: Men så ikke slutten. Kommer med ny rapport. Legemannen som har programmet lagde blodpølse av eget blod og spiste det. jeg var både fasinert og litt kvalm :lol: Det er han  samme som har har tatt bendelorm for å filme hva som skjer inni han o.l  :P 

Stilig! Rekker man å erstatte de 300 ml med blod man må bruke i døgnet da? Blir som en liten evighetsmaskin-greie det :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, 2ne skrev:

Stilig! Rekker man å erstatte de 300 ml med blod man må bruke i døgnet da? Blir som en liten evighetsmaskin-greie det :lol: 

Jeg tviler egentlig med tanke på at man må vente 2-3 mnd før man gir blod igjen. Men fins sikkert noe på Google :P 

 

Fant:

Hvor mye blod tappes?

Ved hver tapping vil du gi en halv liter blod. Hvis du vet at du har 4-5 liter blod, syns du kanskje at en halv liter høres mye ut. Men nye blodlegemer dannes raskt. Etter to uker vil du ha like mange blodlegemer som før tappingen og i teorien ville du kunne bli tappet igjen. Vanligvis vil du bare bli innkalt til tapping to ganger i året. Du kan bli innkalt oftere hvis det er behov for det, men aldri oftere enn hver tredje måned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For noen herlige emner dere har pratet om:)

Var på butikken istad, og tenkte: nei, skal ikke kjøpe potetgull- det har jeg ikke lyst på. Veldig dumt, for NÅ har jeg lyst på potetgull.

Ellers har jeg ligge på sofan å lese bok dag, veldig deilig. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, 2ne skrev:

Stilig! Rekker man å erstatte de 300 ml med blod man må bruke i døgnet da? Blir som en liten evighetsmaskin-greie det :lol: 

Det strider vel bittelitt mot prinsippet om at ingen aktivitet kan fortsette uten tilførsel av energi utenfra. Det prinsippet som gjelder for absolutt alt annet i universet liksom. :P

Men jeg ar akkurat nå tilført energi utenfra, nemlig handlet inn mat. Vaskemaskina er jaggu satt igang også, så da gjenstår bare å vaske gulvene og rydde i første etasje da. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har funnet ut at det er en grunn til at realistene på jobb har eget bord, de andre faglærerene prøver innimellom og sitte sammen med oss, men innser etterhvert at det er få sperrer for hva man snakker om mens man spiser og bytter bord :P 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
1 time siden, Krutsi skrev:

Men hun er jo liten og søt :aww: 

image.thumb.jpeg.67c0ce901dd01200250570a

Ja jeg vet det jo! Alle andre ser ut til å misforstå det der. 

Gikk sånn omtrent 50 meter bortenfor noen her på feltet med Sjef når jeg plutselig hører en mor rope etter ungen at han måtte ikke gå bort dit! Se så svær og farlig! 

Altså... han er noe av det mest uskyldige man kan få! :P 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

Det strider vel bittelitt mot prinsippet om at ingen aktivitet kan fortsette uten tilførsel av energi utenfra. Det prinsippet som gjelder for absolutt alt annet i universet liksom. :P

Men jeg ar akkurat nå tilført energi utenfra, nemlig handlet inn mat. Vaskemaskina er jaggu satt igang også, så da gjenstår bare å vaske gulvene og rydde i første etasje da. 

Jeg har også handlet inn mat, og nå må jeg jaggu lage det også.... kan den ikke bare lage seg selv helt uten innsats?

Jaja, jeg får vel sette igang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, *Kat84* skrev:

Ja jeg vet det jo! Alle andre ser ut til å misforstå det der. 

Gikk sånn omtrent 50 meter bortenfor noen her på feltet med Sjef når jeg plutselig hører en mor rope etter ungen at han måtte ikke gå bort dit! Se så svær og farlig! 

Altså... han er noe av det mest uskyldige man kan få! :P 

 

Det har jeg faktisk aldri opplevd! Eller, jeg har opplevd det en gang at noen har virkelig gitt uttrykk for at rottisen var skummel, men hun var så overhysterisk at jeg teller henne ikke med engang :lol: 

men ellers har jeg aldri opplevd at noen har gitt uttrykk for at de har vært redd fordi det har vært en rottis.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Krutsi skrev:

Det har jeg faktisk aldri opplevd! Eller, jeg har opplevd det en gang at noen har virkelig gitt uttrykk for at rottisen var skummel, men hun var så overhysterisk at jeg teller henne ikke med engang :lol: 

men ellers har jeg aldri opplevd at noen har gitt uttrykk for at de har vært redd fordi det har vært en rottis.. 

10 år gamle meg gikk tur med rottisvalpen vår. Var sååå stolt og gikk bort til der storesøster bodde, for å vise henne hva jeg hadde fått... Søstera mi åpna døra, så på Dina, smalt igjen døra og løp :P 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal bli tante til ei lita Madelen i Juni jeg! :wub: Nesten så jeg begynner å kjenne lysten på barn selv her nå...Nesten:sleep:

Jeg og gutta har gått ei mil på ski, til og med sola titta fram et par minutter :) Var heldig med smøringa også så det ble litt triveligere å gå enn torsdag da jeg bomma fullstendig.

  • Like 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Symra pleier å være veldig nøye med å vaske bort bloddråper etter seg selv. Nå skulle jeg teste henne så jeg pekte på en bloddråpe fra en liten rift på hånda mi som jeg hadde fått på låret på buksa mi. Hun sniffet på flekken og så så hun rart på meg, det var da ikke hennes søl! 

Men nå er jeg faktisk ferdig med dagens husarbeid. Tror jeg skal lage havregrynsgrøt til middag, raskt laget!

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drar en tur til Åfjord i morgen og jeg burde pakke, men det er slitsomt med kjøpesenter-tur på lørdag, så jeg kommer meg ikke opp av sofaen :P 

Ellers er kveldens store fundering om jeg skal lage kyllinggryte eller hjemmelaget pizza til middag...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, MarieR skrev:

Drar en tur til Åfjord i morgen og jeg burde pakke, men det er slitsomt med kjøpesenter-tur på lørdag, så jeg kommer meg ikke opp av sofaen :P 

Ellers er kveldens store fundering om jeg skal lage kyllinggryte eller hjemmelaget pizza til middag...?

Skal du til Åfjord Åfjord eller utenfor Åfjord? :lol: 

vi skulle også dit i helga, men så skulle de i åfjordn bort, så da er det liksom liten vits å dra på besøk :P men om 14 dager skal vi ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag tror jeg at jeg skal lage en real batch enchiladas og guacamole (om avokadoene var fine, kryss fingrene!), lunchladas/rester på utstilling er kjekt. Litt spent på retrieverutstilling, mistenker det kan bli kjedelig i lengden :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Turb skrev:

Har funnet ut at det er en grunn til at realistene på jobb har eget bord, de andre faglærerene prøver innimellom og sitte sammen med oss, men innser etterhvert at det er få sperrer for hva man snakker om mens man spiser og bytter bord :P 

:lol: Tror jeg hadde havnet på det bordet som ikke har noen sperrer :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, JeanetteH skrev:

Jeg tviler egentlig med tanke på at man må vente 2-3 mnd før man gir blod igjen. Men fins sikkert noe på Google :P 

 

Fant:

Hvor mye blod tappes?

Ved hver tapping vil du gi en halv liter blod. Hvis du vet at du har 4-5 liter blod, syns du kanskje at en halv liter høres mye ut. Men nye blodlegemer dannes raskt. Etter to uker vil du ha like mange blodlegemer som før tappingen og i teorien ville du kunne bli tappet igjen. Vanligvis vil du bare bli innkalt til tapping to ganger i året. Du kan bli innkalt oftere hvis det er behov for det, men aldri oftere enn hver tredje måned.

Google er vår venn :ahappy: 

1 time siden, Symra&Pippin skrev:

Det strider vel bittelitt mot prinsippet om at ingen aktivitet kan fortsette uten tilførsel av energi utenfra. Det prinsippet som gjelder for absolutt alt annet i universet liksom. :P

Så du syns ikke å spise blodpølse er å tilføre energi, liksom? :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Krutsi skrev:

Skal du til Åfjord Åfjord eller utenfor Åfjord? :lol: 

vi skulle også dit i helga, men så skulle de i åfjordn bort, så da er det liksom liten vits å dra på besøk :P men om 14 dager skal vi ;) 

Litt utenfor, er vel nærmere stokksund egentlig, skal til herfjord :) 

Dumt å dra på besøk til folk som ikke er hjemme ja :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Det kan ikke være en brist i en tå eller noe sånt da? Små sår har jeg også oppdaget at de blir fryktelig utilpass av, selv om de nærmest er mikroskopiske. Min hund ble tilnærmet invalid når hun hadde et bittelite gnagsår mellom to tær, ville ikke legge vekt på den foten i det hele tatt 🙈
    • Jeg forstår hva du mener, og jeg kan sette meg inn i situasjonen din. Om det hadde vært en hunderase som ikke var tallrik; der foreldredyr og linjer bakover utmerket seg, f.eks ved å ha god mentalitet og fantastiske brukshundsegenskaper ville jeg kanskje kunne ha firet noe på krava. Men om det er en tallrik rase (som schæfer, rottweiler, belgisk fårehund, golden eller labrador) ville det måtte en god del overtalelse til for at jeg hadde takket meg til en hund med potensielle leddsjukdommer eller mentale brister.  Hunder er levende vesener og vi er selvfølgelig ikke garantert at de holder seg friske. Og det kan jo hende at du uansett ender opp med en hund med både HD og svak mentalitet for det jeg vet. Men hvorfor ta sjansen? Om det så skjer, kan du i minste trøste deg med at du gjorde det du kunne for å få en frisk hund, og at bare har hatt uflaks. 
    • Det er en vanskelig balanse. Jeg er godt i gang med å analysere alt han gjør for å unngå skader og slikt. Går han rart, virker han mer sliten enn normalt. Spiser han som han burde? Hvis han begynner å røyte mer enn vanlig, er det tegn på stress og at han har ondt, eller er det på grunn av årstidsskifte? Mange krisetanker etter hvert, ja 😪 Enn så lenge tror jeg at jeg trykte på alarmknappen unødvendig.. Sikkert ikke siste gangen, i og med at han ikke er noe ungdom lengre.  Tusen takk svar, setter pris på at dere setter av tid til å hjelpe meg ❤️ 
    • Det er skummelt med godt voksne hunder. Hva er filleting og hva er viktig å legge merke til, liksom. God bedring, håper dette bare var en filleting!
    • Takk for svar, @simira❤️ er veldig nøye på å ta på ulldekken når vi har vært på trening/tur og han skal i bilen. han ligger mjukt og varmt inne buret. skal se på back on track dekken. Har jo lest og hørt mye bra om disse dekkene gjennom årene.  6 tenner er en del, men merker at han er mye mer oppesen etter operasjonen. Han virker mye mer fornøyd med livet   Den gode nyheten nå er at jeg *kan* ha vært en smuuule hysterisk. Etter tannoperasjonen nå i april ser jeg etter tegn til vondter på ham, jeg er kjemperedd for å overse ett eller annet. som jeg gjorde med tennene.. Jeg mistenker at det "kun" er våteksem som har oppstått innimellom tredepotene 😅 Kan hende et eller annet har vært kilt innimellom der, som jeg ikke har sett. Jeg syntes det gir mening i og med at vi har gått i mye vått terreng, og at jeg ikke har vært spesielt flink til å tørke ham. Pluss, han er allergiker og får fort sår og eksem av tilsynelatende ingenting. Har begynt behandling og håper det fort går over 😊 Har en bulldog med utypisk smerteterskel for kan ikke skjønne at det lille greiene kan gjøre *så* vondt. Blir om eieren: Dramaqueen!! Tusen takk for gode ønsker ❤️  Enn så lenge puster jeg letta ut. Men, vil fortsatt begynne med tilskudd til leddene. Noen forslag? Hva skal jeg se etter i et godt tilskudd, eller er det bortkasta pæng? 🤷‍♂️
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...