Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

Skrevet

Blir så oppgitt :gaah:

kom over en ny dreverparring. Hannhunden er dritgod, men gud så mye han er brukt i det siste.. Måtte inn på dogweb og sjekke om det faktisk er sant, eller om jeg bare innbiller meg at han er brukt mye. Resultatet er: har 10 kull fra før, 59 valper. Nå kommer det da enda et kull. 

7(!!!) av kullene ble født i 2015! :thumbsdown:

jeg blir kvalm..

• Svar 4.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg fikk 5 på eksamen!  5!    

Sonen, hils på Lyn!  

Møtte en rosa goldendoodle på tur i dag. Den hadde tygget hull i en tube med konditorfarge, og husets femten år gamle datter hadde tatt ham i dusjen for å få det av. Men det kom ikke av, det bare ble

Posted Images

Skrevet

Skal snart fikse taco :D gleder meg til middag! 

Akkurat nå er det ingen ting spennende på tv, ikke at jeg klarer å se hva som skjer på tven uansett. Og jeg har lest ut internett. Får se om jeg finner en film, eller serie jeg vil se :) 

Skrevet
25 minutter siden, Siri skrev:

Jeg er nok enig med deg... så nå ikke helt reelt ut :aww: 

Nei, enig. Skeptisk. :aww:

Det er sjelden jeg ser noe særlig på tv, men i kveld skal jeg se både Anno, Nytt på nytt og Lewis!

• Like 1
Skrevet

Keo liker måkehullet vårt, full oversikt over kongeriket sitt :ahappy: 

Han har funnet ut at det et litt for høyt til å hoppe ut, heldigvis. Sokkene vi fikk i secret santa for noen år siden kommer godt med, selv om vi bare har tre av samme størrelse nå :lol:

image.thumb.jpeg.1939513832448b8b4a2d52d

• Like 2
Skrevet
1 time siden, Symra&Pippin skrev:

Det laget jeg for et par dager siden, og er egentlig mett ennå. :P

Jeg kan aldri høre det navnet uten å tenke på hvor vondt det må være å ha så svær brokk. :lol:

16 grader på peisestua. Er jeg glad for at jeg brukte en liten formue i fjor på å sette i stand peis og pipe tror dere? Nå brenner det liflig og temperaturen stiger. 

Men dere, jeg må slutte å prate med hundene når vi går tur, jeg er rett og slett på god vei til å bli en ekte crazy doglady. Mangler bare fillete kåpe og ukledelig lue nå. Jeg sier ting som: "Nei Symra, kom hit, det der får du ikke lov til!", "Ikke dit Pippin, nå skal vi gå hjem og varme oss!". :icon_redface:

Og hva er det som er så galt med det da? HÆ? Jeg prater med mine hele tiden jeg, i skogen, i byen, i parken, overalt. Og de som hører det får gleden av en skikkelig konstruktiv konversasjon, for klart at mine svarer :wub:

1 time siden, Yellow skrev:

Vurderer veldig å ringe for å høre hvorfor jeg ikke ble informert om dette. Alltid noe tull hver gang jeg ikke kan bruke min faste vet. Neppe hemmelig, men bare litt kjipt siden jeg snoket for å lese mens hun var ute en tur liksom. 

Bare be om å få journalen utlevert du. Jeg gjør alltid det, vil ha det på e-post slik at jeg kan lagre dem hjemme, da vet jeg hva som er gjort med hundene mine til enhver tid, noe jeg har vært veldig glad for sånn x ant år senere og jeg ikke husker og det kanskje har betydning med ting som dukker opp da.

1 time siden, Line skrev:

Kryss fingrene for at Smula ikke starter løpetid den neste uken da dere. Hannhundeier er utilgjengelig siste helgen i januar... Med den flaksen jeg har hatt så langt i 2016 er det vel nettopp da hun har eggløsning :getlost: 

Men da kan du heller komme hit og gjøre en god gjerning for meg, stille Smula til disp når jeg skal tappe hannhund :D Og du kan godt få noen dråper, hadde sikkert blitt pene valper og tenk på hvor mye du kunne tatt for dem'a........

2 1/2 time tur i skogen med innlagt frislipp (les: snødynking av Laffen fra Mocca, hun er bare ikke tam den der) = fornøyde skrangleverk :) Kulde ingen hindring, på med en genser og ut med oss, deilig :D Snart middag, fisk på menyen i dag.

• Like 1
Skrevet
8 minutter siden, Tøfflus skrev:

Og hva er det som er så galt med det da? HÆ? Jeg prater med mine hele tiden jeg, i skogen, i byen, i parken, overalt. Og de som hører det får gleden av en skikkelig konstruktiv konversasjon, for klart at mine svarer :wub:

Jammen du er jo en crazy dogwoman. Jeg er bare på vei til å bli en. 

:teehe:

Skrevet

Håndballherrene er ikke så god på overtallsspill, så enda bra de takler bedre å spille i undertall..... *bite negler*

Skrevet
20 minutter siden, Tøfflus skrev:

Men da kan du heller komme hit og gjøre en god gjerning for meg, stille Smula til disp når jeg skal tappe hannhund :D Og du kan godt få noen dråper, hadde sikkert blitt pene valper og tenk på hvor mye du kunne tatt for dem'a........

Stakkars Smula da :lol: 

Skrevet

Ah, sofatjeneste! Det ble ikke lange runden på hundene, men Blaze fikk være med å måke snø også, for her har vinteren kommet! Nå skal jeg sette på en serie og bare slappe helt av :ahappy:

Skrevet

Kaldt!!!! Det er kaldt inne faktisk.  Men jeg gidder ikke fyre i peisen så jeg kan skylde meg selv. 

Poden sover, jeg skal se svenske Hollywoodfruer! 

• Like 1
Skrevet

Endelig helg! Var helt finito etter å ha ryddet i hele dag, så da mannen hentet meg på jobb (han har hatt fri i dag og trent hund med mine treningskompiser :heart: ) ble det middag på burger king og 1,5 time lur på sofaen... Nå skal jeg lage eggesalat å ha på brødskiva bare fordi jeg har lyst på, og høre på at oppvaskmaskina jobber for meg. Tror det blir minst en episode Broen på skjermen før vi tar kvelden :P

Skrevet
52 minutter siden, Tøfflus skrev:

Bare be om å få journalen utlevert du. Jeg gjør alltid det, vil ha det på e-post slik at jeg kan lagre dem hjemme, da vet jeg hva som er gjort med hundene mine til enhver tid, noe jeg har vært veldig glad for sånn x ant år senere og jeg ikke husker og det kanskje har betydning med ting som dukker opp da.

Det er jo absolutt lurt. :) 

-

Fikk ringt, men får ikke snakket med veterinæren før i morgen evt mandag. Skal ta ny undersøkelse hos min faste vet. så snart som mulig. Ikke en morsom helg når jeg krisemarkerer så ekstremt mtp hunden at det er rent pinlig, må ta meg sammen og slutte å google :P 

Guest Christine
Skrevet

Spiste hvalbiff til middag i dag. Det er noe av det beste jeg vet, men i dag ble jeg bare sittende å tenke på Valebrokk. Takk @Symra&Pippin :aww: 

Skrevet

Lei av dotter i ørene nå, synes at seks uker i strekk burde kjøpe meg fri i et år fremover... Det har å holde seg unna til oktober!

Skrevet

Tittei! Et års tid siden sist jeg skrev noe særlig her inne og akkurat nå ikveld savna jeg sonen skikkelig!

Ikveld er jeg alene hjemme med hundene og koser meg med turforberedelser og begynt å blogge litt igjen!

photo 20160115_181602-1_zpsaznxkzja.jpg

• Like 15
Skrevet
8 timer siden, JeanetteH skrev:

Gastroskopi. 

7 timer siden, Raksha skrev:

Gastroskopi men er det mistanke om det pga nsaids så kuttes gjerne dem i første omgang. :hug: 

Takk for svar. Ja antar onsior er nsaid? Vi har iallefall tatt pause fra den til fordel for ny runde med cartrophen. Hun har blod i avføringa igjen, men ikke i nærheta av det hun hadde etter ei stund på metacam, og da sa vet at det var "litt hardt for slimhinnene". Stussa litt over at denne veterinæren (vi har stort sett gått til en og samme, men nå sist var ikke hun tilgjengelig) var så kjapp med å spekulere i magesår. Skjønt nå har hun jo gått på både kortison og onsior ei stund, kanskje det var derfor. Skal ha 3 sprøyter til, så vi får prøve å komme oss til henne som har historikken.  Lille miskis mi :hmm:

Skrevet
Akkurat nå, Cloudberry skrev:

Takk for svar. Ja antar onsior er nsaid? Vi har iallefall tatt pause fra den til fordel for ny runde med cartrophen. Hun har blod i avføringa igjen, men ikke i nærheta av det hun hadde etter ei stund på metacam, og da sa vet at det var "litt hardt for slimhinnene". Stussa litt over at denne veterinæren (vi har stort sett gått til en og samme, men nå sist var ikke hun tilgjengelig) var så kjapp med å spekulere i magesår. Skjønt nå har hun jo gått på både kortison og onsior ei stund, kanskje det var derfor. Skal ha 3 sprøyter til, så vi får prøve å komme oss til henne som har historikken.  Lille miskis mi :hmm:

Var dere hos J? Hun er litt rask med konklusjoner.. 

Skrevet
7 minutter siden, borderen skrev:

Tittei! Et års tid siden sist jeg skrev noe særlig her inne og akkurat nå ikveld savna jeg sonen skikkelig!

Ikveld er jeg alene hjemme med hundene og koser meg med turforberedelser og begynt å blogge litt igjen!

photo 20160115_181602-1_zpsaznxkzja.jpg

Den mørke der hadde en flott hatt du :-D Og hei :-)

Skrevet
Akkurat nå, Line skrev:

Var dere hos J? Hun er litt rask med konklusjoner.. 

Jepp. Har vært hos K hittil, tenker vi skal fortsette med det. Har jo hatt eksakt samme opplevelsen med henne før, med Uva som plutselig hadde demodex-diagnose uten at det faktisk var demodex.. Men lell, jeg fikk meg en liten støkk. Vi har jo sagt nå at vi behandler slik det behøves for at hun skal ha det bra i nuet, vel vitende om at medisineringa kan lage krøll. Tenkte bare ikke at krøllet kunne komme så fort..  

• Like 1
Skrevet
Akkurat nå, Cloudberry skrev:

Jepp. Har vært hos K hittil, tenker vi skal fortsette med det. Har jo hatt eksakt samme opplevelsen med henne før, med Uva som plutselig hadde demodex-diagnose uten at det faktisk var demodex.. Men lell, jeg fikk meg en liten støkk. Vi har jo sagt nå at vi behandler slik det behøves for at hun skal ha det bra i nuet, vel vitende om at medisineringa kan lage krøll. Tenkte bare ikke at krøllet kunne komme så fort..  

Var hun som hadde kontrollen på Smula i forbindelse med nyretullet, så jeg konfererte med G jeg, om paring og risiko og sånn. Tryggere det :P 

• Like 1
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
    • Som jeg nevnte så er alle rasene i blandingen kjente for å ha sterkt jaktinstinkt. Noe av denne kunnskapen kommer for min del fra Linn som har hatt ambull i mange år, og vi kjenner begge både oppdrettere og aktive hundesportsfolk med alle disse rasene og er aktive i sine respektive raseklubber. Det betyr ikke at det er umulig, men definitivt en langt større utfordring enn om du hadde kjøpt en labrador eller en cocker spaniel. Og det synes jeg oppdretter burde visst om med en slik kombinasjon, men tiltroen min til oppdrettere som blander slike raser er heller ikke veldig stor.  Det er jo uansett bra om det går fint, og så lenge man er bevisst på hva slags hund man har så er det bedre.
    • Hvor har du det fra??? Mage hunder blir feilaktig kalt for kattedrepere, uten at det er noe hold i det. Ja, hundene våre, uansett rase, har jaktinstinkt i større eller mindre grad, men at ambull er så mye verre enn mange andre hunder, har jeg vanskelig for å tro.  Nå kan jeg uansett fortelle at det gjøres store fremskritt her i huset. Hunden har lært seg å sitte når kattene passerer, og han viser en mye lavere interesse for de nå enn i begynnelsen. Han kan fint ligge rolig i ene enden av sofaen og en av kattene ligger i den andre delen uten at de gjør noe stort nummer av hverandre. Så jeg syns vi er på rett vei 🙂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...