Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, Februar


Guest *Kat84*
 Share

Recommended Posts

Puuuh.. fred i sjelen.. Vi satset på Dplay idag, og jeg har akkurat sett de 2 første episodene av BBT - akkurat så morsomme som jeg regnet med!

*utsnitt fra en TV-slaves bekjennelser*

Og også her er det så glatt at selv icebuggene får problemer :( 

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3.8k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Det finnes en motsats også. Det flyttet inn en flyktningefamilie i etasjen under oss i høst, to voksne og tre gutter. En herlig gjeng. Vi ringte på døra og sa velkommen til huset og ble invitert inn p

Kroppsspråk sjekk holdning og blikk, snakker om å holde ett øye med "rivalen" ?

Endelig ei tispe!

Posted Images

2 timer siden, Toril skrev:

Jeg har sjokkert meg selv og bakt brød!! Og det på gamle måten da Assistenten fra seint 70 tall tok kvelden:bye:.

Nå står to "spesielle" brød i ovnen og to slektninger står til heving :P. Mjølet gikk ut på dato i 2013,men resten av det som er i deigen er nytt, så spenningen og brødene stiger .....

Høres ut som om du bruker mel omtrent like ofte som meg :lol:

Vi var ute på tur i nesten tre timer, vi, i dag. Ikke det at vi gikk så langt, men det gikk liksom ikke sånn kjempefort. Det var ikke glatt altså, men det var litt tungt å gå i veldig våt snø. Hundene fikk løpt og kosa seg da, og ligger nå som slakt rundt i stua :)

Også laget jeg middag på "man tagerhvamanhaverogfinnerpånoemensmanlager"-middag... jeg fant et kotelett i frysere, og laget en grønnsaksgrateng som tilbehør. Det ble overraskende godt, spesielt med tanke på at jeg aldri har laget grønnsaksgrateng før :lol:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Klematis

Hoho, 1 time og 45 min på tur på glatta. Det var ingen andre som våget seg ut, så vi fikk gå helt i fred. Bizi fikk løpe løs, og var fra seg av begeistring over at det dukker opp kvister, busker og annet hun kan grave fram i snøen.

Timmy ble med, sånn passe begeistra, han hater nemlig å bli våt på beina! Bar han det siste stykket da, både for at han skal slippe å gå i de største vanndammene med de tynne beina på vinteren, og fordi turen kanskje er litt lengre enn beinet hans har godt av.

Og i morra kommer oppussingsfantomet. Altmuligmannen. Og verdens beste pappa. Nå er han godt i gang med å pusse opp kjøkkenet mitt. Og i dag hadde han vært på finn.no igjen og funnet fram til 6 nye dører som passer å bytte ut i huset mitt. De skal vi hente i morgen. 

Jøss, så stille det ble. Begge hundene ligger rett ut og sover, gitt. Slitne og fornøyde.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brunsjparty var like koselig som alltid sammen den gjengen (barn og svigerbarn), Symra og Mumtaz fikk leke en god stund, men så måtte Symra ligge i bilburet en stund på slutten, det gikk litt over stokk og stein med lekingen, og avknapp, nei den har vi ikke sett. 

Rester av quiche og salat med et lite glass rødvin til til middag var helt innafor. Nå må jeg lese sakspapirer til tirsdagens møte i kommunen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Mud skrev:

Uffda :(

Jeg husker 11 etasje,  nyfødt baby og hund med diaré.  Det var nesten en verre opplevelse enn fødselen :lol:

Var en tur på match show i Drammen hundepark . Bare for å se på. Toddy trenger det så veldig.  

Alle kunne høre at det var en polarhund der :icon_redface: Og han røytet og røytet av stress. 

Helt ærlig burde jeg sette av en dag til å sitte og se på utstilling med han .  Får se om jeg gidder :P

Det er det rare med Aron; etter han ble angrepet på tur i fjor kan han være ganske usikker rundt andre hunder, spesielt passeringer osv. Da bråker han noe helt j*****. På utstilling derimot, der bare setter vi oss ned å titter på alle sammen :icon_confused: ganske deilig da :D  men sist vi var på utstilling så var det jo ei drittispe som beit seg fast i skuldra hans ved utgangen av ringen, så vi får se om det har blitt forandringer der også.. 

 

Bikkjene ligger rett ut og sover. Det er glatt og drittvær ute, så de har fått 2x10 min luftinger hver i dag stakkars små. Sover gjør de alikevel da, vært rolig hele dagen. Deilig med voffser som tåler rolige dager :ahappy: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Monikawt skrev:

Det er det rare med Aron; etter han ble angrepet på tur i fjor kan han være ganske usikker rundt andre hunder, spesielt passeringer osv. Da bråker han noe helt j*****. På utstilling derimot, der bare setter vi oss ned å titter på alle sammen :icon_confused: ganske deilig da :D  men sist vi var på utstilling så var det jo ei drittispe som beit seg fast i skuldra hans ved utgangen av ringen, så vi får se om det har blitt forandringer der også.. 

 

Bikkjene ligger rett ut og sover. Det er glatt og drittvær ute, så de har fått 2x10 min luftinger hver i dag stakkars små. Sover gjør de alikevel da, vært rolig hele dagen. Deilig med voffser som tåler rolige dager :ahappy: 

Toddy er ganske ok ved passeringer,  han vil jo gjerne hilse, men han bare piper. 

På sånne steder derimot :o

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, TonjeM skrev:

Puuuh.. fred i sjelen.. Vi satset på Dplay idag, og jeg har akkurat sett de 2 første episodene av BBT - akkurat så morsomme som jeg regnet med!

*utsnitt fra en TV-slaves bekjennelser*

Og også her er det så glatt at selv icebuggene får problemer :( 

 

Hva er BBT?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Mud skrev:

Uffda :(

Jeg husker 11 etasje,  nyfødt baby og hund med diaré.  Det var nesten en verre opplevelse enn fødselen :lol:

Oj! Det hørtes hakket verre ut :| 

Tror hun er på bedringens vei nå. Verken spy eller shit siden halv seks til morgen i dag. Hun har spist et par skjeer med ris og fått i seg litt biola, så da regner jeg med å få sove i natt :ahappy: Blir sliten av sånt, for det er noen år siden jeg har hatt våkenatt p.g.a sykdom...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Pringlen skrev:

@Krutsi; ja, er ikke dette med sofa en vanskelig greie?!! Jeg har startet den store sofajakten, og det er jo helt håpløst. Umulig å finne noe jeg liker og som passer, ser bra ut, rett skinn osv. - Eller, de finnes, men da koster det skjorta og litt til :P

Sofagreia har egentlig blitt så håpløst at jeg egentlig driter i hele greia og har lysten på ny TV istedenfor :lol: 

for det første finner man ikke skinnsofa som ser bra ut og er behagelig, riktig størrelse og normal farge.. Ærlig talt liksom, hvem kjøper seg HVIT sofa??!! Og så kjenner jeg det sitter dypt inni at jeg skal bruke over ei månedslønn på en sofa.. 

Det finnes billige møbler i alle mulige fasonger i andre "sjangere", men til og med sofa på IKEA er en dyr greie.. Hva er det med det da?? Gullbelagt innvendig eller?? 

Ikke minst så hater jeg møbelbutikker, fordi servicen er som regel akkurat like bra som en rektalundersøkelse er hyggelig.. Så det ender jo med at lille frk Krutsi blir fly forbanna.. Særlig når jeg må bruke ei månedslønn på å sitte behagelig og uten å måtte vaske meg i hjel.. For ironisk nok er det veldig mange sofaer som har trekk man ikke kan vaske i vaskemaskin.. Og det er jo kjempe lurt når man har både barn og hund.. 

Og underholdningen med det hele er at jeg kan vedde på at når jeg endelig har kjøpt meg sofa og fått den i hus (sikkert etter x antall for sene leveringer og mye sinne); så liker jeg ikke sofaen allikevel.. 

 

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*

Vært på ringtrening i dag også. Og jeg fatter ikke hvordan dommer skal klare å håndtere ham!  

Så snart han øyner en sjanse så slenger han rumpa rett i låret på vedkommende som skal sjekke ham og er skikkelig sprellemann. Det kan jo være kos i vente vettu.... :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, *Kat84* skrev:

Vært på ringtrening i dag også. Og jeg fatter ikke hvordan dommer skal klare å håndtere ham!  

Så snart han øyner en sjanse så slenger han rumpa rett i låret på vedkommende som skal sjekke ham og er skikkelig sprellemann. Det kan jo være kos i vente vettu.... :ahappy:

Det er da du kommer inn med lydigheten.. Det er ingen hunder som skjønner selv at de skal stå der som statuer når fremmende tar på de :P det er få i alle fall.. 

Jeg har ei som står nesten uansett, men hun står fordi hun demonstrerer at hun hater verden da :lol: men hun også kan finne på å kose med dommeren :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Pringlen skrev: @Krutsi; ja, er ikke dette med sofa en vanskelig greie?!! Jeg har startet den store sofajakten, og det er jo helt håpløst. Umulig å finne noe jeg liker og som passer, ser bra ut, rett skinn osv. - Eller, de finnes, men da koster det skjorta og litt til [emoji14]

Sofagreia har egentlig blitt så håpløst at jeg egentlig driter i hele greia og har lysten på ny TV istedenfor :lol: 

for det første finner man ikke skinnsofa som ser bra ut og er behagelig, riktig størrelse og normal farge.. Ærlig talt liksom, hvem kjøper seg HVIT sofa??!! Og så kjenner jeg det sitter dypt inni at jeg skal bruke over ei månedslønn på en sofa.. 

Det finnes billige møbler i alle mulige fasonger i andre "sjangere", men til og med sofa på IKEA er en dyr greie.. Hva er det med det da?? Gullbelagt innvendig eller?? 

Ikke minst så hater jeg møbelbutikker, fordi servicen er som regel akkurat like bra som en rektalundersøkelse er hyggelig.. Så det ender jo med at lille frk Krutsi blir fly forbanna.. Særlig når jeg må bruke ei månedslønn på å sitte behagelig og uten å måtte vaske meg i hjel.. For ironisk nok er det veldig mange sofaer som har trekk man ikke kan vaske i vaskemaskin.. Og det er jo kjempe lurt når man har både barn og hund.. 

Og underholdningen med det hele er at jeg kan vedde på at når jeg endelig har kjøpt meg sofa og fått den i hus (sikkert etter x antall for sene leveringer og mye sinne); så liker jeg ikke sofaen allikevel.. 

 

Det som gjør det ekstra vanskelig er jo at de ikke har alle variantene utstilt. Vi har mørke brun hjørnesofa i skinn. I butikken var den rød og med helt andre bein...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
Akkurat nå, Krutsi skrev:

Det er da du kommer inn med lydigheten.. Det er ingen hunder som skjønner selv at de skal stå der som statuer når fremmende tar på de :P det er få i alle fall.. 

Jeg har ei som står nesten uansett, men hun står fordi hun demonstrerer at hun hater verden da :lol: men hun også kan finne på å kose med dommeren :P 

Ja lydigheten har jeg prøvd å innlemme. Han er flink på bli, og står i samme posisjon i lengre tid. Helt til noen tar på ham :P 

Han går fortsatt i valpeklasse 6-9 mnd heldigvis :lol: Det kommer seg med mer trening heldigvis. Vi har tross alt bare vært på 2 stk ;) De tok pause frem til nyåret rett etter jeg hentet ham.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Snøfrost skrev:

Jeg så dere :)
Hun så fornøyd ut med premieringene til hundene :) (var jo to, ikke sikker på hvem av de du siktet til som trang den gule sløyfa).

Den første som fikk gul, hvor du kom med kritikken i hjørnet :ahappy: Den andre som fikk blå er halvsøstra til Milli, så det var ikke så værst, eieren av sistnevnte som stilte.

Milli fikk jo en kjempesøt kritikk;

image.thumb.jpeg.c172355bca17a358f67071f

 

9 timer siden, Debbie skrev:

Lykke til, og hils masse!

Gruer meg til jeg skal på sløyfejakt..

Det går nok så fint, finn deg engelsk dommer til gullmynten. Dagens var veldig flink til å se brukshunder som brukshunder :ahappy:

Keos tur på nok en gulsløyfejakt om to helger :shocked:

  • Like 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Klematis

Du og du som tiden flyr i godt selskap,gitt. Bizi er 16 mnd i dag.

Sovna foran ovnen. Timmy lå der,rett ut og sov,så jeg skulle bare slappe av litt sammen med han,og bråvåkna av at telefonen ringte og forstyrra oss begge to der vi sov så godt på steinhellene.

Har faktisk begynt å klare å kose meg med en bok igjen. Fint å lese annet enn fag for en gangs skyld?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Krutsi skrev:

for det første finner man ikke skinnsofa som ser bra ut og er behagelig, riktig størrelse og normal farge.. Ærlig talt liksom, hvem kjøper seg HVIT sofa??!! Og så kjenner jeg det sitter dypt inni at jeg skal bruke over ei månedslønn på en sofa.. 

Skinnsofa er jo pr def stygt... egentlig og man må bare velge sine kamper: Feil farge men god å sitte i, feil fasong men god å sitte i... nevnte jeg god å sitte i? Jeg har bare innsett at jeg aldri kommer til å finne en skinnsofa som tiltaler meg, så jeg beholder den utstygge digre, mørkegrønne, skinnsofaen jeg kjøpte på finn.no for 3000 kr ennå noen år. Den er for god å sitte i til at jeg kan kvitte meg med den :aww:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Kokospaniel skrev:

Det som gjør det ekstra vanskelig er jo at de ikke har alle variantene utstilt. Vi har mørke brun hjørnesofa i skinn. I butikken var den rød og med helt andre bein...

Ja, det er en ting.. Men hadde de hatt bitte litt informative produktsider også, så hadde det jo vært et håp.. 

Det er samme irritasjonsmomentet med tekniske dubbetitter.. Alle er liksom så veldig bra, men nytter ikke å søke opp tester eller lignende for alle kjeder har vært sitt produktnavn på varene for å unngå at man kan sammenligne priser og ta de på prisgarantien.. Selv om det er  samme vare, heter de forskjellig og så er man like langt.. 

9 minutter siden, *Kat84* skrev:

Ja lydigheten har jeg prøvd å innlemme. Han er flink på bli, og står i samme posisjon i lengre tid. Helt til noen tar på ham :P 

Han går fortsatt i valpeklasse 6-9 mnd heldigvis :lol: Det kommer seg med mer trening heldigvis. Vi har tross alt bare vært på 2 stk ;) De tok pause frem til nyåret rett etter jeg hentet ham.

 

Hahahha går han bare i valpeklassene enda så er det jo ikke noe stress :lol: unghund og åpen, da må man begynne å skjerpe seg litt liksom..

Hilsen hun som ikke har temt åpenhunden sin enda ?

1 minutt siden, Siri skrev:

Skinnsofa er jo pr def stygt... egentlig og man må bare velge sine kamper: Feil farge men god å sitte i, feil fasong men god å sitte i... nevnte jeg god å sitte i? Jeg har bare innsett at jeg aldri kommer til å finne en skinnsofa som tiltaler meg, så jeg beholder den utstygge digre, mørkegrønne, skinnsofaen jeg kjøpte på finn.no for 3000 kr ennå noen år. Den er for god å sitte i til at jeg kan kvitte meg med den :aww:

Fargen driter jeg i, egentlig, så lenge det ikke er rosa eller hvit.. Men mange er jo ikke noe god og ser ut som pensjonistsofa.. 

Man kan få grå hår av mindre :P 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi trenger også ny sofa, men venter til valpen er ferdig med tygge- og herjeperiodene. Selve sofaen er grei ennå men innmaten i putene driver og flytter på seg, så fjærer og skum legger seg rare plasser og det blir bare ekkelt å sitte på. Nå har vi to puter som er greie nok og en som er bare ubrukelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når bonden kommer kjørende med tømmer så kommer alle grisene løpende for å sjekke hva som skjer. Det finnes faktisk bønder som har forstått at griser ikke må stå inne i en stinkende binge året rundt! På Gammelgården Lysklætt er alle dyrene så mye ute som de vil. Jeg ELSKER sånne bønder! :heart:

39ceea7e-6bec-4866-a86f-7243852b58c1.jpg

  • Like 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg rasenerdet. Dvs gått gjennom tallene for utstillinger i 2015 (ikke medregnet EDS og spesialen i forbindelse med EDS). Kun et cert hver til tispe og hannhund gikk ut av landet - dårlig uttelling for svenskene i 2015 :D Kun 4 nye champions, og uten fullcertregelen ville det blitt delt ut 6 flere hannhundcert, og 9 flere tispecert.

Edit: Totalt ble det delt ut 21 hannhundcert, og 17 tispecert, på tilsammen 50 utstillinger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

Når bonden kommer kjørende med tømmer så kommer alle grisene løpende for å sjekke hva som skjer. Det finnes faktisk bønder som har forstått at griser ikke må stå inne i en stinkende binge året rundt! På Gammelgården Lysklætt er alle dyrene så mye ute som de vil. Jeg ELSKER sånne bønder! :heart:

39ceea7e-6bec-4866-a86f-7243852b58c1.jpg

Søk opp Jacobsen på Berg på FB. Jeg tror du vil like følge de. Han (famillien) ble også årets ungebonde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...